Toukolahjat

Hyvää huomenta[:)]

Kiva lukea teidän kuulumisia Toukka85 ja huomata,että kyllä sä siitä selviää ja asiat menee painollaan vaikka kuinka jänskäis..[:)]

Saat maam80 täysin sympatiat tältä suunnalta!Meillä kans ryyppyreissut tuppaavat venähtämään..Nyt eilen mies oli ekaa kertaa sovitusti selvinpäin ja kyllähän napina aikamoinen oliki..Tyyty kuitenkin kohtaloonsa ku muistuttelin et en oo mikään neitsyt maria ja kokenu neitseellistä sikiämistä,et ukollakin on oma osuutensa mun tilaan.On se jotenkin niin uskomatonta,et miehet ei ton vertaa pysty  toisen saappaaisiin hyppäämään..Ite ollu selvin päin elokuusta ja toinen ees viittii kitistä max 5 selvästä viikonlopusta..Jaksamista sulle,sitä noiden miesten kanssa kyllä tarviiki..[;)]

Muakin Sammakko jännittää se kipu,niinku varmaan useampia meistä..[:)]Mut oon vaan yrittäny psyykata itteäni,et ku muutki selvii ja tekee lapsia vielä sen jälkeenki,ni kyllä mäkin selviän..Monella kaverilla epiduraali on käytännössä vieny kaikki avasvaiheen kivut ja yks kaveri peräti herätettiin ponnistamaan..[:D]Luonto on naisen kropan tohon hommaan muovannu ja nykyaikasella lääkehoidolla siitä on saatu huomattavasti inhimilllisempi tapahtuma.Kyllä me siitä selvitään,kaikki[:)]

Nyt siivouspuuhiin,että huomenna voi juhlistaa ensimmäistä äitienpäivää(kun on jo melkein äiti)[:)]

aurinkoista aamua :)

täällä kans mies karkasi eilen ulos.. en toki minä aiheuttanut sitä,tiuskimalla jokaisesta asiasta.. mutta ajoissa tuli onneksi kotiin, ja sitte taas kaikki olikin paremmin ku sai hieman tuuletella ajatuksiaan.

voi kumpa tää olisi jo ohi..:) jotenki sitä vaan oottaa ja oottaa.. mutta mitää ei tapahdu.. itse kans en ole ostanut mitää sen erikoisemmin äitiysvaatteita eikä oikein ole myös täälläkää mitä pukea päälle.. mutta ei sitä onneks ulkona ole tullu nyt seen koommin käytyä että pitäisi jotenkin "hienommat" vaatteet olla päällä..
synnytys jännittää ja siitä aiheutuvat kivut.. miten jos en selviikkään siitä ja sattuu jtn ihan kamalaa.mutta pitäisi tokin luottavaisin mielin mennä eteenpäin..

hih. äitylykin soitteli tossa ja kyseli joko on tullut tuntemuksia et synnytys olisi lähellä..taitaa olla mummo kuume kun ensimmäisest on kyse :) jouduin pettymyksen tuomaa ja sanomaa että ei ..

taitaa snoocs olla seuraava joka saa nyytin syliinsä :) hienoa.. jospa siis minäkin pian kun muutenkin la oli lähekkäin.tosin eihän se sitä katso.. [&:]

ja tuossa aiemmin mainitsin omast mielialast pitäisi varmaan puhua miehelle asiasta.eilen melkein sain avattua suuni sen asian suhtee mutta sanat jäivätkin teille tietemättömille.. [8|]  mutta onneksi mieli alkaa pikku hiljaa taas nousta..mukava lukea toukka85 elämästä nyytin kanssa :)

mutta menen tästä mittailemaan verenpaineita.. aurinkoista viikon loppua..[:)]

Huomenia!

Ikävää kyllä kuulla maam80 että miehes tuolla lailla häviää ryyppyreissulle ja vielä noin lähellä laskettua aikaa, ei ne ukot oikeesti taida tajuta mistään mitään [&:]. Ja kun ei se vaavi välttämättä paljoo ilmottele kun lähtee tulemaan ja voi äkkilähtökin tulla ja nopea synnytys et hyvä jos ite ehtii mukaan (harvinaista kyllä, ainakin näin ekakertalaisella). Mutta tosiaan, miehesi siinä menettää ja paljon jos juuri silloin on jossain reissullaan. Ja varmasti miestä kaduttaa ja harmittaa jos jää oman lapsensa syntymästä pois pelkän viinan takia. Jaksamista sinne maam80 oikein paljon! Yritetään sua ainakin täällä tukea mahdollisimman paljon [:)].

Kiitos toukka85 kun kävit kertomassa teidän kokemasta imukuppisynnytyksestä, hieman rauhoittui olo kun kuuli että ei se välttämättä niin kaameeta oo miltä näytti. Tai ainakin siitä selviää noin hyvin [:)]. Mieliala kyllä vaihtelee synnytyksen suhteen tosi paljon et itelläkin välillä käyny mielessä et haluan sektion kun en varmasti tuu sitä kipua kestämään. Mutta melkein heti tulee olo että jos muutkin on selvinny niin miks en minä?? Kovasti koitan itteeni psyykatan ja tsempata [:D].

Täällä ei vieläkään mitään kummempia merkkejä et vauva pihalle haluais [8|]. Onko muut bongaillu esim. limatulppaa vielä..?? Kun ei sitäkään oo näkyny vaikkakin neuvolan täti sano että voi tulla huomaamatta esim. suihkussa. Olis edes yksi merkki että synnytys on lähellä..
Mutta nyt aamupalalle.... [:)]

pikaisesti vastailemaan ainakin omalta osuudelt tuosta limatulppa asiasta,..
itse aina joka kerralla koettaa sitä aina tsekkailla,samoin jos hieman tulisi verta? mutta niin.. ja suihkussa ollessa jos se tulisi niin luulisi että sen huomaisi kumminki? tai sitte ei, mutta merkkejä odotellessa :)

jaksamisia kaikille [:)]

Moi! oonpi seuraillu tätä keskustelua aikalailla siitä asti ku tulin raskaaks... (mulla LA 22.5 ja esikoista ootan). Nyt vasta otin itteeni niskasta kii ja aattelin jotain tänne raapustaa[:D]

Tuosta limatulpasta nii mulla se irtos tasan viikko sitte.. mentiin samantien miehen kaa sairaalaan ja siel ne tuumaili vaan ett juu-u onhan se irronnu... eikä vieläkään oo mitään sen kummosempia merkkejä siitä et vaavi syntyis, vaikka onki laskeutunu kinnittyny pehmetyny ja parille sormelle auki...

En ois ikinä arvannu kuinka pitkältä tää loppuaika voikaan tuntua[&:]

Vointeja kaikille[:D]

Tervetuloa joukkoon mukaan manda! [:)]

Joo-o, se on näköjään tuosta limatulpastakin turha tehdä mitään johtopäätöksiä. Yhdellä tutulla kun irtos se niin synnytys käynnisty muutaman tunnin päästä... Ja toisilla taas menee monta päivää. Turhauttavaa kyllä [&:]. Ei auta kun ootella... Mutta nyt lähden kaverin luo kattelee leffaa jos sais muuta ajateltavaa [:)]

missäs se muuten on se automaattinen allekirjotus paikka??? en oo mikään kovin fiksu näis tietokone jutuis..

Kiitos kaikille kannustuksista, näin se vaan meni että mies otti ja lähti kun laskettuun on 3 vkoa. Viinan himo oli liian voimakas ja taisi tulla pupu pöksyyn. Turha kitistä enää, pakko vaan jaksaa yksin ja pitää pienokainen mielessä. Onneksi on ystäviä, pari hyvin pärjännyttä yh:takin joten ei maailma tähän kaadu vaikka siltä tuntuukin juuri nyt. No, tämä on ns odotuspalsta joten en itke tuosta asiasta enää. Vauva on potkinut tänään ihan hirmuisesti että jopa sattuu välillä, no, kai sekin ottaa stressiä.. Eikun eteenpäin sanoi mummo lumessa.

joo elikkä tosiaan limatulpan irtoaminen ei ole mitenkää välttämättä merkki lähestyväst kuten tuossa jo ilmenikin.. nooh..
tänää ollu ehkä hieman hiljasempi päivä asukilla ja pohtinu pitäskö soittaa synnärille asiasta.. mut ne kumminki vaan sanoisi et seuraile tilannetta.. [&o]
jotenki ei vaa kehtais "pikkuvähis" asiois soitella ja sit ku aattelee et ne pitää mua ihan uusavuttomana yms. mutta seuraillessa.ja kyl tuossa hieman taas liikuskeli..en tiiä oikee ees mitä ajatella tai miten päin olla.. kaupassa käydessäkin alaselkää sattu tajuttomasti..
ja tervetuloa joukkoo manda :) automaattinen allekirjoitus eikös se tuolta oma käyttäjätili osiosta löydy..muistaakseni :D

Myrskyisää lauantai-iltaa,

täällä tuulee kovaa ja satelee välillä vettä. Melkolailla koiranilma siis ulkosalla. Aamupäivä oli ihanan aurinkoinen ja lämmin. Osa oli jo kesävaatteissa kaupungilla shortsit päällä ja silleen..

Voimia siulle Maam80 tuo ei oo kyllä reiluu ketään kohtaan. Kyllä miehelläsi on ollut osuutta asiaan ja toivottavasti kantaa vastuunsa tulevasta pienokaisesta edes taloudellisessa mielessä. Toisaalta ehkä se ei vaan ymmärrä mitä menettää! Oma lapsi tulossa ja lähtee kävelemään...eipä voi sanoa, että olisi miestä hänessä. Kiva, että siulla on kavereita, että et ole yksin asian kanssa.

Sammakko, joo kyllä oikeesti päätös on siun, jos oikeesti pelkäät alateitse synnytystä: Käy juttelemassa vaikka psykologin kanssa asiasta, niin niiden on pakko ottaa asia tosissaan. Eikä ne voi pakottaa sinnuu synnyttämään alateitse. En miekään olisi perätilassa lähtenyt yrittämään, vaikka olisivat kehoittaneet sellaiseen.

Vauvalle ostin tänään ulkohaalarin, kun äitiyspakkauksen puku on aika iso, se joka on vaaleansininen. Olisi varmaan hukkunut siihen, kun tulee kotiin. Tuli siinä samalla ostettua kyllä farkutkin ja parit sukat. Ei voinut olla ostamatta...ehkä tää laantuu, sitten kun ei pääse aina menemään kaupungille.

Seuraavaksi saunomaan...

Huomenta ja hyvää äitienpäivää! [:)]

Jos et halua lukea synkkiä mietteitä, hyppää kirjoitukseni yli. Nyt kuuluisi iloita äitienpäivää. Kyllä sen huomaa tosiaan että vauvapoloinen kärsii erosta jo nyt (kerron nyt kuitenkin vaikka jo sanoin etten tästä enää kitise..). Potkii ja riehuu koko ajan kun on vaikea itse rentoutua. Asunto täynnä roskasäkkejä missä miehen tavaroita, olisipa tämä mylläkkä pian ohi [:@]. Tukea olen saanut ystäviltä paljon, nyt vähän huolestuttaa tuo synnytyksen jälkeinen aika kun oli tarkoitus olla miehen kotona.. Onko täällä ketään muita yksin odottajia? Miten olette tuon asian ratkaisseet? Vanhempani asuvat liian kaukana eikä pääse avuksi.. Kääk.

Tänään on sitten synnäriin tutustuminen, kerron siitä kun olen käynyt (klo 15).

Hyvää Äitienpäivän aamua kaikille!

Ja sit vähän valitusta täältä suunnalta... Tajuton päänsärky vaivannut koko yön. Vissiin paineet vähän korkealla jälleen, mutta mitään muita oireita ei oo, joten kait se tästä ohi menee.

Maam80, sairaalakäynti oli ihan hyvä juttu. Mä olin siellä jokunen viikko takaperin. Nyt ainakin tietää mihin on menossa [:)] Oliskin ollut jännä jos oltais osuttu samalle kerralle. Kerro tosiaan sitten, että mitä pidit. [;)]
Sen vierailun jälkeen mulle kyllä tuli jälleen se tunne, että leikkaus olisi mun juttu enemmän, en tiiä miten se siihen sairaalalla käyntiin liittyi Mähän oon siis tässä viime ajat kääntänyt ajatuksiani puolelta toiselle, mutta niin kuin joku tossa kirjoittikin, niin oon ajatellut myös, että kyllä mäkin sen kivun kestän kun muutkin [8|] Sairaalassa oon käynyt jo muutaman ylimääräisen kerran tän asian tiimoilta ja leikkausta ei tässä vaiheessaa nyt enää mietitä, siis suunniteltua. Uusi ongelma on sitten noi paineet...

Mä oon niin jäykkä [:)] joten en varmaan edes näkisi jos limatulppa irtoaa. Höm, voiko sitä olla huomaamatta..? Virtsakokeen ottokin on jotenkin niiin niin niin hankalaa [:D]

Manda, kiva kun liityit mukaan. Pysyhän linjoilla ja rohkeasti vaan tekstiä tulemaan. Kiva kun on paljon ajatuksia luettavana.

Sivun yläreunassa on kohta Oma käyttäjätili, sinne kun lisää automaattisen allekirjoituksen kohtaan sen osoitepolun, sit pitäisi toimia. Kait. En enää ihan muista...

Maam80, ainakin mun mielestä tää on palsta, jossa saa keskustella kaikesta. Täytyy asioita saada purkaa. Vaikka kavereita onkin, niin kirjoittaminen on kuitenkin jotenkin erilaista. En heti ymmärtänytkään, että teillä on noin vakava tilanne menossa, että mies on kokonaan lähdössä. Kyllä asiat vielä selviää, usko pois.

Voi että kun toivoin että olis tullut yöllä lähtö synnytykseen niin nyt vois jo oikeesti itsekin äitienpäivää viettää [:D]. Mutta ei tietenkään merkin merkkiä. Nyt on itseasiassa olo alkanu liiankin hyvä olemaan ja välillä tuntuu että eihän tässä raskaana ollakaan kun olo jotenkin niin normaali. Vauva piti kyllä eilen niin mahdotonta menoa mahassa että pelkäsin nahkan repeevän [;)]. Onneks rauhottu kun nukkumaan kävin ja vieläkin hissukseen ollu. Täytyy varmaan kohta alkaa tökkimään taas hereille..

Minäkään en tajunnut maam80 että teillä tosiaan noin vakava tilanne päällä. Mutta onhan se pitemmälllä tähtäimellä tietysti kaikkien kannalta parempi että elätte miehen kanssa erillään jos viina paha ongelma on. Kurjaa kyllä että näin raskauden loppuvaiheessa joudut käymään tälläistä kriisiä läpi [&o]. Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin ja mieshän tässä eniten menettää. Ja ilman muuta täällä saa kirjoitella asiasta kuin asiasta ja ainakin itsellä sekin jo vähän oloa helpottaa että saa ajatuksia purettua ulos tällä tavalla.

Minulla kans tuottaa hankaluutta tuo virtsakokeen otto kun ei sitä enää taivu niin että alakertaan jotain näkisi [:D]. En sit tiiä siitä limatulpasta mutta niin ainakin neuvolan täti tuumi että voipi mennä ihan huomaamatta. Ja joillakin se menee vasta justiin ennen synnytystä laitoksella. Ja toisilla kun voi irrota monessa osassa eli sillon kai sitä on hankala tulkita.. Tiiä näistä sitten..

Hyvää Äitienpäivää kaikille![:)]

juu mullakin aina vaikeuksia ton pissanäytteen kaa... ku jossain paikoissa se kuppi on niiin pieni et sit pitää vaan summassa sohia et jospa sinne vähän pissaaki eksyis[;)]  Mulla se tulppa jäi paperiin kii ku kävin vessas..et ois kyllä saattanu mennä multaki ihan ohi!!

Ja maam80 senkus kirjotat! tottahan ne jotkut ikävätkin asiat liittyy odotukseen.

Mäki luulin aina et tuun pelkään synnytystä tosi paljon, mut jotenkai en osaa pelätä kun en tiedä miltä se tuntuu.. ja hyvä niin[:D]

Nyt mummulle kakkua syömään

Maam80 olen muiden kanssa samoilla linjoilla, että kaikki arjen asiat liittyvät tällä hetkellä myös raskauteen ja odotukseen ja parisuhde varsinkin. En voi muuta sanoa kun jaksamista sulle ja toivon että ratkaisu on kuitenkin se oikea ja säästyt jatkossa turhilta murheilta. Lapsen kanssa kun kuitenkin tulee niitä uusia huolen aiheita muutenkin. Toivottavasti sulla on tukiverkkoa ympärillä ja minä ainakin henkilökohtaisesti olen myös saanut terveyskeskuksesta todella paljon apua noin vuosi sitten tiukkaan elämäntilanteeseen. Se vaati vain sen että laskee hiukan "kyllä minä pärjään yksinkin" asennetta ja lampsii sinne kertomaan että nyt tarvii tehdä jotain ennen kun asiat on oikeasti huonosti. Ottavat kyllä vakavasti, eivät leimaa masentuneeksi/hulluksi ja apua saa, enkä tarkoita nyt mitään lääkityksiä. Näin ainakin Helsingin puolella vaikka lehdistä muuta saakin lukea. 

Täällä muutoin vointi ennallaan, ei mitään merkkiä siitä, että lapsi alkaisi olla tuloillansa vielä aikoihin, tosin laskettuunkin on aikaa vielä 3 viikkoa. Mietin tässä että olisikohan sitä vielä niin kunnossa että pystyisi kävelemään kirjastolla ja takaisin, matkaa tulisi huimat 3 kilometriä!

Kiitos kaikille, täytyy sanoa että on fiksua porukkaa täällä ja varmasti ihania tulevia äitejä kun viitsivät jopa tuntemattomalle näpytellä lohduttavia lauseita [:)].  On totta että kirjoitteleminen on jotenkin helpottavaa kun on p**** olo.

Niin siis kävin siellä synnärillä tutustumassa, mutta alaselkään särki niin etten pystynyt keskittymään kätilöiden sanoihin. Hyvät tilat siellä oli, ja kaikissa (paitsi synnytyssalissa) huoneissa oli rauhoittavan himmeä valaistus. Ammeeseen aion varmasti mennä, jos vaan ehtii. Tuollainen olisi aivan ihana kotonakin! No, loppuilta meni sitten supistellessa ja säikähdin jo että täytynee kääntyä takaisin sairaalaan. Tuo meni kuitenkin muutamassa tunnissa ohi, onneksi, ja johtunee vklopun stressistä ja tappeluista. Sais kyllä pysyä siellä massussa vielä kun laskettuun on n 3vkkoa vielä.

Jaahas, kohta alkaa taas "vauva tulossa" joten eikun tv:n ääreen taas tiruttelemaan [;)].

Heips vaan kaikille!
Ja hyvät äitien päivät näin myöhään.

Pikku prinsessa syntyi perjantaina[:D]  ja kaikki kävikin sitten aikamoisella vauhdilla.... supistuksia tuli pitkin päivää, mutta eivät ollen niin säännöllisiä ja kovia, 13:00 soitin synnärille jotta joko kannattaisi ruveta tulemaan kun supistukset on noin 5 ja 10 minuutin välein, kehoittivat lepäilemään ja tulla omien tuntemuksien mukaan kun asun niin lähellä sairaalaa. noh.. kahdelta soitin sitten kyydille että nyt on parempi lähteä, kun alkaa hieman tiheentyä nämä supistukset ja sitten yhtä äkkiä rupes niitä supistuksia tulemaan kahden minuutin välein, hyvä kun autoon pääsin kävelemään. Saikulla olin 14:40, kerkisin vaihtaa vaatteet, kätilö tutki ja sanoi että kokonaan auki ja heti sen perään lapsivesi meni ja eikun ponnistamaan =o tyttö tuli maailmaan 15:23 joten aikamoista haipakkaa oli!!
Äitikään ei kerinnyt synnytykseen mukaan ja jäi myös video kuvaukset ja ammeitten kokeilut[;)] , sekä kivulääkitykset. Kummasti 11 vuodessa unohtuu miten tulisia on noin supistukset...huh huh!!
Mutta  kaikki meni hyvin ja tänään päästiin kotia. Pikku prinsessa nukkua tuhisee omassa sängyssä, mutta kohta saattaa olla nälkä joten taidan lähteä valmistautumaan syöttö puuhiin, mikä onkin kivuliasta näin alkuu..

Hyviä päiviä ja odotus hetkiä!

T. Nia-tyttö ja äiska

Onnea snoocs72 pikku prinsessan johdosta! Meillä taisi olla sama laskettu aika 13.5.?! Millonkahan sitä itse pääsee tosi toimiin... kovasti olisin jo valmis synnyttämään. Oon käynyt metsässä tarpomassa, syönyt tulista ruokaa ja kolmea ässääkin on kokeiltu [:D], mutta eipähän se vauveli sieltä tule ennenkun sen aika on! No, odottelu jatkuu!
Onnittelut myös Toukka85!

Oikein paljon onnea pikku prinsessan johdosta Snoocs72. Kovin oli vauhdikas synnytys sinulla ja pikaisesti pääsitte kotiinkin! [:)]

Minulla laskettuun aikaan on puolisentoista viikkoa. Merkkejä synnytyksestä on kuitenkin jo ollut ilmassa. Olin viikko sitten tiistaina äitipolilla painoarviossa ja tuolloin lääkäri sanoi paikkojen olevan jo auki kahdelle sormelle. Ja neuvolassa otettu SF-mitta on lyhentynyt kahdella sentillä, joten vauveli on painunut alaspäin. Limatulppa irtosi viime torstaina - sen huomasi vessapaperista, kun pyyhin. Harjoitussupistuksia minulla on ollut jo useiden viikkojen ajan, lähinnä reisissä ja selässä. Vatsassa en silti ole tuntenut "kiristävää vyötä", kuten eräs tuttavani kuvaili kohdun supistumista. 

Sitten olen myös huomannut, että ruokahaluni on vähentynyt. Eräänäkin iltana nukkumaan mennessä älysin, että olin syönyt viimeksi lounaan iltapäivällä. Myös suoli on toiminut tehokkaammin kuin ennen. Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia?

Muutoin olen voinut äärimmäisen hyvin viime aikoina. Nukun yöt oikein hyvin ja herään vain alkuyöstä kerran pissalle. Eilen aamulla jopa hieman säikähdin, kun heräsin yhdeksältä ja olin nukkunut koko yön putkeen heräämättä kertaakaan vessaan. Kolotuksiakaan ei tuntunut, joten täytyi oikein kokeilla peiton alta, että onko se vatsa siellä vai olenko nähnyt unta raskaudestani. [:D]

Suvussamme on parin viikon päästä ylioppilasjuhlat tulossa, joten taidanpa tästä lähteä auttelemaan siivouksessa ja puutarhan kesäkuntoon laitossa. Hyviä vointeja kaikille!

Onnea tosi tosi paljon äidille ja tytölle!!

määkin olen nukkunu viime yöt tosi hyvin! ja oon kans aamusin välillä säikähtäny et ei kai koko raskaus vaan oo ollu unta.. mut sitten vauva aina alottanu "aamujumpan"[:D] tai siltä se välillä tuntuu[:)]

huomenna neuvola... tuntuu jotenkai turhauttavalta mennä, vaikkakin tädit on mulla aivan yli ihania... muttakun ei saa enään oikeestaan mitään uutta tietoo ja sit siellä vaan ihmetellään et josko se vauva sieltä kohta tulis ulos... vaikka onhan se aivan ihanaa aina kuunnella pikkuisen sydäntä[:D]

aurinkoista päivänjatkoa[:D]

en tiiä miks toi mun nimi jutska on nyt ruusunpuska mut oon siis manda[;)]

noh samapa tuo mennään nyt sit uudella nimel[:)]

Takaisin