Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juuh, täällä on sairastamispäivä 10 alkamassa. Pientä painetta oikealla puolella päätä että liekö jotain poskiontelotulehdusta kehittymässä. Niin turhauttavaa, pääkin hajoaa jo kun ei kotonakaan oikein jaksa tehdä mitään, salille palaamisesta puhumattakaan. 😖

Mä oon ihme kyllä vielä terveenä! (Nyt varmaan jinxasin koko jutun ja saan kohta uuden taudin 😂) Eilinen lääkäriaika peruuntui, mutta sain uuden ajan ensi tiistaille. Haluan tuolle nimenomaiselle lääkärille, viimeksi tammikuussa hän vakuutti mut täysin ammattitaidollaan, kun kävin niska-hartiavaivoista hänen vastaanotollaan. Joten päätin odottaa ensi tiistaille sen sijaan että oisin mennyt jollekin tuntemattomalle. Tänään polvi on ollut oireeton, joten optimistisena myös toivon että voisinkin perua koko ajan 🤞

Illalla myös tarkoitus käydä salilla. Vähän meinaa jo tässä kohtaa päivää väsyttää mutta teen sitten edes pääliikkeet ja jätän vähäpätöisemmät tekemättä, jos tuntuu siltä. Kunhan en nyt kuitenkaan skippaa väsyn takia 🥱

Miun piti tänään mennä uimahalliin, mutta jää kyllä välistä. Aivan järkyttävä päänsärky. Kävin kyllä rautakaupassa, että saan muutamia rästihommia tehtyä ja ajattelin illalla mennä kävelylle, jos vain tämä olo yhtään helpottaa. Kävin kyllä eilen ja toissapäivänä jumpalla eli ei liene turmiollista, jos yksi uimahallireissu jää välistä.

Iltasali, mukavan rauhallista! Hiljaisempaa näin 21 jälkeen illalla kuin klo 6 aamulla.

Mave edistyy!
IMG_4008.jpeg

Harmi kyllä polvi vihoitteli nyt maven jälkeen, joten jalkaprässi jäi välistä. Vähän myös meinasi alaselässä tuntua (ja tuntuu yhäkin), joten pitää ensi kerralla olla tarkkana etten lähde liikaa lisäilemään taas kiekkoja. Kun ei vaan millään malttaisi himmailla. 😅

Maven lisäksi oli pystysoutu maaten taljassa, bulgarialainen askelkyykky, yhden jalan rdl ja lähentäjät laitteessa. Bulgarialaisetkin vähän tuntui polvessa, mutta melko vähän. Vähemmän kuin mave, vaikka on polvipainotteisempi liike.

Iltasali, mukavan rauhallista! Hiljaisempaa näin 21 jälkeen illalla kuin klo 6 aamulla.

Mave edistyy!
View attachment 142986

Harmi kyllä polvi vihoitteli nyt maven jälkeen, joten jalkaprässi jäi välistä. Vähän myös meinasi alaselässä tuntua (ja tuntuu yhäkin), joten pitää ensi kerralla olla tarkkana etten lähde liikaa lisäilemään taas kiekkoja. Kun ei vaan millään malttaisi himmailla. 😅

Maven lisäksi oli pystysoutu maaten taljassa, bulgarialainen askelkyykky, yhden jalan rdl ja lähentäjät laitteessa. Bulgarialaisetkin vähän tuntui polvessa, mutta melko vähän. Vähemmän kuin mave, vaikka on polvipainotteisempi liike.
Vau mitkä painot mavessa ! :smiling face with heart-eyes:

3,2 km juostu tänään 😁 sain ihan hyvän vauhdin pidettyä ja aikaa meni noin 20 min (kello näytti 21.30 mut eka minuutti meni siihen kun hain koirat tarhasta mukaan). Koirista oli vetoapua ekat 300 metriä, sen jälkeen ne vaihto löysillä remmeillä ravaamiseen, ja loppujuoksun vanhuskoira totesi että köpöttelee mun perässä laiskana eikä vedä yhtään 😆 Se on ollut sitä mieltä öbaut pennusta asti että hän ei mikään vetokoira oo 😂

@litranmitta vau, reipas tahti! 👏 🤩

Aamusali, tän viikon kolmas ja vika treeni tehty. Yläkroppa vuorossa.

Penkissä tuli edistystä! 😊 Viimeksi 2x8x25kg ja 9x25kg, tänään 2x9x25kg ja 10x25kg. Ja kokeilin miten 27,5kg nousee - 5 toistoa meni! 🥳 Tosiaan siitä ei ole kauaakaan, kun 27kg painoilla vielä jäi toka toisto puolitiehen. Ollut selvästi hyvä päätös tehdä enemmän toistoja matalammalla kuormalla, ja tehdä myös punnerruksia/vinopenkkiä toisessa treenissä.

Pakko vielä kirjottaa että jäipä mahtava fiilis tuosta treenistä! 🥰 Ja ehkä ylipäätään nyt niin iloinen olo ihan vain siitä, että oon tän viikon saanut olla terveenä ja päässyt rutiineihin kiinni. Tuo salitreeniä seuraava euforinen tunne on kyllä koukuttava. Samaa en saa mistään kestävyyslajeista, ja ehkä sen takia kaikki sellaiset jää mulla lyhytkestoisiksi innostuksiksi.

Paino oli tänään +700g alimmasta, mutta toisaalta ovulaatioaika on lähestymässä, ja se aina kerää mulla nestettä siihen saakka kunnes ovis on ohi. Samoin oon nyt käyttänyt taas kreatiinia ja treenitkin varmaan kerää lihaksiin nestettä. Joten olkoot. Kalorivajeella kumminkin oon ja tiedän ettei silloin voi olla kyse muusta kuin nesteiden vaihteluista.

Pakko pitää pienet väliulinat treenin lomasta. En tiedä onko kevätpöly vai kierron vaihe, mutta meinaa tökkiä. Mavessa sarjapainot 70kg ja viime viikolla meni 10-12toistoa. Tänään jaksoin hätäseen 5-6toistoa! En vaan tajua mikä joinain päivinä takkuaa!

Sama lantionnostossa tangolla... 100kg viime viikolla 6-8 toiston sarjoja. Tänään 90kg ja juuri ja juuri jaksan samat toistomäärät.

Samoin ylätalja takkuaa. Sarjapainot olleet 50kg useamman viikon.

Yleisesti ottaen on kyllä kehitystä tullut, mutta tällaiset päivät ovat aivan arsesta!!!
Tänään vielä piti treenata koko kroppa läpi ja tällainen päivä sitten!

@Pilkki24 ei se aina lähde! Onko sinulla miten pitkä treeniputki takana, voisko olla myös ihan kevyen viikon tarvetta?

Täällä vähän nihkeä treeniviikko, kaksi kunnon treeniä tuli tehtyä sentään, lisäksi yksi kevyt kuntopiiri. Paino oli lopultakin vähän hievahtanut alaspäin, mutta hidasta on… Treenit sujuu sinänsä ihan hyvin, mutta treenailen vähän mitä sattuu, niin ei tietenkää kehitys ole mitenkään optimaalista. Keskiviikon ohjatussa treenissä pitkästä aikaa mavea vika sarja 4x 80 kg ja lattiapenkki 4 x 43! Vaikea uskoa, että nuorena nosti satasen maasta, kun nyt tämäkin oli niin tiukka.

@Pilkki24 ei se aina lähde! Onko sinulla miten pitkä treeniputki takana, voisko olla myös ihan kevyen viikon tarvetta?

Täällä vähän nihkeä treeniviikko, kaksi kunnon treeniä tuli tehtyä sentään, lisäksi yksi kevyt kuntopiiri. Paino oli lopultakin vähän hievahtanut alaspäin, mutta hidasta on… Treenit sujuu sinänsä ihan hyvin, mutta treenailen vähän mitä sattuu, niin ei tietenkää kehitys ole mitenkään optimaalista. Keskiviikon ohjatussa treenissä pitkästä aikaa mavea vika sarja 4x 80 kg ja lattiapenkki 4 x 43! Vaikea uskoa, että nuorena nosti satasen maasta, kun nyt tämäkin oli niin tiukka.
Rupesin miettimään, että taisi viimeksikin olla vähän ennen menkkoja tällainen kakkatreeni. Alkuviikosta kävin pari kertaa puntilla ja perjantaina uimahallissa eli ei pitäisi kyllä palautumisesta olla kiinni.

Kyllä ne painot siitä taas nopeasti nousee! Tiedän kyllä tunteen, kun ollut joskus teräksisessä kunnossa, mutta siihen on vähän turhaa verrata. Vertaa mieluummin siihen miten huonosta kunnosta aloitti treenaamaan uudelleen. Pysyy mieli parempana. 😄 Miekin tein mavea joulukuussa jollain 40kg ja nyt on kuitenkin saanut nostettua sarjapainot tuonne 70kg. Jos on ennen jumpannut niin sitä pääsee aika nopeasti kyllä niihin vanhoihinkin tuloksiin.

Mullakin on kehitys tökkinyt jo tovin. Yksi syy on varmaan se, että salitreeni evvk... Kun ei vaan kiinnosta, niin kehityskin on sen mukaista varmasti :tears:

Varmaan vaihtelu virkistäisi ja tekisi mieli tehdä hetki jotakin muuta liikuntaa. Minua kiinnostaisi kokeilla tota Karita Tykän pilates kurssia. Onko kenelläkään kokemusta?

Lisäksi ruokavaliopuolella on hakemista. Kroppa on selvästi tykännyt, kun on enemmän hiilaria ja paino on lähtenyt nousuun. Mutta kun aiemmin kokeilin vhh:ta, niin tuntui, että ihottuma oli parempi. Nyt kun rasvan määrä on pienempi, naaman ihottuma on riehaantunut :disappointed-face:

Muakin turhauttaa kun ei kehitys ole sellaista kun toivoisi. Mutta jaksan uskoa että hitaastikin hyvä tulee, ja takapakitkin vain väliaikaisia 😊

Tällä viikolla ehdin salille vain kahdesti, joten teen koko kropan treenin molemmilla kerroilla. Nyt just lopettelin viikon ekan treenin. SJMV tangolla, penkki, pystärit smithissä, kapea ylätalja, polven ojennus ja ojentajat taljassa.

Penkissä taas toistoja vähän lisää viime kertaan:
IMG_4089.jpeg

Pian pääsee vaihtamaan takaisin 26 kiloon. Jos pikkuhiljaa pääsisi tässä ylipäätään vähän isompiin painoihin.

Muuten ei mitään suuria saavutuksia aiempaan verrattuna, ylätaljassa vähän parannusta mutta pystypunnerruksissa outoa heikennystä. 🤷‍♀️ Ehkä ensi kerralla taas sujuu paremmin. Tosin alla oli tuo penkkipunnerrus, mitä ei normaalisti ole mulla smith-pystäreitä ennen, että varmastikin se vaikutti.

Muakin turhauttaa kun ei kehitys ole sellaista kun toivoisi. Mutta jaksan uskoa että hitaastikin hyvä tulee, ja takapakitkin vain väliaikaisia 😊

Tällä viikolla ehdin salille vain kahdesti, joten teen koko kropan treenin molemmilla kerroilla. Nyt just lopettelin viikon ekan treenin. SJMV tangolla, penkki, pystärit smithissä, kapea ylätalja, polven ojennus ja ojentajat taljassa.

Penkissä taas toistoja vähän lisää viime kertaan:
View attachment 143135
Pian pääsee vaihtamaan takaisin 26 kiloon. Jos pikkuhiljaa pääsisi tässä ylipäätään vähän isompiin painoihin.

Muuten ei mitään suuria saavutuksia aiempaan verrattuna, ylätaljassa vähän parannusta mutta pystypunnerruksissa outoa heikennystä. 🤷‍♀️ Ehkä ensi kerralla taas sujuu paremmin. Tosin alla oli tuo penkkipunnerrus, mitä ei normaalisti ole mulla smith-pystäreitä ennen, että varmastikin se vaikutti.
Ihan varmasti penkin tekeminen ennen pystäriä vaikuttaa!

Täällä tänään treeni-ilta luvassa, työntävät liikkeet. Edellinen vetävien treeni meni todellakin perille, kun kokeilin ekaa kertaa leuanvetoa sellaisessa keventävässä koneessa. Se taitaa jäädä ohjelmaan.

Olen nyt tehnyt kaksijakoista ohjelmaa, missä ei kehityksen puolesta ole järkeä (treenaan yleensä vain 2 kertaa viikossa salilla), mutta koska vaihtelu on tuntunut tosi kivalta, ja olen jopa noudattanut ohjelmaa, niin tällä mennään! Jaksaa sit myös tarvittaessa jumpata muuta ja käydä ohjatussa voimatreenissä, jos se sopii aikatauluun.

@Misa pääasiahan on, että lihas väsyy. Jotkut tekevät sellaista, että tarkoituksella jättävät tietyt liikkeet loppuun, että voivat tehdä niitä pienemmillä painoilla, kun lihasta on rääkätty ensin muilla liikkeillä.

Kirjoita tähän...
Takaisin