Tsemppiketju kilojen karisteluun

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mulla himottaa eniten just sokerisia herkkuja sillon ku menkat on alkamas ja niitten aikana. Must tulee silloin ihan hirvee syöppö, ja sille syömiselle ei meinaa silloin loppua tulla. Nyt kyl turvottaa varsin kiitettävästi se eilinen sipsipussi ja tän päiväset leipomon yrttituorejuustopatongit :smiley-ashamed008 Mut ilman noita turvotuksia, oon huomannu et olo on muuten aika kiva. Oon meinaa alkanu katsoa itteeni jotenki uusin silmin ja peilikuva näyttää välillä jopa nätiltä :) En kyl tiiä mistä moinen muutos on tullu.

Mä muuten hoksasin yhen jutun. Mul on ollu iät kaiket hartia-niskaseudun vaivoja ja heikot lihakset siellä. Tänää mä keksin miten jopa mä jaksaisin niitä lihaksia vahvistaa ja reenata: otan Tyynestä ja kaikista vauvoista mallia ja makoilen mahalla lattialla niinku neki tekee. Tajusin senki et silloin joskus ku mahallaa luin kirjaa ni tein sen ihan väärin, annoin hartioiden nousta korvii saakka, eihä noi vauvatkaa niin tee. Ilmankos siinä asennossa aina paikat meni kramppii, ja lopult lopetin mahaalla pötköttelyn kokonaa, eri asia siin asennos on nukkua kumminki. Ties vaik täl reenitaval mä saisin jopa paremman ryhdin sit ajan kanssa, ja se vasta olisi jotain :)

Kaikkee sitä vauvoilta oppii :) Nyt ku muistutit sopivasti, ni pitäski ruveta taas jumppailee. Se on vaan niin tylsää. Mul todettii alkuraskaudessa TOS syndrooma. Ei liene 10 vuotta näyttöpäätetyötä auttanu asiaa. Mul on lapaluut liikkunu vääriin kohtiin. Ei niitä jumppaamallakaan takasin enää saa, mut ei sit oireilis ainakaan niin paljon.

Ja vauvasta on hauskaa, et sen kans pötköttelee lattialla. Mä nostelen poikaa suorille käsille ja siinä tulee jumpattuakin kätevästi samalla. Myös vatsalihasten kiikuttelua harrasta niin, et poika on sylissä.. saa lisäpainoa pojasta ja ipanalla on hauskaa.. nauraa varmaan mun punaselle naamalle.. :D

Tsemppaakohan tämä nyt kilojen karisteluun vai pikemmin pelottaako..? Minä olen tankannut synnytyksen jälkeen reippaasti - lähinnä makeaa - jotta imetys onnistuisi toisin kuin 10 v sitten, ja nyt tuli ihan puun takaa rajusti edennyt sormien ja varpaiden nivelrikko. Sen syntysyytähän ei tiedetä (mutta parannusta ei ole!), sukurasitetta mulla ei ole eikä vielä mummoikää, mutta joku käsikirurgi heitti esitelmässään että ylipaino voi vaikuttaa sokeriaineenvaihdunnan kautta.

Mulla oli sokerit labroissa koholla, ja itse uskon, että se (eli välillisesti imetys :( ) on syynä. Nyt on kaikki makea pannassa, ja vitamiineja menee seitsemästä purkista. Ainakin tyttäreni olen pelotellut, ettei saa koskaan tehdä fyysistä työtä eikä kerätä yhtään ylipainoa, ja ajattelin nyt infota täälläkin.

Mit sittehän luulis, et diabetes ja nivelrikko ois yhteydessä ? No mun on paha mennä oikeestaan mitään kommentoimaan, ku en asiasta sen kummemin tiedä. Kuulostaa kuitenkin inhottavalta, niinkuin kaikki asiat, mihin tietää, ettei parannuskeinoa ole. Tsemppiä !

Mun pitäisi varata aika jollekin selkäihmiselle, ku toi alaselkä juilii joka päivä. Välillä enempi välillä vähempi, mutta vihloo kumminkin joka päivä ikävästi. Ajattelin, että jumppa ja painonpudotus auttaa, mutta tuntuu, että pahemmaksi vaan menee. Yks syy on myös huono patja ja imetysasento öisin.

Ihanaa olla näin paljon pienempi. Pakko hehkuttaa. Kävin laihdutus vaatteeni lävitse ja melkein kaikki mahtuivat. Kolmesta säkistä jäi itselle vain yksi, ku osa vaatteista oli niin "so last season" :laughing002

Siis yhdet ihanan kevyet housut, jotka oli yhdellä sekoilu videolla päälläni vuonna 2007 kireänä hujahtivat vaan jalkaani tosta vaan ja näytti vielä hyvältä :happy093

Farkut jouduin heittämään pois, ku tää raskauksien jälkeinen löllömaha taitaa tarvita hiukan korkeamman vyötärön, ku teiniajoilla :laughing021

Ääh, mulle iski tänään ihan järjetön makean himo. En ole sortunut mutta tämän fiiliksen kanssa ei oo kiva painia. Kahden viikon ajan olen syönyt aina jotain pientä kun Artsikin syö. Herkut olen jättänyt kokonaan paitsi kerran viikkoon olen itselleni luvannut jonkun herkun. Oon käyny ainakin kerran päivään lenkillä niin että hiki virtaa ja nyt soimaan itseäni kun tämän päivän lenkki on jäänyt välistä :smiley-angry003Pitkän tauon jälkeen kävin puntarilla ja säihkähdin niin lukemia että se on pitänyt liikkeessä mutta.. pelkään milloin tämä innostus laihduttamiseen taas lakkaa ja palaan normaaliin.

Hyvä Mirabella !! :) siitä tulee niin mahti tunne, ku mahtuu johonki vanhaan asusteeseen pitkästä aikaa.

Tinka, ei pidä laihduttaa vaan muuttaa elämäntapoja. Mulla aina kaatu kaikki dieetit, mut nyt ku sallii itelleen myös mässyilyn ei oo hätää. Tosin 8kg ois jäljellä. Ehkä mä osaltaan käytän tota imetystä tekosyynä, mut onhan se fakta, et jos syö huonosti, ni ei sitä maitoakaan heru.

Hyvin ja oikein syöminen on kaiken a ja o. Mun dieetistä ei tulis mitään, jos en söis hyvin, välillä sallisi niitä herkkuja ja kyttäis puntaria. Sillä näkee edistymisen. :) Ei ois enää pitkä matka, kun painon sais alkaan uudella luvulla. Tää mamma kävi kyl nimittäin painonsa kanssa korkeissa lukemissa. Mä sorrun aina karkitteleen, jos masentaa tms ja tuossa masensi duuniasiat pari vuotta sit nii rankasti, et paino nous taas. Nyt pitää tehdä puntarista loppuelämän ystävä.

millonkohan uskaltais hypätä vaakaa?senttejä on lähteny mut pelkään et kiloja ei ja sit tulee masis ja sit ryntään ostamaa suklaata kaupasta..hmm..

Jäde. Kannattaa muistaa sekin, et vaikka vaaka ei näyttäis tarpeeksi mieluisaa lukemaa, nii se ei tarkoita sitä, ettei olis hoikistunu paljon. Mulla ei oo tosiaan pudonnu ku "vaivaiset" 6 kiloa palttiarallaa ja se ei vaa'assa vielä näytä mitenkään hienolta se lukema, mut selkeesti oon kiinteytyny. Tuossa kun tota lasta hoitaa, leikittää, nostelee ja kantaa niin huomaamattaan kiinteytyy. Ja lihasmassa painaa enemmän kuin rasva, joten se on varmasti kans lisääntyny. Ja se kotelomekko tosiaan kertoi paljon. Kuukausi sitten ei puhettakaan et ois menny päälle. Sivuvetskaria ei voinu edes yrittään kiinni mutta nyt se sujahti ihan tuosta vaan kiinni.. ei tarvinnu ees mahaa vetää sisään. Eli ei se vaakalukema aina kaikkea kerro. :)

Jäde mulle äiti sano et -1cm lantiolla tarkottaa -1kg. Ja ainaki mul se on aika hyvin pitäny paikkaasa. Tietty jossai vaihees tulee vastaa se raja et lantio ei enää kapene, mut sit sitä painoa voi pudottaa jostai muualta. Ja se vaikuttaa kans tuleeko lihasta sen läskin tilalle, silloin vaaka ei välttämättä näytä niin paljoo vähemän ku se näyttäs jos pelkkää läskiä lähtis.

Takaisin