Toukokuun turinat

Mä olen itse syntynyt 3,5vkoa yli lasketun :p Mun äidillä oli musta LA Heinäkuun loppu puolella mut mäpäs tahdoin ulos vasta Elokuun puolivälin jälkeen :grin Ja kyseinen kesä oli kuulema kuuma, et ei varmaan ollut äidillä kovin kivaa :yuck:
Mut sama stoory, kaikki oli hyvin joten ei alettu käynnistää vaan annettiin mulle lisää kasvuaikaa masussa... Ja vaikka olin niin paljon yli lasketun niin silti painoin vaan 3224g ja 50cm.
Et kyl voi mennä reilusti ylikin :joyful:

Meidänkin tyttö oli noinki yliaikaisena "vain" 3640g ja 50cm. Toisin siis kuin 4,5kg/55cm ajallaan syntyneet veljensä.

Jos joku pääsee kokemaan tuon yliaikaisuuden yliaikaisuuden, niin kannattaa lohduttautua ainakin sillä, että vauvan ja äidin vointia seurataan tarkasti.

Minulle tuolla tiedolla ei ollut mitään vaikutusta, koska meinas mielenterveys järkkyä totaalisesti koko elämän mittaisesta raskaudesta. :laughing002

Vitsit ku odottaa niin, et pääsis synnyttämään, niin alkaa vähän ahdistaa lukea neljän viikon yliaikaisuudesta. :D :D

Eetla, mua alkais kanssa ahistaan, jos ei olisi jo sovittuna aikaa käynnistykseen. :D

Onko kellään tietoa miten heti saa ottaa lävistyksen synnytyksen jälkeen vai onko siihen mitään estettä?Tarkoitus olisi ottaa nenälävistys 2vk:n päästä ja synnytyksestä on tänään aikaa 8 päivää.

En muuta tiedä, mutta kyllähän siihen aina se tulehdusriski liittyy. En suostu meidän kymppi vuotiaalekaan ottamaan reikiä korviin ennen kuin vasta syksyllä. Itse en lähtisi lävistyksiä/tatuointeja ottamaan kesää vasten ilman vauvaakaan. Mutta jokaisen oma valinta! Kannattaa kysyä neuvolasta, jos yhtään epäilyttää. :) tosin tädistä riippuen kanta voi olla jyrkkäkin...

Riippuu varmaan vähän lävistyksestä (paikka, tulehdusriski). Nenälävistys kuuluu muistaakseni samaan kategoriaan kuin esim. napalävistys ts. tulehtuu helpommin kuin esim. korvalävistys. Itse en myöskään ottaisi ehkä kesää vasten uutta lävistystä, enkä välttämättä synnytyksen jälkeen/imettäessä tuon takia. Mutta sinänsä varmaan ei muuta estettä ts. oma päätös. :)

Mulla on napalävistys, mutta otin korun pois heti ekassa ultrassa, että saa nähdä onko reikä vielä tallella, kun tästä mahasta joskus pääsee eroon. En halunnut ottaa niitä silikonisia tai muita raskauskoruja ts helpompi on olla ilman.

En enää viitsi täyttää tota synnytystä enteileviä oireita ketjua näillä omilla höpinöilläni ni pitää vaihteeks tänne kirjottaa.

Kotiuduttiin mätsäreistä äsken. Kehään päästessä tuomari tuli hymy huulilla kysyy, että pystynkö juoksee ja sanoin et jooo toki, tänne tultiinki vähä käynnistelee synnytystä. :D tuomaria kovasti nauratti ja sanoi, että siinä tapauksessa meidän pitää juosta 13 kierrosta. No, ihan ei tarvinnut, eikä loppujen lopuks sitten aiheuttanut mitään tuntemuksia juoksentelut, eli tässä sitä edelleen ollaan. Mutta oman kehän 2 sija otettiin kuitenkin! :) nyt vois lähtee koirasta ylpeenä vaikka synnyttääkin. ;) katsotaan alkaako tässä illan aikana jotain nyt (taas) tapahtuu.

• Kaikki lävistysreikäni ovat menneet umpeen raskauden aikana ja osa hämmästyttävän nopeasti. Kävin kysymässä tatuointiliikkeestä raskausaikana korvien reittämisestä ja he sanoivat etteivät tee lainkaan raskaana oleville ja imettävillekään eivät suosittele tulehdusriskin takia. Ajattelin kuitenkin käydä ottamassa korviin joka tapauksessa reiät syksyllä, mutta kesä menköön ilman koruja.

Itse en imetä mutta täytyy kysyä huomenna poitsun neuvolassa että mikä on niiden kanta asiaan,jos eivät suosittele niin täytyy sitten myöhemmässä vaiheessa ottaa.

Tekeekö muilla tämä lämmin olon huonoksi nesteestä ja suolasta huolimatta?

Tekeekö muilla tämä lämmin olon huonoksi nesteestä ja suolasta huolimatta?
Kyllä todellakin! En muutenkaan ole suuri helteen rakastaja niin tää on ihan pelkästään tuskaa. Ei kateeksi käy niitä, joilla on koko kesän maha... Itselle jo nää muutamat päivät on ihan liikaa. Mutta ei auta valittaa. Kohta saa nyytin syliin. :)

Joo, ei onneksi tarvi montaa viikkoa enää mahan kanssa keikkua. :D Vaikka meniski yli niin paljon ku voi vaan mennä. ;)

Mä en tykkää lämmöstä, mutta kävelin tänään 2,5 km auringossa itsellekin yllätykseksi. :D Mutta juoda pitää, ettei käy köpelösti.

Nyt ollaan käärön kanssa hotellissa. :) Ihana pikku tuhisija. Laotan synnytyskertomuksen kunhan kerkiän, mutta nopea oli synnytys. Vedet meni neljän maissa supistukset alkoi viiden aikaan ja poika oli ulkona 20.23. Kivunlievityksenä oli lopulta pelkkä ilokaasu parissa supistuksessa ja suihkutettava paikallispuudutus. Niillä pärjättiin. :)

Kuulostaa mahtavalle! Mäki haluan nopean synnytyksen! :) Viimeksi meni 2 vrk...

Tänään tuli lasku synnytyksestä. Perhehuoneessa oltiin 4vrk äiti, 2vrk isä yht. 232.80e. Onhan siinä euroja, mutta aika pieni summa kuitenkin hyvästä hoidosta. :)

Oho, en oo muuten ees ajatellut, että synnytyksestä tulis lasku perästä. Saas nähdä mitä meillä maksaa, kun joskus sairaalaan päädytään, ei oo tullut missään puheeksi.

Takaisin