Tsemppiketju kilojen karisteluun

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
no joo,pitäs kyl oppii syömää säännöllisesti ja kunnolla.tänään syöny lakun,3 banaania ja yhen mustikka-mansikka smoothien.

Mulla menee samalla tavalla. Sitkuttelen energiajuomalla ja ehkä palalla suklaata iltaan.... ja sit illasta saatan ahmasta kahden hengen edestä tai sorrutaan nouto ruokaan helposti... Nyt tuloo muutos !

Toi banaani olis niin hyvä, mut ku mulla ei pysy alhaalla. Paitsi tietty jogurttina yms. mut sellasenaa en pysty syömää. Sain aikanaa traumat, ku oma äiti eki uunibanaania suklaakastikkeella; se oli niin ällömakeaa ettei sen jälkee oo banaani menny alas.

Mä en noit energiajuomii juo ollenkaa, en vaan tykkää, mut kahvii meneeki sit tätä nykyä laittoman paljon. Ihme ettei se sen pahemmin näy Tyynen masus.

missähän lasipurkissa mä oon elämäni viettäny ku en oo koskaa kuullu uunibanaanistakaa:laughing002. ai jukra kun tekis niin saamaristi mieli täytelakuja:happy119 slurps:geek

Mulle maistuu kyllä kaikki banaaneihin liittyvä ja varsinkin uunibanaani jäätelön ja kinuskin kanssa. Energiajuomia tykkäsin juoda ennen, mutta raskausaikana en uskaltanu sellaisia lisäainepommeja juoda enkä vielä nyt imettäessäkään.

juu eihän niitä energiajuomia saakkaan juoda jos on raskaana.ja olettaisin et se koskee imettistäkii,onhan siin nii paljon kofeiiniä ja mitä lie tauriinia.

Mäkää en energiajuomia juo, ei oikee uppoo meikäläiselle. Mutta kahvia on pakko saada, yritän kyllä että vain 2 kuppia. Max 3. Ei onneksi enää vaikuta niinkää vauvaa.aluksi pystyin juomaa aamukahvin vaa muttei voinu kuvitella iltapäiväkahvista.. mulle toi suklaa on kaikista pahin... onneks nyt vähä taas on helpompi olla ilman.. no, viikonloppuna sen tietää taas rt meinaa lähtee lapasesta toi suklaan syönti,.... -.- vois melkei jättää kauppaa noi suklaat kokonaa vklp:na ja syödä vaa glögi-valkosuklaa juustokakkua ku teen perjantaiksi sitä :)

Jee, @sukki !! Mulla on ollu Thyroxin jo yli 2v, eikä vieläkään hoitotasapainoa oo löytyny :(
Ajattelin mennä omakustanteisesti antioksidanttiklinikalle otattaan ne toiset kilppari arvot, jos tarviinkin sitä t3 lääkettä.

Energiajuomista...Mä joskus tyhmä repsahdin, kun ne alkoi tulla markkinoille.. huima kun on.
Kahvia en käytä ollenkaan.. en tykkää.
Tulihan tuota raskausaikanakin kitattua... pienemmissä määrin tosin.
Olen kovasti koittanut päästä eroon, mutta viekääpä itseltänne se aamukahvi....
Yksi tölkki kun taisi vastata 3 kuppia kahveeta.
Pää on aivan tukossa, saatika jalat ja kaikki nivelet tuntuu tukkoselta, ei pääse liikkeelle jos ei saa edes yhtä päivässä.
Mut pikkuhiljaa eroon =)

Taannoin kun olin kaupassa töissä, tuntui kyllä hirveälle kun alle 15v. lapset ostaa tätä myrkkyä, jäätäviä määriä :(

Mäkin join joskus aikaisemmin hirveesti energiajuomia. Varsinkin just viime syksynä kun kirjotin kandia. Joka päivä oli pakko juoda tai en jaksanu keskittyä kirjoittamiseen ollenkaan. Sit vaan en kuitenkaan sitä enää tarvinnut, kun ei ollut pakko opiskella niin tiheesti vaan otin kevään rennommin. Herkuttelua ja kaiken roskan syöntiä en kuitenkaan itsekään voinut lopettaa vaikka tiesin, ettei nekään ole parasta ravintoa masuvauvalle.

Mun on varmaa pakko luopua tost herkkulakosta ja jatkaa sitä sit tiukemmin tammikuussa. Nyt on tosiaan täs vaikka ja mitä juhlaa yms. ni turhauttavaa aina skarpata pariks päiväks kerrallaa :sad001:angry1

mä just karsin aamukahvin kahesta kupista yhtee.on niin saakelin pahan makusta tää kahvi et meinaa yrjö lentää :sick009

LadyMoon: mulla on otettu kilppariarvoja viimeiset 5 vuotta ja aina on tulos ollut normaalien viitearvojen rajoissa. Olo ei kuitenkaan ole ollut normaali vaan kaikki klassiset oireet vajaatoimintaan löytyy. Meidän äidillä oli myös arvot viitearvojen sisällä ja kun tutkittiin lopulta kilppari ultraamalla niin todettiin, että ei siitä ole mitään jäljellä. No, äiti sai lääkkeet, mutta olo ei parantunut niin pienellä annostuksella. Äidin ystävä on sairaanhoitaja ja suositteli yksityistä endokrinologia Koskiklinikalla. Sen jälkeen äiti sai lääkityksen kuntoon. Mulla meni vihdoin hermo tähän jalsamattomuuteen ja päätin käyttää veronpalautukset selvittääkseni, mikä mua vaivaa. Varasin ajan samalta erikoislääkäriltä ja musta otettiin heti TSH, T4V ja keliakiakin. TSH oli ok, mutta T4V oli ihan viitearvojen rajalla. Sanoi, että jos hoitaisimme laboratoriota niin emme antaisi lääkitystä, mutta koska kaikki oireet ovat niin kokeillaan viitearvon nostoa lähelle suurempaa raja-arvoa ja otetaan uudet testit 6 viikon päästä, jossa on mukana myös tuo T3V. Tähän mennessä olen pulittanut 190€ + lääkkeet. Kunnallisessa mulle olisi annettu masennuslääkkeet. Olen kyllä tyytyväinen tuohon sijoitukseeni, jos tosiaan saan sillä itseni kuntoon.

LadyMoon: mikä annostus sulla on? Mulla aloitettiin ensimmäinen viikko puolikkaalla, sitten kaksi viikkoa puolikas ja kokonainen vuoroaamuin ja lopuksi yksi sinne labroihin saakka.

tänään meni vähän pipariks.käytii kylässä ni siel tuli syötyä muutama suklaakonvehti,piparia,torttuja ja juotua limpparia.hyi hyi hyi.

Juu ei mee kyllä niinku strömsössä tää haaveilu että kilot tippus..eilen tuli nautiskeltua kahden keskisestä ajasta miehen kans saunan jälkee ku tytsy oli jo yö unilla..mässättii pussillinen sipsejä sellasia juusto pallero sipsejä..:D
ja tuos iltamassa sit juusto chili pähkinöitä..rouskis..rouskis...Ainiin on muute jännä mite vähäsen oma tunto soimaa korvien välissä kun ei ole vuoteen ottanu mitään alkoholipitoista ja nyt lauantaina otin saunan jälkeen kaks pientä tölkkii olutta ni JO JO mietitytti et noni tienköhä ny iha oikein.....:O

Mä en ny enää joulukuussa murehdi niitä kiloja. En ny överipossuna vetele suklaata jne, mut en ny stressaa sitä. Eli suklaata ja jouluruokia saa syödä. Tammikuussa alkaa joka-aamuinen vaa'an kyttäys ja 15kg pitäs ottaa vanhoja läskejä pois.. eiköhän se siitä sit. Ja säännöllisyys on kaiken a ja o. Oon ruoka-ajoissa edelleen noudattanut raskausdiabeteksen ohjeistusta, mutta syönyt vapaammin. Ajattelin palata siihen tiukkaan ruokarytmiin tammikuussa. :)

Mä en oo ees jaksanu käydä vaa'alla. Ärsyttää, kun housut mahtuu kyllä jalkaan. Reisistä on selkeesti lähteny senttejä, mut voi noita makkaratursuja. Ihan ku vetäis nakinkuoren päälleen, joka suunnasta vyötäröllä tursuu. Pitäs käydä varastosta hakee hulavanne takasin. Semmonen siis, missä on paino. Sitä kun ei raskausaikana saanu käyttää. Sillä oikeesti lähtee senttejä, jos vaan jaksaa aktiivisesti pyöritellä.

Takaisin