Toukolahjat

Heips vaan, pitkästä aikaa... päivät menee niin äkkiä

Paljon Onnea Ja_na!

Juhannus tuli ja meni, hiljaisissa merkeissä mummolassa, tuli jopa lasillinen viiniä juotua ja sen jälkeen nukutti kyllä makeasti [:D] ja taitaa olla totta tuo että se lisää maidon tuloa, kun nyt sitä tulee niin että aamulla herään aikaisin kun ei kärsi edes nukkua kun on niin täynnä[:D] ja pakko lypsää, no se on hyvä on pakkasessa iso kasa sit kun tarvii.
Neiti kasvaa aivan silmissä ja tississä haluis olla koko ajan ja sit syö niin paljon että pulauttelee pois...  kehittyy niin kauhean nopeasti, naurattelee ja juttelee takaisin. Huomenna ois eka lääkäri, saas nähdä miten on painoa tullut. Puhti-ihottumaa on ollut aika paljon, toivotaan että lähtee pian pois.

Sammakko
, aika ikävä kommentti toi sun kaverilta, tyhmää sanoisin. Kyllä se niin on että kyllä äitikin tarvii omaa aikaa, jaksaa taas paremmin tätä arkea pyörittää. Mulla oma äiti asuu 130km päässä, joten ei ihan lähellä, mutta on luvannut tulla heti kun tarvitsen apua. Ja terassi kierroksen olen jo suunnitellut [;)] ja hyvä on lähtee kun oma äiti hoitaa niin ei huoleta.

Hyvää viikkoa kaikille! Onneksi nyt on lämpimämpi

Onnittelut Ja_na!

Meidän viestiketjun vaavit alkaa olla kasassa! [:)]

Eilinen automatka meni suht hyvin, jos ei huomioida sitä, että myöhästyttiin sovitusta tapaamisesta, kun vaavi aloitti itkukohtauksen, eikä loppua meinannut tulla. Vähän herkässä itku siirryttäessä istuimeen tai vaunuihin, samoin vaatteiden pukeminen saa hirvittävän huudon välillä aikaiseksi.

Miten te toimitte, kun vaavi alkaa ikeä ja hamuilla rintaa, annatteko "melkeinpä paikasta riippumatta" maitoa? Nukahtaako teillä vauva iltaisin rinnalle? Tai melkein heti, kun on saanut pullosta mahan täyteen? [;)]

Tänään olisi neuvola. Saapas nähdä mitä vaaka näyttää... Koon 62 potkupuku oli eilen päällä ja siinä oli jalkaosa aikas sopiva, vaikka muuten tuntui vähän väljältä, isojalkainen? [:)] Eihän noi koot niin paikkaansa pidäkään. Toivottavasti vaan kaikkia vaatteita ehtii käyttää...

Huomenta ja aurinkoiset onnittelut pikkuprinsessojen ja -prinssien johdosta[:)]

Huutelen sen verran kesä-heinäkuisista, että vatsavaivoihin vauvalle kannattaa kokeilla maitohappobakteeritippoja. Mm. neuvolassa suosittelivat ja eivät tee pahaa aikuisillekaan. 

Aurinkoista loppukesää, minä vielä odottelen h-hetkeä.

Voihan... taas sama juttu, paino ei oo tarpeeksi noussut... Pituutta 55cm, mutta paino alle 4000g. höh.
Ei muuta kun lisää vaan ruokaa..

Jaaha, kolmatta kertaa yritän nyt tänne kirjoittaa.. onnistuukohan nyt, jospa tuo neiti nyt nukuis sen verran[:D]
Eka lääkäri käynti takana ja kaikki oli hyvin. Tyttö oli ottanut painoa kilon verran, 4560 ja pituutta 55. Isolta tytöltä tuntuu jo, hienosti on kuulema kehittynyt kun seuraa katsella ja seurustelee. Kyselivät haluanko ottaa rota-rokotteen, mitä olette mieltä siitä, aiotteko ottaa sen? on aika kallis, 160. Itse en tiedä vielä, pitää miettiä.
Sammakko, minä olen käyttänyt tuttia hätä varana(varsinkin jos ollaan kaupassa ym.) ja yrittänyt sillä rauhoitella, mutta jos se ei auta niin tissiä vaan suuhun tai monesti lypsän maitoa mukaan niin on helpompi, ei tarvitse imetys paikkaa etsiä, mutta kyllä olen melkein missä vaan imettänyt. Iltaisin joskus nukahtaa rinnalle ja joskus tutille, varsinkin silloin kun syö niin paljon et alkaa pulautella annan tutin ja nukahtaa siihen ja sylkäisee sen sit pois suusta.

Jaa-a, pitäis varmaa lähteä kohta kävelyllekin kun on niin lämminkin.

Aamua jälleen,
Snoocs, tosiaan meillä tullaan painon kanssa aika pahasti perässä, kun vertaa sun tytön painoon ja pituuteen. Meillä sama pituus, mutta paino on aikas paljon vähemmän. [:(]Tosin se pituuden mittaaminen on aika "sattuman varaista". Näytti vähän siltä, että tulos voisi vaihdella asennon mukaan.. Olis kiva kun jotenkin voisi verrata vauvoja vierekkäin, että miten se painon eroavuus näkyy [:)]

Mä olin ajatellut ottaa sen rokotteen. Ilmeisesti se tulee rokotuspakettiin (silloin ilmainen) vasta syksyllä? Olikohan näin..? Hinnasta en kyllä tiennyt, että se on noinkin hintava. Niitä ylimääräisiä rokotuksia taisi olla myös vesirokkorokotekin.

Sain laskun sairaalakäynneistä. [8|] Aika monta käyntiä oon jo maksanut, nyt tuli joku koontilasku viimeisimmistä käynneistä.. 250€ auts, eikä tossa oo vielä kaikki mukana. Just luin juttua miten paljon lapsi tulee maksamaan: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200906239817065_uu.shtml
[:)]

Paljon onnea Ja_na!

Tänään olis sitten poitsun ensimmäinen neuvola käynti edessä... Saas nähdä mitäs siellä sanotaan [8|].
Ihanan aurinkoinen päivä näyttäisi taas olevan tulossa [:D], pääsee pihalle ottamaan aurinkoa poitsun päikkäreiden ajaksi. Mites teillä muuten on vauvelit alkaneet nukkumaan vaunuissa? Meillä nukkuu n. 3 tuntia ja tykkää kovasti...

Mutta nyt aamu hommiin ja sitten neuvolaan!

lämmintä aamua :)

Sammakko : toivotaan että paino alkaa nousemaa.eihä siin varmaan ole kuin ruokaa vaan :) mahd. entistä enemmä ja useammin.. [:)]

mulle ei ole vielä mainittu edes mistään roko-rokotteesta. ja en muutenkaan tykkää edes tuosta neuvolatädistä.. aah. [>:]
itse kans olen tuttia käyttäny hätävarana just jos kaupassa käydää ja siell alkaa hirmuton huuto.. mutta muuten koettanu välttää tutin antamist..
meillä nyt sami on alkanu hieman pulauttelemaan enemmän mitä aiemmin.. hmm.
joo itse sain kans jo sen sairaalalaskun 200 euron kieppeille se meni...auts tosiaan.

meillä kans tykkää nukkuu vaunuissa.. :)  ja toissa yönä mummolas oltiin yötä niin siellä nukuttiin yöllä putkeen 6h.. mä en ymmärrä miten äiti teki sen :D mummo touhusi koko illan pojan kans :D

miten teill muuten katteleeko jos on lattialla,niin molempiin suuntii? meillä meinaa aina vaa kattoo oikeelle..ei juurikaa vasemmalle.. onkoha siin et pitäs jo tuostakinn asiasta huolestua..?
mut ihana päivä näyttäs tuleva,jos sitä tänää lähettäs piknikille.. [:)]

aurinkoista päivää kaikille! [:)]

Hellou...
ihana ilma tosiaankin, käyntiin jo rannalla ja neiti tykkäs.
Sammakko, kyllä se paino siitä lähtee varmasti nousuun [:)], kiva ois verrata kyllä, se pituuden mittaus tosiaankin ei aina varmaan pidä paikkaansa. Luin itsekin siitä mitä lapsi tulee maksamaan ja rupes hiukka hirvittään, näin kahden yksinhuoltajana[X(]
Anihani, en oikein osaa tuohon katseluun sanoa, meillä neiti kattelee joka suuntaan, pää pyöriin kuin väkkärä ja seuraa myös katseella, en kyllä usko että sulla mitään aihetta huoleen jokainen lapsi kehittyy omalla tahdillaan. Äitini sanoo mulle aina, että pitää vaihtaa kylkiä jos nukuttaa tai makuuttaa kyljellään, en tiedä oisko sillä mitään merkitystä.

Iltaa äipät[:)]

Me käytiin myös ekaa kertaa neuvolassa tänään ja painoa oli 4790g,pituutta 55cm.Sinänsä aika hauskaa kun meidän neiti tais kuitenkin olla porukan nuorin..[:D]Viimeks sain lekurilta kuulla siitä,et syötän lasta liikaa,mut nyt terkkari sano,et painoa tullu just sillai ku pitääki,et ihan oikein ollaan tulkittu nälkäviestit.Eli sain näyttää pitkää nenää lekurille[8D]

Rokotuksesta terkkari sano,et annetaan heinäkuussa syntyneille ja siitä eteenpäin..muistaakseni..[:)]

Meillä isäntä huolehtii siitä,et vauva nukkuu lähes aina kyljellään(pelkää ilmeisesti,et jos tulee puklu ni raukka tukehtuu..)ja yritetäänki aina vaihtaa kylkee vuoron perään.

Eilen käytiin pikku-neidin kanssa ekalla vaunureissulla ja hyvin nukku matkat mennen tullen.Onko teille jo tullu jonkinnäköstä rytmiä?Meillä yöunille käydään vielä toistaseks kaikkee 22 ja 01 välillä..Tosin eihän tyttö oo ku reilu 2 viikkoa..Mut missähän vaiheessa siitä rytmistä vois ruveta haaveilemaan?[:)]

moikkamoi!

onnea paljon Ja_nalle [:)]!!

meillä oli pojalle tullu painoa lisää 20g eli nyt on 4580g, mutta pituutta on sentään kasvanu, nyt on jo 61cm. painoa pitäs tulla n.kilo lisää, ni sitten menis edes vähän käyrien mukaan. eli nyt sitten annetaan vaan vieläki enemmän lisämaitoa, että sitä riittäs painonki nousuun eikä pelkästään pituuteen [:)]. toivottavasti ei vain liikaa ala kasvamaan sitä pituutta..ollaanhan me toki miehenki kans pitkiä, että sehän on varmaan ihan geneettistä, mutta silti sitä huolehtii, ettei vaan ole mikään vialla.

mutta nyt pitää kiirehtiä iltapuuhiin :).

Aamua,

Teittu, meillä tosiaan sama, painoa tarttis saada lisää. Nyt sitten mennään neuvolaan taas ensi viikolla, muuten ei olisi tarvinnut mennäkään, kun vasta lääkärin tarkistukseen. Ollaan tosiaan oltu viikoittain, välillä kahdesti, neuvolassa. Onhan se hyvä, että asiaa seurataan.

Mitä tulee äitien terveyden seurantaan, oon aika "huvittunut" siitä miten ennen raskautta mäkin ravasin kahdesti, noin kuukauden ajan, sairaalan poliklinikalla korkean verenpaineen takia, vauvan ei-linjassa olevan kasvun takia (mikä osoittautui vääräksi), olin tosiaan jopa viikonlopun raskausmyrkytysvaaran takia sairaalassa (mitä lääkäri ei tullut ikinä tutkimaan ja mitä ei edes ollut.. virtsatestin tulkintavirhe).

Nyt kun raskaus on ohi, verenpaine on yhä korkea ja ne kaikki ompeleet ja ylipäänsä repeymän paraneminen - höm, kukaan ei oo enää kiinnostunut. Hemoglobiinista puhumattakaan, kun miettii miten suuret vuodot on olleet. Sitä ei oo mitattu kertaakaan synnytyksen jälkeen. Jälkitarkistus on sitten - no, joskus. Tällainenkin tuli mieleen, että neuvolaan kun mennään, niin olisiko hölmöä mitata esim. äidin paino samalla? Luulisi, että se olisi jotenkin kannustavaa äitiäkin kohtaan, vaikka eihän heti saa dietille alkaa.. siinä mielessä siis vähän huono juttu... [8|]

Mä olen aina käynyt neuvolassa samalla vaa'alla, jotta voin verrata saman vaa'an tulokseen, mikä siis oli alkupaino. Niin... mulla varmaan onkin joku neuroosi tohon painoon. Ehkä osittain siksi, että mulla ei oo varaa ostaa koko vaatekaappia uusiksi [:)] Vaatteet kun ei mahdu vieläkään päälle![8|]

Tulipas paasattua, huh huh...
Johtuisko siitä, että mulla oli tajuton pään jomotus yön jäljiltä, mutta hei sehän taisi mennä ohi. [:)]

Eilen oli sitten ensimmäinen neuvolakäynti...Taisi äiti jännittää enemmän kuin poitsu [:D] vaikka menettikin hermonsa kun neuvolantäti kiskoi hereille kesken päiväunien... Paino oli nyt 4180g ja pituutta 52,5 cm, eli ihan normaali vauhtia kuulemma kasvaa.

Rota-rokotteestakin oli puhe, tulee kuulemma syksyllä neuvolan rokote ohjelmaan (eli sen jälkeen laitetaan automaattisesti ja on ilmainen), mutta tällä hetkellä siitä täytyy vielä maksaa jos sen haluaa... Hinta on kuulemma n. 80 euroa/rokote ja niitä annetaan kaksi. Nyt sitten onkin pähkäilty, että laitetaanko rokote vai ei [8|] Tuostakin tuntuu jokaisella tutulla ja sukulaisella olevan eri mielipide [:@]

Anihani, kyllä meilläkin muksu enemmän ehkä kattoo oikealle kuin vasemmalle lattialla ollessaan. Mutta välillä pää pyörii niin kauheasti että huh huh... Alkuviikosta poitsu olallani ollessa pyöräytti päänsä niin vauhdilla, etten kerennyt reakoimaan ja otsa kolahti simälasieni kulmaan.Pieni jälki siitä tuli, mutta onneksi häipyi saman päivän aikana...

Mutta nyt poika huutaa ruokaa, joten täytyy mennä...

Huomenta,
Sammakko, oli pakko tulla kommentoimaan, olen nimittäin miettinyt ihan samaa kuin sinä, vaikka täällä ne tuntuu olevan erityisen huolissaan miten olen voinut henkisesti, kyselevät että tuntuuko että olen väsynyt ja masentunut ja että jaksanko, vai liekkö vain normi kysymyksiä kun terveyden hoitaja itsekin sanoi tuo kysymysten jälkeen että et kyllä näytä yhtään väsyneeltä tai masentuneelta[:D]. 
Mutta painot ym. ois ihan kiva lisä, jotain äidillekin eikä tosiaan vain se jälkitarkastus. Mulla sama ongelma entiset vaatteet ei kaikki mahdu päälle ja uusiakaan ei ois vara ostaa, kauppoihinkaan ei huvita lähteä kun potuttaa kun ei sit voi ostaa mitään kivaa ja uutta[;)].

Ihanaa kesäpäivää kaikille!

Enpä pitkään aikaan ole ehtiny kirjoittaa, kun on ollut kaikkea touhua. Poika kumminki nukkuu nyt pihalla, et on hiukan aikaa. [:)]

Ristiäisetkin tuli ja meni, poika sai nimen Valtteri Taito Tapani. Hienosti meni koko juhla, vaikka äiti pikkasen stressaskin.[:D]

Juhannuksena oltiin Pohjanmaalla miehen isoäidin luona ja oli kyllä mukvaa. Automatka meni hyvin, vaikka oli 300km matkaa, niin poika vaan nukkui koko reissun. :)

Meillä kans yöt on nyt alkaneet mennä paremmin. Poika saadaan nukkumaan siinä 22 maissa, sit hän syö 2-4 aikaan ja sit yleensä vielä kuudelta aamulla. Koko tämä viikko ollaankin noustu sängystä siinä seitsemän ja kahdekan välillä. :) Kovasti oon yrittäny pojalle sanoa, jos hiukan vielä nukuttais, mut eipä sitä aurinkoista hymyä voi vastustaa. [:D] Miten, nukkuuko teillä vauvat vieressä vai omassa sängyssä? Meillä alkuyön omassa sängyssä, sit vieressä, kun herää muuten pinnasänkyyn siirrettäessä. Miettisin myös, miten pojan saa sit nukkumaan, kun ei enää imetä, kun tykkää nukahtaa tissille. Kaveri kumminki sanoi, et kyllä se sit tottuu, kun saa pullosta kunnon satsin ja masu on täynnä. [:)] Välillä imettäminen on tosi rankkaa, ku on semmosia päiviä, ku vaan haluaa imeä... päivä kerrallaan edetään.

Huomenna olis 2kk neuvolakin! Aika menee niin nopsaa! Saa nähdä, miten on poju kasvanut taas... komea kaksoisleuka ainakin löytyy, vaikka muuten onki jäntevä ja solakka. Menee vielä 50cm vaatteet! Eipä ole menneet hukkaan, kun miehen lähetin niitä hakemaan, kun tultiin sairaalasta. [:D] Mä kävin ostamassa sen rota-virus -rokotteen, enkä tietty tajunnut, kuinka kallis se on! Huh... terkkari saoi, et se tulee ensi syksynä rokotusohjelmaan, niin meinasin, josko se sit olis tehokas... toivottavasti, tolla hinnalla! [:o]

Kävin jälkitarkastuksessakin ja kaikki oli hyvin. Arpikudosta tietty hiukan aina jää, kun mulla oli niitä repeytymiä. Niistä kun oli juttua, niin mulla oli kans reilu toista viikkoa lapää tosi kipeä, kiristi ja jomotti, eikä voinu istua. Mut mulla auttoi säännöllinen Burana, kun se laskee turvotusta, kun tikit kiristää.
Joku kyseli siitä hemoglobiinista... sairaalassa kuulin hoitajalta, et synnytyksen jälkeen hemoglobiinia ei kannata katsoa, kun se yleensä normalisoituu synnytyksen jälkee, kun ei tartte niin paljon pyörittää sitä verta ja happea. Ja synnytyksen aikainen vuoto 500 milliin asti on normaalia, eikä vaikuta hemoglobiiniin. En sit tiedä, mut mulle toi oli ainakin uus juttu. [:)] Mut neuvolasta kannattaa kysyä.

Synnytyksestä on nyt 8 vko aikaa ja eilen ensimmäistä kertaa PITKÄÄN aikaan heilutettiin miehen kanssa peittoja. Ai että se oli mukavaa! [:D]

Jeps, taidanpa mennä tekemään jotain hyödyllistä, kun poika nukkuu. [:D] Tai onhan tämäkin hyödyllistä. [:D]

Lämpimiä päiviä kaikille!

-Äippä ja Valtsu [8D]

Aamua taas,

Nautin näistä aamuhetkistä, kun on sopivasti mahdollista touhuta vaikka mitä. Tosin siivouskaan ei meillä päiväunia haittaa, eikä oikeastaan mikään muukaan. Meillä on heti alusta ollutkin, että puhelimet soi ja telkku on päällä, vaikka vaavi nukkuukin. Onneksi. Ei siis tarvi varoa äänien kanssa ja olla sen koommin hissukseen silloin, kun vauva nukkuun. Vai onko tää joku vauvojen "tapa", että uni muuttuu herkemmäksi myöhemmin...? Niin en tiedä...

Mä en oikein vieläkään uskalla ottaa samaan sänkyyn nukkumaan. Siinä mielessä kurjaa, koska tosiaan vaavi herää silloin, kun siirtää omaan sänkyyn, jos siis on meidän sängyssä ollut.

Toukka85, kiitti tiedosta, koskien sitä hemoglobiinia, mähän siitä vouhosin [:)] Ilmankos sitä ei oo missään vaiheessa mitattu.. [8|]

Snoocs72, millaistakohan apua saisi jos sanoisi, että on väsynyt/masentunut... [8|] Multa kysyttiin, että miten jaksan, kun tulee itkukohtaus. Ei ne niin pahoja ole, että niitä ei jaksaisi, että sen puoleen ei hätää. [:)]

Painoon liittyen, kun puhutaan, että saisi alkaa vatsalihaksia etsimään/parantamaan/treenaamaan vasta sitten, kun rako ??? on hävinnyt, ettei jäisi pömppöä, niin mistä oikein on kyse? Kylkiluiden kohdallako? Vai oonko siis tajunnut TAAS jotain ihan omiani?
Ai että mä olen aina niiiiiin pihalla....

Meillä oli se isyydentunnustus. Aika nopsa juttuhan se tosiaan oli. Passin hankinta ja pankkiasiat pitää hoitaa yhdessä, tällaiset asiat se neuvoja mainitsi [:)]

Vauvamasu, oliko teillä tosiaan nyt vasta eka neuvolakäynti? Onko toiminnassa kunnittain vähän eroa?

Huomenta!

Vähän taitaa kunnittain olla eroavaisuuksia neuvola-toiminnassa. Minusta on huolehdittu todella hyvin myös raskauden jälkeen. Minulta mitattiin hemoglobiini ja verenpaine vauvan ensimmäisellä neuvolakäynnillä, samoin virtsanäyte otettiin ja paino. Ehkäisy-vaihtoehdoista kerrottiin myös jo varhaisessa vaiheessa. Muutenkin neuvottu ja infottu hyvin!
Meillä myös vauva nukkuu sen paremmin mitä kovempi meteli. Kantoliinassa nykyään rauhoittuu vasta kun alan imuroida[:D]. Kyllä se uni kuulema muuttuu herkemmäksi vauvan kasvaessa, joten täytyy nyt nauttia vielä näistä hetkistä.
Aika varhaisessa vaiheessa kaikilla ollut ristiäiset. Meillä vasta 18.7. Vauva silloin 2kk. Vähän vaikea on ollut pitää nimi salassa ystäviltä ja sukulaisilta. Kaikki utelee koko ajan että mikä se nimi on ja arvauksia satelee. Ei vaan kukaan ole vielä oikein veikannut.
Tänään aion olla ensimmäistä kertaa yli 4h erossa vauvelista kun lähden kaunistautumaan (kasvohoito ja jalkahoito). Mummo tulee hoitamaan. Ja eilen kävi niin ikävästi että pakastin suli ja siellä äidinmaidot mukana. Joten vauva saa sitten korviketta sillä välin kun olen poissa. Jännittää vaan "räjähtääkö" tissit kun on niin pitkä tauko imetyksessä eikä pääse välissä pumppaamaan.
Mutta nyt täytyy ruveta valmistautumaan. Aurinkoista viikon jatkoa!

Kaunista keskipäivää[:)]

Meilläkään täällä Vantaalla ei ole mitattu hemoglobiinia tai painoa,tai mitään muutakaan..Mikä sinänsä on mua ihmettänyt kun vuosin verta 900ml ja hemoglobiini sairaalassa oli 88,normaalisti 130..Mut kaipa se ihan kohtalainen on ku kerran pystyssä ja hereillä pysyn..[;)]

Ristiäiset meillä on jo 4.7 kun mikään muu päivä sopinut kiireisille sukulaisille ja kummeille.Vähänhän tuo nopeesti tulee,mut onpahan sekin sit ohi..[8D]

Vatsalihaksista sen verran,et se rako tarkottaa kaiketi keskellä vatsaa olevaa väliä.Vatsalihakset kun siirtyy kasvavan kohdun tieltä lähemmäs kylkiä.Just eilen kaveri( on personal trainer) muistutti,et liian nopeesti niitä ei saa ruveta treenamaan kun muuten rako saattaa jäädä ja tulee ruma maha..tosin itsellähän ei mitkään sixpäkit näy,et en sit tiiä näyttäskö mitenkään erilaiselta..[:D]

Meillä myös pidetty meteliä alusta asti,et josko unen herkistymisen jälkeenki ei olis ihan niin herkkä äänille..toivoa ainaki sopii[:)]

Onko teillä kellään muulla koliikkia havaittavissa..?Meijän neiti on nyt siis vajaa 3 viikkoa ja parina iltana,ilman mitään kummempaa syytä itkeny 21-22.30..Eilen ruvettiin miehen kanssa miettimään kun tyttö nukahti 21 jälkeen noin 12 kertaa,mut aina muutaman minuutin kuluttua pärähti itkemään,et olisko tää nyt sitä kuuluisaa koliikkia?Muutenkin musta tuntuu,et meijän neiti on ällistyttävän paljon hereillä ikäsekseen..Aamulla herää 10-11 aikaan ja sit nukkuu päivän aikana ehkä 6 tuntia max sinne 22.30 mennessä..Miten paljon teijän pienokaiset on hereillä päivän aikana?

Sammakko, täällä neuvolat on siis kuukauden välein puoleen vuoteen asti ja sitten harvemmin. Eli nyt oli ensimmäinen kun poitsu täytti kuukauden...Viikon iässä oli kyllä terveydenhoitajan kotikäynti.

Ei täälläkään ole mitattu hemoglobiinia tai painoa, ainoastaan siitä masennuksesta ja väsymyksestä kysellään... Kai se on toisaalta hyvä homma että kartoittavat, vaikka jotenkin turhalta itsestä tuntuukin.

Mutta nyt täytyy lähteä tekemään viimeisiä valmisteluja ennen huomisia ristiäisiä...[:D]

Takaisin