Treenit

Komppaan muita, toinen kolmannes kun alkoi jätin vatsalihakset treenaamaatta ja rauhaan. Nykyään koitan vahvistaa ja ylläpitää lihaskuntoa. :)
 
Hui, kiitti vinkeistä! Taidanpa jättää itekin vaan ihan suosiolla vatsalihakset pois jatkossa...
 
Mä olen tehnyt valmentajan opastuksella vielä nyt toisella kolmanneksella "dead bugs" ja "pallof press" -liikkeitä (löytyy googlettamalla) sekä yhden käden farmarikävelyä (eli esim 24kg:n kahvakuula toiseen käteen ja sit vaan kävelyä ympäri salia). Näistä mikään ei treenaa suoria vatsalihaksia, mikä on nounou, vaan vahvistaa corea ja kylkiä yleisesti.

Sivutaivutuksia esim. kahvakuulalla suositellaan monessa paikassa myös.
 
Muokattu viimeksi:
Tuli sellanen mieleen, että onko rajaa mihin asti voi käydä uimassa? Muistan kun pyysin kaveria lähtemään kylpylään mukaan, kun hän oli raskaana, mutta sano että ei saa uida enää siinä vaiheessa. Taitaa olla ihan loppuvaiheen kielto vai? o_O
 
Niinaki, mä en uimisen ystävä ole joten en tarkkaa tietoa osaa sanoa, mutta ainakin uiminen on silloin kielletty kun kohdunsuu on lähtenyt avautumaan (mahdollisten bakteerien vuoksi). Muutenhan uiminen on raskaana olevalle oiva liikunta muoto. :) Lisätkää jos joku muu tietää paremmin!
 
Mies osti crosstrainerin, himottaisi koikeilla mutta saako? Tuleeko tonne alakertaan minkämoinen paine? Mä en oo kyseisistä vekotinta koskaan käyttänyt...
 
Mua täällä kun ahdistaa älyttömästi kun en oo pitkään aikaan mitään vaunulenkkiä/koiran ulkoilutusta kummosempaa tehnyt:/ ahdistaa, ahdistaa ja vielä kerran AHDISTAA!!!!!
 
Mua himottelee crosstrainer! Se on tehokasta lenkkeilyä ilman tärinävaivaa ja aina voi pysähtyä vessakäynnin ajaksi :) suosittelen ehdottomasti! Ainoa et tarkkailee sykettä ettei nosta liikaa..
 
Paljon on maks syke? Mä oon tehny vaan omaan olon mukaan enkä mitään sykkeitä oo seurannut...
 
Mä vedän mm. crosstrainerilla alkulämmittelyä ja tykkään kun pystyy vastusta säätämään itse sekä kuinka nopeesti haluaa mennä. :) Mäkin oon aikalailla oman olon mukaan mennyt, sitten kun alkaa pahasti huohottamaan en lisää tempoa vaan otan rauhallisemmin.
 
Tuli sellanen mieleen, että onko rajaa mihin asti voi käydä uimassa? Muistan kun pyysin kaveria lähtemään kylpylään mukaan, kun hän oli raskaana, mutta sano että ei saa uida enää siinä vaiheessa. Taitaa olla ihan loppuvaiheen kielto vai? o_O

Olen käynyt joka raskaudessa melko loppuun asti uimassa. Normaaliraskaudessa kohdunsuun ollessa kiinni uiminen ok!!!
 
Muokattu viimeksi:
Paljon on maks syke? Mä oon tehny vaan omaan olon mukaan enkä mitään sykkeitä oo seurannut...

Turvallinen sykeraja äidillä on 150 lyöntiä minuutissa :) omasta mielestä aika kevyttä siis ku monesti just ctrainerilla innostuu ja se syke käy sit siellä 200ssa ja kuntoilusykettä pidän siinä 160 kieppeillä. Nyt paksuna kuitenki tuntuu että sydän pettää paljo ennen tota, en oo ees käyttäny sykemittaria :P

Oman olon tarkkailu on paras mittari myös mun mielestä :)
 
SeToinen tossa vempaimissa on syke mittari joten katsotaan mitä kroppa tykkää vai tykkääkö ollenkaan... Saattaahan se olla että sykkeet jos nousee lähemmäs sataa niin lentää laatta:D noh katsotaan... Huomenaamulla on mun treeni hetki! Pitäkää peukkuja et ei kroppa tee tänää! Ja pysyy loota koossa:p
 
Jos meinaat sen crosstrainerin sykemittaria ni ota se suuntaa-antavasti . Oon vertaillu henk.koht s-mittarin ja ct:n sykelukemia, ct näyttää vähemmän.. vinkkinä tämä :)
 
Juu-u ei tullu mitään mun Crosstrainer kokeilusta... Vetää mahan kivikoviksi ja julmettu paine tonne alakertaan:sad001 tämä siis jatkaa kävelyä ja arjen hyötyliikuntaa... Minua turhauttaa!!!
Mut ei auta, vauva on tärkeämpi kun mun kuntoilu:) kuntoilu jatkuu sit jahka pikkunen on tullut minusta ulos keväällä ja lääkäri sanoo että saa alkaa itseään "rääkkääminen":wink innolla odottaen...
 
Äippä x4, onnistuuko mikään liikunta esim. kahvakuulien, jumppapallon ym. kanssa? Vai onko kiellettyjen listalla?
 
Pitäis olla semmosta missä ei tuu painetta alakerran, et noi suonikohjuja ainakaan pahenis/kipeytyis... joten kahvakuulaan en uskalla koskea, jumppa palloa en oo kokeilla... pyydän neuvolasta jotain ohjeita jos niillä ois jotain kevyttä? Ärsyttää kun olo kun rammalla:/ turhauttaa...
 
No voi hitsi :/ Toivottavasti jokin liikuntamuoto sopis, tai onhan se kävely ja hyötyliikunta parempi kuin ei mitään. :)
 
Tälleen iltaisin kun on päivän juoksut juostu niin toi alakerta on ihan liekeissä ja turvonnut muutenkin, ihan vaan perus touhuista :sad001 ... Kunhan tää pikkunen nyt vaan pysyy tuolla masussa, kuntoilla kerkiää tosiaan myöhemminkin:)
 
Äippäx4, no entäs sitten se uinti? Paikkoja ajatellen varmaan aika hellä liikuntamuoto. (Niin kauan kun tulehdusriskin takia pystyy uimaan)

Itse kamppailen kyllä tuon sykkeen kanssa, kun levossa jo on sen 80-100, niin liikkuessa nousee heti hurjasti. Saatika ihan treenatessa. Jokseenkin jopa pelottavaa huomata miten paljon raskaus vaikuttaa peruskuntoon.

Edellisissä raskauksissa en liikkunut normi hyötyliikuntaa enempää missään vaiheessa.. sillon oli kyllä sitten myös sykkeen kanssa enempi ongelmia, tarvitsin sykettä alentavaa lääkettäkin, kun levossakin huiteli hurjissa lukemissa. Mutta silloin en vielä muutenkaan ollut kiinnostunut mukaan kropan huoltoon ja ylläpitoon, nyt on enempi tietoa ja mielenkiintoa pitää kuntoa yllä ja kilot kurissa.
Siksi varmaan myös nyt nämä reippaasti kertyneet raskauskilot tällä kertaa kirpaisee sitäkin enempi .. :nailbiting:
 
Takaisin
Top