Trimmataan vatsaa ja hyllyvää pyllyä

Mulla on kanssa ihan sama et en meinaa tuntee nälkää kun vasta sitten kun on jo heikko olo, kaipa se on sit yleistä synnyttäneillä [;)] meilläkin mies huolehtii mun syömiset [:-] annosteleekin jopa lautaselle, mut mikä parasta, mies myös tekee ruoat! Suuri apu :)

Mulla tuli raskausaikana 8,7kg ja nyt painan 3kg alle lähtöpainon. Kaikki siis lähti plus ekstraa [:)] täytyy toki huolehtia ettei liikaa tipu.
 
Kolme viikkoa on synnytyksestä ja vasta viikonloppuna pääsin ekaa kertaa vaa'alle (sairaalassakaan en päässyt puntarille, eli ei oo ollut nyt hajuakaan, et onko painoa lähtenyt synnytyksessä...). 14 kiloa lähtenyt! Jeskamandeer sentään! Luulin, et olis ehkä 4-5 kiloa lähtenyt! Lisäks olin hermoillut, saanko mitään vanhoja vaatteita enää päälle, ni vanhat housutkin meni kiinni ihan suitsait sukkelaan. Vatsa katos jo viikko synnytyksen jälkeen, on normikokonen, mut toki aika löllö.
Hyvin tuntuu paino tippuneen teillä muillakin! [:D][:D][:D] Osaisko joku sanoa, että koska tota vatsaa uskaltaa alkaa varovaisesti treenailla? Kun en halua liian aikasen alkaa, mutta koskakohan uskaltais vähän koittaa? Lantionpohjan lihaksia supistelin jo sairaalassa ja ne tuntuu yhtä toimivilta kuin ennen synnytystä.

Oon itse asiassa ollut järkyttynyt (positiivisella tavalla [;)]) siitä ,miten samanlainen kroppa on ku ennen koko raskautta. Siis että kilot on häipyneet, vatsa on pieni ja lihaksetkin ihan ok kunnossa. Vaan tissit on jättimäiset ja AIVAN TOTAALISEN arvilla. Mut eipä ne haittaa, kuuluu tähän lapsensaantihommeliin...

Muistakaa kaikki nyt syödä kunnolla, vaikka nälkää ei tuntisikaan! Unohdin itekin muutamina päivinä syödä tarpeeksi ja sen huomasi maidon määrässä. Oli tissit paljon tyhjemmät, vaikka vauvan imemistahtikin siihen saattoi vaikuttaa.

H1987: Ihan normaalia, et maito muuttuu semmoseks valkoseks "oikean maidon värikseksi". Sellasta keltasta kermamaista mullakin tuli sairaalassa ollessa, mutta sitten nousi maito kunnolla rintoihin ja se on ollut sitä valkosta maitoa. Hyvältä siis vaikuttaa [:D]
 
Sammallammas- Joo, nii kuulinki et se sit muuttuu tommoseks, hyvä juttu! ja tohon vatsan treenaamiseen, oon kuullu semmosen et hurjat vatsalihastreenit voi alottaa vasta 6kk synnytyksestä et voi jäädä joku rako vatsalihasten väliin ja tulla joku pullistuma? Mut syviä vatsalihaksia ja vatsalihasten jännittämistä esim makuullaan ollessa illalla ennen nukkumaan menoa suositellaan kuulemma vaikka ihan heti synnytyksen jälkeen.. minä oon ainaki jännittäny joka päivä [:D] ja kävellessä myös pitemmän aikaan pitää jännityksessä ja sit höllätä... ja semmoset hyppimiset jne nii saa alottaa vasta jälkitarkastuksen jälkeen jos neukkatäti antaa luvan mut muuten käsittääkseni saa jumpata niinku itestä hyvälle tuntuu..
 
Jiihaa!! Viime viikolla kokeilin mun farkkuja jalkaan, ei toivoakaan.
Tänään kokeilin uusiks, aivan mahtava fiilis [:D] Ne Meni Mun jalkaan!!! [:)]
Mulla oli turvotusta synnytyksen jälkeen, ja nyt näyttää siltä että se on voitettu. Vatsassa on tuo pikku pömppö, jonka tässä pikku hiljaa sitten kävelen ja jumppaan pois.
Mulla lantio paukkuu, ja ristiselkä kipeytyy herkästi. Ja jos rehkin liikaa, tulee vuotoa enemmän... Vaa`alle en ole päässyt sitten viimeisen neuvola käynnin. Jospa joku päivä käpsyttelis tuohon anoppilaan tsekkaamaan tilanne.

Vatsan toiminta sujui mahtavasti ekan viikon, ja nyt on välillä niin kovalla,että Auts! Lihaksia ei ole millä punnata, joten sitä vaan on käveltävä ja juotava kahvia.. [>:] Juuston olen jättänyt pois. Luumut ei maistu,eikä kyllä auta...jos en ens viikolla vielä on tämmöstä, kysyn neuvolasta...
 
Hmph...
Mulla ei vieläkään mahdu kihlasormus sormeen, saas nähdä miten käy mahtuuko enää ikinä vai joutuuko käydä ostamassa uusi [:@]
Kävin tänä aamuna puntarilla 51,6 näytti eli yli 10 kg on tässä alle 3 viikossa painoa lähtenyt pois. Masun kohdalla vielä pömppistä on, mut ei mitenkään mielettömästi.
Mulla ongelmana on vanhoihin farkkuihin mahtumisen kanssa reidet ja persus. Ne levisi raskauden ja melkein 20 kg myötä oikein urakalla. Nyt vasta löysin raskausarpenikin, persus on ku tiikerillä [:'(] Ennen noita en nähnytkään, nyt kun taipuu katsomaan niin meinasin saada hepulin.
Olisiko kellään vinkkejä pehvan ja reisien pienennykseen, tai lähinnä kiinteytykseen.
Vinkkejä myös noiden raskasarpien punoitukseen otetaan vastaan...
 
Minzkuli: klassinen pyllyn kiinteytysliike ja yhden personal trainerin mielestä se ainoa, joka toimii myös jenkkakahvoihin on askel kyykky ja tavallinen kyykky. Sitä vaan duunaamaan urakalla[:D][:D]
 
HaniMami.. muuten huippuliike mut mun polvet ei tykkää tosta kyykkäämisestä [>:] Bodypumpkaan ei ollut mun makuun ku siel oli liikaa noita kyykkyliikkeitä [:@]
 
Täälläkin aletaan olla samoissa mitoissa kun ennen raskautta. Vatsa on jo aika pieni mutta hieman löllö..[:D]
Vaunuilemassa ollaan käyty vasta 2 kertaa ja tarkotus olis että nyt ruvettais käymään jos ei päivittäin niin ainakin joka toinen päivä. Joudun ite ottaa vielä hieman rauhallisemmin kun on nuo muutama tikki tuolla alakerrassa, mutta pikkuisen jo pystyy lantionpohjaa jumpata.[:)]

jaaha.. kutsu kävi tuolta sohvalta..[:)][:D]
 
Täällä kans menee entiset housut jo jalkaan, jotkut paidat (mitkä oli tosi napakoita ennen) nii ei mee ihan kiinni asti, on toi vatsa sen verran lörpäke vielä. inhottavaa hyi ja ku tuli niitä arpia myös nii iha ruttunen [:D][:D][:D] no ei kyllä oikeesti naurata [:(]
miten ton vatsan saa oikeesti kuntoon??!! kyllä me vaunuillaanki jo mut joudun tosi rauhallisesti alottaan ku mulla alapäässä varmaa lähes 50 tikkiä, jos ei enemmänki ku repesin ihan kokonaan ja emätin myös, ylhäältä alas asti ja syvästi! Ei ikinä enää synnytystä [&o][X(] vaikka niin kovasti lapsia haluaisinkin........
 
Mistä te naiset revitte näitä pudotuksia!!!!
Mulla ihan rehellisesti viellä kymppi niskassa plus ylimääränen kuus joka oli jo ennen raskautta.
ja sairaalasta lähdön jälkeen on tippunu 300g!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Omat farskut kirraa about jo nilkoissa!!!

T: kateellinen hyllypylly[8D][:D]
 
Ketkäs täällä joutuivat sektioon? Olisi kiva kuulla miten teillä on lähtenyt tuo vatsalihaspanssari paranemaan sektion jälkeen. Itsellä se on vielä työn alla kun otti pitkän aikaa napakasti kiinni tuosta oikealta puolelta. Onneksi hieman helpotti kun sai tikit pois. Tuossa oikealla puolella on sellainen kunnon "klunssi" kohollaan verrattuna vasempaan - josko se siitä häviäisi aikanaan.

Olen aloittanut tekemään vartalokiertoja ja nostamaan pakarat selinmakuulla ylös. Vielä ei pysty kunnolla sviippaamaan tai tekemään sisäreisivetoja ponnistaen oikealla - yritän vain olla revittelemättä, jotta paraneminen olisi mahdollisimman pikaista.

Synnärille jäi yli 10kg mitä ihmettelin kun tyttö on sirppana, istukka + vuodot vähän reilu kilo - eli turvotusta on ollut melkoisesti vaikkei se siltä tuntunutkaan verrattuna kesäisiin. Nyt paino on -5kg lähtöpainoon nähden. Nälkä on kuin hevosella - liekö imetyksen syytä. Kunhan eivät tule kilot takaisin.
 
Maya_L
Täällä on otettu sektion jälkeen kanssa rauhallisesti. Sanoivat laitoksella että treenata saa alkaa vasta 2-3 kk leikkauksesta [:'(] Mietinkin että minkälaisia kevyitä liikkeitä sitä uskaltaisi jo alkaa pikkuhiljaa tekemään massun kanssa. Tänään taas aivastin ja vaikka pidin haavan kohdasta kiinni niin silti kirpaisi.
 
Mulla taas sellainen klunssi on haavan vasemmalla puolella. Ihan niinkuin se olisi siitä enemmän vielä turvoksissa, muuten oikea puoli on parantunut jo tosi hienosti. Mietin että voisikohan tuo johtua siitä kun leikkauksessa oli pöytä hieman kallellaan vasemmalle ja laitoksella olin sängyssä vasemmalla kyljellä kun siltä puolelta pääsi sängystä pois kun oikealla oli toinen sänky.
 
Laitan tuonne sektio topicciin kuvan haavasta nyt kun paranemista on 3 viikkoa takana.
 
H1987: Paranemisia sinne! Kuulostaa todella kivuliaalle.. Itselleni tuli 2 tikkiä ja silti vessassa käyminen oli ensimmäisen viikon ajan tuskaa, joten voin vaan kuvitella sinun kipujasi! Huh! [:-][8|][&o][&:]
 
Täällä meni kans farkut jalkaan tänä aamuna[:)]
Rehellisyyden nimissä- meni jalkaan joo- mutta vatsan kanssa menee kauemmin, että kehtaa laittaa valkoista ja kireetä t-paitaa päälle[:'(][;)] sellainen ruskettunut, kurttuinen löllö[:'(][:'(]

Mä olen reenaillu noita syviä vatsalihaksia ja lantionpohjanlihaksia..ne tuntuu hyviltä ja muut treeniliikkeet sitten joskus..

Teille, joilla tikkejä alapäässä/mahassa- tsemppiä kipujen kanssa!
 
Onnittelut kaikille housuunmahtujille [;)][;)][;)]!

Minzkuli: Jos on kodin lähellä mäkiä, niin vaunujen kanssa kun meet mäkiä ylös, ni huhhuh ku tuntuu reisissä ja pyllyssä! Meillä täällä on kaks mahdollisuutta vaunulenkille: joko aivan yliruuhkaisen ja äänekään tien vierustassa kulkeminen tai kauhiaa mäkeä ylös lykkiminen...olen valinnut mäen ja hiki on valunut.

Mamma_76: Mulla sama homma vatsantoiminnan kanssa! Ekat viikot sain käydä joka päivä vessassa paskalla, mutta nyt on vatsa kivikova ja toimii vaan noin kolmen päivän välein. Ootko kiiviä kokeillut? Sitä mussutin raskausaikana, ku vatsa ei toiminut. Oon jättäny ruisleivän pois vauvan ilmavaivojen takia, joten ehkä vatsan kovuus johtuu kuitujen puutteesta. Pitäisköhän uskaltaa vetää taas ruista? [8|][8|]

Onko muilla muuten linea negra kadonnut? Mulla on vattassa edelleen kunnon viiva alhaalta miltei rintoihin saakka. Mahtaakohan se hävitä jossain vaiheessa?
Kauheeta kyllä tutkailla omasta kropasta noita raskausarpia [:'(]. Kyljissä on vaan ihan muutama, mut ne onki sitten pitkiä ja verenpunaisia. Tissit näyttää siltä, ku olisin liimannu niihin yltympäriinsä jotain liekkikuviotarroja...Lisäksi maidonnousun jälkeen arvet on levistyny ja yhdistyny, eli jossain kohdissa rinta on vaan pelkkää tulipunaista arpea. Lovely.
 
Juu on äidillinen hehkeys ja viehkeys nyt kyllä harvinaisen kaukana...
pylly hyllyy, vatta roikkuu, tissit turpeina, karvat ajamatta, maidon hajuisena, kakan tuhrima, pissaa paidalla, silmänaluset mustana, tippa linssissä, isännän tee-paidassa...


Oon siis kaukaa kaunis ja läheltä viisas.. hehheh.
 
Yhdyn PojanÄidin kommenttiin. Ei lisättävää eikä vähennettävää[:D][:D]

Siis raskausarvet lisääntyneet imetyksen aikana tisseissä. Mahan pienennyttyä näen mahan koko komeuden alhaalta asti, arpia löytyy+ Linea negra ei oo hävinnyt kokonaan.

Syviä lihaksia ja lantionpohjalihaksia tulee päivän mittaan treenattua, kunhan ehtii. 100 toistoa pitäisi kuulemma neuvolatädin mukaan tehdä noille pissalihaksille.
 
Vaa'lla käyty ja kilo/vko tippunut.
Jotain teen oikein, kun vauvalla paino nousee ja mulla tippuu[:)]; enkä ole vielä edes tosissani treenaillut ja jättänyt herkkuja väliin[8D].

Eilinen kyykkääminen sai kyllä takareidet ja persuksen kipeiksi, joten tänään tein rauhallisen vaunulenkin ja illalla rauhallista joogailua ja yleisvenyttelyä.

Mulla on vieläkin tumma linea negra [8|]
 
Suunta on oikea: sellaisen kilo/vko paino putoaa ilman ihmeellisyyksiä; vaunulenkit ja säännöllinen syöminen ja täysimetys riittävät ainakin tässä kohtaa painonhallintaa. Hyvä niin, koska ei vielä jaksaisikaan enempää panostaa[:D].
 
Kaika: täälläkin tippuu sen alun jälkeen sen 1kg/viikko. Pahemmin en oo vielä seurannut, normaalia kotiruokaa+ herkkuja silloin kun tekee mieli, mutta päivittäin vähintää 1h vaunuilua+ imetys tekee tehtävänsä.
 
Takaisin
Top