Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Puar leuanvetolaite on kyllä hyvä! Meilläkin salilla on sellainen, ja on kyllä melkoista rääkkiä. Siinä tulee usein ihan vatsalihaksetkin kipeiksi. Tuntuu eri tavalla kuin esim. ylätalja. Varmaan otan itekin takaisin ohjelmaan, kun treeniohjelma vaihtuu ensi viikon jälkeen.

Tuo on oikea valinta - jos kaksijakoinen 2x/vko motivoi, niin ehdottomasti kannattaa tehdä sen mukaan.

@Pilkki24 totta. En vain ensin tajunnutkaan että mistä tuo tulosten heikkeneminen johtui, mutta nyt käy hyvin järkeen. Ei tarvii siis huolestua että jotain nyt tekee väärin, vaan ihan luonnollista ettei penkin jälkeen nouse yhtä hyvin.

Viikon treeni 2/2 tehty: maastaveto, pystärit laitteessa, leveä ylätalja, lantionnosto, bulgarialainen askelkyykky, pystysoutu maaten taljassa. Ei yhtään ollut salifiilis, jotenkin pää oli ihan ylikierroksilla, mutta onneksi menin kuitenkin! Tuolla kyllä aivot nollaantui 😌

Mavetulokset! Oon niiiin iloinen ja tyytyväinen! Seuraavaksi sitten pikkuhiljaa kohti 75 kiloa. 😊
IMG_4097.jpeg

Jalkaprässiäkin kokeilin heti maven perään, mutta polvea alkoi heti särkeä, joten jätin kesken. (Eilen muuten kävin polven takia lääkärissä, mutta hän suositteli vain fyssaria. Mulla on jo seuraava fyssari 25.4. joten mainitsen sitten siellä tästä vaivasta.)

Muutkin liikkeet tuntui kulkevan! Pystärit laitteessa erityisesti, mutta nyt ei ollutkaan penkkiä sitä ennen, niin nousi kyllä selvästi paremmin. Samat toistot kuin aiemmin mutta 2,5kg enemmän painoa.

Bulgarialaisia oon tähän asti tehnyt käsipainoilla, mutta kokeilin nyt smithissä. Oli kyllä huomattavasti kivempi, ja teen kyllä jatkossakin smithissä nuo. 😊 Ei tuntunut yhtään kipua polvessakaan tuossa smithissä tehdessä!

Viikon treeni 2/2 tehty: maastaveto, pystärit laitteessa, leveä ylätalja, lantionnosto, bulgarialainen askelkyykky, pystysoutu maaten taljassa. Ei yhtään ollut salifiilis, jotenkin pää oli ihan ylikierroksilla, mutta onneksi menin kuitenkin! Tuolla kyllä aivot nollaantui 😌

Mavetulokset! Oon niiiin iloinen ja tyytyväinen! Seuraavaksi sitten pikkuhiljaa kohti 75 kiloa. 😊
View attachment 143193

Jalkaprässiäkin kokeilin heti maven perään, mutta polvea alkoi heti särkeä, joten jätin kesken. (Eilen muuten kävin polven takia lääkärissä, mutta hän suositteli vain fyssaria. Mulla on jo seuraava fyssari 25.4. joten mainitsen sitten siellä tästä vaivasta.)

Muutkin liikkeet tuntui kulkevan! Pystärit laitteessa erityisesti, mutta nyt ei ollutkaan penkkiä sitä ennen, niin nousi kyllä selvästi paremmin. Samat toistot kuin aiemmin mutta 2,5kg enemmän painoa.

Bulgarialaisia oon tähän asti tehnyt käsipainoilla, mutta kokeilin nyt smithissä. Oli kyllä huomattavasti kivempi, ja teen kyllä jatkossakin smithissä nuo. 😊 Ei tuntunut yhtään kipua polvessakaan tuossa smithissä tehdessä!
Kivan kuuloinen treeni, saatan matkia joskus 🤔

Lantionnostoa en oo muuten ikinä koittanut tangolla! En ymmärrä, miten sinne alle pitäisi päästä, jos on paksut jalat.

Lantionnostoa en oo muuten ikinä koittanut tangolla! En ymmärrä, miten sinne alle pitäisi päästä, jos on paksut jalat.
En ole itsekään koskaan kokeillut. Tuota välillä näkee myös tehtävän smithissä, siinähän olisi kätevä kun sen tangon saa korkeammalle alle asettautumisen ajaksi.

Meillä on salilla tällainen lantionnostolaite, niin helppouden takia tulee kyllä aina valittua se:
IMG_4098.jpeg

Synnytyksen lopputarkastus tänään. Treenilupa saatu.
Vaunulenkkien lisäksi täytyy keksiä jotain sellaista muutakin jota voin tehdä kotona pienten kanssa.
Vastuskuminauhalle tms löysin kiinnityspisteen pyöräkatoksesta.

Isot kiekot käyttöön ja kaivautuu vaan sinne alle. Yläkroppa steppilaudan päälle ja ujuttaa pehmusteet tangon alle ja käsillä avittaa sopivaan kohtaan. Onhan se vähän säätöä isojen painojen kanssa, mutta hyvä liike kaikin puolin. Jalkojen etäisyydellä toisistaan ja kropasta saa muutettua kivasti painotusta reisiltä pyllylle.

Huomaa, että alkaa taas hormonitasot nousta, kun oli hyvinkin energinen treeni! Vaikka tein lyhyillä palautuksilla ihan aikataulusyistä niin sain tehtyä samoilla/isommilla painoilla sarjat. Etenkin penkki kulki hyvin ja tein sitä pitkästä aikaa tangolla niin yllättäen sain 4×37,5kg nousemaan. 🥳 Olen tehnyt pelkillä käsipainoilla penkkiä niin ei ollut hajua varsinaisesta penkkikunnosta.

Huomaa, että alkaa taas hormonitasot nousta, kun oli hyvinkin energinen treeni! Vaikka tein lyhyillä palautuksilla ihan aikataulusyistä niin sain tehtyä samoilla/isommilla painoilla sarjat. Etenkin penkki kulki hyvin ja tein sitä pitkästä aikaa tangolla niin yllättäen sain 4×37,5kg nousemaan. 🥳 Olen tehnyt pelkillä käsipainoilla penkkiä niin ei ollut hajua varsinaisesta penkkikunnosta.
Vau! 🏆

Täällä ihan paska treeniviikko, huomenna viikon toinen treeni luvassa. Ensi viikolla muutto ja muuta puuhaa, en tiedä vielä, saanko yhtään treeniä…

Vau! 🏆

Täällä ihan paska treeniviikko, huomenna viikon toinen treeni luvassa. Ensi viikolla muutto ja muuta puuhaa, en tiedä vielä, saanko yhtään treeniä…
Eiköhän siinä muutossa ole treeniä kerrakseen! Miulla oli viime viikolla huono jaksaminen treeneissä, mutta nyt taas kulkee, kun uusi kierto käynnistyi. Oli siis pms-alhoa silläkin saralla. Joku pikkulenssukin on meidän perheessä kiertänyt niin voihan olla, että sekin on syönyt tehoja.

Vaihdoin tänään salin spinningiin, kun olikin ohjattu tunti tarjolla. Missään muualla ei see yhtä hyvää hikeä!

Paino oli laskenut ihan reilusti, -800 g edellisestä punnituksesta 🙏 kierrolla varmasti osuutta asiaan, mutta on kyllä motivaatio ollut koetuksella, kun kaloreiden laskeminen ja rajoittaminen ei oo tuonut mitään tulosta. Jospa tästä alkaisi nyt ”alamäki” 😊

Mave taas vähän tökki. Joku tökkii nyt nostoasennossa. Tein pitkästä aikaa sumoversiona niin se rullasi vähän paremmin.

Mutta lantionnostoihin sain jo 110kg nostettua sarjapainot! Meni satasella niin nätisti jo sarjat, että länttäsin pikkukiekot vielä tangonpäihin. 🥳 Kiva liike, kun tulee reilusti edistystä eikä hajoa paikat tai jumita joka toinen viikko. 😁 Ja onhan se kiva liikuttaa isoja painoja. Laitoin miehelle viestiä, että nyt jaksan virallisesti kammeta hänet päältäni. 😆

Oli muutenkin kyllä kiva jumppa eilen. 😊

Mä tuun heilumaan tänne mukaan.
Helmikuussa aloitin erään liikuntahankkeen 16 viikon liikunta ja ravitsemus tutkimuksen ja nyt ollaan päästy hyvään treenivaiheeseen ja rytmiin 👍💕 😊 Välipunniksessa (viikko 8) ei ollut vielä isoja muutoksia mutta koen kehon muuttuneen täysin. Kesäkuun alussa on sitten loppumittaukset :)

Harjoittelen kuntosalilla, bodypumpissa, bodyattackissä, kahvakuulassa ja hiihtoa, laskettelua, uintia ja ulkoilua siihen päälle.
Paino tällä hetkellä 68-69 kg ja tavoite olisi 65 kg. Pudottaa rasvaa ja lisätä 5 kiloa lihasmassaa. Eli paljon on tehtävää eikä pääsiäinen helpota asiaa 😃

Tervetuloa @Saaruski ! 😊

Pääsiäinen takana, ihan jännittää mitä vaaka huomenna sanoo 🙈 Tuli syötyä ja juotua erityisen hyvin. Oviskin vihdoin ja viimein tulossa ja turvottaa. Pitkä kierto meneillään.

Tuleva viikko on saliohjelman mukaan kevennetty viikko. Ajattelin ensin että en pitäisi sitä nyt, kun sen verran sairastelujen takia tullut aiemmin taukoja. Mutta tuntuu että lihakset on palautuneet nyt jotenkin huonosti, etenkin vasemman jalan takareisi tuntuu olevan jumissa ja vähän kipeä. Joten varmaan käyn nyt tällä viikolla kahdesti salilla ja teen kevyemmin, en hae mitään enkkoja. Keskityn myös venyttelemään riittävästi ja jos kävisi lisäksi vaikka lenkillä tai kuntoportaissa joku päivä pitkästä aikaa 😊

Kävin kuntoportaissa (viidesti ylös ja alas) ja siitä suoraan salille. 45 minuutissa ehti lyhyillä sarjatauoilla ja kevyemmillä painoilla tehdä penkkiä, mavea, rintatuettua soutua, leveää ylätaljaa, pystäreitä laitteessa, lonkan koukistajia ja lonkan loitontajia, 2-3 sarjaa kutakin. Ihan mukavalta tuntui tehdä kevyemmin vaihteeksi.

Joku nyt vaan ihan tosissaan vaivaa tuota takareittä. Kipu säteilee jossain tuolla syvällä pakarankin alueelle. Varmaan joku hermopinnehomma, mulla niitä näyttää ilmaantuvan sinne tänne. Pitää tästäkin mainita perjantaina fyssarille 🫠

Eilen oli taas niin hyvä pyöräilytunti, koin tekeväni kuolemaa mutta puskin sen läpi ja lopussa oli aivan taivaallinen onnistumisen tunne ! Vielä kun saisi järkättyä itelleen saliaikaa, mutta jotenkin tuo pyöräily vienyt mennessään, ens viikolla sitten kokeilemaan Bodyattack tuntia !

@Misa täällä polvet kanssa kiukkuaa niin painojen pudotus ja kuntopiirityylillä. Maven vaihdoin siihen sumotyyliin. En tiedä meneekö siinä kulmaukset jotenkin miulle luonnollisemmin, mutta ei käy niin paljoa polvien päälle mikä on kyllä outoa, kun liike menee enemmän etureisille kuin perinteisellä. Hyvä hiki tuli kyllä tänään!

@Pilkki24 hyvä että löytyi polville sopiva liike!

Mulla vaan tulee vaivaa vaivan perään, eli nyt oma aiemmin kipuillut polvi taas ollut ihan ok mutta tuo vasen takareisi särkee. Joku hermo siellä on pinteessä oltava, koska se on sellaista terävää vihlovaa kipua. Yö meni ihan surkeasti kun yhtäkkiset terävät vihlaisut jatkuvasti säpsähdytti hereille. Panacod vähän auttoi niin lopulta sain muutaman tunnin unta. Nyt en rasita koko jalkaa niin kauan kunnes alkaa helpottaa. Mutta ihmettelen että mikä ihme oikein voi olla, kun ei yhtään tervettä päivää näe. Flunssalta sentään oon saanut nyt olla vapaa jo muutaman viikon, mikä on ihanaa. Mutta harmittaa kun sitten sen sijaan on näitä muita fyysisiä vaivoja 😭 Voin kyllä myös melkeinpä vannoa etten ole mitenkään ylirasittanut kroppaa. Mutta joku mättää, kun koko ajan on jotain kiputilaa meneillään.

@Pilkki24 hyvä että löytyi polville sopiva liike!

Mulla vaan tulee vaivaa vaivan perään, eli nyt oma aiemmin kipuillut polvi taas ollut ihan ok mutta tuo vasen takareisi särkee. Joku hermo siellä on pinteessä oltava, koska se on sellaista terävää vihlovaa kipua. Yö meni ihan surkeasti kun yhtäkkiset terävät vihlaisut jatkuvasti säpsähdytti hereille. Panacod vähän auttoi niin lopulta sain muutaman tunnin unta. Nyt en rasita koko jalkaa niin kauan kunnes alkaa helpottaa. Mutta ihmettelen että mikä ihme oikein voi olla, kun ei yhtään tervettä päivää näe. Flunssalta sentään oon saanut nyt olla vapaa jo muutaman viikon, mikä on ihanaa. Mutta harmittaa kun sitten sen sijaan on näitä muita fyysisiä vaivoja 😭 Voin kyllä myös melkeinpä vannoa etten ole mitenkään ylirasittanut kroppaa. Mutta joku mättää, kun koko ajan on jotain kiputilaa meneillään.
Usko pois tiedän kyllä tunteen! Joulukuusta olen vasta saanut elää suht normaalia elämää ilman jatkuvaa sairastelua. Kolme vuotta meni niin, että jatkuvasti oli jotain ja sitä ennenkin kausia, että oli joko raajat romuna tai sairaudet vaivasivat. Toki tällaisia pikkujuttuja mitä tässä on ollut (kilppariongelmat ja polvi vähän kipuilee yms), mutta nyt sentään on isossa kuvassa proggressiota treeneissä! Kun siullakin homma rauhoittuu niin voit ainakin jälkikäteen todeta olevasi sitkeä akka. 😘

Usko pois tiedän kyllä tunteen! Joulukuusta olen vasta saanut elää suht normaalia elämää ilman jatkuvaa sairastelua. Kolme vuotta meni niin, että jatkuvasti oli jotain ja sitä ennenkin kausia, että oli joko raajat romuna tai sairaudet vaivasivat. Toki tällaisia pikkujuttuja mitä tässä on ollut (kilppariongelmat ja polvi vähän kipuilee yms), mutta nyt sentään on isossa kuvassa proggressiota treeneissä! Kun siullakin homma rauhoittuu niin voit ainakin jälkikäteen todeta olevasi sitkeä akka. 😘
Vie kyllä voimia ja harmittaa, kun koko ajan jotain kipua ja särkyä. 😢 Mutta joo eiköhän kaikki ole väliaikaista ja ohimenevää. Pitää taas vaan malttaa antaa kipeälle alueelle lepoa ja treenata sitten vaikka enemmän niitä raajoja, mitkä on (ainakin toistaiseksi) kunnossa. Kai sitä voisi myös olla kiitollinen siitä, että ylipäätään voi kuitenkin jotain tehdä. Asiat voisi olla huonomminkin.

Vie kyllä voimia ja harmittaa, kun koko ajan jotain kipua ja särkyä. 😢 Mutta joo eiköhän kaikki ole väliaikaista ja ohimenevää. Pitää taas vaan malttaa antaa kipeälle alueelle lepoa ja treenata sitten vaikka enemmän niitä raajoja, mitkä on (ainakin toistaiseksi) kunnossa. Kai sitä voisi myös olla kiitollinen siitä, että ylipäätään voi kuitenkin jotain tehdä. Asiat voisi olla huonomminkin.
Kyllä se palkitsee, kun jaksaa vaikeassakin tilanteessa yrittää. 😊 Ja saa se harmittaa. On se minuakin välillä potuttanut ihan huolella.

Takaisin