Trimmataan vatsaa ja hyllyvää pyllyä

Mahtava topikki taas mammalta![:D]

Kyselenkin heti vinkkei tohon lantion pohjaan?!?!
Pissa ja kakka kun tulee sillon ne haluu eikä sillonkun mä haluun, sen verran pystyn pidättelemään että veskiin  kerkiän mutta muuten jos ei ole vessaa just siinä, nin housuun lirahtaa...[:'(][:@]

Oon yrittäny "supistella" lantion pohjanlihaksia, muttakun mitään ei tapahdu siellä...
mitään kuulia tms en vielä sisääni laita, mut oisko jotain jumppaliikkeitä tai kikkakolmosia jollain taskunpojalla???

Eilen illalla pissasin sohvalle kun nauroin kippurassa uutta åttå lonkero mainosta,[:D][:D][:D].
Tosin nauroin niin hysteerisesti että meinas mieskin pissiä itsensä kun sitä nauratti mun hysteria...[8D][:D]
 
Eikös se perusharjoitus ole, että kuvittelee laittavansa liian kireät farkut jalkaan ja siten vetää mahaa sisään, niin lantion pohja jännittyy. Siitä en tosin sano mitään, että kuinka pian synnytyksen jälkeen voi tehdä. Ja kait siitäkin on apua, että vaan kuvittelee pidättävänsä pissaa/ kakkaa. Yhdessä joogassa opettajan suosikkilause oli, että pienin liike on ajatus[;)]
 
Hih! Juup- ei tuolla alhaalla paljon ajatusta enempää tapahdu vaikka kuinka yritän[8D][8D][8D].
 
Syviä lantionpohjan lihaksia voi yrittää harjoittaa seuraavalla mielikuva-kombinaatiolla:

1. Vedä / paina napa kiinni selkärankaan,
2. jännitä samalla pakarat (edetessä voi harjoitella vain toisen pakaran jännittämistä vuorollaan)
3. ja kuvittele vetäväsi lonkan reunoja sisälle päin.

4. kun enemmän vahvuutta, tee tämä selinmakuulla, jalat koukistettuna, lantio ylhäällä ja nosta vuorotellen toista jalkaterää irti lattiasta niin ettei peppu / alaselkä notkahda vastakaisella sivulla alemmaksi vaan lantio/selkä pysyy samassa tasossa.

Kun tämä onnistuu tulee harjoittelulla aika tiivis pakki. ;0)

Jumppapallon omistajat voivat harjoitella myös sillä, että lattialla istuen nojaatte jumppikseen ja vatsalihaksilla "työntäen" rullaatte takamuksen irti lattiasta. Muistakaa rutistaa hyvä lihaspaketti kasaan niin masun kuin selän puolella ettei vaan tule selkävaivoja ja tehdä harjoite riittävän rauhallisesti. Kesto on tärkeämpää kuin nopeus - mutta liikaakaan ei pidä revitellä.

Jumppiksella voi myös harjoittaa keskivartaloa mukavasti niin, että olette käsinojassa, jalat taakse suorana jumppiksen päällä (reisien alla) ja hyvällä keskivartalo-pakilla (sekä syvät- että uloimmat vatsikset & selkälihakset) rullaatte jalat mahan alle. Tässäkin pitää selän kanssa olla varovainen, sillä 65-75 cm jumppapallo saa sen verran etukenoon että virheellisten liikkeiden riski kasvaa.
 
Mulle neuvolantäti sano ettei ne heti tunnukkaan synnytyksen jälilt, mutta kun jaksaa niitä harjotuksia tehä niin alkaa nekin sitten palautumaan ajan kanssa [8D]
 
AIVAN MAHTAVA topici tämäkin! [:D]
ja itse tulen varmaan osallistumaan keskusteluun myös kun on sen aika, olen jo kovasti suunnitellut ja toivonut että pääsen takaisin salille ja jumppiin. Finnbodyn jäsenkortti on "hyllylllä" joulukuuhun saakka mut saan ottaa ja toivon et pystynkin ottaa sen käyttöön jo vähän aiemmin. saas nähdä.
 
Aikani kuluksi löysin tämmösiä (ihan siis personal trainerin Mr. Googlen kautta):

  • 1. Kyykky. Asetu levään haara-asentoon, varpaat ovat hieman ulospäin. Pidä ylävartalo ryhdikkäänä, vatsalihakset aktivoituina ja hartiat rentoina. Polvet ja varpaat osoittavat kyykätessä samaan suuntaan.
  • 2. Alavatsaliike. Koukista polvet rintaan ja nosta vauva säärien päälle. Pyri nostamaan häntäluu lattiasta vatsalihaksia jännittämällä. Pää ja ylävartalo pysyvät lattiassa.
  • 3. Vatsarutistus. Asetu selinmakuulle jalkapohjat lattiassa. Nosta vauva nojaamaan reisiin. Tue toisella kädellä päätäsi ja pidä toisella kädellä vauvaa paikallaan. Nosta ylävartaloa siten, että lapaluut irtoavat lattiasta.
  • 4. Pystypunnerrus. Seiso toinen jalka takana ja nosta vauva ylös. Pyri pitämään ylävartalo paikallaan ja hartiat rentoina.
  • 5. Hyvää huomenta. Seiso lantionlevyisessä haarassa. Kallista ylävartaloa eteen pitäen selkää suorana ja palaa alkuasentoon.
  • 6. Punnerrus. Aseta kädet lattialle vähän hartioita leveämpään asentoon. Muista pitää punnerruksen aikana vatsalihakset jännitettyinä ja pää vartalon jatkeena.
 
Mun veli anto mulle pari YouTube-linkkivinkkiä, millä pääsee kuntoon [;)] Sano kyl et "muista alottaa toooodella rauhallisesti nää, mutta näillä pääsee hyvin kuntoon kyllä"..

Elikkäs:

http://www.youtube.com/watch?v=6-Tqv4TK7xk  Noita pitäis jokaista liikettä tehä muistaakseni 8 toistoa?

http://www.youtube.com/watch?v=zObG68rHqpk  Toi kuulemma toimii ilman tota punnerrustaki...

Ton ekan voi tehdä ihan normi käsipainoilla tai kahvakuulallakin.. sit myös semmonen GymStick on ihan kätevä tossa.
 
Toipuminen raskaudesta alkoi nopeesti, kun ei paikat olleet yhtään kipiät..kakkakin tuli samana päivänä[8D] siis multa.

Kävin alle 24 tuntia synnytyksestä kävelemässä tölössä automaatilla ja kyllähän sen huomaa, että on ollu raskaana- lihakset on jotenkin väärässä paikassa...vatsalihakset tuntuu kyljissä jne[:D]

Paino mulla oli tippunut 7 kiloa laitoksella ja oli siis lähtiessä sama kuin ekassa neuvolassa- jee!
Nyt olisi se ainakin 10 kiloa vielä jäljellä..pikkuhiljaa..imetys ja lantionpohjan lihakset ovat ny prio jutut.

Pitää muistaa, että imetysaikana ei sovi laihduttaa enempää kuin 500g/vko [;)]

Mutta tänään me miehen kanssa juodaan lasit punaviiniä ja nautitaan juustoja[8D][8D][8D].
 
Justiin kävin vaa`alla ja 11 kg jo lähteny!!! 8 päivää synnytyksestä, jee [:)]
vähä hienoo, vaikken oo mitään kyenny vielä tekemään, et kotona vaan löhönny [:D] pumpannu tietty maitoo pikkuiselle mut ulkoilemaan ei oo vielä päästy, enkä oo muutenkaan mitään semmosta harrastanu, kohta vois kyl ainaki lähtee jo vaunuilemaan [:)]
sairaalasta päästessä painoa oli sinne jääny 5kg, et nyt kotona.. ootas.. 4 päivässä lähteny 6kg [:D]
vaikuttaakohan äidinmaitoon tämmönen pudotus...?? [:-][8|]
oon kyllä syöny ihan normaalisti mut en oo herkutellu ollenkaan.. kotiruokaa tehty päivittäin ja sit leipää, jukurttii, hedelmiä.. enkä oo itteeni nälässä kyllä pitäny..
maidon väri on vaalentunu kyl huomattavasti, onko se ihan normaalia? ennen se oli sellasta kellertävää, ihan ku kermaa paitsi vetisempää, nyt se alkaa olla jo lähes yhtä vaaleeta ku oikee maito [:o]
 
Mahtava pudotus H1987!!
Mulla jäi 7 kiloa laitokselle ja huomenna ajattelin nousta vaa'alle samalla, kun vauva punnataan neuvolassa..
jännä nähä..., mä kyllä olen herkutellu, joten en odota ihmeitä[&:]
 
Minkälainen vatsa teillä oli viikko synnytyksestä?

Mulla on vieläkin sen verran iso, ettei normi farkut mene ihan kunnolla kiinni..se on sellainen löysähkö röllykkä[:'(]
Mä en yhtään muista, kauanko menee, että vatsalihakset ovat taas kohillaan ja kaikki niin kuin ennen raskautta..[8|]

Mä olen nyt käyny lenkillä joka toinen päivä, mutta tarkoitus olisi mennä joka aamu ainankin pikku lenkki heittämään siinä samalla, kun kuopusta vien eskariin..säävarauksella...
Ja olisi ihanaa, jos pääsisi uimaan taas.
Kuntopyörää voisi kokeilla taas joku päivä ja ajattelin ottaa päivän rutiineihin ns korsettialueen treenauksen..huomenna sitten alkaa[:D][;)]

No saahan sitä suunnitella[:)]
 
Kaika: mulla katos vatsa aika nopeaan.. viikon jälkeen oli ainaki puolet pienempi... Ja siihen on jämähtäny [:D] Mut siis olin varautunu siihen, et vielä lokakuun lopussaki oisin ollu sen näkönen, että synnytän minä päivänä tahansa [:D][:D] Jahka noi vatsalihakset tosiaan palautuu paikoilleen, ni alkaa tämän mamman treeni.. siihen asti mennään vaunulenkkejä säävarauksella [:)]
 
Iloisia ihra-uutisia:

Herkkuja juurikaan vähentämättä, mutta urheilua lisäämällä, on viikossa tippunut 2,1 kiloa[:D]

Joten jatkan samaan malliin; lisään hyviä rasvoja ruokavalioon ja pidän treenamisen tässä määrässä ja imetän, eiköhän sen sitten riitä painonhallintaan. ..viikon päästä taas pääsee vaa'alle, katsotaan suuntaa sitten uudestaan.
 
täällä kans pikkuhiljaa alotettu vaunuilut.. tosiaanki siis tosi lyhyitä lenkkejä vasta, ei mun kävely vielä nii hyvin onnistu et uskaltais lähtee pitemmille matkoille, mut siis mulla tyssäs painonpudotus siihen 13 kg ja nyt kävin tänä aamuna vaa´alla nii oli pudonnu 14kg, jeij ! hitaasti mutta varmasti [:D]
syöminen tahtoo kyllä unohtua syystä tai toisesta, joka päivä tietty syön mut nälkääkään en tahdo oikein edes tuntea?? ja nii tarkkaan tulee ton vauvan kanssa höyryttyä et mies aina kysyy et ootko ite muistanu syödä tai hoputtelee syömään. ei meinaa oikein muistaa, joskus illalla huomaa et herranen aika sentää, en oo syöny ku aamupalan, + jotai suklaata napannu päivällä... ja imetän, tai pullosta annan omaa maitoa et pitäs kyllä tosi tarkkaan tuota syömistä nyt seurailla...
onko muilla tämmöstä??
 
Täällä kanssa on pudonnut nyt 13kg sitten syntymän. Sairaalasta kotiutumisen jälkeen oli sellainen 10kg, että n. 3kg viikossa on lähtenyt, toivottavasti jatkuisi sama tahti vielä pari viikkoa, niin saavuttaisi sen lähtöpainon ja kun oli vielä sitä ylipainoakin, niin on varaa pudota enemmänkin.

Vaunuilua ja alapään lihasten etsimistä tässä vielä harjoitellaan. Vessassa käynti on melkoisen kivulias operaatio, niin en vielä mitään hirmu treeniä pysty.

Kyllähän se aika vauvan kanssa höyrytessä menee, ettei välillä muista syödä/ ehdi syödä/ ruoka jäähtyy[:D] tai sitten se syödään alle minuutissa seisovilteen.[:-] Nälästä ei taida olla tietoakaan, paitsi öisin[:D] Mutta hittaasti hyvä tulee, eiköhän tää hyllyvä pylly ala kohta kiinteytyä[;)] (kun vielä noi suklaat jättäisi pois[8D])
 
Takaisin
Top