Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tän viikon treenit:
ma = haravointia 1,5 tuntia
ti = bodyattack 60 min
ke = kuntosali 45 min
to = circuit treeni 60 min
pe = välipäivä
viikonlopusta en tiedä vielä :D

Mulla jalkaprässissä painot noussut lyhyessä ajassa 5 kg:stä 30 kg:hen! Ja ylävetotaljassa 12 kg:stä 30 kg:hen. Olen innoissani 😃👍 Tekee vaan mennä treenaamaan koko ajan. 😀

Odotan huomista koska torstain circuit treeni on super tehokas ja niin kiva ohjaajakin siinä ❤️ Huomasin tuloksia heti!

Hankin hiljattain aktiivisuusrannekkeen niin on ollut pidettyä silmällä sykkeitä ja aktiivisuuden määrää. Tosi hyvin huomaa kehityksen kun maksimisykkeet oli vielä helmikuu/maaliskuu alussa 150 ja nykyään 178 vielä menee just ja just. Jaksaa samat treenit ihan eri tavalla ja vähemmillä tauoilla. Samoiten leposyke ja yön aikainen syke on alhaisempi.

Muokattu viimeksi:
Nyt jää kyllä tällä viikolla aika minimiin treenit, kun on niin paljon kaikkea muuta puuhaa sotkemassa. Tekee toisaalta varmaan ihan hyvää vähän kevyempi viikko. Jotain pientä kotijumppaa ajattelin koittaa lauantaina saada aikaiseksi, mutta muuten tässä on aika härdelliä koko viikko.

Mulla kirjaimellisesti menkat yllätti (tosi epäsäännöllinen kierto koska kapseli, huoh..) niin saapa nähdä miten tämän päivän polkasut menee, jotenkin asennoidun siihen että voi olla semi takkusta polkemista. :tears:

Täällä on nyt sitten lupauduttu juoksemaan myös puolimaraton syksyllä 😂 nyt täytyy saada ympättyä juoksuohjelma treeniviikkoon salitreenien kaveriksi. En ole siis koskaan juossut varmaan 7km pidempää matkaa. Täytyy varmaan hiukan keventää saliohjelmaa jos alkaa näyttää siltä että menee ylirasituksen puolelle. Juoksuohjelma näytti omaan silmään kyllä yllättävän kevyeltä että eiköhän siitä joku kombo saada.

Täällä on nyt sitten lupauduttu juoksemaan myös puolimaraton syksyllä 😂 nyt täytyy saada ympättyä juoksuohjelma treeniviikkoon salitreenien kaveriksi. En ole siis koskaan juossut varmaan 7km pidempää matkaa. Täytyy varmaan hiukan keventää saliohjelmaa jos alkaa näyttää siltä että menee ylirasituksen puolelle. Juoksuohjelma näytti omaan silmään kyllä yllättävän kevyeltä että eiköhän siitä joku kombo saada.
Mistä hankit ohjelman ja millaisen? 🤩 Onko monta treeniä ja kuinka matkat esim pitenee? 😊

Täällä on ollut vähän voimat vähissä, niin treenailu on ollut enempi muutenvaa-liikuntaa. Jospa tässä muu kuorma kohta taas helpottaisi, että olisi voimavaroja joko juosta tai jumpata taas säännöllisemmin.

Mistä hankit ohjelman ja millaisen? 🤩 Onko monta treeniä ja kuinka matkat esim pitenee? 😊

Täällä on ollut vähän voimat vähissä, niin treenailu on ollut enempi muutenvaa-liikuntaa. Jospa tässä muu kuorma kohta taas helpottaisi, että olisi voimavaroja joko juosta tai jumpata taas säännöllisemmin.

Vähän puntaroin vielä Helsinki city running day:n ilmaisohjelman ja runna-apin välillä. Toi ohjelma näyttää ainakin mukavan yksinkertaiselta ja sisältää viikossa pääsääntöisesti pidemmän 1-2 tason lenkit jotka pitenee 40 minuutista 80 minuuttiin jossa alkuun osa kävelyä, kevyt palautteleva lenkki ja sitten yksi lyhyempi lenkki jossa rullailuja eli nopeampia pyrähdyksiä. Ei ole matkoja vaan aikoja ja pyritään pitämään syketaso oikeana. Löytyy netistä 🙂 luultavasti teen ehkä pari lenkkiä viikossa eli korvaan yhden lenkin salilla ja sit koitan saada ainakin toisen tai kolmannenkin salikerran viikkoon ympättyä.

Kaikki yli 10km juoksumatkat kuulostaa mun korvaan aina ihan hullun pitkältä 🙈

Sain valmennuksen (Prove Basic) päätökseen, ja siirryin nyt Prove Tribeen. Valitsin nyt 2 x vko ohjelman, koska luulen että sillä palautuisin paremmin, ja ehkä sen lisäksi saisin viikkoon sopimaan myös jotain muutakin liikuntaa enemmän. Kuntoportaat nyt on yksi mistä nautin paljon ja nyt kun kelit paranee, niin sinne on kivempi mennä. (liukkailla säillä en uskaltanut ollenkaan) Ja toisaalta jos haluankin käydä viikon aikana myös kolmannen kerran, voin tehdä viikon 1. treenin toiseen kertaan ja aloittaa seuraavan viikon 2. treenillä. TAI tehdä just niitä liikkeitä mitä sillä kertaa huvittaa, eikä niitä, mitkä on ohjelmassa. 😁 Molemmat vaihtoehdot kuulostaa mukavilta.

Takareiden ongemasta: kävin perjantaina fyssarilla, ja jäi hieman avoimeksi, onko lihasperäinen vai hermostoon liittyvä vaiva. Enemmän ehkä lihasperäiseen viittaisi, mutta oli testien perusteella myös merkkejä hermoon liittyvästä. Nyt kuitenkin vaiva on jo helpottanut. Teen kaikki takareiteen vaikuttavat liikkeet nyt toistaiseksi vähän kevyemmin, mutta muuten ei rajoituksia. 1,5 viikon päästä uusintakäynti.

Kaikki yli 10km juoksumatkat kuulostaa mun korvaan aina ihan hullun pitkältä 🙈

Sain valmennuksen (Prove Basic) päätökseen, ja siirryin nyt Prove Tribeen. Valitsin nyt 2 x vko ohjelman, koska luulen että sillä palautuisin paremmin, ja ehkä sen lisäksi saisin viikkoon sopimaan myös jotain muutakin liikuntaa enemmän. Kuntoportaat nyt on yksi mistä nautin paljon ja nyt kun kelit paranee, niin sinne on kivempi mennä. (liukkailla säillä en uskaltanut ollenkaan) Ja toisaalta jos haluankin käydä viikon aikana myös kolmannen kerran, voin tehdä viikon 1. treenin toiseen kertaan ja aloittaa seuraavan viikon 2. treenillä. TAI tehdä just niitä liikkeitä mitä sillä kertaa huvittaa, eikä niitä, mitkä on ohjelmassa. 😁 Molemmat vaihtoehdot kuulostaa mukavilta.

Takareiden ongemasta: kävin perjantaina fyssarilla, ja jäi hieman avoimeksi, onko lihasperäinen vai hermostoon liittyvä vaiva. Enemmän ehkä lihasperäiseen viittaisi, mutta oli testien perusteella myös merkkejä hermoon liittyvästä. Nyt kuitenkin vaiva on jo helpottanut. Teen kaikki takareiteen vaikuttavat liikkeet nyt toistaiseksi vähän kevyemmin, mutta muuten ei rajoituksia. 1,5 viikon päästä uusintakäynti.
Tervetuloa Tribeen ! Siellä on kans ihmisen hyvä olla :D Minäkin ajattelin nyt lähteä sillä 2x viikkoon liikkeelle kun spinning jää osittain kesätauolle nyt touko-kesä ja sitten miettiä taas kun ne palaa kunnon höökillä lukkariin.

@Pilkki24 sama juttu. Mulla tulee aina välillä sellaisia kausia kun innostun juoksemaan, mutta loppupeleissä en kauheasti nauti siitä, joten innostukset jää lyhyiksi, tyyliin max 2kk pituisiksi kausiksi. 😁 Vauhtikin mulla aina niin naurettavan hidas (tai jos reippaampi niin keskisyke 170 🤣) että lähinnä vaan turhauttaa 🙈

@Pilkki24 sama juttu. Mulla tulee aina välillä sellaisia kausia kun innostun juoksemaan, mutta loppupeleissä en kauheasti nauti siitä, joten innostukset jää lyhyiksi, tyyliin max 2kk pituisiksi kausiksi. 😁 Vauhtikin mulla aina niin naurettavan hidas (tai jos reippaampi niin keskisyke 170 🤣) että lähinnä vaan turhauttaa 🙈
Miulla ei polvet kestä. Poluilla juoksin vielä joskus kymmenen vuotta sitten, mutta nyt juoksen vain mummojen kanssa uimahallissa. 😆

Penkissä 2 sarjaa 12 x 25 kg!! 🤩 Jeee! Vaikka, tai ehkä jopa koska, viime viikko oli lepoviikko. Kokeilin perään 27,5 kilolla ja meni 7 toistoa. Selvää edistystä siis, kun viimeksi testatessa taisi mennä vain 5! 🥳 Ensi kerralla jatkan 26 kilolla, ja jatkan niillä taas siihen asti kunnes menee 12.

Innolla odotan lähteekö muutkin tulokset myös parempaan nousuun lähitulevaisuudessa, kun siirryn nyt korkeammille kaloreille. Nyt riittää kalorivajeella elely joksikin aikaa taas.

Mulla jää nähtäväksi miten polvet kestää juoksua. Toisaalta hyvä syy pudottaa nuo viimeiset kilot ja luulisi toisaalta edesauttavankin painonpudotusta kun aerobinen lisääntyy. 😊 sain gravel-pyörän mieheltä synttärilahjaksi niin varmaan osa lenkeistä tulee heitettyä sillä 😍 saas nähdä kuinka paljon sitä lopulta tuleekaan juostua kun on salia ja pyörää yms😂

Mulla tuli myös joku ihme kiputila takareiteen viime viikolla salilla. Kokeilin romanialaista tangolla ja se taisi ärsytä siitä. Ei ollut revähdys kun ei se siinä heti tehdessä tuntunut ja tuntui enemmän tuolla istuinkyhmyssä. Onneksi se meni ohi muutamassa päivässä levolla ja avannolla (sinne muuten usein jää monet kivut🌬️😍)

@Nila onkohan meillä sama vaiva, kuulostaa ainakin aika samalta. Istuinkyhmyssä kipua ja vihloo/särkee takareittä.

Mulla kans nyt toissapäiväinen SJMV tangolla provosoi tuota siten, että tänään on taas vaivannut 😕 Ärsyttävää, koska tein kyllä kevyemmin kuin normaalisti, ja silti ärtyi.

Fyssari siis sanoi perjantaina, ettei isoilla painoilla SJMV/mave/jalkaprässiä nyt, mutta kevyesti kannattaa tehdä näitäkin. Onneksi ensi viikon perjantaina on sitten se uusintakäynti.

Tein nyt mavea taas tänään vähän matalammilla painoilla, ja on kyllä tylsää kun ei pääse kunnolla kehittymään nyt tuossa. Mutta isossa kuvassa kyseessä on nyt toivottavasti kuitenkin vain pikkuinen takapakki, ja vielä tulee aika kun saan sillekin osastolle taas edistystä 😊

Nyt vaan kyynärpääkin ottanut vähän jostain itseensä. Että ei muuta kuin yhä vaan tarkempaa keskittymistä niihin tekniikkoihin. 🙈 Alkaa olla joka nivelessä vähän jotain kremppaa.

Mutta oon sentään ties montako viikkoa jo ollut flunssaton! 🥳 Mieluummin otan näitä yksittäisiä vaivoja, kuin ne flunssat.

Noni, tänää eka treeni puoleentoista viikkoon, vois kans jatkaa taas kalorien laskemista. Positiivinen yllätys: paino oli aavistuksen laskusuunnassa, vaikka ollut kaiken maailman juhlia, muuttoa ym. ja tullut syötyä aika epäterveellisesti. Treeninä ohjattu circuitti, koko kropalle tekemistä, ei älyttömän raskas. Varmaan pitäisi juoksua harrastaa, kun työt painaa päälle loppukevään - ei mene aikaa, kun pääsee kotiovelta heti liikkeelle.

Mietiskelin tässä, että jos ei seuraavasta kierrosta tärppää, niin kesällä voisi palata fiilistelemään vanhaa rakasta kamppailuharrastusta. Kynnys on korkea, koska olen ollut vuosia enemmän tai vähemmän pois, mutta yhteisö on tosi ihana, ja kunhan kroppa pääsisi alkujärkytyksestä ohi (se on aluksi aika kamalaa 😂), niin tekisi varmasti hyvää. Kesään mennessä ois ehtinyt vähän liikkua muuten ja tiputtaa vielä kilon tai pari, niin olisi henkisesti helpompi mennä. (Ja en siis halua mennä nyt kausimaksun maksamisen takia, ja ei oikein ole aikaakaan.)

Tässä oli viikon verran vähän kevyempää treeniä (uimahallia ja kotijumppia) ja nyt kun oli tarkoitus mennä salille niin joku alkava lenssu päällä. Lepään nyt tämän päivän ja jos talttuu niin huomenna sitten!

Kävin ns. ylimääräisen (kolmannen) kerran tällä viikolla salilla, ja teki mieli treenata nyt ihan oman mielen mukaan, sellaisia juttuja mitä ei ole tämänhetkisessä saliohjelmassa (paitsi lantionnostot on): yhden jalan jalkaprässi, leveä ylätalja, lantionnosto, yhden käden soutu taljassa, yhden jalan rdl, pakarapotkut taljassa, vipunostot taljassa, pec deck. Olipas muuten tosi unilateraalinen treeni 😂 Mutta nautin!

Tarkoituksella tein tavallista pidemmän treenin, tää oli mun tämän viikonlopun oma aika ja pään nollaaminen. Nyt on ihana rauhallinen olo. ❤️ Eikä polvi vaivannut tänään jalkaprässissä yhtään, takareisi/pakaran alue kyllä lievästi.

Noniin! Pääsin vihdoin salille! Penkkienkkoja, vaikka siis piti ottaa kevyesti kroppa läpi, mutta mitä ihmettä!?!?! Maaginen 40kg raja ylitetty ja 8 toistoa ihan kevyesti 42,5kg!!!! Taisi lepo tehdä hyvää. 😅😂

Jalkojen kanssa piti polvien takia ottaa oikeasti ihan iisisti ja teinkin pitkiä sarjoja kevyemmillä painoilla.

Mutta siis tuo penkki!!!! Aion tällä viikolla kokeilla paljon lähtee, kun tuo meni noin kevyesti. 😁 Jotenkin vaan tuntui ihan superhyvältä. 😊

Takaisin