Toukokuun turinat

Sen verran voin lohduttaa eetla meillä lääkäri kun teki radin takia koko arvion niin sano että viimesillä viikoilla eli näillä 40+ niin istukan toiminta heikkenee jo siinämäärin että ei enää vauva pahemmin kasva.

Joo, mä olen myös kuullut, että isoin kasvu tapahtuu ennen 40 vkoa ja sen jälkeen melko vähän. Että ei tosiaan kasva samassa suhteessa enää (onneks...).

Meillä ei mitään kokoarviota olemassa eli en yhtään tiedä minkä kokoista odotellaan...en täten osaa oikein pelätäkään. Toivon vaan, että sairaalassa tekevät arvion, joka on sitten edes jotenkin oikein.

Mul on vähän takaraivossa kans semmonen pieni pelko, siitä toi mun unikin varmaan johtu, iso möhkövauva. Ja viime neuvolassa oli mun painon nousu yli 700g/vk niin sekin pisti vähän miettii kun en oo omasta mielestä ees erityisemmin turvonnu. Mut voihan sekin johtuu monesta asiasta :)

Ah, hyvä tietää, pitääkin käydä katsomassa! :D Tosin meidän Lidlistä kaikki on loppu jo ekana tarjouspäivänä n klo 8.00...

Poju 3 vko 3pv, ja ensimmäiset passikuvat otettu :D olipahan muuten show... Kuvassa on oltava silmät auki ja vanhemman kädet ei saa näkyä (vaikka niskaa on tuettava vielä). Mut onnistuttiin lopulta! Oli kyllä tosi kärsivällinen kuvaaja onneks :D

Meillä muuten hymyillään jo. Niitä pieruvirneitä on toki tullut jo synnäriltä asti, mutta noin viikon verran on ollut ns oikeitakin hymyjä. Ensimmäinen hymy (ja tyytyväinen hörähdys) tuli noin viikko sitten (kun näki mun rinnan, tais olla nälkä :D ), sen jälkeen on hymyillyt siskolleen, mulle ja miehelle kun me on hymyilty hänelle. Välillä hymyjä tulee monta peräkkäin. Ihana <3

Ja tulipa vielä mieleen... Onko muut huomanneet synnytyksen jälkeen, että makuaisti olisi muuttunut? Mulle ei viime aikoina ole maistunut kaikki ruoka ihan siltä miltä pitäisi ja äsken huomasin, ettei hajuaistikaan toimi ihan normaalisti. Kipeä en ole, ei ole esim flunssasta tietoakaan. Ruokahaluttomuutta mulla ei ole, harmittaa vaan kun ei kaikki maistu ihan oikeelta.

Eikös sun olotila voi muuttua synnytyksen jälkeen vähän samaksi kun raskauden alussa. Siihen liittyen voisin tuon nähdä siis ihan normaalina. Itsellä ei kyllä mitään tuommoisia oireita ole.
Ja ihana että pikkuinen hymyilee jo, mä niin odotan myös sitä vaihetta. Tämä viikon ikäinen kun ei ihan vielä edes nää kunnolla... :)

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Täälläkin tyttö on jo kauan hymyillyt. Yleensä aina kun on syönyt ja irrottaa tissistä, katsoo suoraan silmiin ja väläyttää hymyä :) se on kyllä se paras kiitos että jaksan imettää kokoajan :Heartpink
Mulla on siis tarkoitus täysimettää sinne 6kk asti ja sit viellä ainakin 1 vuotiaaksi jatkaa. Esikoista imetin samallalailla ja kun hän täytti 15kk niin ei enään saanut tissiä (tämä tosin sen vuoksi että olin jo raskaana tälle neidille ja lääkäri kehotti lopettaan odotuksen takia)

Meillä ei vielä oo pinnasänkyä, että aluksi saa nukkua äp-laatikossa. En oo vielä uskaltanut mitata, paljonko pinnis vie makkarista tilaa (ei sitä viitsi toiseen huoneeseenkaan viedä)...

Meillä on tosi pieni makkari.. miehen puolella on nyt silleen tilaa et se pääsee sänkyyn ja pieni jakkara yöpöytänä. Mun puolella on nyt toi pinnasänky kiinni meidän sängyssä ja seinä heti vastassa. Eipä toi nyt silleen haittaa, mut lakanoiden vaihto eo oo muutenkaan kivaa :D

Kun aikansa asui asunnossa, jossa oli parvi, ei tunnu missään, vaikka joutuisi lattialla olevan sängyn lakanoita vaihtamaan ties missä asennossa ja ahdingossa. :rolleyes: Parvi oli muuten hyvä tilallisesti, mutta lakanoiden vaihto... oma operaationsa, kun parvi oli tosi matala.

Takaisin