Tsemppiketju kilojen karisteluun

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miulla mahtuu omat housut jalkaan, kun minulla kertyy aina kaikki liikakilot vatsan seudulle. Reidet ei ehkä oo ihan niin timmit kuin joskus, mutta ei ne raskausaikana kyllä levinneet. Joten housut menee päälle, mutta maha tursuaa kyllä vielä yli. Ja kun nuo herkut... Olen ostanut niitä vähemmän, mutta tehnyt sitten itse. :D Pahus, kun rakastan leipomista, ja eritoten makeiden herkkujen leipomista, ja kun rakastan sitä makeaakin, niin omaan mahaanhan niistä suuri osa päätyy. Kiva, kun olin juuri päässyt smoothien makuun, siinä olisi saanut pakastemarjoja menemään ja makeanhimon tyydytettyä varsin terveellisellä tavalla, mutta piru vie, kun meidän blenderi otti ja hajosi! :P Siitä meni joku sellainen muovitiiviste tai joku vastaava osa, ja oli kiva löytää smoothien seasta mustia muovin palasia... Hyvät veronpalautukset kyllä tuli, että uuden voisi ostaa, mutta kun pistin säästötilille melkein kaikki ne rahat, enkä sieltä raaski käyttää kuin äärimmäisessä hädässä. :D Argh!

Huoh. Siis minullahan on kyse enää parista kilosta, mitä nyt ennen esikoista niistä kiloista oli varmasti suurempi osa lihasta kuin nykyään, mutta välillä tuntuu, että tuo vararengas on tullut jäädäkseen. Äidillä on samanlainen... Vaikka kyllähän se tässä iässä alkaa olla jo enemmän omista elämäntavoista kuin geeneistä kiinni. Pitäisi harrastaa enemmän aerobista, että lähtisi rasvat sulamaan. Mutta, käyn pari kertaa viikossa ratsastamassa ja siinä saa kyllä hyvin liikuntaa ja lämmin tulee, ja käyn toki koiran (ja vaunujen ja esikoisen) kanssa joka päivä lenkillä, mutta esikoisen tahti ei ole päätähuimaava. Varsinkaan nyt, kun pitää saada könytä kontaten joka ikinen pieni lumikasa. En viitsi enempää omaa aikaa pyytääkään, kun kuitenkin tallilla vierähtää kerralla aina muutama tunti.

Jospa sitä alkaisi ainakin kunto vähän koheta, kun ajattelin hommata sen Selättimen. Ihan siitäkin syystä, kun selkä ei tykkää yöimetyksistä yhtään! Aamulla joskus tuntuu vauvankin nostelu lähes mahdottomalta, kun selkä pistää niin vastaan. Kyllä se siitä aina vetreytyy, mutta ei nyt tässä iässä tarvitsisi vielä reistata!

voi ku voiskii myydä,mut meillä taas on suunnitelmissa muuttaa maalle.
mä tosin aikoinaa repäsin ja ostin ton auton näkemättä sitä enste:laughing002

Käväsin tos pikku lenkillä.. olis pitäny olla luistimet jalas et pääsis ees eteenpäin... Si ku tultii kotiin päin lenkiltä niin kas kummaa kävelytiet oli hiekotettu :mad:

Sormen pään murtumisen takia jäi kuntopyöräily viikoksi välistä, eikä oikein muutakaan tullut tehtyä kamalan paineen tunteen ja jomotuksen takia. Pelkäsinkin, että paino lähtee nousuun. Mutta ei samoissa pysyttiin säännöllisen ruokailun ansioista.
Myös oltiin lauantaina Tampereella keskustassa ja käytiin pizzalla. Ajattelin, että siitä tuli nyt ainakin kilo, mutta en tajunnut laskea, että se oli yksi ruokailu päivän aikana ja reippaan joulutorikävelyn ansiosta sunnuntai aamuna vaa'assa olikin kilo vähempi painoa :)
Hyvin hitaasti nyt tippuu, kun alussa 20kg hävisi hujauksessa, mutta kun en ole luovuttanut, eikä ole mikään kiire, kun ei ens kuussa tarvitse olla kesäkunnossa, niin ihanan rauhallisesti ja rennosti elämänmuutos sujuu :)
Odotan oikein aattoa. Ei toi suklaa nyt niin himota mitä on hienosti kertynyt jouluksi kaappiin, mutta kiinnostaa se voinko ylipäänsä syödä "makeaa mahan täydeltä", kuin ennen. Ihan varmasti päädyn laattaamaan, jos sillai normaalisti mussutan heti ekat herkut suusta sisään :sick006:laughing002

Mä jo ihmettelinki ku ei susta Mirabella kuulunu mitään :)

Mua alkaa tää oma herkuttelu ottaa pannuun, nyt ollu kahtena aamuna niin turvoksissa koko kroppa, ettei oo sormus mahtunu kunnolla sormeen :angry Alkaa hirvittää et kuins paljo niitä kiloja on tullu lisää :smiley-ashamed008

mä taas oon niiiiiin täynnä tätä pirun laihdittamista ettei oo tosikaa.miehelle tos tuumasin et kohta lähen ostamaa sipsejä,ni sit kuulu "etkä mee ku sä oot dieetillä!" siis mä en jaksa enäääääää ku tää vi*un paino ei putooo.Lenkilläkii tänää käytii ni kappas vaan,taas on polvitaive nii kipee ettei jalkaa paljoo tarvi koukistella.argh:smiley-angry019

Meillä se mies lähti hakee sipsei... Vähän vaan tekee mieli. Taitaa toi oma ruokavalio olla liian suolaton. Sokeria vaan niin mahottomasti ja suola unohtunu kokonaa.

Täällä on herkuttelusta huolimatta lähtenyt huimat 300g! Tänään käytiin veljen kanssa kun mummoloissa,joten maha repeää kohta herkuista. Huomenna painan varmaan taas 3 kg enemmän.

Nyt on sipsi ja suola ähky :sad001 Huomen vast sitä morkkista sit täst aiheest riittääki. Potuttaa jo valmiiks. Ja niit sipsei viel jäiki hirveesti, ku mies osti useemman pussin :excited001

Mulla on puuro ähky. Eka poljin taas sen 50minsaa pyörällä sitten otin pikku palan mozzarellaa, kinkkua ja tuttavan tekemää ruisleipää. Sen jälkeen vedin kaks isoa kippoa kaurapuuroa.. Kamala morkkis tosta mozzarellasta ja leivästä, vaikka ei se ollut edes paha :laughing002
On vaan tottunut syömään tollaset ylimääräiset aamusta, mutta nyt ei millään pystynyt sanomaan ei mieliteolle :excited001

Repsahdin oikein kunnolla. Paketoin lahjaksi suklaarasioita ja se yksi laatikko huuteli niin voimakkaasti, että pistin parempiin suihin. Kauhea morkkis! No kunhan ei jouluna tule takaisin nämä vaivalla pois saadut kilot niin siitä on hyvä jatkaa Tammikuussa. Se on muuten kyllä meikäläisellä ainakin herkuton Tammikuu.

Mutta hei, eikös sitä sellaistakin ole puhuttu/kirjoitettu, että laihiksellakin on oikeastaan hyvä, jos joskus on sellaisia päiviä, jolloin tulee enemmän kaloreita syömisistä. Siis että jotenkin herää se aineenvaihdunta toimimaan taas. Vähän niin kuin lihasmassaa kasvattaessa pitää vaihtaa treeniohjelmaa välillä, kun lihas tottuu tiettyyn treeniin. Eli se mässäily silloin tällöin voisi jopa vauhdittaa laihtumista! Ongelma onkin tietysti siinä, että se helposti meillä herkuttelijoilla voi jäädä päälle...

Niin. Minäkin sain sen selättimen postissa jo ja hyvin on auttanut selkää kyllä. Muutaman päivän sitä käyttänyt ja jo on selkä vetreämpi! Ei tee enää niin pahaa aamuiset pyllynpesut. :D Ja kyllähän sen kanssa saisi hyvät treenit varmasti tehtyä muutenkin, kun vain ehtisi. Nyt kaikki ylimääräinen aika menee neuloessa, jos vielä yksi työ valmistuisi aatoksi. Ja koska kananmunia olisi jäänyt vanhenemaan kaappiin, niin piti tietysti leipoa eilen sen takia juustokakku! Onneksi veljet tulevat tänään sitä ohi kulkiessaan tuhoamaan. Mutta... Koska kananmunia olisi jäänyt yli, piti ne käyttää johonkin, mutta juustokakkuun ei tarvittu kaikkia. Joten pitää leipoa myös jotain muuta. Mutta siihen johonkin muuhun (brownies) ne loput munat eivät riittäneet, joten piti ostaa lisää. Eli munat pitää saada käytettyä pois, ostanpa siis lisää! :D Browniesit sentään ajattelin laittaa maistelematta pakkaseen! Niin, ja tuo selätin on niin kevyt, että pakkaan sen joulureissulle mukaan. :P

Täällä mahduttii ekaa kertaa kolmeen vuoteen kerran käytettyihin farkkuihin. No joo, jenkat tursus vähän, mut meni ne silti kiinni ! En oo nyt tietoisesti laihduttanu, edelleen vaunulenkkeilly vaan. Paino on tällä hetkellä 67 kg, raskauden alussa oli 71,5 kg ja 83 kg laitokselle mentäessä. VIelä pitäis 7 kg saada kesäks pois, mut ilman, et maidontuotanto häiriintyis. Saiskohan sitä ens vuoden lupauksena ruvettua jumppaa kotona, ku vauva nukkuu.

Edit, nii ja pituutta kun on huimat 158 cm, ni kaikki kilot näkyy heti :D

Hyvin on sulta Kultashiini kilot lähtenyt :)

Mä oon kuullu kans ton mitä Kellitys sano. Itseasias mies kailottaa mulle et paras olis kerran viikos pitää sellanen "roskaruoka"-päivä, varsinkin jos salilla treenailis. Mä en salille mee, mut eiköhä toi sovi muuhunki reenailuun.

Ostin tänään ihanan takin kokoa 38! Viimeksi vuonna 2006 ostanut sen kokoisia vaatteita :dance011
Ja seurakunnan päiväkerhon joulujuhlassa, kirkossa, yksi äiti ei tunnistanut mua takaa, kun oli kuulemma niin tyköistuva paita ja olin niin laihtunut ja kaiken lisäksi olin juuri valittanut ennen lähtöä, ettei ole edes yhtään tyköistuvaa paitaa, kun kaikki ovat liian isoja, myös se kyseinen paita siellä kirkossa :happy112:laughing002

Huomenna unohdan kaikki aikataulut 3 tunnin välein syömiset ja herkkujen panttauksen! Täällä talossa sikaillaan aattona ja kunnolla :happy093laughing7

Ku mahtuiski koon 38 takit ja vaatteet. Mut on niin "leveet" hartiat et aina ottaa jostain kiinni. Ottaa kiinni tos koon 46 takissaki just hartioist. Ja ei noi tissitkä mahtuis niin pienee kokoon :)

Takaisin