Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla toimii takareisiin ihan sairaan hyvin tämmönen: lantionnosto jalat ison jumppapallon päällä, ja kun lantio on ilmassa, rullaa jalat suoriksi ja takaisin koukkuun. Polttelee pelkkä ajatus 😂

En oo ite koittanut, mutta oon nähnyt että takareisiö on treenattu silleen et on kuminauha kiinni esim. puolapuiden alapuolassa tms. alhaalla, ja sit siinä edessä mahallaan tehty polven koukistusta mahallaan (eli kumppari on nilkan ympärillä).

En kans oikein tykkää takareisilaitteista, tuntuu et oon aina väärän mittainen tai oudot mittasuhteet.
Tästäpä sainkin idean! Tuotahan pystyisi tekemään alataljalla nilkkaremmin kanssa! Mahtavaa!

Yövuoro vähän verotti salitreenistä. Sai joka liikkeessä pudottaa painoja. Olin yllättynyt, että jaksoin edes lähteä jumpalle, kun tänään on tiedossa lisää valvomista. 😅 Meneepähän työvuoro virkeämmin, kun on vähän jumpannut. 😊

@Helpsuli he ovat vasta heränneet niin jaksavat vielä pulista. 😂

Yövuoro vähän verotti salitreenistä. Sai joka liikkeessä pudottaa painoja. Olin yllättynyt, että jaksoin edes lähteä jumpalle, kun tänään on tiedossa lisää valvomista. 😅 Meneepähän työvuoro virkeämmin, kun on vähän jumpannut. 😊

@Helpsuli he ovat vasta heränneet niin jaksavat vielä pulista. 😂
No niinpä ! Vaikka oonkin aamuihminen niin en silti jaksa vapaa-ajallani höpistä tuntemattomien kanssa, kun teen aspatyötä. Eikä tämä herrashenkilö hoksannut selkeästikään että minä kuuntelin omaa musiikkia napeista. :tears:

Aiemmin keväällä oli hirveä tarmonpuuska ja treeni kulki, nyt on joku kevätväsymys ja työt painaa niskaan. Ei oikein ehdi ja jaksa myöhään illalla salille, ja sit kun ois itsellä hyvä aika, niin miehellä joku meno ja minulla lapsivastuu. Pudotetut pari kiloakin jo turvottu varmasti takaisin, heti nousee, jos ottaa yhtään rennommin tai lopettaa kaloreiden kirjaamisen. Varmaan PMS kolkuttelee ovella, kun on niin lannistunut oli kaiken suhteen.

Huhhuh mikä tauti takana. 😪 Salitauosta tuli melkein 2 viikon mittainen, ja töistäkin olin pois kokonaisen viikon verran. Olispa nyt taudit taas hetkeksi sairasteltu.

Tiistaina kävin ekan kerran tauon jälkeen salilla, ja tänään toisen kerran. Tiistaina ei tullut mitään enkkoja, mavessa pikkuhiljaa lähestyn niitä painoja mitä oli ennen takareisivaivaa.

Penkkitulokset puolestaan meni tänään eteenpäin! 27,5 kilolla 10 toiston sarjat. Testailin myös isompia painoja, 30kg meni 3 toistoa ja ykkösmaksimi on nyt 32,5kg. (35kg jäi rinnalle 😆) Onhan nää mun kuormat yhä matalia, mutta selvästi kehittyy nyt joka kerta, eikä enää jumita! 🤩

Penkkaaminen on kyllä hauskaa. Liikkeenä se on tällä hetkellä ihan ehdoton suosikki, ja eniten innostaa aina ne salipäivät kun tietää, että ohjelmassa on penkki.
Hyvänä kakkosena tulee sitten jalkaprässi 😁

Kevennettyihin leuanvetoihinkin tuli parit toistot lisää (7->9) samalla kevennyksellä kuin viimeksi.

Luulen että ravitsemuksellisen tilanteen kohentuminen on osaltaan vaikuttanut tähän, että tulosta tulee tauostakin riippumatta. Paino ei kuitenkaan ole noussut.

Jaoin (ohjelman mukaisen) viikon 2. treenin kahtia ja tein tänään vain yläkroppaa parin ekstraliikkeen kera. Huomenna alakroppa, ja aion pitkästä aikaa kokeilla varovaisesti myös kyykkyjä. Toivottavasti polvi olisi samaa mieltä. 🤞

Ei se polvi tykännyt kyykyistä vieläkään 😅 Jalkaprässi sujui 100 kilolla kivuitta, mutta sen perään kyykyissä alkoi tuntua taas polvessa, vaikka kuinka keskityin 100% polven asentoon ja tein ihan kehonpainolla vain. Täytyy nyt yrittää kehittää vielä noita polvea tukevia lihaksia ja yrittää kyykkyjä taas joskus myöhemmin tulevaisuudessa uudelleen.

Lantionnostossa painot 75kg -> 80kg. Tuntui yllättävän pieneltä tuo nousu. 🤩 Varmaan pian lähden jo kokeilemaan 85 kiloa. Tosi kiva että tuokin nyt etenee hyvin, kun niin monia kuukausia jumitti talvella 70kg paikkeilla.

Täällä jää pariksi viikoksi nyt taas treenit vähän kevyemmiksi, kun meinaa taas kroppa kiukutella. Tänään kävin vain lyhyellä kävelylenkillä, että saan edes aivot tuulettumaan. Toissapäivän salitreenikin piti tehdä kevennetysti.

Paranemisia, @Pilkki24 !

Mulla on salijäsenyys tauolla kesä- ja heinäkuun, koska on kesälomaa (mökkeillään suurimmaksi osaksi) ja mahdollisesti myös IVF. Prove Tribenkin jäsenyyden nyt päätin toistaiseksi, pärjäilen näillä opeilla kesän yli. Ehkä syksyllä palaan sinne sitten jos koen tarpeelliseksi.

Eli tulevaan lauantaihin asti voin käydä omalla salilla. Varmaan käynkin nyt sitten ti, to ja pe/la. Vielä kyllä lihakset ihan kipeinä viikonlopun treeneistä 😁

Ajattelin tuon kesäkuun alkupuoliskon silti aktiivisesti vielä treenata, joko loman alkuun asti (juhannus) tai jos alkaa pistelyt IVF:aa varten, niin siihen asti kun tuntuu hyvältä. Ainakin yhden viikon kokeilujakson voisin ottaa yhdelle toiselle lähialueen salille, ja sen jälkeen kertakäynneillä / tutustumiskäynneillä eri paikoissa. Ja sitten on ulkosalitkin. Lähistöllä on yksi aika hyvä alle vuoden vanha ulkosali, ja kuntoportaiden (meiltä n. 1km etäisyydellä) vierestä löytyy myös kaikenlaista.

Mua tosin vaan nyt innostaisi se penkkaaminen, eikä oikeastaan mitkään muut jutut. 😂

Mulla tänään olisi pitkästä aikaa spinningtunti, ohjaajat ovat kärsineet flunssista ja allergiasta niin on tullut taukoa itellekin. Ostin myös itelleni vihdoin uudet juoksulenkkarit ja ootan niitä kuumeisesti että pääsis testaamaan. Huomenna oliskin sitten salipäivä!

Viime viikosta tuli aika treenintäyteinen! Kolme salia ja kaks (vai jopa kolme?) juoksutreeniä. Maanantaina käytiin vielä miehen kanssa ekaa kertaa pyöräilemässä yhdessä uusille pyörillä, 35 km. 🤩 vähän mullakin kyllä uhkaavasti joku tuntemus tuli kyykyssä polveen, toivottavasti ei pahenisi. Juoksuohjelman mukaan on kevyt viikko nyt, lähdetäänkin huomenna reissuun. Salille voisin koettaa päästä ainakin tänään ja sunnuntaina.

Eilen tein ekaa kertaa aikoihin treenin, kun pääsin kuntoportaisiin! 🥰 koko kevään jatkunut sairastelukierre söi joku aika sitten voimat loppuun, enkä edes muista missä huhtikuun puolella on viimeisin treenimerkintä kellossa 🫣 Ja sit mies on ollut niissä peltotöissä, mikä on tarkoittanut mulle täysvastuuta lapsista useamman viikon. Nykyisillä päikkärirytmeillä edes sitäkään vähää omaa aikaa ei jokaiselle päivälle osu, kun lapset tahtois nukkua just ristiin 😮‍💨. Eilen oli esikoisen perheyleisurheilut ja isi halusi mennä hänen kanssaan (mä olin viime viikolla), niin menin siksi aikaa tekemään kuntoportaita vauva kantorepussa 💪 hän on hyvä melkein 10 kilon lisäpaino 😂 12 kierrosta erilaisia tekniikoita meidän portaissa (pituus 65 metriä, askelmia 130) ja sai hyvin sykettä ylös ja pohkeet piimäisiksi 😄

Täällä oli kans pitkästä aikaa pyöräilytunti ja olihan se taas tauon jälkeen karmeen ihanaa. Eikä tilannetta hapotusten osalta helpottanut tänään alkaneet menkat, joita osasin pitkästä aikaa jopa ounastella. Vielä kun saisi ne uudet lenkkarit niin johan on.

Luen ihan kateellisena teidän treeneistä, minusta tuntuu, että en pääse koskaan enää hikoilemaan 😩 Ihan törkeästi töitä, olen väsynyt ja teen iltaisin vain töitä miten lapsen touhuilta ehdin, ja nyt vielä pari tikkiä, ja hikoilua pitäisi välttää. En tiedä mistä raavin aikaa ja jaksamista ennen kuin loma alkaa. Harmi kun treenittömyys aina vähän pilaa ruokailujakin, jotenkin alkaa kaikki roska houkuttelee.

Voi @Puar 😔 Pidempi treenitauko kyllä saa olon jotenkin lötköksi, ja ainakin itse olen myös väsyneempi silloin. Toivottavasti pian helpottaa! 🥺

Viikon toka sali nyt takana! Ihanan rauhallista oli, sain olla loppupuolella ihan yksikseni.

Penkkituloksia: sain kilon lisää painoa lisättyä viime kertaan, eli 28,5kg ja sillä sain tehtyä 10 ja 9 toiston sarjat. 🥳 30 kilolla menee kylläkin vielä ne vaivaiset 3. Eli vielä tovi menee, että pääsen kunnolla tekemään 3-alkuisilla kuormilla. Mutta sitä kohti mennään, pikkuhiljaa. 🤞

Jalkaprässissä myös kehitystä: sarjapainot 100 -> 110 kg! Niiin mahtavaa että polvi kestää tätä liikettä taas näin hyvin! Ollut jotenkin hankalaa saada riittävästi kuormitettua etureisiä kun ollut kyykyt ja prässit pois pelistä. Käytännössä polven ojennus ollut ainoa kunnon liike reidelle. Mutta ei enää. 🤩

Kevennetyllä mennään edelleen. Tein tänään kevyen kotijumpan kuminauhoilla ja hakkasin nyrkkeilysäkkiä puolitehoilla. Illalla vielä kävin kävelylenkin.
Josko kohta alkaisi vaivat helpottamaan ja pääsisi kunnolla taas tempomaan.

Kävin fyssarilla ja sain hyviä vinkkejä. Palailen tässä loppuviikosta salille, mutta polvien kanssa pitää vielä ottaa varovasti. Nyt on menty kotijumpalla, kävelty ja käyty uimahallissa. Ehkä tämä tästä vielä helpottaa. 😄

Jee kävin salilla ohjatussa treenissä, teki hyvää! Pitäisi aina vähän liikkua, vaikka olisi töissä tiukkaa. Vielä pari hirveän pitkää viikkoa, sitten loma. Kesällä tulee yleensä treenattua paljon, harvoin on mitään kummempia reissuja.

Kävin fyssarilla ja sain hyviä vinkkejä. Palailen tässä loppuviikosta salille, mutta polvien kanssa pitää vielä ottaa varovasti. Nyt on menty kotijumpalla, kävelty ja käyty uimahallissa. Ehkä tämä tästä vielä helpottaa. 😄
Antoiko fyssari mitään hyviä täsmäliike vinkkejä? Vai vaan liikuntaa mikä ei rasita polvea, uinti/kävely/pyöräily?
Itsellä myös polvet on rassanneet viime aikoina ja pakko työstää niitä ensin, ennenkuin voi lähteä takaisin kyykkäilemään.

Antoiko fyssari mitään hyviä täsmäliike vinkkejä? Vai vaan liikuntaa mikä ei rasita polvea, uinti/kävely/pyöräily?
Itsellä myös polvet on rassanneet viime aikoina ja pakko työstää niitä ensin, ennenkuin voi lähteä takaisin kyykkäilemään.
Sain sellaisia vahvistavia jumppaliikkeitä mitä pitää tehdä suunnilleen joka toinen päivä. Muuten saa ihan normaalisti liikkua, mutta ei mitään kyykkäilyä, juoksua yms. Käytännössä ei saa tehdä kipua vastaan tai mistä se ärtyy liikunnan jälkeen.

Takaisin