Tsemppiketju kilojen karisteluun

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yöllä googletin, etsin tietoa ja mitään en löytänyt gojin ja imetyksen suhteen. Joko olen huono etsijä tai sitten kunnon syytä ei ole. Melkein kaikki sivut, joita löysin, olivat täynnä ihmisten väittelyitä puhtaista asioista eli "mitään ulkomaalaista ei saa syödä" ja sitten niitä, joiden mielestä turvallisia ulkomaalaisia saa syödä. Juttelin äitini kanssa aamulla ja hänkin sanoi, että se on MARJA, eikä myrkkymarja. Ja ei niissä ikinä sen vertaa ole edes sitä SUPERtehoa että se muokkaisi ihmistä jotenkin kummallisesti.. Ja olen niitä nyt popsinut joulusta saakka puuron kanssa, en kilokaupalla, eikä mitään kummallista ole toistaiseksi esiintynyt ja pitäisi olla puhtaita..
Kertokaa joku jos saatte selville onko jotain miksi gojia ei saisi syödä imetyksen aikana.
Macaa ei saanut, kun se voi sekoittaa pahasti hormonitasapainoa, mutta sekään ei ollut marja ja varoitus luki heti sivuilla eli eri asia, ku goji..
Tänään syöty suolaisia herkkuja kahvilassa. Kuntopyörä kutsuu illemmalla :smiley-ashamed004

Enkuksi kun googlaa tulee heti ekaks lähinnä superfoodeja mainostavia sivustoja, mut niissä silti käsketään välttää raskauden ja imetyksen aikana. Osin koska ei tiedetä ja sit koska goji-marjoissa on betaine-nimistä ainetta joka stimuloi kohtua. Et lähinnä vissii keskenmenoja pidetään riskinä, mut imetyksestäkin varoitellaan (varmuuden vuoksi? Tosin kyllähän kohtu vaikuttaa imetykseenkin vielä varmaan). Suomeksi ei kyllä varoituksia löydy edes raskauden aikana, mut kai ne kuuluu kategoriaan luontaistuote. Ja tehokas tuo marja vissiin on, kerran sain maistiaisia kaupassa ja jossai vaiheessa ihmettelin ku virtaa riitti ja ihan ku ois ollu vähän kännissäki... kunnes muistin syöneeni niitä marjoja :) Pitäski varmaa käydä ostamassa, jos tulis vähälisää valoa elämään ;)

Tänään taas leivottu ennakkkoon mokkapaloja ja vadelma-kookosmuffineja, kun lauantaina juhlitaan tytön 3v. synttäreitä. Hiukan on aina pakko maistaa taikinaa, ettei ihan kamalan makuisia leivonnaisia tarjoa, mut olen hienosti pitänyt sen vain pienenä maistamisena, kun saa onneksi sysätä vatkaimet ja kulhot lapsille nuoltavaksi, niin ei jää kiusausta, koska nuo kaks kyllä ilmoittavat aika äkäsesti, jos eivät saa "osallistua" leivontaan :laughing002

Tosta macasta; mulle luontaistuotekaupan myyjä nimenomaan ehdotti sitä macaa imetyksen ajaksi. Se kans lisää siis maidontuotantoa. Muuten sitä käyttäsinkii mut mausta en pidä ja se pisti mun vatsan toimimaan liianki hyvin.

Päivä 4 lähti käyntiin. Nyt on syöty terveellisesti, tasaisin väliajoin ja juotu paljon vettä. Ei herkkuja. Lenkillä käyty vähintään kerran päivässä ja tunti kerrallaan. Onkohan mun vaa'assa vikaa vai mikä lie.. eka putos 300g. Sit nous 500g. Sit putos 600g ja ny taas noussu 200g. Nyt kyl kroppa tekee jotai omiaan.. noh.. ehkä se on vaan alun kankeutta. Täytyy vaan sinnikkäästi jatkaa. Se voi olla, et kroppa vieläkin vähän palautuu raskaudesta.. Mulla ei ainakaan vieläkään toimi suoli kunnolla.. kerran, kaks viikossa tulee shaiba ja aina pohdin, et pitäskö ottaa microlaxia avuksi, mut kyl se sieltä.. suokaa anteeksi nämä jutut.. Noh, eniveis.. ei oo palautunu. Mut tilanne on parempi ku kuukausi sitten vielä.. Kovasti koitan panostaa tosiaan kuituihin ja veden juontiin ja terveellisyyteen.. Pakko vaan yrittää. Harmittaa vaan kun tuo polvi on vieläkin kenkku, joten kovin reippaasti ei aina pysty lenkkeileen.

muista toki että nestekkin painaa.jos juot paljon vettä niin kyllä sekin vaakassa näkyy.suosittelen myöskii magnesiumia ni vois suoli lähtee paremmin pelittää,se shaibaki painaa siellä suolessa.
mä oon aika hyvä neuvoo muita mut sit oma skarppi on aina vähän hukassa:)

Täällä on nyt 10 päivää herkutonta takana. Eilen kävin kaverin kanssa kahvilla ja suoriuduuin pelkällä kahvilla enkä sortunut herkkuihin :). Oli kyllä niin ihania leivoksia tarjolla... Päädyin kuitenkin shoppaileen samalla reissulla. Ninhän siinä taas kävi, että joululahjaksi saamastani 50 € ostin itselle yhden paidan ja lopuilla rahoilla tytölle kivoja ALE vaatteita Hennesiltä :p.

On mul noi vitamiinit apuna kyl kans... enkä mä usko, et se vesi aamupainoon niin vaikuttaa.. punnaan siis aina nakupainon aamupissan jälkeen. Ennenkin toiminu tällainen mulla, mut ny on hidasta. Noh.. poika vaunuihin ja fläsämutsi pääsee käveleen taas.

Bettie: Siis en allekirjoita tuota, että sitä EI saisi käyttää, mut tämä "HUOM! Maca tasaa hormonitoimintaa, joten sitä ei suositella käytettäväksi minkään hormoniperäisen syövän hoidossa tai jälkeen eikä myöskään raskauden tai imetyksen aikana." lainaus jäi kummittelemaan mieleeni, jonkun artikkelin yhteydessä, mutta ei tuokaan lukenut, joka sivulla. Perheeni ja tuttuni ovat luontaistuotteiden erittäin aktiivisia käyttäjiä ja jos tuotakin macaa (josta en ollut ennen kuullut) käyttäisin, niin ottaisin selvää ihan jostain muualta, kun netin syövereistä, ennen ku teen mitään lopullisia päätöksiä :happy112

Tiutsi: Parempi itsekuri on nyt vasta tullut, kun tuloksia sain 6 vuoden jälkeen taas aikaiseksi. Vaikka sillä hetkellä, kun herkku on naaman edessä ja siitä kieltäytyy, harmittaakin, niin kyllä se sauraavana päivänä palkitsee. Mulla on NIIIN kamalat morkkikset aina, kun laitan "ilman lupaa" jotain hyvää suuhuni, että tekisi mieli itkeä eli yritän välttää sitäkin oloa.
Eilen söin pitkästä aikaa makaronia parikin annosta päivän aikana ja harmitti jo etukäteen, kun olin ihan varma ettei kahvakuulan nostelu ja pyöräily tasaa kulutusta ja energian saantia, kun nyt pari päivää on paino pysynyt ihan samassa lukemassa.. Mut tänään olikin kilo tippunut mikä osoitti, että voisin ruveta antamaan itselleni hieman enemmän armoa :smiley-ashamed005

Sinbbu: Aivan normaalilta kuulostaa toi sun painon pomppiminen. Et arvaa kuinka ärsyttää itseäni nämä junnauspäivät. Eka saat painon putoamaan tietyllä tavalla pari päivää ja sitten, vaikka teet ihan samalla tavalla, niin yks kaks se paino ei laske yhtään taas parina seuraavana päivänä tai viikkona. Tällä kertaa en itse lannistunut kyseisestä asiasta, johon yleensä painonpudotukseni stoppaa ja seuraus on ihanan paljon kevyempi olo niin fyysisesti, kuin henkisestikin :happy119

Muokattu viimeksi:
Huh. Synttärit ohitse. Oli yllinkyllin prinsessaherkkuja, mut taisi pieni napostelu olla tasapainossa taas kulutuksen kanssa, kun en istunut kunnolla koko päivän aikana ja voitte kuvitella miten jalkoja taas särki yön. Nyt on paluu taas arkeen ja seuraavaksi on se teatteri reissu, johon mennessä voisi koittaa pudottaa ne 3 kiloa, jotka ovat kans ollut aikas kireessä jo monta viikkoa :smiley-angry019 Katsotaan auttaako opistonjumppa jonka aloitan taas huomenna joululoman jälkeen :smiley-ashamed004

Takaisin