Tsemppiketju kilojen karisteluun

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä syön päivittäin multivitan, kalaöljykapselin ja kalkkitabletin. Vois myös harkita tuota kromia kun hirvee makeenhimo. Mullahan piti olla se yks karkkipäivä viikossa, mutta on kyllä päässyt pahasti lipsumaan. Eilenkin vedin vaan sipsiä ja keksejä. Mulla on tosin ollut nyt sellaista lievää alavireisyyttä, niin ei oikein oo kiinnostanu terveellinen elämä. Voi johtua alakuloisuus ihan siitäkin, kun ei oo hetkeen aurinkoo näkyny.

Mul kans vaikuttaa pimeys ja pilvisyys mielialaan paljon. Mä tein makeanhimoon mansikkamustikkavispipuuron. Tuol se on partsil jäähtymäs ja odottamas sitä vispaamista(minkä muuten saa mies tehä) :) On näköjää kädet ja kaikki paikat vähä jumis, tää kirjottaminen himpun vaikeeta ku sormet ja kädet vapisee kunnolla :sad001

Oi vispipuuroo, meillä päin sitä sanotaan lappapuuroksi. Vois kyllä itekki tehdä tällä viikolla :p

Tuli tehtyä toinen lenkki tälle päivää. Anoppi oli kylässä niin lähdin karkuun :happy112no ei vaan kun oli toinenkin lapsenlikka miehen lisäksi niin kävin vähän pidemmän lenkin ja nautin kun ei ollu loskapaskaa koska ulkona on pakkasta! Ihanaa vaihtelua näiden räntäkelien jälkeen. Iltapalaksi greippi ja banaani. Kyllä se tästä :dance011

Muokattu viimeksi:
Tinka! Minä oon kans oppinu sanomaan lappapuuroksi. Ei se mitää vispipuuroa oo vaan lappapuuroa! :wink

Mä sanon yleensä marjapuuroksi tai vielä useemmin sen marjan nimellä, mistä puuro on tehty. Nyt mulla on jääkaapissa mustikkapuuroa :)

Meille se oli kans ihan vaa marjapuuroo, mut nyt oon alkanu sanoo vispipuuroks ku tuntu et lähipiiri ei ymmärtäny mua ollenkaa jos puhuin pelköst marjapuurost. Toi lappapuuro on muuten jotenki tosi looginen sana, sitähä saa lappoa lautaselle :laughing002

Mulle kevät on aina vuoden parasta aikaa, ihanaa kun rupeaa vihertämään, päivät pitenee yms. On hevos- harrastuskin huomattavasti mukavampaa kun ei aina tarvitse suhata pimeässä ja pääsee metsään samoilemaan illallakin. Ihanaa että siihen kevään tuloon ei ole enää paljon aikaa!!!!

Mä en syö muuta ku niitä monivitamiineja ja sit vi-sibliniä, et pysyy massu kunnossa. Tossa katoin jostain terveyssivulta, ni siel oli kromista moinen lausahdus

"Kromilla uskotaan olevan merkitystä veren sokerin säätelyssä.
Kromin tarve saattaa kuitenkin kasvaa sairauksien aikana, toipilaana, raskauden ja imetyksen aikana tai kovassa fyysisessä rasituksessa. Lisäksi yksipuolinen ravinto, epäsäännölliset elämäntavat, dieetti- ja laihdutuskuurit lisäävät täydennystarvetta.
Tärkeimmät ravinnon kromilähteet ovat liha, pähkinät, kokojyvävilja, juustot, hiiva ja munankeltuainen."

Toihan käy nyt ihan järkeen, mut en silti söis purkitettuna. Karsastan kaikkee ylimäärästä. Tosiaan mulla nyt helpotti toi makeanhimo, ku menkat alko. Rauta sen sijaan tais nyt jäädä uupumaan. Huhhuh. Tällasina päivinä sitä toivoo, et ois vielä se pallomaha.

Juu mä tarvin kromia ton tekstin mukaan ja kipeästi! :eek:

Meillä marja/vispi/puolukkapuuro on lasten suuri herkku nyt on puolukka versiota kaapissa ja viimeksi punaistaviinimarjaa. Lapset innostuvat aina ihan kamalasti, ku lappaan sitä lautaselle. Tyttö rupee hihittämään ja juoksentelemaan ympäriinsä huutaen "MAJAPUUVOO, MAAAJAPUUVOO, LEO MAAJAPUUVOO hihihihi" :laughing021

Joutuuko sitä kohta täälläkin tekemään vispi- eli puolukkapuuroa (meillä oli jompikumpi nimitys käytössä ja aina tehtiin puolukoista), kun täällä siitä kaikki intoilee? :D Itse opin syömään sitä vasta teini-iän jälkeen. Puolukka oli aina miun ja veljieni makuun liian hapanta, vaikka siihen päälle sai paljon sokeria syytääkin.

Mutta asiaan. Ai että olen nyt ylpeä edes pienen hetken itsestäni, kun olen kaiken muun touhottamisen lomassa pyöritellyt hulavannetta kaksi kymmenminuuttista! Tai no, en tiedä voiko pyörittelemisestä puhua, ehkä se oli pudottelemista. :grin Pyöri se välillä ihan pienen hetken! Ja kuitenkin siinä kymmenessä minuutissa ehti aina hengästyä ja lämminkin tulla. Jospa ottaisi tuon tavaksi, voisi sitä aikaakin pidentää, kunhan kunto kohenee. Ja venyttelyt aion myös tänään toteuttaa, on niin hyvä olo ollut tänään. :) Muistakaahan muutkin mammat venytellä, vaikka ei niin paljon liikuntaa harrastaisikaan. Kyllä noissa meidän pikkumötiköissä on jo sen verran nostelemista, että herkästi menee paikat jumiin. :)

Juu on huomattu. Sen kerran, ku jumpassakaan ei venytellyt, niin oli paikat ihan jumissa. Mitä kaikkea se auttaisikaan, ku tavalliseen arkeen sen lisäisi.
Mulla on hieno joogamattokin, jonka mies antoi viime vuonna joululahjaksi.. SIllä ne venytykset onnistuisi varmaan vielä tehokkaammin :laughing001

Kellitys Meillä on wii:lle tasapainolauta ja sielläs ellain peli kuin huluhulavanteen pyöritys. Se kyllä saa hien nostamaan pintaa. Esikoisen synnytyksen jälkeen käytinkin tuota tasapainolautaa päivittäin. Nyt oon ollu laiska ja ei oo muka löytynyt siihen aikaa..

Huomenna jos taivaalta ei tipu mitää epämääräistä mönjää ni me kävellää muskarii!

Mä en ole koskaan oppinu tuota hulavanteen pyörittämisen jaloa taitoa. Oon kyllä miettiny et vois ostaa hyppynarun mutta sen kanssa sais ostaa kyllä samaan syssyyn tukevat urheilurintsikat että ei tissit läpsy välillä lattiaan ja välillä naamaan :rolleyes:

Äh. ton superdietti jakson jälkeen on pakko luvata näin ihan julkisesti että minäkin pystyn saamaan vielä painoni putoamaan! o_O

Juu ja sopi hyvin mun tilanteeseen, ku painan 77kg eli suurinpiirtein samoissa olin alussa muikkeliinin kanssa. Harmittaa vaan, ku ittelle tuli kauhea kiire taas saada paino alas.
Sanoin miehellekin ääneen, että olen tyhmä, ku ton kuvaamiseen on mennyt 6kk ja itse olen 6kk tiputtanut jo 30kg eli voisin antaa hiukan itselleni armoa.. :gen045:smiley-angry003:oops:

Takaisin