Toukolahjat

lämmintä lauantai päivän alkua :)

on nyt kerrakseen lämmintä riittäny :) hienoja ilmoja ollut..ainut vaa et meinaa olla liian kuuma ja hieman tuottaa vaikeuksia pukea poitsu aina.mutta hyvin kai sitä ollaan selvitty ja muistaa et varjoisiin paikkkoihin aina vaunut jos ite tahtoo käryyttää itseää =)
 mites teillä muilla on sujunut näin kuumuuden mukana arki??

joo mitä neuvolaan tulee,itsensä tarkastukseen. tääällä kans kyselty vaan masennnuksesta ja väsymyksestä.. tosiaan ei mitää hemoglopiini juttuja yms yms.. mut saas nähä kun oma tarkastus on heinäkuun lopulla ja 2kk neuvolaan tullessa kuulema otetaa jotain näytteitä.. ja antoha noi viimeks purnukoita mukaan..

meillä nyt on alkanu olemaan hereillä 3-6h heräillä.. mutta sen sitte taitaakin huomata et pitkää on valvonu ku alkaa pieni itina.. ja joskus hieman kovempikin..mutta liekkö aina taistelee unta vastaan? eilen esim. heräsi kahe pintaa ja välil saattoi torkkua 15-30 min ja heräsi mutta ilman pidempiä päikkäreitä ja sitte nukahti vasta puol 10 jälkee kuta kuin. mutta päivästä aina toki riippuu miten meillä ollaan hereillä. [:)]

meillä sami nukkuu omassa sängyssä,varmaan myös se vaikuttaa että pulloruokinnassa on,ei ole mahdollisuutta et rinnalle nukahtas..vaikka pullo suussa nukahtaakin.joskus herää heti kun laskee omaan sänkyyn..mutta nukahtaa kyllä sinne. ainakin suurimmaksi osaksi [:D]

ja mitä peittojen heilutteluun tulee,meillä kans on heiluteltu ja kyll se tuntu pitkästä aikaa hyvältä [:D]

ja onko muuten,saako pienokaisille jo antaa vettä? vai millainen systeemi se on?? ei ainakaa neuvolassa ole mitää asiasta mainittu.. tosin eihän sitä niin välttämättä edes tarvitse.mutt tulipahan tässä nyt mieleen..
ja tuossa aiemmin mainitsin siitä oikeelle paljon katselusta niin nyt ruvennu, onneksi kattelemaan kumminkin paljon erisuuntiin.. sitä vaan heti huolestuu ja kun ei ole kokemusta.. [8|]

mutta aurinkoista päivän jatkoa kaikille ! josko koettas viel nukkua kun muutkin nukkuu,..
 
Huomenta pitkästä aikaa! [:)]

Täällä onkin kova keskustelu käyny. Oon kyllä joka päivä käyny lukemassa mutta ei ole ollut sopivaa hetkeä että kerkeisi itse kirjoittaa. Nyt neiti nukkuu ekoja päikkäreitä ja mieskin on muualla niin jospa ehtisi jotain rustailla.

Meillä on ihan mukavasti mennyt vaikkakin kuuma on tosiaan ollut. Huomaa kyllä tytöstä että silläkin on välillä tukala olo kun on normaalia kärttyisempi. Lähinnä on pidetty päällä pelkkää lyhythihaista bodya ja tänään ajattelin vaunuihin laittaa pelkässä vaipassa. Ei varmaan pelkoa että kylmä tulee [:D]. Ihanaahan se on että on kesäiset kelit mutta liika kuumuuskin on ikävää.. Nyt täytyy kuitenkin nauttia kun kuulemma viilenee ensi viikonlopulla!

Multa mitattiin neuvolassa hemoglobiini kun käytin tyttöä siellä punnituksessa 2 viikon iässä. Ja olihan se hemppa jonkun verran laskenut ja sain rautakuurin. Mitään painoo ei kyllä katottu mutta kotona tulee ravattua puntarilla vähän liikaakin. Harmittaa nyt jälkeenpäin kun piti raskausaikana herkutella kun painoo tuli se 20kg [8|]. Ja nyt niitten kanssa taistellaan kun varsinaisesti ei kai saisi laihduttaa.. Vielä on 10kg jäljellä mutta jospa ne joskus lähtisi. Tuliko muuten muille miten paljon raskausarpia? Itelle ilmesty reisiin ja navan ympärille.. Oon näköjään aika ulkonäkökeskeinen ihminen kun nuo arvetkin harmittaa. Vaikka kyllähän ne ajan kanssa haalenee jonkin verran.

Meillä ei vielä ole peittoa sen kummemmin heiluteltu, jotenkin pelottaa kokeilla. Tuntuu että sitä on niin kuivakin että liukastetta varmaan menisi purkillinen yhellä kertaa [:D]. Nooh.. Jospa sitä joku ilta kokeilis..

Siitä rokotteesta oli puhetta.. Me ainakin se otetaan vaikka tosi kallis onkin. Mutta tuumattiin että sama raha melkein menis jos sattuis niin että neiti sen tartunnan saisi ja joutuisi sairaalaan. Ja neuvolan täti sano että se rokote suojaa jonkin verran myös muilta mahataudeilta.

Mutta jatkan juttua myöhemmin, neiti huutelee.. [:)]
 
Huomenia,
aikas jännä juttu noista vatsalihaksista... hyvä kun mainitsit Ja_na en ollut tietoinen asiasta, nyt voi taas olla hyvällä omalla tunnolla vielä treenaamatta ja odotella hieman pitempään[:D]

anahani, vettä minun tietääkseni voi antaa jo ja kait suositellaankin jos on pulloruokinnassa, rintaruokinnassa ei kuulema tarvitse.
Ihanat on nää helteen kyllä ja rannalla on käyty ja hyvin on tyttö varjossa kellinyt laitoin kylläkin vielä sellaisen ohuen koko hallarin päälle ja hatun vaikka sateen varjon alla olikin, aikas armoton nimittäin on tuo aurinko, itsellä olkapäät jo punottaa[:o].

Hyvin on arki mennyt, yksi päivä neiti kyllä hermostui aivan täysin, kun oltiin rannalle menossa autolla, liekkö ollut kuumuus + väsymys, näytti äidille että tempperamenttiakin löytyy[;)]

Meillä on ruvettu nukkumaan päivisin todella vähän, eilenkin meni varmaan 2 h unilla ja nekin kahdessa eri jaksossa... no nukkui kyllä yön tosi hyvin, joten sisänsä ihan okei, mutta päivällä ei sitten paljon kerkiä tekemään kun sylissä pitäis saada olla koko ajan.

sammakko, niinpä ois kiva tietää mitä sitten tapahtuis vai tapahtuisko mitään... kait sitä jokainen on väsynyt joskus, mutta niinkuin sanoit ei nuo itku kohtaukset onneksi niin pahoja ole. Mutta hyvähän se on että kyselevät.

Hyviä viikonloppuja!
 
Huh hellettä huh helletä huhu huh hellettä!

Joo alkaa olla tosiaan sisällä melkoisen lämmin nukkua, mutta onneksi poika tuntuu tykkäävän lämmöstä. Vaunuissa on nukkunut välillä, mutta ei aina halua nukahtaa niihin. Jos ei kävele ja liikuttele, niin sitten vaunuissa ei oo kiva nukkua. Onneksi välillä suostuu ilman kävelyä nukkumaan. Toisaalta tekee hyvää äidin kiloille, kun tallaillee katuja. Vauvakilot on hävinneet ja nyt sitten lähtee jo kertynyttä massaa, mutta on sitä mistä lähteä, joten ei ole tarttenut laihduttaa tää imettäminen laihduttaa kivasti..

Meillä on välillä iltaisin 6-23 välillä tosiaan itkukohtauksia ja poikaa ei meinaa saada ollenkaan rauhoittumaan. Välillä huutaa niin, että ulos kuuluu vaikka kaikki ovet ja ikkunat olisivat kiinni. Naapurit ei oo vielä huomautellu ja vsta yksi pikkulintu on lentänyt päin ikkunaa ;) Toteutuu lastenlaulu meidän uusi vauva, joka itkee niin, että pikkulinnut tippuu puista.

Cuplatonia ollaan vähän annettu, mutta ei joka aterialla ja se kuulema pitäisi antaa joka kerta ennen ruokaa, jotta tietäisi tehoaako. Aika paljon ku antaa joka kerta 4 tippaa "Eri Keepperiä"... Rela-tipat ostettiin mut ei oo kokeiltu..

Palataan
 
Heippa,
Olinpas laittanut vaipan huonosti niin pojan pissat menikin vähän ohi.... Meidän sängynpeittohan siinä tohinassa kastui. Ainut vaan, että olin just peissyt sen peiton, kun siinä oli puklaa... [:)]
Huomenna punnitus. En kyllä osaa yhtään sanoa, että onko paino noussut paljonkin..
 
Huomenta,

Sain mäkin allekirjoituksen lisätyksi. [:)]

Me ollaan annettu vaaville vettä. Neuvolassa sanottiin, että ei tarvis, mutta saa antaa, niinpä siis kokeiltiin [:)] Ei se vaan oikein tunnu maistuvan. Suussa käy ja tulee rinnuksille samaten, mutta ainakin saa suuta vähän "huuhdeltua" puklailujen jälkeen. [:)]

Me ei olla rannalla vielä käyty. Toisaalta alkaa jo pelottaa, että kesä menee ohi, eikä ehdi/saa aikaiseksi touhuttua kesäjuttuja lainkaan. Mä olen viime vuosina räpiköinyt kaislikoissa eli purjelautaillut (huonolla menestyksellä siis), mutta nyt ei taida mahtua edes märkäpuku päälle.. Toiveajattelen taas tänään, kun meen neuvolan vaa'alle, että painoa olisi edes vähän lähtenyt [:@] Ehkä se tästä, kun noi kivut loppuisi ja saisi itsensä kuntoon [:)] Uikuti ui... Näinhän se paino lähtee, kun popsii keksejä aamupalaksi...[:D]

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Nyt on sitten ristiäiset vietetty ja pojasta tuli Vertti [:D].
 
Lämmintä on tosiaan ollut, välillä on ollut pojallakin tuskainen olo mutta kylvetys vähän väliä on ainakin meitä auttanut kuumuuden kanssa. Tänään käytiin vaunuilemassa kaupungilla ja alennus myynneissä shoppailemassa.Todella reippaasti Vertti viihtyi vaunuissa vaikkei koko aikaa nukkunutkaan.
 
Meillä nukkuminen vaihtelee vähän päivittäin...Välillä mennään todella vähäisillä päiväunilla ja toisena päivänä tuntuu ettei poika muuta kuin herää syömään ja melkein samantien nukahtaa uudelleen.
 
Nyt taidan vähän alkaa siivoilemaan, kun Verttikin nukahti sitteriin...
 
Hyvää maanantain jatkoa kaikille [:D]
 
Toivottaa: Äiti ja Vertti
 
Äsken kirjoitin tekstin ja se katosi, mutta nyt taas saan kirjoitettua. Höh, mistäköhän johtuu...

Olin sitä kirjoittamassa, että onko teillä käynyt paljon vieraita?
Meillä kaiken kaikkiaan ihan sopivasti. Tänään olisi yksi kaveri ollut tulossa lastensa kanssa (3kpl), mutta päätin siirtää vierailua, koska en vaan yksinkertaisesti jaksa alkaa hösäämään tässä kuumuudessa. Pitäisi siivota ja laittaa paikat viimeisen päälle kuntoon, kun ne eivät ole ennen meillä käyneet ja muutenkin, jotenkin ei vaan huvita. Koitin sanoa, että jos tää mun kaveri olisi tullut yksin, kun ei olla edes nähty pitkään aikaan, oltais voitu jutella vähän paremmin, mutta ei se sopinut heille. Meillä on aika kuuma asunto (ja pieni) näillä keleillä, sekin tähän vielä lisäksi... Peruin tai siirsin, miten vaan, tapaamista ja ehkä mua hiukan nyt kaivelee asia, mutta en vaan jotenkin jaksaisi alkaa katsomaan tarjottavia koko porukalle... Onkohan tää tekosyy...
Tulipas avauduttua [:)]
 
aurinkoista aamua :)

joo itse kans käy aina joka päivä lukemassa mutta aina ei tosiaan ole ollut aikaa tai sitte vaan laiskuus on yllättänyt todella [:D]  mutta jospa sitä nytten jotain saisi aikaiseksi,hyvin nukutun yön jälkeen,tosin en jaksanut nousta ylös viide aikaaa ku sami huuteli hieman ja isä joutu nousemaa,siellä se vaa papatti samille kuinka laiska äiti on ja tavallaa sitte mulle totes vaa et millanen äiti mä oikein olen... [&:] tiiä sitte et oikeestikk se aattelee et oon ihan surkee joka ei välitä yhtää mistään.. [:(][:@] nooh.
mutta nyt sitte ite oonkin hoitanu sitä ja siirtyny makkarist pois nukkumaa.. sukset ristissä mennää.ei uutta.

raskausarpia tuli jonkun verran ei kumminkaan niin häiritsevästi joo,ja hieman muutenkin oli tota ylimääräistä..
meillä toissa pv nukuttiin päivällä todella vähän kans.. 11 aikaa kun heräsi siitäpä sitte valvottiinki viitee siin välis ehkä 20 min ja viidest seittämää.. ja mutta eilen sitten taas koko päivä nukuttiin... eli mennää hyvin vaihtelevasti...[:)]

Sammakko kun olette anteneet vettä oletteko ihan hanasta antaneet vai pitääkö se ensin keittää? [8|]  voisi itse kans kokeilla vaikka mulle ei ole kukaan sanonut et voisi antaa tai edes kokeilla..

me oltiin sunnuntaina rannalla ja käytiin uimassa.joku aina oli poitsun kans rannalla..tänää olisi tarkoitus ehkä kans mennä.tai sitte vaan murjotan sisällä...

ja mitä vieraisiin tulee..ei meillä niin hirveesti mutta jonkun verran.. periaatteessa ollaan saatu olla ihan rauhassa.. eilen käytiin samin kanssa yhen kaverin luona,matkaa oli 125km tähä mennessä pisin matka minne ollaan menty pojan kans.ja eipä tuos mitää,sami nukkui siellä koko ajan söi ja nukahti.. ehkä 20 min yhteesä hereillä ollut [:D]  vieraskoreutta.. 

mutta ehkäpä tämä aamu tästä lähtee käyntiiin.. eilen taas torilta löysin kaks kivaa bodya, ihan tekstien takia piti hommata ( isin ja äidin kullannuppu, minäkö söpö- näkisitpä vanhempani [:D] ) hihi joo aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
 
Oon keittänyt sen veden ensin, mutta tosiaan ei se oikein kaupaksi ole mennyt. Eilen taas vähän massutettiin vaan huulia, mutta ei oikein nielty.

Anihani, heittääkö sun miehesi vitsinä sitä, että "äiti on laiska"? Meillä välillä vinoillaan siitä, että esim "äiskä ei koskaan siivoa", vaikka siis just olisin siivonnut, mutta siis ihan leikillään jossain yhteydessä voi tällaista läppää lentää.
 
Huomenta täältäkin suunnalta!

Haukotus sentään.. Pirpana päätti sitten pitää hereillä 3 tuntia putkeen yöllä [&:]. Ei vaan jostain syystä saanu nukuttua vaan ähis ja pyöri koko ajan. Ja tutti olis pitäny olla suussa koko ajan mutta kuitenkin sylkäs sen vähän väliä pois.. Pompin varmaan sen 100 kertaa sängystä ylös laittaa tutin suuhun ja pitelin kädestä kiinni. Aina kun ite pääs sänkyyn ja peiton päälle niin toinen rääkäs.. Ollaan yritetty ettei oteta viereen nukkumaan kun en osaa ite nukkua silloin kovin hyvin. Mutta näköjään pirpana tykkäis vieressä köllötellä. Otinkin sen sitten aamuyöllä viereen kun ei ähinä loppunu eikä itellä pysyny silmät auki.. Mutta päätti tuo kuitenkin jo klo 7 herätä ja nyt on takana tosi sirpaleinen yö ja töttöröö-olo [&:]

Olin suunnitellu tälle päivää siivousta, ulkoilua ja ehkä jopa salilla käyntiä (niska ja selkä ihan jumissa ja ajattelin niitä kevyesti treenailla, vaikka neuvolan täti kielti salille menon ennen jälkitarkastusta....). Mutta nyt on kyllä niin väsy että hyvä jos jaksaa naaman pestä. Onko muilla miten ollu stressiä kodin siisteydestä?? Ite oon kaikkea kohtaan niin vaativa että en tiedä miten suhtautuisin nykyään kun on niin sekasta kotona.. Siellä täällä vaatteita, puklurättejä,likasia astioita, leivän muruja jne jne.. Välillä ahdistaa tää kaaos. [:@]

Vieraita meillä kävi ensimmäisen kahden viikon aikana tosi paljon, joka päivä joku. Ja päätin että seuraavan kerran kun vauva tehdään niin meille ei tule ketään ainakaan ekaan viikkoon. Nyt olin liian kiltti ja päästin kaikki neitiä kattomaan ketkä halus tulla. Ja niitä tuttujahan olikin paljon [8|]. Mutta ens kerralla on viisaampi.. Haluan pyhittää alkuajan vauvalle, nyt tuntuu että se meni vieraiden viihdyttämiseen. Mutta nyt onneks on hiljentynyt eikä juuri ketään ole käynyt. Me ollaan sit enempi vierailtu toisten luona silloin kun on jaksettu [:)].

Tuota veden antamista kans mietin.. Miehen äiti oli sitä mieltä että vauvalle PITÄÄ antaa vettä näillä helteillä. Ite oon taas sitä mieltä että ei ole pakko koska täysimetän ja vauva hyvin tissillä viihtyy. Jostain luin että rintamaito olis 90% vettä? Mutta kokeiltiin kuitenkin että mitä neiti vedestä tuumaa ja ei tuo oikein tykänny.. Irvisti vaan [:D]. Me keitettiin vettä 5 minuuttia ja jäähdytettiin.

Mitä teillä on tapana touhuilla vauvan kanssa kun seurustelette? Onko jotain loruja tai lauluja mitä laulatte? Ite tulee aika paljon rallateltua pienet sammakot-laulua tai piippolan vaaria [:D]. Ja kovasti höpötellään aina vaipan vaihdon yhteydessä.

Jaahas.. Neiti nukahti sitteriin. Taidan siirtää sänkyyn ja mennä ite kans [:)] Kylläpä tuli tekstiä...
 
Heippa,
Olisko toi veden antaminen ollut ennen vanhaan käytäntönä...

Mä en oikein muista noita perinteisiä lasten lauluja, joten sanoitan ja sävellän itse sen mukaan mitä touhutaan [:)] Ei välttämättä ole kauhean kivan kuuloista, mutta joo meillä lauletaan. Mietin muskariin liittymistä tulevana syksyllä, mutta vähän arveluttaa, koska maksu on lukukausiperusteinen, jos me kyllästytäänkin, eikä jaksetakaan siellä käydä.. Sitten menee rahat ihan hukkaan. Onko teistä joku liittymässä muskariin? Entäs nää kaikki muut aktiviteetit; vauvauinti, seurakunnan päiväsaikaan olevat kerhot/kokoontumiset... Meinaatteko mennä johonkin mukaan?
 
Lämmintä keskiviikkopäivää!
 
Meille sanottiin synnärillä ja muistan kyllä itekki lukeneeni jostain,et jos täysimettää niin vauva ei tarvitse vettä,ei edes kuumalla.Meillä annetaan pullosta,mut en mä siltikään oo antanu vettä..Nestettähän se maitoki on,kai..[:)]Oon käsittäny,et jos esim,ruokalusikallisen antaa vettä ni ei tarvii keittää,mut jos isompia määriä ni hyvä olis..Toki varmaan riippuu asuinpaikastaki.
 
Mä olin kans ihan loppu siihen,et kaikki halus heti kylään,etenki sen siivoomisen ja tarjoilujen takia..Just eilen kiukuttelin miehelle,et ärsyttää kun kaikki on niin sekasin kun ei kerkee mitään tekemään[:@]Päivät menee tuttia nostaessa ja sitteriä pomputtaessa..just tälläkin hetkellä jalka vatkaa tauotta[:D]Eilen illalla neiti sai taas 21 jälkeen sellasen raivarin,et ei mitään järkee..23.50 se sit lopulta nukahti,ku oltiin haettu vaunut sisälle ja työnnelty semmosella vauhdilla,et jos olis otteesta irti päässy ni varmaan olis menny seinästä läpi...[:D]Toissapäivänä kävin ostamassa Disflatyl-tippoja,Aventin koliikkipullon ja korvikkeenki vaihdoin Nutrionin Comfortiin,pakkohan noista on jonku auttaa...[&:]
 
Mä en oo vielä mitään lastenlauluja laulanu,laulan lähinnä sitä musaa mitä ite kuuntelen.Ehkä se sit puhumaan oppiessaan pyyttää tuutulauluks Irinaa...[;)][:D]
 
Mun mies on kans semmonen,et ollessaan väsyny tai nälkänen ni kiukuttelee ku pahanen pikkulapsi ja sit vauvalle heittää et,"jäiköhän se äiti lehmää lypsämään ku ei ruokaa kuulu"..Korvike ku on jauhetta ja sen valmistaminen ei onnistu ihan yhtä nopeesti ku rinnan tuuppaaminen suuhun..Oon kyl yrittäny sanoo,et yrittäs hillitä itteensä kun musta ei oo kiva,et lapsi pienestä asti kuuntelee tommosta piikittelevää kommentointia[:'(]
 
Raskausarpia mulle ei tullu lainkaan(ehkä tää koliikki nyt tasapainottaa mun hyvää tuuria..[:D])ja kilojakin on ihan kivasti lähteny-18kg tuli ja 4kg jäljellä-en mä kyllä oo mitään oikeen syönykkään..Liityin netissä siihen Kiloklubiin ja oon sinne kirjaillu mun syömisiä ja yllätyin kyllä itekki miten vähillä kaloireilla sitä nyt mennään..Treenasin kirjaamista jo raskauden aikana(en siis tietenkään laihduttanu )ja joka päivä pamahti kalorit yli niin,että pätkähti.Tosin johtuu varmaan siitä,et olin ihan kauhee herkkupeba raskauden aikana ja samantien ku pienokainen oli saatu ulos,herkkuhimo loppu ku seinään.Eli kilot tippuu ku ei oo nälkä ja toisinaan ei vaan kerkee syödä..Muutenkin ihan älytöntä,et kotitöitä joutuu tekemään 20 osassa kun välissä pitää aina juosta työntämään tuttia suuhun..Eilen meni varmaan puoli tuntia yhen astianpesukoneen tyhjentämiseen..[:@]
 
No kylläpäs tää munki teksti meni aikamoiseks avautumiseks..[:)]Mut joo,neiti nukahti telkkaria kattoessaan sitteriin ja nyt tää mamma hilpasee äkkiä laittamaan ittensä ulkoilukuntoon ennen ku kuuluu taas "äääää..."[:D]
 
huomenia,

huh, kuulostaa nää teidän kirjoituksen niin tutulta että ei minun tarvitse paljon kirjoitella[:D] eli samaa on täälläkin, ainut ero että olen täällä yksin lapsen kanssa[;)]... noh, minkäs teet... eipähän oo neljättä passattavaa[:D].
Olen ottanut jo sen periaatteen että mitä ei tänään kerkiä, niin tehdään sit joskus[:D]  minkäänlaista nukkumis rytmiä kun ei oikein vieläkään ole, tukka putkella välillä yritän kotihommia tehdä kun neiti nukkuu välillä vain tunnin kerrallaan.
Isoveli alkaa varmaan kohta olla väsynyt nuudeleiden syöntiin...[:D] kun ei muutakaan ruokaa kerkii laittaa. Välillä laitan tytön rintareppuun, kun tykkää olla sylissä niin jo saa jotain tehty.
Mutta onneksi tämäkään vaihe kauan kestä ja elämä sit tasaantuu.
Onneksi äiti on tulossa hoitamaan viikonloppuna ja pääsen tyttöjen kanssa ulos!!
Lauluja ja loruja muistan vain hieman, allin lullin lasta lauluun omia sanoituksia tulee keksittyä kyllä useaan...[:)]
Johonkin aktiviteettiin ois ihan kiva liittyä, mutta mulla vähän sama ongelma.. että kyllästyn ehkä sit ja sitten on jo koko lukukausi maksettu. Vauvauinti kyllä kiinnostaa, kun neitikin niin tykkää vedestä, mutta toisaalta hirvittää ajatus laittaa vauva umpisukkeloon...
Noista vierailuista, meillä ei paljon vieraita ole käynyt kun kaikki sukulaiset asuu 130km päässä, joten rauhallista on, välillä liiankin.
 
Onpa taas lämmin päivä! [:)]
En oo ite vielä ehtiny ajattelemaan muskareita tai muita kerhoja mutta tuo vauvauinti kiinnostais. Ainoo vaan että ainakin meillä päin se on tosi kallista että en tiedä onko sitten varaa käydä [8|]. Varmaan syksymmällä tulee enempi ajateltua kerhoja kun nyt kesä ajateltiin mennä lomaillen ja ilman mitään aikatauluja.

Nyt on ihan pää pyörällä kun oon yrittänyt pähkäillä neitille etunimeä.. Joo-o, meillä ei vieläkään ole sitä tiedossa ja ristiäiset lähestyy (18.7). Oon koko aamun surffaillu netissä mutta mikään ei oikein iske.. Toisen ja kolmannen nimen löin jo lukkoon (mieheltähän ei siis kysytä [:D]) mutta se etunimi.. En haluaisi mitään kauheen erikoista mutta en liian yleistäkään. Ja joku sellanen lyhyt ja helposti lausuttava. Hoh.. Jospa sen keksis.

Toinen pulma on nyt että mitä laitan neitille päälle kauppareissulle.. Ulkona varjossa +25 ja auto tietysti kuin sauna. Mutta kaupassa viileetä. On tämäkin kun koko ajan saa pohtia mikä olis hyvä [8|]. Mutta eipähän ehdi murehtimaan omia liikakilojaan [:D].
 
Toukomasu, meillä on toi nimiasia just toisin päin; etunimi on tiedossa, mutta toinen (ja mahdollisesti kolmas) on vielä kadoksissa.
Arvokkaita noi vauva-aktiviteetit tosiaan tuntuu olevan, siksi jäinkin potimaan, että ilmoittaudunko mukaan ollenkaan... Muskariin ilmoittautuminen olisi menossa...

Mulla on ollut kauppareissulla peitto mukana; autossa ollaan ilman ja sitten kauppaan mennessä oon heittänyt sen päälle jos on kylmä.

Snoocs, nostan sulle kyllä hattua, sulla tohinaa varmasti riittää.

Jahas, sää näyttäis viilenevän ja meidän piti matkat Savoon mökkeileen. Saas nähä miten käy..
 
Heips!

Kuulostaa tosiaan tutulta teidän kirjoitukset. Samat asiat on käyty läpi täälläkin!
En usko Ja_na että teillä koliikkia on, koska eikös silloin pitäisi vauvan itkeä joka ilta n.3h putkeen ilman että mikään rauhoittelu auttaa. Meidän neiti oli myös kova itkemään vielä muutama vko sitten, varsinkin iltaisin. Silloin harkitsin pitkään uskallanko ihmisten ilmoille vauvan kanssa lähteä, kun ei tienyt milloin itkukohtaus alkaa. Mutta nyt viime aikoina, kuin ihmeen kautta, vauva on ollut hyväntuulinen ja kovasti seurustelee. Viihtyy myös itsekseen leikkimatolla lelukavereita katsellen ja hereillä ollessa jaksaa istua sitterissä/turvakaukalossa ilman että hermot menee. Kasvanutkin tyttö on kovasti. Ei ole enää mikään pikkuvauva.
Nukkumisesta sen verran, että en tiedä johtuuko näistä helteistä vai jostain kasvunpyrähdys-vaiheesta, mutta vauva on viime päivinä nukkunut todella paljon... kun muutama vko sitten oli päiväsaikaan hereillä jopa 7-8h.
Johtuneeko sekin helteistä että vauva on myös syönnyt tiheämpään kuin aiemmin, melkein tunnin välein parhaimmillaan. Tai sitten vauvalla on meneillään tiheämmän imemisen kausi, millä hän ns. "tilaa" lisää maitoa. Tällaisia kausia tulee kuulema välillä.[:)]
Mitenkäs, onko teidän vauvoilla minkälainen iho? Onko tullut hormoninäppyjä ja hikinäppyjä? Meillä on molempia, tosin naamasta rupeaa näpyt hellittämään mutta kaulaan ja niskaan on tullut uusia näppylöitä. Samoin kaulapoimut muhii aika hyvin näillä keleillä, talkkia olen kovasti yrittänyt niihin laittaa! Onneksi nyt vähän ilmat viilenee niin moni vaiva helpottaa!
Mutta nyt se on lähdettävä taas imetyspuuhiin! Mukavaa loppu viikkoa!
 
Hikistä iltaa!
 
Täällä sitä taas tuskan hiessä pyöritään..me niiin hankitaan ens kesäks se ilmalämpöpumppu!!!Sisällä on varmaan 50 astetta lämmintä ja ulos ei tulis mieleenkään mennä[:'(]Mä normaalisti tykkään auringosta ja kuumasta,mut toi pikku-neiti vaan vaikeuttaa niin paljon olemista,et parempi vaan pysyä sisällä..
 
Nellillä tulee hikinäppylöitä vähän väliä kun on ihan kauhee hikoomaan ja sit ahnehtii pullosta ruokaa niin hirveellä tahdilla,et maitoa valuu pitkin kaulaa..sit se muhii siellä ja iho on kauniin kukikas[8|]
 
Meijän neiti ei viihdy vielä hereillä ollessaan missään..Sillon ku nukkuu ni on nätisti[:D]Sit ku herää ,ni semmonen tasanen vikinä käy koko ajan..ja ei muuta ku tuttia,sitteriä,tuttia,sitteriä...Ja noin pientä ei kai kauheesti sais sitterissä istuttaa??Mut minkäs teet..Ja kyllä mä Viper rupeen valitettavasti uskomaan siihen koliikkiin..Nyt jo kolmena iltana peräkkäin n.klo21-00 järkyttävä huuto,vaunuja veivataan edestakas,jotta itku olis ees siedettävällä tasolla.Sitten ku nukahtaa ni nukkuuki nätisti aamuun kahella heräämisellä.Tänäänki aamulla tuijottelin nukkuvaa tyttöä ja mietin et kuinka kaikki iltaset kirosanat taas unohtuu ku toinen näyttää niin söpöltä naamaa mutristellessaan[:)]
 
Nyt täytyy taas rientää kotitöiden kimppuun kun neiti nukahti...zau[:D]
 
Moih!

Juu, kyllä täällä on ilmestyny kans noita näppyjä naamaan. Jonkin verran myös rinnan alueella ja niskassa. Näin helteellä tosiaan muhii nuo kaulapoimut ja muut joten ite kans yrittäny niitä aamuin illoin hyvin putsata, välillä kans talkkia laitellu.
Nythän (onneks) helteet helpottaa. Meidän neiti on tänäänkin ollu niin kärttynen eikä oo pystyny kunnolla päikkäreitä nukkumaan kun niin lämmin ja hikevää :(

Ja ette usko... Alko sitten menkat!! [:@] Tai näin ainakin luulisin kun jälkivuoto loppu n.2 viikkoo sitten ja tänään tullu jonkun verran veristä vuotoo.. En olis ihan näin nopeesti oottanu. Tosi typerää...

Mutta nyt lähen neitiä nukuttaa, mies jo alotteli ja minä jatkan.. Nukahtaako teidän vauvelit itestään illalla omaan sänkyyn vai tarviiko nukutella ja olla vieressä?

Hyvät yöt kaikille! [:)]
 
Takaisin
Top