Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tilasin uudet juoksulenkkarit! 🤭 Valitsin Altrat, koska oon totuttanut mun jalat jo niin paljon pj-kenkiin, että uskon normaalin kengän varvastilan tekevän mulle hiertymiä 😬 noissa on siis se sellainen leveä ja pottuvarpaalle suora varvastila, mutta paksummat pohjat kuin pj-kengässä. Mun lenkkireiteille tulee hiekan lisäksi asfalttia, niin kaipasin vähän enemmän vaimennusta mitä omat nykyiset pj-lenkkarit antaa. Juostessa niillä vanhoilla kengillä oli vähän tuntemuksia polvessa, mutta ne ei onneksi jääneet kytemään vaan seuraavana päivänä jalat toimi taas ☺️ veikkaan kipujen syyksi imetyslöysyyttä, uudenlaista rasitusta ja noita ohuita pohjia kovalla alustalla.

Nyt rupean hiitille, kun esikoinen on kerhossa ja vauva nukahti päikkäreille 😁
Mä oon ostanu viime kertoina aina pienikokoset miesten lenkkarit, kun miehillä on lesti leveämpi ja sopii mun jalkaan paremmin 😄 mut kiva jos tehdään leveämpiä naisillekin, pitääpä tutustua!

Mä oon ostanu viime kertoina aina pienikokoset miesten lenkkarit, kun miehillä on lesti leveämpi ja sopii mun jalkaan paremmin 😄 mut kiva jos tehdään leveämpiä naisillekin, pitääpä tutustua!
Niistä ei vaan meinaa löytyä pieniä kokoja! Olikohan Hoka, jolta saa muuten tilattua erikseen leveämmällä lestillä. Mie saatan etsimisellä vielä löytää hyvät kengät satunnaisesti, mutta miehellä on ihan tosi leveä jalka niin tilaavat Intersportiin hälle noita leveämpiä tarvittaessa. Ajattelin itsekin kokeilla noita, kun nykyisistä aika jättää, kun näyttävät tosi mukavilta ja kevyiltä lenkkareilta. Löytyy siis juoksulenkkareita naisillekin.

Mies tuli eilen niin myöhään kotiin että jäi porrastreeni kumminkin nyt väliin. Ei huvittanut lähteä pimeään ja muutenkin niin väsytti. 😩

Tänään ei myöskään aamutreeni napannut, kun olisi pitänyt olla jo 7:30 takaisin kotona. Eli olisi pitänyt herätä jo 4:45 tai jotain että ei olisi tarvinnut kiirehtiä. Joten menin töiden jälkeen, onneksi ei ollut kauhean ruuhkaista.

Polvi vielä pienesti kipeä, mavekin tuntui polvessa vaikkei se niin polvipainotteinen liike olekaan. Joten jalkaprässin sai unohtaa. Pari kertaa meinasin silti mennä, mutta maltoin kumminkin mieleni.

Mavessa sain saman 63kg ylös kuin ennen taukoakin! Siinä on nyt se paino millä saan 6 toistoa ilman että selkä liikaa lähtee pyöristymään. Ensi kerralla koitan sitten taas lisätä vähän painoja.

Rasvanpolttotalkoot edistyy hitaasti, tänään vaakalukema painui alle 67 kilon (tarkalleen 66,9 😁). Hitaasti hyvä tulee!

Mä en eilen mennyt salille, tänään piti, mutta mulla on noin kaksisataa asiaa tekemättä vielä tänään, että voipi jäädä tänäänkin väliin. Viikonloppuna menen, mutta sit jää salit vaan kertaan tällä viikolla

Tänään tökki salilla ihan huolella. Sain kyllä treenin tehtyä, mutta tehot oli aivan nollissa. Kai siitä hyötyä silti oli, vaikkei nyt mitään vuosisadan jumppaa tullutkaan.

@Pilkki24 kyllä "tahmeakin" treeni on hyödyllinen. Toivottavasti ensi kerralla olisi taas vahvempi fiilis 🤗

Dpo3 ja niin kuin ennustinkin, nyt humpsahti paino alaspäin, 66,5 kg. Sain vähän luottoa takaisin, että teen ihan oikeita asioita eikä tarvitse vähentää kaloreita. Tämä viikko mennyt n. 1800 kcal/pvä keskiarvolla.

On kyllä eilisestä taas takareidet ja pakarat kipeinä 😝

Onpa kivan oloinen ketju! Tykkään harrastaa liikuntaa, mutta en ole suoranaisesti painonpudottaja enkä elämäntaparemontoija (vaikka varmaan pitäisi 🥹), joten tosi kiva, että tällainen ketju on olemassa, joka omistettu treenijutuille.

Olen treenannut jo vuosia, aiemmin tein crossfit-tyyppistä harjoittelua, mutta sen volyymi oli sellainen, että koin, että en siitä kunnolla palautunut. Nyt olen tehnyt syksystä alkaen hybridi-tyyppistä ohjelmointia, eli voimistelun voima- ja taitojutut, painonnosto, voimajutut ja aerobinen erikseen ilman, että teen esimerkiksi vaikeita taitojuttuja isolla volyymilla metconissa. Olen tykännyt tuosta ihan todella paljon. Vaikka en pyyhi itselläni lattiaa treeneissä kuin satunnaisesti, saan tehtyä yli 10 tiukkaa leukaa, 7 chest to baria, bar muscle upin ja olen lähellä tiukkaa rengas-muscle upia. Olkapääkään ei ole aina kipeä, eikä muitakaan toistuvia vaivoja ole.

Vaikka liikkuminen onkin todella mukavaa, on välillä niin turhauttavaa, kuinka pettynyt sitä itseensä voi olla, jos treeni ei suju. Olen kuitenkin ihan kuntoliikkuja, joka käy töissä, on 37-vuotias ja jolla on alle 2-vuotias lapsi, joten huonoilla päivillä ei oikeasti ole mitään väliä. Olen yrittänyt omaksua sellaista more than nothing -mentaliteettia niinä päivinä, kun mikään ei salilla onnistu, mutta helposti palaa kuitenkin itsesyyttelyyn. Jos jollakin on toimivia tapoja armollisuuden opetteluun, niin otetaan mielellään vastaan.

Onpa kivan oloinen ketju! Tykkään harrastaa liikuntaa, mutta en ole suoranaisesti painonpudottaja enkä elämäntaparemontoija (vaikka varmaan pitäisi 🥹), joten tosi kiva, että tällainen ketju on olemassa, joka omistettu treenijutuille.

Olen treenannut jo vuosia, aiemmin tein crossfit-tyyppistä harjoittelua, mutta sen volyymi oli sellainen, että koin, että en siitä kunnolla palautunut. Nyt olen tehnyt syksystä alkaen hybridi-tyyppistä ohjelmointia, eli voimistelun voima- ja taitojutut, painonnosto, voimajutut ja aerobinen erikseen ilman, että teen esimerkiksi vaikeita taitojuttuja isolla volyymilla metconissa. Olen tykännyt tuosta ihan todella paljon. Vaikka en pyyhi itselläni lattiaa treeneissä kuin satunnaisesti, saan tehtyä yli 10 tiukkaa leukaa, 7 chest to baria, bar muscle upin ja olen lähellä tiukkaa rengas-muscle upia. Olkapääkään ei ole aina kipeä, eikä muitakaan toistuvia vaivoja ole.

Vaikka liikkuminen onkin todella mukavaa, on välillä niin turhauttavaa, kuinka pettynyt sitä itseensä voi olla, jos treeni ei suju. Olen kuitenkin ihan kuntoliikkuja, joka käy töissä, on 37-vuotias ja jolla on alle 2-vuotias lapsi, joten huonoilla päivillä ei oikeasti ole mitään väliä. Olen yrittänyt omaksua sellaista more than nothing -mentaliteettia niinä päivinä, kun mikään ei salilla onnistu, mutta helposti palaa kuitenkin itsesyyttelyyn. Jos jollakin on toimivia tapoja armollisuuden opetteluun, niin otetaan mielellään vastaan.
Olin todella kovassa kunnossa ennen raskautta, mutta vaikea raskausaika, jonka aikana paino nousi reilusti (vuodelepo ja raskausdiabetes oli aika raju yhdistelmä) ja raju synnytys joiden jälkeen olin siinä kunnossa, että olin onnellinen, kun jaksoin kävellä muutaman kilometrin ovat muuttaneet tilanteen. Siihen päälle erinäisiä terveysongelmia niin olen nyt ns pakotetusti päässyt siihen pisteeseen, että olen itseeni tyytyväinen, kun en vain loju kotona. Juuri oli toissapäivänä surkein treeni moneen kuukauteen ja kyllähän se harmitti, mutta ajattelen juurikin noin, että parempi kuin tyhjää. Ja ylipäätään yritän ajatella, että onko tämä tähän hetkeen itselleni hyvä suoritus enkä vertaamaan menneeseen tai muihin. Elämä kun ei ole aina nousujohteista. 😅

@Querelle vau, oot ihan supervahva! Ei taida murto-osakaan väestöstä kyetä vastaaviin suorituksiin. Toivottavasti löydät keinot olla itsellesi armollinen ❤️

Offerillalla on hyvä tarjous BodyMajalle, jos jotain kiinnostaa: https://offerilla.com/tuote/bodymaj...laaja-verenpaine-seka-puristusvoiman-mittaus/
Mun tarkoitus oli/on käydä ensi kierron lopulla meidän salilla Tanita-mittauksessa, jotta voin verrata tulosta aiempiin (viimeksi kävin marraskuussa), mutta ostin nyt tuon kun oli noin halpa. Ihan mielenkiinnosta käyn varmaankin ensi viikolla katsomassa, mitä tuo InBody näyttää nyt, ja onkin mielenkiintoista sitten nähdä onko se minkälaisessa linjassa myöhemmän Tanitan kanssa.

Huomenna aamusali (penkkipäivä 😁), joten nyt nukkumaan!

Hitto, ei kyllä penkki nyt yhtään lähtenyt. Sain just ja tehtyä samat kuin viikko sitten. Kun koitin lisätä 0,5kg kiekot päihin, en saanut edes tokaa toistoa loppuun asti vaan piti laskea turvaraudoille. Harmittaa kun en tässä liikkeessä edisty viikosta toiseen yhtään! 😤 Aina vaan noilla samoilla painoilla just ja just saan kuudennen toiston loppuun, seiska jää puoliväliin… Ja se painon lisäys ei vaan tosiaan onnistu. Ja silti lihakset menee ihan kipeiksi joka kerta. Pitäisi varmaan penkata kahdesti viikossa, mutta teen nyt tän valmennuksen loppuun annetulla ohjelmalla.

Muut liikkeet meni paremmin ja pientä edistystä tuli useimpiin!

Etenkin edistys ylätaljassa leveällä otteella sai taas hyvälle tuulelle. 🌞 Eka valkoinen sarake viikko sitten, toka tänään.
IMG_3737.jpeg

Mutta kattokaa mikä syke aina vikan (ylätalja)toiston jälkeen 🤣 Tuolta se kyllä tuntuikin!

IMG_3735.jpeg

Hitto, ei kyllä penkki nyt yhtään lähtenyt. Sain just ja tehtyä samat kuin viikko sitten. Kun koitin lisätä 0,5kg kiekot päihin, en saanut edes tokaa toistoa loppuun asti vaan piti laskea turvaraudoille. Harmittaa kun en tässä liikkeessä edisty viikosta toiseen yhtään! 😤 Aina vaan noilla samoilla painoilla just ja just saan kuudennen toiston loppuun, seiska jää puoliväliin… Ja se painon lisäys ei vaan tosiaan onnistu. Ja silti lihakset menee ihan kipeiksi joka kerta. Pitäisi varmaan penkata kahdesti viikossa, mutta teen nyt tän valmennuksen loppuun annetulla ohjelmalla.

Muut liikkeet meni paremmin ja pientä edistystä tuli useimpiin!

Etenkin edistys ylätaljassa leveällä otteella sai taas hyvälle tuulelle. 🌞 Eka valkoinen sarake viikko sitten, toka tänään.
View attachment 142341

Mutta kattokaa mikä syke aina vikan (ylätalja)toiston jälkeen 🤣 Tuolta se kyllä tuntuikin!

View attachment 142340
Mitäs jos kokeilisit siirtää sen penkin eri kohtaan siun ohjelmaa? Jos olet jollain muulla liikkeellä väsyttänyt penkkiin osallistuvia tai sitä tukevia lihaksia? Tai kaipaisit parempaa lämmittelyä sille alueelle?

Mitäs jos kokeilisit siirtää sen penkin eri kohtaan siun ohjelmaa? Jos olet jollain muulla liikkeellä väsyttänyt penkkiin osallistuvia tai sitä tukevia lihaksia? Tai kaipaisit parempaa lämmittelyä sille alueelle?
Alotan penkillä… Mielestäni lämmittelinkin ihan ok, mutta pitää koittaa tehdä tuplalämmittelyt ensi kerralla. Ja mietin että voisin nyt seuraavissa treeneissä ennen seuraavaa penkkausta nostella ihan pelkkää tankoa myöskin. Niin ehkä saisi tekniikkaakin siinä sivussa vielä parannettua

Alotan penkillä… Mielestäni lämmittelinkin ihan ok, mutta pitää koittaa tehdä tuplalämmittelyt ensi kerralla. Ja mietin että voisin nyt seuraavissa treeneissä ennen seuraavaa penkkausta nostella ihan pelkkää tankoa myöskin. Niin ehkä saisi tekniikkaakin siinä sivussa vielä parannettua
Tuo kuulostaa hyvältä idealta! Mie teen joskus tuota, että ekoja liikkeitä teen lämmittelynä kevyemmillä painoilla. Monesti lämmittelen soutulaitteella niin siinä tulee ehkä vähän laajempaa liikerataa yläkropalle ja tuntuu jaloille kevyemmältä niin teen vaikka vähän kyykkyjä ilman painoa ennen jalkaliikkeitä.

Tuo kuulostaa hyvältä idealta! Mie teen joskus tuota, että ekoja liikkeitä teen lämmittelynä kevyemmillä painoilla. Monesti lämmittelen soutulaitteella niin siinä tulee ehkä vähän laajempaa liikerataa yläkropalle ja tuntuu jaloille kevyemmältä niin teen vaikka vähän kyykkyjä ilman painoa ennen jalkaliikkeitä.
Teen tuota myöskin ja tänäänkin penkkasin ensin pelkällä tangolla ennen työsarjoja. Mutta nyt aion tehdä saman (siis nostelen pelkkää tankoa) myös niissä treeneissä, missä ei olisi penkkiä ohjelmassa edes, niin katotaan onko mitään hyötyä 😁

Lähestymissarjat kyllä noin muutenkin auttaa saamaan varsinaisista työsarjoista parhaat tulokset irti!

Mäkin tänään just lämmittelin soutulaitteella ja siihen päälle dynaamiset venyttelyt. Jalkapäivinä yleensä taas valitsen porraskoneen 😊

Teen tuota myöskin ja tänäänkin penkkasin ensin pelkällä tangolla ennen työsarjoja. Mutta nyt aion tehdä saman (siis nostelen pelkkää tankoa) myös niissä treeneissä, missä ei olisi penkkiä ohjelmassa edes, niin katotaan onko mitään hyötyä 😁

Lähestymissarjat kyllä noin muutenkin auttaa saamaan varsinaisista työsarjoista parhaat tulokset irti!

Mäkin tänään just lämmittelin soutulaitteella ja siihen päälle dynaamiset venyttelyt. Jalkapäivinä yleensä taas valitsen porraskoneen 😊
Ja yksi mitä voit kokeilla on tehdä penkkiä välillä käsipainoilla, jos saisit vähän vaihtelua ja jos se menisi paremmin perille . Kulman säätö on käsipainoilla helpompaa. Tähän ei kannata ottaa niitä "jaksan just ja just" -painoja ettei hajota itseään tai muita. 😅

Ja yksi mitä voit kokeilla on tehdä penkkiä välillä käsipainoilla, jos saisit vähän vaihtelua ja jos se menisi paremmin perille . Kulman säätö on käsipainoilla helpompaa. Tähän ei kannata ottaa niitä "jaksan just ja just" -painoja ettei hajota itseään tai muita. 😅
Hei mahtavaa, kiitos ideasta, pitääkin kokeilla myös käsipainoilla! 🤩

Minä aloitin ekaa kertaa elämässäni kuntosalilla käymisen 1,5kk sitten. Personal trainerin tekemä ohjelma on käytössä ja 3krt/viikko käyn. On vähän haastavaa saada mahdutettua lapsiperhearkeen nuo käynnit. En erikoisesti nauti salilla käymisestä, mutta ei vastenmielistäkään ole. Ihan kiva kuitenkin saada hetkeksi irrottauduttua sekä lapsista että töistä. Arastelin pitkään salille lähtemistä, mielikuva salilla käyvistä on ollut vähän sellainen tiukkapipoinen ja jotenkin sellainen olo, että olen siellä väärässä paikassa ja pahasti oman mukavuusalueen ulkopuolella. Onneksi salilla on kuitenkin pullistelijamiesten lisäksi hyvinkin monipuolista porukkaa, teineistä senioreihin ja hyvinkin erilaisia vartalotyyppejä.

Viihdyn paremmin yksin luonnossa liikkuen, siinä aivot saa hyvin lepoa ja käyn mahdollisuuksien mukaan hiihtämässä. Joskus yksin, joskus lapsen (tai useamman) kanssa. Kesän tultua sitten aloitan pyöräilyn.

Yritän myös saada ruokavaliota tsempattua terveellisemmäksi. Silloin kun on kovin jaksaminen vähissä ja uupunut, tulee helposti sorruttua herkutteluun.

Hei mahtavaa, kiitos ideasta, pitääkin kokeilla myös käsipainoilla! 🤩
Mie teen itse asiassa pääsääntöisesti käsipainoilla. Ja samalla tavalla voi tehdä vinopenkin käsipainoilla tai tangolla. Miusta tuntuu, että saan noilla käsipainoilla menemään jotenkin paremmin perille oikeaan paikkaan. Toki käsipainoilla ei voi ihan maksimeja tehdä. Molemmille (tangolle ja käsipainoille) on siis paikkansa.

Ja yksi mikä miulla lyhyenä tulee vastaan on se että penkit ovat välillä liian korkeita. Teen penkkiä monesti jalat penkillä tai penkin jalkojen päällä. Tällöin pysyy alaselkä paremmin penkissä.
Jos säädöt loppuvat niin joissain laitteissa teen myös niin, että laitan jalkojen alle lattialle levypainot tms, että saan jalat tukevasti. 🙈 Kivaa olla pätkä. 😆

Kannattaa myös lämmitellä olkapäistä kiertäjäkalvosimen lihakset (rotator cuff warm up) erityisesti ennen penkkiä. Kiertäjäkalvosimen vaivat on yleisiä ja hankalia erityisesti kun ikää tulee lisää. Yksi tekniikka on pudotta painoja reilusti ja sitten taas asteittain viikottain nostaa niin saattaa päästä uusiin maksimeihin. ? Mäki testailin pitkästä aikaa penkkiä ja laitoin ihan jotkut lällyt painot joista sitten on varaa nostaa.

@Nila kiitos vinkistä myöskin! Otan tuon lämmittelyihin mukaan. Kaikkea nyt vaan kokeiluun, ja luulisi että jossain kohtaa on pakkokin tapahtua kehitystä.

Kirjoita tähän...
Takaisin