Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä mietin tuota Inbody-mittausta tai vastaavaa mutta asutaan maalla niin se olis aina reissun takana. Meillä alkoi vanha vaaka vähän temppuilemaan paristojenvaihdon jälkeen niin tilasin sitten Beurer BF500 älyvaa’an minkä pitäisi mitata noita ihan kelvollisesti testin mukaan. On siis kuluttajan testivoittaja. Eikä maksanut kuin 45€. Mielenkiintoista päästä kokeilemaan kun saapuu postissa. Nyt on joku vuosisadan flunssa menossa niin varmaan vain lihakset surkastuu tässä maatessa.

Vaikea kyllä uskoa, että sunkin aktiivisuustasolla rasvaprossa vain kasvaisi. Pakko melkein tuo heitto johtua jostain muusta, nestetasapainosta tms?
Mutta kyllä se ärsyttää, kun tulokset ei ole mitä toivoisi.
No voisi kuvitella näin, mutta toki ruokavalio on ollut mitä on että voi toki ollakin ihan oikein. Nestetasapaino ainakin mittauksen mukaan oli parantunut viime heinäkuulta. :tears: Mutta mistäpä näitä tietää, jatkaa vaan työn tekemistä ja katsoa miten käy

@Nila kerro sitten ootko tyytyväinen tuohon! Mä varmaankaan en viitsi ostaa uutta ennen kuin tuo vanha perusvaaka hajoaa, mutta sitten kun (jos?) se vihdoin tapahtuu, niin kiinnostaisi myös joku tuollainen vähän enemmän tietoa näyttävä vaaka. Tai voi toki olla että jossain kohtaa kiusaus käy liian suureksi, ja tulee ostettua kuitenkin 😄

Tänään aamusali! Oli yllättävän paljon porukkaa siellä jo kuudelta. Että ei nykyään näköjään pääse välttelemään ihmisiä kun käy heti aamusta. Mutta sopi nyt parhaiten vaan aikatauluihin.

Tänään oli yläkroppa: penkkipunnerrus, rintatuettu soutu laitteessa, pystärit laitteessa, leveä ylätalja, hauiskäännöt käsipainoilla + lankku pari min. Tällä kertaa ihan pientä heikennystä edelliskertaan verrattuna josta oli jo pari viikkoa, siis sain suurimmassa osassa liikkeitä tehtyä joko saman verran tai pari toistoa vähemmän samoilla painoilla kuin aiemmin. Mutta jospa se tästä taas lähtisi nousujohteisesti etenemään, jos vaan pääsee taas säännöllisesti käymään. Penkkiä tein nyt 25 kilolla 8-9 toiston sarjoja, jospa saisi ensi kerralla edes yhden toiston enemmän? Ja sitä rataa aina 12 toistoon asti, sitten voisi uudestaan yrittää nostaa painoja pikkuhiljaa tuossakin. 🤔

Jännästi tuossa penkissä tuntui välillä että sain paremmin ja jämäkämmin itseni siihen aseteltua jolloin tankokin nousi tosi paljon kevyemmin. Sitten jotenkin kuitenkin se tunne katosi helposti tai en saanutkaan seuraavaan sarjaan yhtä hyvää asentoa. Eli vielä on harjoittelemista tässä hommassa, että se oikea tekniikka ja liikerata alkaa sujua tosissaan. Mutta ahkerasti harjoittelemalla varmasti tässä edistyy. 😊

@Nila kerro sitten ootko tyytyväinen tuohon! Mä varmaankaan en viitsi ostaa uutta ennen kuin tuo vanha perusvaaka hajoaa, mutta sitten kun (jos?) se vihdoin tapahtuu, niin kiinnostaisi myös joku tuollainen vähän enemmän tietoa näyttävä vaaka. Tai voi toki olla että jossain kohtaa kiusaus käy liian suureksi, ja tulee ostettua kuitenkin 😄

Tänään aamusali! Oli yllättävän paljon porukkaa siellä jo kuudelta. Että ei nykyään näköjään pääse välttelemään ihmisiä kun käy heti aamusta. Mutta sopi nyt parhaiten vaan aikatauluihin.

Tänään oli yläkroppa: penkkipunnerrus, rintatuettu soutu laitteessa, pystärit laitteessa, leveä ylätalja, hauiskäännöt käsipainoilla + lankku pari min. Tällä kertaa ihan pientä heikennystä edelliskertaan verrattuna josta oli jo pari viikkoa, siis sain suurimmassa osassa liikkeitä tehtyä joko saman verran tai pari toistoa vähemmän samoilla painoilla kuin aiemmin. Mutta jospa se tästä taas lähtisi nousujohteisesti etenemään, jos vaan pääsee taas säännöllisesti käymään. Penkkiä tein nyt 25 kilolla 8-9 toiston sarjoja, jospa saisi ensi kerralla edes yhden toiston enemmän? Ja sitä rataa aina 12 toistoon asti, sitten voisi uudestaan yrittää nostaa painoja pikkuhiljaa tuossakin. 🤔

Jännästi tuossa penkissä tuntui välillä että sain paremmin ja jämäkämmin itseni siihen aseteltua jolloin tankokin nousi tosi paljon kevyemmin. Sitten jotenkin kuitenkin se tunne katosi helposti tai en saanutkaan seuraavaan sarjaan yhtä hyvää asentoa. Eli vielä on harjoittelemista tässä hommassa, että se oikea tekniikka ja liikerata alkaa sujua tosissaan. Mutta ahkerasti harjoittelemalla varmasti tässä edistyy. 😊

Minä oon myös vähän taistellut tuon penkin kanssa. En tiedä liittyykö lapatuen pettämiseen. Olen nyt ratkaissut sen tekemällä käsipainoilla niin olen saanut paketin paremmin kasaan. Painot eivät ole suoraan verrannolliset tankoon(pitää vähän laskea), mutta olen taas alkanut saamaan progressiota. Voit myös tangolla tehdessä varioida oteleveyksiä kämmenen leveyden verran molempiin suuntiin. Eikä kannata unohtaa vinopenkkiä.

Miulla oli eilen hyvä jumppapäivä. En tiedä saiko keväisestä säästä virtaa vai mitä, mutta tuntui, että voimaa oli kuin pienessä kylässä. 😊 Toivottavasti tänään tuntuisi samalta. 😄

Minä oon myös vähän taistellut tuon penkin kanssa. En tiedä liittyykö lapatuen pettämiseen. Olen nyt ratkaissut sen tekemällä käsipainoilla niin olen saanut paketin paremmin kasaan. Painot eivät ole suoraan verrannolliset tankoon(pitää vähän laskea), mutta olen taas alkanut saamaan progressiota. Voit myös tangolla tehdessä varioida oteleveyksiä kämmenen leveyden verran molempiin suuntiin. Eikä kannata unohtaa vinopenkkiä.
Hyviä vinkkejä! Mulla on nyt noi mun treenipäivät ihan tupaten täynnä, etten uskalla enää lisätä yhtään liikettä niihin, ettei mene ihan hulluksi 🙈 Tän valmennuksen jälkeen (muutama viikko jäljellä vielä) voin sitten taas vaihtaa liikkeitä ja ottaa vinopenkkiäkin mukaan, jos jätän sitten jotain muuta liikettä pois. Pitää katsella sitten asiaa uudelleen.

Perus etunojapunnerrukset lisäsin koko kropan treeniin, joka on seuraavana vuorossa. Toki sen sijaan voisi kokeilla sitä vinopenkkiäkin, miksei.

Hyviä vinkkejä! Mulla on nyt noi mun treenipäivät ihan tupaten täynnä, etten uskalla enää lisätä yhtään liikettä niihin, ettei mene ihan hulluksi 🙈 Tän valmennuksen jälkeen (muutama viikko jäljellä vielä) voin sitten taas vaihtaa liikkeitä ja ottaa vinopenkkiäkin mukaan, jos jätän sitten jotain muuta liikettä pois. Pitää katsella sitten asiaa uudelleen.

Perus etunojapunerrukset lisäsin koko kropan treeniin, joka on seuraavana vuorossa. Toki sen sijaan voisi kokeilla sitä vinopenkkiäkin, miksei.

Vinopenkki menee enemmän sinne rintalihaksen yläosalle niin se on siitä hyvä liike. Senkin voi tehdä tangolla tai käsipainoilla.

Punnerruksiakin voi mukavasti varioida. Kapeat punnerrukset menevät kivasti ojentajille!

Miulla on nyt työn alla leuanveto! Olen joskus jaksanut tehdä jonkun parikymmentä leukaa, mutta nykyään painoa on reilusti enemmän kuin noihin aikoihin. 😅 Sain tällä viikolla erittäin vaivalloisesti tehtyä yhden erittäin räpiköivän toiston.🤣 Päätin nyt joka treenin lopussa yrittää ensin tehdä ja sitten tehdä ns negatiivisia toistoja eli hyppään sinne ylös, pidän asennon ja tulen hitaasti alas. Eiköhän se siitä kehity.

Vinopenkki menee enemmän sinne rintalihaksen yläosalle niin se on siitä hyvä liike. Senkin voi tehdä tangolla tai käsipainoilla.

Punnerruksiakin voi mukavasti varioida. Kapeat punnerrukset menevät kivasti ojentajille!

Miulla on nyt työn alla leuanveto! Olen joskus jaksanut tehdä jonkun parikymmentä leukaa, mutta nykyään painoa on reilusti enemmän kuin noihin aikoihin. 😅 Sain tällä viikolla erittäin vaivalloisesti tehtyä yhden erittäin räpiköivän toiston.🤣 Päätin nyt joka treenin lopussa yrittää ensin tehdä ja sitten tehdä ns negatiivisia toistoja eli hyppään sinne ylös, pidän asennon ja tulen hitaasti alas. Eiköhän se siitä kehity.
Tuota voisi varmaan tehdä myös smithissä? Voisin joku päivä kokeilla smith-pystäreiden perään.

Nuo perus punnerrukset, ihan sama millä leveydellä, on mulle käytännössä mahdottomia. Naistenpunneruksia eli polvet maassa saan tehtyä jonkinlaista sarjaa. Että paljon on tehtävää vielä niiden(kin) osalta 🙈

Toi leuanveto on kyllä yksi mitä myös välillä mietin, mutta toistaiseksi ei riitä oma motivaatio ja aika panostaa siihen. En ole kyllä ikinä yhden yhtä saanut tehtyä, olisi hienoa jos joskus saisi edes yhden tai kaksi tehtyä. Jossain kohtaa otan sen omalle agendalle myös. 😎

Minä oon jostain syystä ollut aina kohtuullisen hyvä penkkaamaan: vaikka aktiivisista voimailu- ja salipäivistä on aikaa (toki enne lasta harrastin esim. kamppailulajeja tosi aktiivisesti), menee normipenkkiä silti edelleen jotain luokkaa 42,5-45 kg noin 6 toistoa. Sen sijaan kyykkäämään olen aina ollut ihan 💩💩

Leuanveto on myös kaukainen haave! En jaksanut yhtään edes vähän kevyempänä, kun harrastelin ilma-akrobatiaa.

Tuota voisi varmaan tehdä myös smithissä? Voisin joku päivä kokeilla smith-pystäreiden perään.

Nuo perus punnerrukset, ihan sama millä leveydellä, on mulle käytännössä mahdottomia. Naistenpunneruksia eli polvet maassa saan tehtyä jonkinlaista sarjaa. Että paljon on tehtävää vielä niiden(kin) osalta 🙈

Toi leuanveto on kyllä yksi mitä myös välillä mietin, mutta toistaiseksi ei riitä oma motivaatio ja aika panostaa siihen. En ole kyllä ikinä yhden yhtä saanut tehtyä, olisi hienoa jos joskus saisi edes yhden tai kaksi tehtyä. Jossain kohtaa otan sen omalle agendalle myös. 😎
Voi tehdä! Itse en ole koskaan tehnyt, mutta varmasti löytyy hyviä tekniikkavideoita netistä.

Samalla tavalla voi varioida polvet maassakin niitä punnerruksia kuin polvet ylhäällä. Ja kerätä pikkuhiljaa voimaa laskeutumalla hitaasti alas vaikkei jaksaisi nostaa ylös. Sillä tavalla mie tuota leuanvetoa harjoittelen. Ajattelin kyllä kokeilla joku päivä kuminauhan kanssa myös.

Minä oon jostain syystä ollut aina kohtuullisen hyvä penkkaamaan: vaikka aktiivisista voimailu- ja salipäivistä on aikaa (toki enne lasta harrastin esim. kamppailulajeja tosi aktiivisesti), menee normipenkkiä silti edelleen jotain luokkaa 42,5-45 kg noin 6 toistoa. Sen sijaan kyykkäämään olen aina ollut ihan 💩💩

Leuanveto on myös kaukainen haave! En jaksanut yhtään edes vähän kevyempänä, kun harrastelin ilma-akrobatiaa.
Miulla taas kävi niin, että harrastin ilma-akrobatiaa enkä ollut ikinä edes yrittänyt leukoja ja yht äkkiä kerran kokeillessani huomasin pystyväni vetämään niitä hirveän liudan, kun erään tutun oviaukossa oli leuanvetotanko.😁

Mä pääsin flunssan jäljiltä eilen tekemään ekan rauhallisen kävelylenkin. Viikko meni ihan toipuessa, ja vieläkin on kyllä vähän tuntemuksia kurkussa. Mutta tänään en oo vielä tainnut yskiä. Olispa se helpottanut, pikkuisen ärsyttävä oire.

Pari päivää taas särkenyt polvea. 😭 En ymmärrä mikä siinä nyt on, kun kipeytyy ja turpoaa yhtäkkiä ihan satunnaisesti itsekseen. Varasin tiistaiksi ajan lääkärille työterveyden kautta. Toivottavasti se voitaisiin kuvata, mutta saa nähdä. 😮‍💨

Huomenna meen silti tekemään koko kropan treenin. Ei onneksi ole mitään juurikaan polvea rasittavaa ohjelmassa, ja varmaan alkulämmittelytkin parempi nyt tehdä porraskoneen sijaan soutulaitteella.

Paino on lähtenyt parin viikon jumin jälkeen taas laskuun, tasan 65kg tänään. 🥳

Meidän lähellä on yhdet hyvät ulkoportaat, niin ajattelin jos pyrkis käymään muutaman kerran viikkoon niitä pomppimassa. Jalkaterät ei oikein juoksemista muuten kestä, mutta tommoset lyhyet intervallitreenit onnistuu. Sit pitäis aktivoitua salijäsenyyden kanssa. Talvella tuli käytyä 2-3krt viikkoon, mutta nyt en oo varmaan kuukauteen käynyt kertaakaan.

Täällä viime viikon saldona 2x pyöräily ja 1x kuntosali. Sunnuntaipyöräily peruuntui ohjaajan sairastumisen vuoksi, mutta kävin tosiaan salin puolella sitten. Tulipahan joka paikka taas kipeäksi... Painot ei onneks oo hirveesti tippunu, vaikken oo salin puolella käynytkään kun ehkä viimeksi viime vuonna tai tammikuun alussa, kyykky oli ennen taukoa 45kg ja nyt 37kg ja mave 60kg > 47kg eli hiukan näkyy muttei pahasti. Penkissä meni edelleen 30kg :folded::folded: Huomasin muuten kans että meidän ylätaljassa nousut painoissa on sen 5kg välein, ettei ihme että tuntuu painojen nosto turhan raskaalta aina, pitää varmaan pikkukiekkoja asetella välietappina kyytiin, ettei olisi niin iso nousu.

Oli harvinainen tilaisuus käydä salilla klo 9-12 välillä! 🌞 Koko kropan treeni takana: sjmv tangolla, pystärit smithissä, lantionnosto (laitteessa), kapea ylätalja, ojentajat taljassa ja polven ojennus.

Sjmv:ssä sain nostettua painot 50kg -> 55kg! 🥳 Ja lantionnostossa sain nyt tehtyä molemmat työsarjat 70 kilolla (10 toistoa), aiemmin tehnyt yhden 60-65kg ja yhden 70kg painoilla. Kokeilin myös huvikseen 80 kilolla, sillä sain 7 toistoa joista 3 vikaa epätäydellisiä eli ei noussut ihan kunnolla.
Ojentajille sain lisättyä 1,25kg ja polven ojennuksiin muutamat toistot lisää 55 kilolla.

Kokeilin pystäreiden perään vinopenkkiä smithissä. Olipa kiva ja tuntui kyllä ihan kunnolla vielä perjantain treenistä kipeissä rintalihaksissa! 😁 Tosi kätevä myös jatkaa smithissä pystäreiden perään, sen kun laskee penkkiä, säätää vähän painoja ja jatkaa siitä. Taidan tehdä näitä jatkossakin tässä treenissä. Etunojapunnerrukset jäi (ja jää) väliin silloin kun teen vinopenkkiä.

IMG_3989.jpeg

Mie pidin viikonlopun treenitaukoa. Oli vähän tukkoinen olo yövuoron jälkeen lauantaiaamuna, kun heräsin huikeiden 4h yöunien jälkeen niin ajattelin, että parempi ottaa rennosti ja koittaa palautua pari päivää.

Tänään taas jumpalle. Vähän on puolitehoinen olo niin pitää katsoa tekeekö kuinka rankan treenin. Pitäisi vielä töitäkin jaksaa tehdä. 😅

Viime viikolla jäi aerobinen vähän ohueksi, mutta ajattelin korjata tilanteen tällä viikolla ja käydä kerran pari uimahallissa. Viime viikolla oli vähän huonosti vapaata ja muutenkin kaikkea puolipakollista menoa.

Mulla meni jalat niin jänkkiin tuosta salitreenistä, että hyvä kun käveleen pääseen. Nyt pohdin että pystyykö tuota spinningissä tekemään tänään yhtään mitään... :loudlycrying: Aivan liian kovaa lähdin liikkeelle.
Legendaarinen. 😅😂 Minä alan vasta nyt 35v oppia ottamaan iisisti, kun teen jotain uutta tai pitkän tauon jälkeen ja siltikin meinaa lipsua. 🤭

Tee sellainen kevyt treeni niin saattaa jopa auttaa palautumisessa. 😊

Kirjoita tähän...
Takaisin