Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tällä viikolla sain jo treenattua ihan tehokkaasti. Salilla pidin vielä jotkut kuormat kevyenä. Polvet saavat nyt vähän kevyempää kuormitusta. Muuten kyllä oli hyvät jumpat tällä viikolla ja ehdin käymään uimahallissakin.

Miun leuanvetoprojekti on kyllä ollut ihan jäissä. 😆 Ei ole ollut yhtään innostusta siihen. Pitäisi varmaan painoa saada pois niin siinä voisi olla järkeäkin. Ja se taas on helpommin sanottu kuin tehty tässä tilanteessa. 😅

Mä kävin juoksemassa eilen ekaa kertaa vajaaseen neljään vuoteen (pl satunnaiset parin minuutin hölkät juoksumatolla)! Olin ihan varma että kuolen ekan sadan metrin jälkeen, mutta mitä vielä! Juoksu tuntui kevyeltä ja helpolta, ja syke pysyi okna myös.

Ennen raskautta juoksin noin 8-8.5km/h vauhdissa ja keskisyke 150-160, nyt vauhti 7.5km/h ja keskisyke 130-140. Ja nyt painan 10kg enemmän 😅 kävelyt varmasti auttaneet aerobisen kunnon nousussa.

Menin noin 4.5km josta kävelin ehkä vähän reilun kilometrin (alkulämpö ja loppujäähdyttely + välissä yksi pitkä ylämäki kävellen).

Tuli niin hyvä fiilis että tälle täytyy alkaa varaamaan aikaa edes kerran viikossa!

En oo täällä kauheesti pyöriny mutta kuntoiltua on tullut :) Tein muutoksia treeniin huhtikuun alussa ja ruokailuun oon panostanut kans enemmän sen jälkeen.
Mun 16 viikon kuntokuuri on nyt siis ohi ja loppumittaukset tehty! Tää alkoi siis helmikuun alussa. En odottanut paljoa mutta yllätyin positiivisesti!

Rasvaprosentti pieneni 34->28%
Lihasmassaa tuli lisää yli kilon.
Paino putosi 4 kiloa.

UKK kävelytesti 6min parani 630m->705m

Punnerrukset parani 25->30
Kyykyt parani 24->27
Istumaannousut/vatsalihasliikkeet parani 17->21

(Nämä oli siis 30 sekunnin aikana tehtävä ja niin monta kuin kerkesi)

Olen ihan että vau! :) Nyt muistaa taas miten kiva on olla hyvä kuntoinen 👍🌞

Nyt sitten pitää yrittää ylläpitää tuloksia ja toki haluaisin vielä 2,5 kiloa saada lisää lihasmassaa ja pudottaa 4 kiloa rasvaa niin keho olisi optimaalinen :D Tähän kuului siis tarkat kehonkoostumus -mittauksetkin.

Tämä vaatii ainakin vielä toiset 16 viikkoa, todennäköisesti 24 viikkoa luulisin, koska mulla lihasmassa tarttuu tosi hitaasti :)

Oon huomannut kans, että hiilarien syömistä pitää rajoittaa tosi paljon, mikä on haasteellista, mutta kyllä se menee. Oon varmaan tosi helposti hiilareista lihovaa tyyppiä tjsp :D

Täällä yritetään uuden kolmijakoisen ohjelman turvin palata punttailun pariin kevään sairasteluputken jäljiltä. "Punttis" on tosi siisti ja lapsiparkilla varustettu kuten näkyy 🫣😅 onneksi vauva sentään vetelee päiväunia autotallin ulkopuolella vaunuissa.
1000013523.jpg

@Saaruski ei vitsi mikä tulos! Ihan mieletöntä 👏 Tuli ihan valtava motivaatiopuuska itsellekin!

Mun pitäisi nyt lyhyesti sanottua panostaa enemmän vähärasvaisiin proteiininlähteisiin, ja vähentää rasvaisten salaatinkastikkeiden käyttöä. Mun ruokahimot siis kohdistuu lähinnä isoihin ruokaisiin salaatteihin, ja tulee yleensä ainakin kerran päivässä syötyä sellainen 😅 Ja tykkään viimeistellä ne hyvällä salaatinkastikkeella. En painoa pudottaessakaan luopunut salaatinkastikkeista, mutta nyt kun en enää laske kaloreita, huomaan että tulee kyllä laitettua reilummin. Eli nyt vähän tietoista toimintaa näiden osalta taas.

Eilen oikea olkapää oli ihan superkipeä. Tänään ei enää niin pahasti, mutta nyt täytyy kai vaan niellä tappio ja antaa tuolle olkapäälle lepoa tänään myöhemmin salilla. 😔 Milloinkohan sitä oppis, että jos joku liike sattuu, niin ei kannata sitten tehdä. Sen sijaan tulee tehtyä kivun läpi toivoen, ettei sillä olisi mitään seurauksia 🤦‍♀️

@Misa Oi joo, ruokaisat salaatit 😋 Ne on niin hyviä. Varsinkin kesällä tulee tehtyä kun on lämmin niin ei tee aina mieli raskaita lämpimiä aterioita syödä vaan mieluummin vaikka kylmä salaatti :) Tänään teen pastakana-salaattia ja salaatinkastikkeen teen kermaviilistä, yleensä käytän majoneesia mutta yritän nyt säveltää vähärasvaisesta kermaviilistä jonkun hyvänmakuisen version 😄👍

Lepuutahan olkapäätä tänään, kyllä se siitä paranee :) Mulla oli sellainen kätevä täytettävä 16 viikon liikuntasuoritukset -lista ja siihen MET-rasitus kaavio. Se oli hyvä apu liikuntakertojen laskemiseen viikossa. Nyt ajattelin alkaa täyttää itse vaikka kalenteriin noita että pysyy kärryillä mitä on tehnyt :) Muuten tää lipsuu mulla taas siihen ettei tuu tehtyä treeniä niin usein.

@Helpsuli Spinning on kyllä ihanaa. Tsemppiä nälkäkiukkuun, syö runsaasti kanaa ennen sitä ku paasto alkaa, niin saattaa auttaa ettei se iske 😄

@litranmitta Oi vitsit! Mahtavaa! :D Aiotteko rakentaa tuonne kotikuntosalin? Mulla on muutamia liikuntavälineitä kotona mutta treenaan isommin salilla ja virtuaalijumpassa/circuit treenissä :) Mies haaveilee, että rakentaa kotikuntosalin vanhaan navettaan 😄 saa nähdä mitä siitä tulee 😄

@Saaruski täytyy kyllä tutustua noihin kermaviilikastikeresepteihin! Just laitoin tän päivän lounassalaattiin balsamicokastiketta, se on kyllä myös tosi hyvää, ja puolet kevyempää kuin ns. perussalaatinkastikkeet. 😊 Eikä sitä tule laitettuakaan niin paljoa.

Toivottavasti selviät ilman nälkäkiukkua @Helpsuli ! 🤞

@litranmitta lapsiparkin asiakkaalla näyttää myös olevan jonkinlainen treeni meneillään 😆 Oi että, oispa edes jonkinlainen oma pikku punttis! Mulle riittäisi ihan vaan kyykkyräkki tankoineen ja painoineen + penkki. Mutta asutaan kerrostalossa eikä ole ylimääräistä huonetta 🥲

@Misa joo se löys betonivispilän ja oli kuulemma lumilinko joka auras tota tallin sorapohjaa 🤣🤣 nosteli se hetken aikaa myös 2,5 kilon kiekkoa ja laski mulle toistoja, mikä meni vaan nauramiseksi kun jätkä osaa aivan hyvin laskea mut rupes mun maveja laskemaan "yksi, kaksi, viii... eiku kolme, seitsemän" 😂😂😂

@Saaruski Meillä on tuolla autotallin nurkassa tanko+kiekot, ja niille teline minkä saa penkki- ja kyykkykorkeuteen. Ruuvattavat käsipainotkin kotoa löytyy (tällä hetkellä sisällä mun hiittien jäljiltä), kahvakuula (pihalla), leuanvetotanko (sisällä) ja jumppakuminauhoja (nekin sisällä). Yhden vatsapenkin oon myös kierrätysryhmästä onnistunut haalimaan, mut mieluummin silti teen vatsat sisällä. Ei sen isompaa kotisalia siis ole, muuta kuin haaveiluissa. Ylä-ala-taljalaitteen kun vielä onnistuisi löytämään jostain käytettynä edullisesti, niin sais tehtyä jo tosi monipuolista. Haaveilen painopakallisesta, mutta periaatteessa sen voisi toteuttaa myös kattoon ja lattianrajaan ruuvattavalla väkipyörällä, vaijerilla ja sopivalla "kelkalla" mihin saisi ladottua kiekkoja painoksi.

Oikealle salille pääsy olis kyllä kivempaa, mutta tässä elämäntilanteessa en vaan pääsisi käymään säännöllisesti. Kolme kertaa viikossa se puolitoista tuntia (matkoineen) aikaa ilman lapsia mutta kuitenkin sellaiseen aikaan kun on itse virkeä. Ei vaan irtoa 🥲

@Saaruski täytyy kyllä tutustua noihin kermaviilikastikeresepteihin! Just laitoin tän päivän lounassalaattiin balsamicokastiketta, se on kyllä myös tosi hyvää, ja puolet kevyempää kuin ns. perussalaatinkastikkeet. 😊 Eikä sitä tule laitettuakaan niin paljoa.

Toivottavasti selviät ilman nälkäkiukkua @Helpsuli ! 🤞

@litranmitta lapsiparkin asiakkaalla näyttää myös olevan jonkinlainen treeni meneillään 😆 Oi että, oispa edes jonkinlainen oma pikku punttis! Mulle riittäisi ihan vaan kyykkyräkki tankoineen ja painoineen + penkki. Mutta asutaan kerrostalossa eikä ole ylimääräistä huonetta 🥲
Jep, toivon samaa tähän kun vielä lisää 2v:n uhman :tears:

NYT ON JUHLAT! Kunnon edistystä penkissä! 🥳 10 toistoa 28,5kg ja 6 toistoa 30kg! Mitä viimeksi sanoin että meni tolla 30:llä, 3? Nyt siis tuplat siihen. Oon niin superinnoissani 🥹🥹🥹

Jalkaprässiinkin lisää painoja, tänään 160kg. Mutta eniten oon vaan innoissani tuosta penkistä. Onneksi olkapää ei estänyt sitä. Viparit kuitenkin jätin väliin ja tein niiden sijaan ojentajia ja hauiksia. 😊

Hyvä @Misa 🤩🤩👍👍💪

Onko täällä ketään kuka käy ryhmäliikunnoissa? Suurin osa vissii käy salilla mitä oon pintapuolisesti tätä ketjua seurannut. @Helpsuli käy myös spinningissä. 🥰

Mä en oo koskaan oikein salista tykänny. Nuorempana harrasti kuntonyrkkeilyä joka oli rääkkiä, mutta en enää niin siitä välitä. Nyt tykkään joogasta ja erilaisista jumpista. Mulla on vuosijäsenyys yhdelle kuntokeskukselle mutta ei oo tullu hirveästi käytyä. Nyt synnytyksestä reilu 3 viikkoa ja kävin siellä keppijumpassa. Teki kyllä hyvää ja oli sopiva teholtaan mulle. Mietin että vois yrittää edes kerran viikossa käydä jossai jumpassa tms. Hyötyliikuntaa tulee nyt kesällä ja syksyllä kun haen esikoisen päiväkodista kävellen.

Mietin että mihin ketjuun alan kirjoitella liikkumisesta ja raskauskilojen karisemisesta. Mulla tuli raskaudessa 15kg ja nyt on lähtenyt jo 9kg.

Mietin että lisäksi ostaisi jonku palaudu synnytyksestä -nettitreeniohjelman. Sitä vois tehdä kotona päivällä kun vauva nukkuu. Ainaki osassa noista ohjelmissa treenit on lyhyitä kestoltaan niin helppo vauvan päiväuniaikaan tehdä esim. 15min treeni kuin jos treeni ois 45min.

Hyvä @Misa 🤩🤩👍👍💪

Onko täällä ketään kuka käy ryhmäliikunnoissa? Suurin osa vissii käy salilla mitä oon pintapuolisesti tätä ketjua seurannut. @Helpsuli käy myös spinningissä. 🥰

Mä en oo koskaan oikein salista tykänny. Nuorempana harrasti kuntonyrkkeilyä joka oli rääkkiä, mutta en enää niin siitä välitä. Nyt tykkään joogasta ja erilaisista jumpista. Mulla on vuosijäsenyys yhdelle kuntokeskukselle mutta ei oo tullu hirveästi käytyä. Nyt synnytyksestä reilu 3 viikkoa ja kävin siellä keppijumpassa. Teki kyllä hyvää ja oli sopiva teholtaan mulle. Mietin että vois yrittää edes kerran viikossa käydä jossai jumpassa tms. Hyötyliikuntaa tulee nyt kesällä ja syksyllä kun haen esikoisen päiväkodista kävellen.

Mietin että mihin ketjuun alan kirjoitella liikkumisesta ja raskauskilojen karisemisesta. Mulla tuli raskaudessa 15kg ja nyt on lähtenyt jo 9kg.

Mietin että lisäksi ostaisi jonku palaudu synnytyksestä -nettitreeniohjelman. Sitä vois tehdä kotona päivällä kun vauva nukkuu. Ainaki osassa noista ohjelmissa treenit on lyhyitä kestoltaan niin helppo vauvan päiväuniaikaan tehdä esim. 15min treeni kuin jos treeni ois 45min.
Tänne vaan ! :) Mäki täällä tunnun selkeesti sivuavan välillä omia painonpudotusjuttujakin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tosiaan mä käyn spinningissä ja vaihtelevasti mielenkiinnon mukaan myös muissa ryhmiksissä/salilla, mikä nyt sattuu innostamaan millonkin. :tears:

Mie käyn salilla vaan sen takia, että se on ainoa harrastus mitä ehtii epäsäännöllisten työaikojen ja tukiverkostottoman lapsiperhearjen puitteissa harrastamaan. 😅 Aiemmin en tykännyt siitä juuri ollenkaan.
Uimahallissa käyn ehkä kerran viikossa ja muutoin treenailen kotona, jos olen ns. lapsenvahtivuorossa. En vieläkään ole mikään salihullu, mutta nyt se on ollut sellaista äidin omaa aikaa niin alkukankeuden jälkeen olen pienoisesti jopa tykästynyt. Meillä on työpaikalla pieni punttis missä saa kyllä ihan hyvin käytyä oman kropan läpi, vaikka ei kaikkia uusimpia laitteita olekaan. Vapaita painoja löytyy kyllä hyvin. 😊 Siellä saa useimmiten olla yksin niin sopii miulle loistavasti. 😁 Minäkin haaveilen kotipunttiksesta. Ehkä jonain päivänä, jos ostetaan talo kellarilla tai autotallilla. 😌

Kuulostaa @Kaaho sopivan rauhalliselta aloitukselta takaisin liikunnan pariin! Osaisinpa itsekin, kun aina se menee siihen, että innostun liikaa. 😆 Olisi tosi tärkeää totuttaa hermosto uusiin liikkeisiin ennenkuin alkaa riehumaan niin välttyisi jumituksilta ja vammoilta. 🙈

@Misa auttoi ilmeisesti muutokset treeniohjelmaan. Hyvin olet saanut penkkitulosta nousemaan! 👏

@Saaruski miulla on tapana laittaa etukäteen treenit ihan seinäkalenteriin. Muuten teen sitä, että jätän väliin, kun mies haluaisi tehdä sitä tai tätä enkä sitten huomioi omia tarpeitani ja sano, että miun treeni pitää mahtua päivään. Nyt hän ei edes neuvottele päivän aikatauluista, kun näkee, että miulla on treeni. 😁

@Kaaho tänne vaan kirjottelemaan! 😊 Mä joskus kävin ryhmäliikuntatunneilla enkä tykännyt salitreenistä, mutta nyt taas on ihan toisin päin. Ryhmätunnit ei oikeastaan ollenkaan kiinnosta mutta salitreeni kyllä maistuu. 😁

@Pilkki24 kyllä auttoi ihan selvästi! Ei voi kuin kiittää kaikkia teitä jotka annoitte silloin neuvoja ja vinkkejä ❤️🥹

@Pilkki24 kyllä auttoi ihan selvästi! Ei voi kuin kiittää kaikkia teitä jotka annoitte silloin neuvoja ja vinkkejä ❤️🥹
Miulla on oma liikunnanohjaaja kotona niin itsekin aina kyselen katsomaan miun tekniikkaa tai vinkkejä erilaisiin liikkeisiin, kun itsellä loppuu tietotaito tai huomaan jotain epätasapainoa kropassa. 😁 Meiltä myös löytyy jonkun verran liikunta-aiheisia kirjoja ja minähän en kirjan nähdessäni osaa pitää siitä näppejä erossa. 🤭

Täällä kans yksi, joka on välillä vierestä ketjua seuraillut ja pohtinut, että onko tää lähinnä salilla käyville vai sopiiko muutkin mukaan 😄 Oon ite viimeksi joskus vuosia sitten harrastanut salilla käymistä, välillä kyllä vähän miettinyt uudelleen aloittamista, mutta ehkä se ei kuitenkaan jotenkin tunnu tähän elämäntilanteeseen nyt mahtuvan. Sopivimmalta tuntuu treenailla kotona tai suoraan kotiovelta. Joogaan kotona ja käyn kävelylenkeillä vauva vaunuissa + koiran kanssa. Lähestulkoon päivittäin ehkä noin 45 min reippaita kävelylenkkejä ja joogaa koittanut myös melkein päivittäin ainakin parikymmentä minuuttia ehtiä.

Ajatuksena on ollut aloittaa juokseminen ja ostinkin tuossa uudet juoksukengät. Kävi vaan just tyypillisesti, että aloitin liian innokkaasti ja sain polvet niin kipeäksi, että pitänyt pitää taukoa 🙈 Saas nähdä, milloin uskaltaisi taas kokeilla... Sitten oon miettinyt, että lisäisikö jonkinlaista perus lihaskuntotreeniä vielä joogan kaveriksi. Oon miettinyt, että jos hankkisi leuanvetotangon ja sellaiset voimistelurenkaat, niin sillä pääsisi kehonpainoharjoittelun kanssa varmaan jo aika pitkälle 😁 En kyllä toisaalta tiedä, mihin nuo meillä sopisivat 🙈

Minkä tyyppistä joogaan @Meliora teet?

Mä yin joogaan jota tuolla mun kuntokeskuksessa järjestetään. Tykkään siitä mutta se on enempi rentouttavaa kuin urheilullista. Tykkäisin kans hathajoogasta mutta ei kannata maksaa monelle eri salille. Tuolla mun salilla on kans ilmajoogaa alkaneet tänä keväänä mutta en oo ehtiny kokeilee.

Astangaa en oo koskaan kokeillu ja se ei ehkä tunnu niin kiinnostavalta.

Takaisin