Tsemppiketju kilojen karisteluun

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä tykkään seurata painon putoamista. Ja se on ainoa kunnon motivaattori... tiedän jo kokemuksesta, ettei siitä tuu mitään, jos ootan, et mahdun taas lempparifarkkuihin.. sitä oon saanu oottaa jo kolme vuotta. Eli paras vaan tarkkaan tiirata, niin putookin. :D

Mä päätin kans viimeinkin ottaa itteeni niskast kiinni ja lopettaa jokapäiväsen herkuttelun ja rajata sen yhteen karkkipäivään viikossa. Poikkeuksen teen jos mennää kylään, mut sitä tapahtuu niin harvoin...

mulla on vähän sillee et ainaku alan dieetille ni sit onkii jotkut synttärit tai nimpparit ja sit se kosahtaa siihen.tänään meni jo läskiks ku piti mennä abc:lle syömää ku oli lahjakortti sinne ja siin olis menny päiväys perjantaina.ja mun oli pakko se tuhlata ku se oli henkkoht.ja seliseli mut huomenna uudestaa sitte dieetille.seuraavat pirskeet onkii sit ens kuun puolessa välissä.

Mäkin herkuttelen myös pitkin viikkoa, mutta paino pysyy kurissa, kun katson ne ruokailujen kohdalle eli en herkuttele napostelemalla. Ja paino sitten taas putoaa mitä enempi liikun.. Siksi varmaan olen pysynyt ruodussa, kun en syö vain vihreitä kasviksia, vaan sovellan syömiset sopimaan meidän perhe-elämään. Eilenkin söin muusia missä oli voita, navetta maitoa ja sen kanssa kalapihvijä ja jopa pala uunimakkaraa, jonka päällä oli sulanutta juustoa. Sitten poljin sen normaalin 50 minsaa illalla ja vihdoinkin paino oli taas nytkähtänyt 0,5kiloa alaspäin eli ei suuri herkkuni muusikaan mennyt pannaan :smiley-angelic003 Se kokonaan kieltäytyminen usein lopettaa ne dieetit aikas nopsaan. Kokemusta on :confused:

Juu ja mä teen kans ihan normaalia kortiruokaa.. jauhelihakastikkeen teen voista ja vehnäjauhoista jne. En mä mitään pelkkää sellerii ala syömään. Kohtuus kaikessa. Normaalia kotiruokaa voi syödä, kunhan ei syö liikaa ja muistaa liikkua ja herkut minimissään. :)

Täällä kanssa syödään ihan normaalia kotiruokaa ja oikeasta voista ruskeat kastikkeet yms... Ongelmana on ollut tosiaan tuo napostelu ja aamupäivien panttaus, tulee sitten iltaisin vedettyä koko jääkaappi tyhjäksi :P. Nyt olen napostellut välipaloina omenaa, porkkanaa ja maustamatonta rahkaa hunajalla ja pakastemarjoilla. Muutaman kerran viikossa otan kahvin kanssa itse tehtyä pullaa tai jotain leivonnaista. Lisäksi rakastan leipomista, olis vain joku joka ne kaikki kakut sun muut söis!

Mulla oli jumittanut paino varmaan 4 kk 70 kg ja nyt oli tullut kilo alaspäin kun siirryin lauantain herkkupäivään :) muuten syön normaalisti tai osittain vähähiilarista ruokaa.

Voi ku painaisikin 70 kiloa taas... siitä onkin aikaa.. oon juminu siellä 80kg ja siihenkin ois vielä matkaa.. Oiskohan tämä se vuosi, kun painon sais alkaan taas seiskalla..

Samaa haaveilen minäkin, seiskalla alkavaa painoa. Tähän jätään kävis toi kasikin. Nyt kun paino on kolminumeroinen. Aikasemminkin täällä siitä marissu, että ihan masentaa kilot. Kauhee tsemppi on päällä, että kyllä tästä vielä noustaan!

Juu täällä paino alkaa myös 8-silla. Nyt oli aamulla menty 400g alemmas, JEE! Tänään kävelin 45 min vauvajumppaan, joka kesti sen 45 min. Ihan kivasti liikkunut tänään. Pakkanen oli laskenut myös -12:sta.

Täällä on päästy oikealla numerolla alkavaan painoon jo, jos nyt muutamaan kilon vielä sais pois. Ihannepainoon olisi matkaa noin 8 kiloa, mutta voi olla että laiskuus iskee ennen sitä :) Loppuvuonna ehti jo junnata pari kk samassa painossa ja nyt tammikuussa oon sitte mättäny joulun herkkuja joka päivä ihan surutta ja pari kiloa on tippunu! Ei voi ymmärtää, varmaan hormonit vielä niin sekasin, että suklaa laihduttaa ja jos sitä ei syö niin paino junnaa samassa :)

Heh, minä kärsin raskauden ajan alipainosta, olin painokontrolleissa ja lihotuskuurilla. Lihotuskuuri jäi sitten tosiaan päälle... Ekassa neuvolassa totesin puntarilla, että sairaalaan jäi 7 kg ja paino oli varsin kohtuullinen. Seuraavan kerran vauvan ollessa parikuinen totesin neuvolassa - meillä ei ole vaakaa - painon nousseen pari kiloa ja painavani enemmän kuin viimeisen raskauskolmanneksen alkaessa! Ja nyt nelikuisneuvolassa painoa oli jo samat lukemat kuin synnärille mennessä eli kymppi liikaa.

En kyllä murehdi, koska olen lähinnä syönyt hysteerisesti, jotta maitoa varmasti riittäisi (toisin kuin esikoisella). Laihduttamisen aika on sitten joskus....... Kannustan kyllä kaikkia, jotka jaksavat urakoida jo nyt!

Takaisin