Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En pystyny tänään aamupuntilla tekee askelkyykkyjä, kun 3-v eilen paukautti päänsä mun häpyluuta vasten 😅 oli siis riehutuulella, ja kun tollanen metrinmittanen tulee täydellä juoksulla antamaan halia, muttei pysäytä päätään vaan heilauttaa sen täydellä vauhtia äitiä vasten, niin sehän pamahti suoraan liitoksiin 🫨 normikyykyt onnistu kyllä, mutta sen verran kovaa kipua teki edes ilman tankoa askelkyykkyasento, että pakko skipata liike 😅

Täällä oli kaikki treenailut juhannustauolla reissun myötä, mutta nyt taas palailtu hommiin! Eilen tein kehonpainotreenin, viikko tulikin taukoa, ja tuntui kyllä kaikki jotenkin ihan älyttömän raskaalta 🥵 Nyt tänään taas kun vauvan päikkärien aikana joogailin, niin voimat tuntuivatkin taas palanneen 😀💪 Tuossa pääsee kyllä välillä saamaan mahtavia onnistumisen kokemuksia. Esim. tossa harjoituksessa minkä tänään tein, tuli ekaa kertaa vastaan sellainen käsillätasapainotteluasento ku eight-angle pose. Ja yllättäen määhän ainaki vähän niinku pääsin tuohon 😱 On tuo kyllä vähän saman suuntainen ku side crow ja se mulla on jo tässä aiemmin aika hyvin onnistunut. Mutta aina kiva, ku jotenkin konkreettisesti huomaa kehittyneensä 🤩

Miulla oli vapailla vähän outoa liikkumista, kun en nyt oikein tiennyt mitä huvittaisi tehdä, kun uimahalli meni kiinni. 😅
Tänään oli salilla kuitenkin kiva päivä, vaikka ensin tuntui ettei yhtään huvittaisi jumpata. Varmaan pms-olojen takia, mutta kyllä se siitä lähti ja se jumppa vaikutti positiivisesti mielialaan.

@Meliora nyt kun aloit joogahöpöilemään niin johan alkoi himottaa kokeilla noita tasapainojuttuja pitkästä aikaa. Ehkä vuosi sitten viimeksi kokeilin sitä perus crow posea eikä kyllä onnistunut yhtään! Miulla on ollut ennen raskautta niin älyttömän hyvä kehonhallinta, että kuvittelin tuon käyvän helposti, mutta ei!

Nyt on kuitenkin kroppa vahvistunut niistä ajoista huomattavasti niin voisi alkaa kokeilemaan noita tasapainojuttujakin pitkästä aikaa. Jotain asanoita käytän kyllä ihan venyttelyssä ja lämmittelyinä, mutta en ole kunnolla joogannut moneen vuoteen. Ja jotenkin meni vähän maku synnytyksen jälkeen, kun en pystynyt niihin juttuihin mihin aiemmin pystyin helposti. Tein jotain helpompia aina satunnaisesti, mutta se vähän jäi.

Mutta siinähän on miun uimahallisulun aikainen tekeminen! 😁 Jos vaikka kuukaudessa taipuisin korpiksi. 🤭

Täällä oli kaikki treenailut juhannustauolla reissun myötä, mutta nyt taas palailtu hommiin! Eilen tein kehonpainotreenin, viikko tulikin taukoa, ja tuntui kyllä kaikki jotenkin ihan älyttömän raskaalta 🥵 Nyt tänään taas kun vauvan päikkärien aikana joogailin, niin voimat tuntuivatkin taas palanneen 😀💪 Tuossa pääsee kyllä välillä saamaan mahtavia onnistumisen kokemuksia. Esim. tossa harjoituksessa minkä tänään tein, tuli ekaa kertaa vastaan sellainen käsillätasapainotteluasento ku eight-angle pose. Ja yllättäen määhän ainaki vähän niinku pääsin tuohon 😱 On tuo kyllä vähän saman suuntainen ku side crow ja se mulla on jo tässä aiemmin aika hyvin onnistunut. Mutta aina kiva, ku jotenkin konkreettisesti huomaa kehittyneensä 🤩
Siis vau, oli pakko googlata nuo mainitsemasi asennot. Huikeita! 😮😃

Maanantaina puntti tehty, joka liikkeeseen taas painoja lisää. Ehkäpä nyt aloitin tarpeeksi pienillä painoilla ja lisäykset oon pitänyt tarpeeksi pieninä (liikkeet tuntuu edelleen kevyehköiltä) että nyt kroppa pysyisi mukana 😁 Huomenna luvassa olisi takakyykky, pystypunnerrus ja hauiskääntö, sekä yhdenkädenkulmasoutu (jos ehtii päikkärien puitteissa toteuttamaan kaiken). Perjantaina kolhusta kipuilleissa liitoksissa vielä hentoinen muisto särystä jäljellä, mutta toivotaan että se perjantaiksi (askelkyykkypäivä) ehtisi tointumaan 🙂

Takakyykyssä lisäsin toistoja kun viimeksi olin lisännyt painoja. Ensi viikolla sitten taas painojen lisäyksen vuoro 2,5 kilolla :) Pypuun ja haukkareihin pistin tankoon villasukkakiekot päihin myös 😊 yhdenkäden ks tein viiden kilon kiekolla, joka oli kyllä yliköykänen. 7,5 kilon kiekkoa meillä ei taida ollakaan, niin täytyy ensi treenissä kokeilla saanko tehtyä sen kympillä, vai sovellanko jotenkin samaan käteen sekä vitosen että 2,5 kilon tai 1,25 kilon kiekon. Tai sit askarreltava niillä ruuvattavilla painoilla lopuksi sisällä niitä 😅

Mitään mielihyvähormonien ilotulitusta ei vieläkään puntista irronnut, plääh. Tyytyväinen sentään siihen että kun aloitti näin alhaalta niin näennäisesti saa joka kerta kehitystä kun toistot tai painot lisääntyy 🙃

@litranmitta kuulostaa järkevältä tekemiseltä! 👏😊

Mä kävin maanantaina ja tänään salilla. Eilen taas särki olkapäätä, tänäänkin vähän, muttei niin paljoa.

Penkatessa ei tuohon olkapäähän satu, joten en kyllä sitä haluaisi jättää pois. Tänään ihan pientä edistystä penkkiin: 11 toistoa 30 kilolla. Eli yksi toisto lisää. 32,5 kilolla meni sitten kuitenkin vaan 3. 😅 (tähän asti paras ollut 4 toistoa) Mutta pikkuhiljaa…

Toinen pieni edistys ylätaljassa (noin hartianlevyinen neutraali ote): 40 kilolla 12 toistoa ja 42,5 kilolla 10. Eli 1-2 toistoa sain tehtyä enemmän näillä painoilla kuin aiemmin. Mukavaa, kun tuntuu että ylätaljassa on kehitys junnannut niin paljon.

IVF-hoito just meneillään (tänään stimulaatiopäivä nro 8) mutta salitreeniä ei onneksi yhtään ole estänyt ainakaan vielä. Vähän ehkä kuvottava olo paheni treenin loppupuolella mutta muuten ei mitään. Alavatsajomottelut tuntui jopa katoavan salilla.

Alaselkä/pakara/takareisi ollut nyt yhtäkkiä kivuton, joten uskaltauduin vähän myös tekemään maastavetoa. Kevyesti 43 ja 53 kg kuormilla ja tein sitten enemmän toistoja, että tunsin saavani jotain irti noilla painoilla tekemisestä. Nyt kuitenkin välilevyoireilu on viimeinen mitä tähän omaan tilanteeseen haluan lisätä, joten täytyy ottaa varman päälle. 😅

Lopetinkin oman salijäsenyyden tauon tänään ja palailin sinne nyt. Kyllä se ehkä kuitenkin nyt on vaan kaikkein kotoisin paikka, vaikka onkin kaupungin pienin ja samalla myös kallein. 🤣

@Misa täällä on kanssa ylätalja junnannut ja otti takapakkiakin, kun selän kanssa oli ongelmia. Nyt sain kuitenkin taas nostettua sarjapainot 40-45kg 🥳 Sain tehtyä 8toistoa 45kg:lla. Tein pitempää sarjaa tuolla 40kg.

Sama oli penkin kanssa, mutta se on taas lähtenyt kulkemaan ja sain tehtyä 45kg 8toistoa, kun vielä kaksi viikkoa sitten oli pakko tiputtaa painot sinne 30-35kg tuntumaan.

Vielä en uskalla jalkoja rasittaa kauheasti (ne ikuisuuspolvet), enkä tehdä maastavetoa ollenkaan (se selkä) niin olen tehnyt pitkiä sarjoja kevyemmillä painoilla kaikissa jalka- ja alaselän liikkeissä. Yritän nyt vahvistaa vatsalihaksia, kun voihan se olla, että kroppa on tottunut toimimaan vahvan coren kanssa ja nyt kun etupuolelta hävinnyt paljon tukea niin hermosto vetää selkää jumiin sen takia ja sitten taas polvet alkavat kiukuttelemaan sitä kautta. Mene ja tiedä mutta näillä koitetaan. 😅

Lisäsin muuten nyt sitä joogaa treenin alkuun ja loppuun. Osittain siinä corenvahvistusmielessäkin. 😊

Tsemppiä sairastupiin!

Olipa eilen ihana salitreeni! Ohjatussa ryhmässä oli kaikkea uutta (mm. Zercher-kyykky), ja oli kyllä niin hyvä fiilis tehdä. Huomaa, että on loma, ja on saanut levätä. Innostuin suunnittelemaan oman treenin tukemaan tuota ohjattua, ja on kyllä kiva, kun kesällä on aikaa liikkua! Varovasti suunnittelin ensi viikolle paluuta tatamillekin, kun en kerta edelleenkään ole raskaana 😮‍💨

Mahtavaa @Puar ja @Pilkki24 ! 🥳

Täällä taas penkkienkkoja! 🤩 12 x 30kg ja 7 x 32,5kg. Viikon kolmas penkkitreeni, en vaan nyt pystynyt olla tekemättäkään.

Oikea olkapää ei kyllä nyt tosin tainnut tykätä tuosta. En nyt tiedä miten tuon saisi kuntoon, onko pakko laittaa penkkitreenit tauolle kokonaan vai mitähän ihmettä 😔 Ehkä nyt aloitan siitä että annan sille jonkun aikaa useamman kerran päivässä kunnon kylmähoidon.

Saa myös nähdä oliko nyt vika treeni ennen keskiviikon punktiota, vai vieläkö ma/ti pystyy käydä. 🧐

Mahtavaa @Puar ja @Pilkki24 ! 🥳

Täällä taas penkkienkkoja! 🤩 12 x 30kg ja 7 x 32,5kg. Viikon kolmas penkkitreeni, en vaan nyt pystynyt olla tekemättäkään.

Oikea olkapää ei kyllä nyt tosin tainnut tykätä tuosta. En nyt tiedä miten tuon saisi kuntoon, onko pakko laittaa penkkitreenit tauolle kokonaan vai mitähän ihmettä 😔 Ehkä nyt aloitan siitä että annan sille jonkun aikaa useamman kerran päivässä kunnon kylmähoidon.

Saa myös nähdä oliko nyt vika treeni ennen keskiviikon punktiota, vai vieläkö ma/ti pystyy käydä. 🧐
Malta nyt sen penkin kanssa niin kulkee jatkossakin. 😂

Täällä alkaa tauti sen verran hellittää, että tänään jaksoin kevyesti joogailla ja muutenkin kotona vähän jotain puuhastella 😁 Raskaampaa liikkumista ajatellen saa varmasti vielä jonkun hetken itseä parannella, mutta sentään aletaan jo selvästi olla tervehtymään päin!

Punttitreenin sijasta tänään heitelty lasten kanssa turbokeihästä takapihalla. Mies opetti pari tekniikkajippoa lisää, niin rupes heitto paranee mullakin. Oon siis kasvanut siihen ajatukseen, että mä oon jotenkin synnynnäisesti huono heittäjä. Äidin heittotaidoille naureskeli aina kaikki, eikä meitä tyttäriäkään kukaan asioiden heittämiseen opettanut tai rohkaissut. Siihen muutama "oot kyllä huono heittämään" lause sieltä täältä, niin iskostui selkäytimeen tuo ajatus omasta heittotaidottomuudesta. Onneksi mies on kaikkien kymmenen yhdessäolovuoden aikana oppinut pikkuhiljaa, miten (hellästi ja herkästi) mulle voi uusia asioita, joiden tekemiseen oon epävarma, opettaa 🙂 ja jaksaa sitä tehdä. Itse toivon että lapset saisi siitä positiivista mallia, ensinnäkin että vanhemmatkaan ei osaa kaikkea aina, mutta harjoittelee, ja toisekseen että asioita voi opetella myös ihan omaksi iloksi ilman tavoitteita. Tuskin mua koskaan missään edes omalla takapihalla nimittäin nähdään kilpailevan missään heittolajissa 🤣 mutta se on ihan kivaa vaihtelua liikkumiseen välillä heitellä. Ja jospa koirat tykkäis hakea palloa tai keppiä vähän kauempaa kun viiden metrin päästä mamin jaloista 😂😂

Punttitreenin sijasta tänään heitelty lasten kanssa turbokeihästä takapihalla. Mies opetti pari tekniikkajippoa lisää, niin rupes heitto paranee mullakin. Oon siis kasvanut siihen ajatukseen, että mä oon jotenkin synnynnäisesti huono heittäjä. Äidin heittotaidoille naureskeli aina kaikki, eikä meitä tyttäriäkään kukaan asioiden heittämiseen opettanut tai rohkaissut. Siihen muutama "oot kyllä huono heittämään" lause sieltä täältä, niin iskostui selkäytimeen tuo ajatus omasta heittotaidottomuudesta. Onneksi mies on kaikkien kymmenen yhdessäolovuoden aikana oppinut pikkuhiljaa, miten (hellästi ja herkästi) mulle voi uusia asioita, joiden tekemiseen oon epävarma, opettaa 🙂 ja jaksaa sitä tehdä. Itse toivon että lapset saisi siitä positiivista mallia, ensinnäkin että vanhemmatkaan ei osaa kaikkea aina, mutta harjoittelee, ja toisekseen että asioita voi opetella myös ihan omaksi iloksi ilman tavoitteita. Tuskin mua koskaan missään edes omalla takapihalla nimittäin nähdään kilpailevan missään heittolajissa 🤣 mutta se on ihan kivaa vaihtelua liikkumiseen välillä heitellä. Ja jospa koirat tykkäis hakea palloa tai keppiä vähän kauempaa kun viiden metrin päästä mamin jaloista 😂😂
Minulla on kauhea heittolajitrauma, kun liikunnanopettajakin vaan kommentoi negatiivisesti heittämistäni, eikä edes neuvonut 😩

Minulla on kauhea heittolajitrauma, kun liikunnanopettajakin vaan kommentoi negatiivisesti heittämistäni, eikä edes neuvonut 😩
Mulla oli onneks opettajat suht armollisia (muttei ne koskaan silti opettanut miten heitetään 🫣🤣) mut sukulaisilta ja muilta lähiaikuisilta tuli tuota heittotaidosta naureskelua. Ala-asteella meidän liikka oli luokanopettajan vetämää hauskaa pelailua ja leikkejä lajista riippumatta (pesiksessäkin mentiin omilla säännöillä 😂 Siinä osasin onneksi lyödä ja juosta, ni olin ees toisella vuorolla hyödyksi. Yleisurheilussa palloja viskeltiin ja turbokeihästäkin joskus, sillein leikillään ja mittaamatta). Yläasteella heittämistä ei oikein muussa kuin pesiksessä ollutkaan, niin siinä kolmella kerralla per vuosi ei hirveästi taitoihin pureuduttu kun suurin osa inhos koko lajia ja opettajan energia varmaan meni siihen että se peli ylipäätään saatiin käyntiin ja vähän pelailluksi.

Takaisin