Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mahtavaa @Pilkki24 !

Täällä joku alkava flunssa, taitaa tää päivä ainakin jäädä huilailuksi.
Miulla oli eilen vielä tuo sama fiilis. Otin sen ja tauon takia vähän kevyemmin tänään. Tällä viikolla pitäisi kuitenkin ehtiä useamman kerran jumpalle niin ei viitsi heti vetää kroppaa tukkoon. 😅

Mulla juilii vieläkin vähän takareisi. Se oli aika hyvä jo loppuviikosta mutta ärtyi ehkä eilisestä juoksusta. En sitten uskaltanut tehdä mavea tänään joten tein random olkapää/yläselkä treenin aika iisisti. Mietin pitäiskö soittaa aikaa johonkin fysioterapiaan huomenna..

@Nila Kannattaa kyllä käydä, jos vaan mahdollista. Tsemppiä, toivottavasti alkaa pian helpottaa!

Kävin nyt salin kehonkoostumusmittauksessa, ja kaikki oli aika lailla samoin kuin aiemminkin. Ihan sama rasvaprosentti ja kehon nesteprosenttikin täsmälleen sama. Painoa vähän lähtenyt viime Tanita-mittauksesta (marraskuussa), mutta se oli lähtenyt rasvan lisäksi myös lihaksesta, mistä johtuen rasvaprosentti vaan sitkeästi sen päälle 31%.

Olisi kyllä ollut kiva, jos olisi edes hieman kehitystä parempaan ollut. Varmaankin suurelta osin johtuu alkuvuoden älyttömän flunssakierteen ja fyysisten vaivojen (niska-hartiakivut/TOS, polven kivut ja nyt uusimpana tuo pakara/takareisi) aiheuttamista pidemmistä tauoista ja kevennyksistä. Ja sitten kun ollut on-off kalorivajeella, niin keho on käyttänyt lihastakin energiaksi, vaikka oonkin huolehtinut että proteiinin saanti on ollut vähintään 1,5g/painokilo.

Mutta nyt aion keskittyä kehittämään vain voimaa ja niitä salituloksia. Mave ja penkkitulokset ylös, ja jos jossain kohtaa saisi sen yhden leuan edes, otin sen myös nyt uudessa saliohjelmassa työn alle. Seuraavaan mittaukseen menen vasta sitten jos/kun alan huomata jotain oikeansuuntaista muutosta mittanauhan ja peilin kautta. Koitan tässä päästä omista numeroaddiktioista myös eroon, eli oon taas luopunut kalorien laskemisesta ja ehkä vaa'allakin voisi käydä jatkossa harvemmin. Ruoan suhteen keskityn vähentämään prosessoituja ruokia, ja panostan vielä enemmän kasviksiin ja hedelmiin + muutenkin terveelliseen kotiruokaan, ja proteiininlähteitäkin koitan tässä vaihtaa paremmiksi. 😌

Muokattu viimeksi:
Pakko vielä laittaa tänne, kun sain nyt tarkemman raportin. En ihan purematta niele tuota että olisi yli kilo lihasta lähtenyt keskivartalosta. 🤔

Marraskuu
IMG_4432.jpeg

Toukokuu
IMG_4433.jpeg

Muuten uskon että muut arvot voi pitää suunnilleen paikkansa, mutta oon aika varma että keskivartalon luvuissa on jotain heittoa, jommassa kummassa tai sitten molemmissa.

Äh, eilen illalla alkoi tuntua kurkussa kipua ja tänään nenä vähän tukossa. 🙁 Näinköhän taas katkeaa hyvä putki ja tulee uusi pakkotauko. Tympii niin. Täytyy vetää reilusti C-vitamiinia ja sinkkiasetaattia ja toivoa että menisi äkkiä ohi.

Mäki innostuin taas salista, kun spinuissa parin viikon tauko. Kävin eilen kyykky 30kg, sjmv 30kg, penkki 30kg, ylätalja 27,5kg ja pullover 18kg. Ei kehumista tauon jälkeisissä painoissa ja reidetki meni taas aivan kivikoviksi, mutta eiköhän se tästä taas

Siitä se taas lähtee @Helpsuli! 😊

Täällä flunssan oireet jäikin lyhytaikaisiksi! Eilen vielä lepäsin varuilta, mutta tänään taas salille.

Enkkoja tuli! 🤩 Lantionnostossa sarjapainot 70 -> 75 kg. Ja penkki meni jo tänään 12 x 26 kg! 🥳 Ensi kerralla painoiksi 27,5 kg ja sillä sitten taas siihen asti, että menee 12 toistoa.

Niin ilahduttaa aina kun huomaa että jaksaa nostaa enemmän kuin aiemmin. Etenkin toi penkki, missä en kehittynyt yhdessä vaiheessa ollenkaan. Mahtava fiilis!

Testailin myös parit jalkaprässisarjat 70, 80 ja 100 kilolla (vaakaprässi). Polvi on yhä ok, joten taidan pian ottaa jalkaprässin ohjelmaan takaisin 😊

Muokattu viimeksi:
Hyvä Misa, onnea enkoista!

Täällä tylsä kevyehkö flunssa päällä. Semmonen, että töissä voi olla, mutta mitään kivaa ei tehdä… Jospa ensi viikolla taas treeniin kiinni.

Pikaista paranemista @Puar !

Taisin mennä liian pian salille tai sitten on vaan sattumaa, että kurkku kipeytyi eilen illalla uudelleen. 😔 Ei oikein muita oireita, mutta ei kauheasti viitsi ihmisten ilmoille mennä. (Etä)työt toki silti onnistuu täälläkin.

Täällä ollut ihan hyvä jumppaviikko. On tullut puuhattua kaikkea vähän erilaista. Tänään vielä salille ennen yövuoroa. Salilla olen nyt laskenut polven kiukuttelun takia painoja kaikissa jalkaliikkeissä. Ei ole nyt ärtynyt, kun olen tehnyt pidempiä sarjoja pienemmillä painoilla. Ei vaan vanhan nivelet enää kestä. 😂 Tekisi mieli aloittaa joku uusi harrastus, mutta tiedän kyllä ettei sellaiseen ole nyt oikein aikaa.

Tänään tein vähän erilaisen yläkropan treenin. Tein käytännössä kaikki liikkeet taljoilla. Yleensä tykkään treenata vapailla painoilla, mutta olihan tuokin ihan hauskaa vaihtelua. Että miun elämä on jännittävää nykyään. 😅

Tänään tein vähän erilaisen yläkropan treenin. Tein käytännössä kaikki liikkeet taljoilla. Yleensä tykkään treenata vapailla painoilla, mutta olihan tuokin ihan hauskaa vaihtelua. Että miun elämä on jännittävää nykyään. 😅

Hei tylsä elämä paras elämä! Mä oon viihdyttänyt itseäni tällä viikolla miettimällä miten kannustan itseni aikaisemmin nukkumaan ja optimoimaan syvän unen määrän älykellon perusteella. Eilen illalla kuuntelin delta-aaltomusiikkia ennen nukahtamista. 😁

Tällä viikolla on ollut ihan hyvä treeniviikko. Juoksuohjelman mukaan kevyt viikko mut on tullu 2 ihan hyvää ja 1 kevyempi salitreeni ja yks lyhyt gravelpyörälenkki + hyötyliikuntaa☺️ alkuviikosta korvasin vielä alakroppatreenin kevyemmällä yläkroppatreenillä mm. Pystypunneruksia, ylätaljaa ja soutua sen takareisikivun vuoksi. Nyt on ollu pois ja sain tehtyä tehokkaat kyykky- ja mavetreenit loppuviikosta💪🏽 molemmissa oon nostanut painoja, tuntuu toki että on vielä paljon varaa kun lähdin tarkotuksella reilusti kevyistä sarjapainoista liikkeelle. Nyt kyykyssä 40kg, jota nostan nyt 2x/vk +2,5 kg kerrallaan ja mavessa 65kg, jota nostan 1x/vk 5kg kerrallaan. Himmailen sitten nostovauhtia kun alkaa rauta olla vähän raskaampaa. Työsarjat on 5x5. Penkissä tulee todennäköisesti raja nopeammin vastaan, nostan 2,5kg kerran viikossa, viimeksi tais olla 32,5kg.

Mä sain viime viikkoon 2x salitreenin hyvällä boogiella, sitten eilen oltiin 4h metsässä retkellä oman 2v ja bonuslapsen 10v kans. Sit tietysti kaikenmaailman muut touhuilut päälle. Aloin myös sopivan rennolla mutta realistisella tasolla träkkäilemään omia syömisiä että pysyisin siinä 1900, jotta sais tuota painoa pois jne. Mutta katsotaan kauanko jaksan.

Täällä eka treeni johonkin 1.5 viikkoon - vihdoin flunssa ohi, ja treeni tuntui huuhtovan loput räät mennessään. Siitä se taas lähtee! Tällä viikolla vielä yksi salitreeni luvassa, ensi viikolla voisi olla mahkut pitkästä aikaan kokeilla ainakin pilatesta.

Salilta terveisiä. Onko kellään muulla ollut sellaista ongelmaa, että menisi takareisiltä pakaroille liikkeet ja takareisien kehitys laahaa reilusti perässä? Ja oletko saanut ratkaistua sitä millään?

Meillä on salilla lyhyelle ihmiselle huonosti säädettävä reisipenkki niin olisi kiva kuulla millä muilla keinoilla voisi aktivoida takareisiä. On ihan tuskaa tehdä tuossa noin 5-10cm liian lyhyenä. Se on sellaista räpiköintiä. Joka paikassa puhutaan kuolleen pepun syndroomasta, mutta kuolleista takareisistä ei puhu kukaan. 😅😂

Salilta terveisiä. Onko kellään muulla ollut sellaista ongelmaa, että menisi takareisiltä pakaroille liikkeet ja takareisien kehitys laahaa reilusti perässä? Ja oletko saanut ratkaistua sitä millään?

Meillä on salilla lyhyelle ihmiselle huonosti säädettävä reisipenkki niin olisi kiva kuulla millä muilla keinoilla voisi aktivoida takareisiä. On ihan tuskaa tehdä tuossa noin 5-10cm liian lyhyenä. Se on sellaista räpiköintiä. Joka paikassa puhutaan kuolleen pepun syndroomasta, mutta kuolleista takareisistä ei puhu kukaan. 😅😂
Siulla on varmaan liian ahkera peppu 😂 Varmaan pitäisi löytää jotain sen verran eristäviä takareisiliikkeitä, ettei ahteri pääse niin tehokkaasti mukaan. Jos selaat tätä artikkelia, niin tässä on neuvottu tommonen super tehokas takareisiliike: https://yle.fi/a/3-10958274

Siulla on varmaan liian ahkera peppu 😂 Varmaan pitäisi löytää jotain sen verran eristäviä takareisiliikkeitä, ettei ahteri pääse niin tehokkaasti mukaan. Jos selaat tätä artikkelia, niin tässä on neuvottu tommonen super tehokas takareisiliike: https://yle.fi/a/3-10958274
Pitää kokeilla. Jotain eriyttäviä joo pitäisi keksiä, mutta tosiaan aika vähän keksin itse sellaisia missä ei peppu tekisi töitä. 😅 Lantionnostoa olen yrittänyt varioida enemmän takareisille, mutta edelleen meinaa pylly tehdä kaiken työn. Mietin, että voisiko tuo epätasapaino olla polviongelmien takana. 🤔 Voi olla, että tämä tarvitsisi fyssaria. 😅

Pitää kokeilla. Jotain eriyttäviä joo pitäisi keksiä, mutta tosiaan aika vähän keksin itse sellaisia missä ei peppu tekisi töitä. 😅 Lantionnostoa olen yrittänyt varioida enemmän takareisille, mutta edelleen meinaa pylly tehdä kaiken työn. Mietin, että voisiko tuo epätasapaino olla polviongelmien takana. 🤔 Voi olla, että tämä tarvitsisi fyssaria. 😅
Minulla toimii takareisiin ihan sairaan hyvin tämmönen: lantionnosto jalat ison jumppapallon päällä, ja kun lantio on ilmassa, rullaa jalat suoriksi ja takaisin koukkuun. Polttelee pelkkä ajatus 😂

En oo ite koittanut, mutta oon nähnyt että takareisiö on treenattu silleen et on kuminauha kiinni esim. puolapuiden alapuolassa tms. alhaalla, ja sit siinä edessä mahallaan tehty polven koukistusta mahallaan (eli kumppari on nilkan ympärillä).

En kans oikein tykkää takareisilaitteista, tuntuu et oon aina väärän mittainen tai oudot mittasuhteet.

Takaisin