Toukokuun turinat

Itkemisestä puheenollen. Ootteko nähny sen OPn uuden mainoksen telkkarista missä on pieniä vauvoja ja Olavi Uusivirran biisi. Itkin niin paljon ettei oo tosikaan. Mies vaan huokas: "taasko se alkaa..." :) kyllä, taas. :D

rosmarinaa ja nni, en minä nyt saanutkaan kotonakaan aikaiseksi mitään ylimääräistä :hilarious::arghh:

Siivottiin kämppä kun piti olevinaan vieraita tulla ja kun sitten käytiin kaupassa, niin laitoin hevosille lauantaihin asti ruokia valmiiksi (ja arvatkaa se vtutus, kun huomaat, että yksi ruokasäkki ehti tyhjetä samoin tein. Onneksi äitini lupasi työmatkallaan hakea. Hänhän näitä osittain hoitaisikin, kun oma hevosensa on täällä asumassa.)
Sen jälkeen teinkin kahta eri ruokaa, kun haluttiinkin syödä eri ruokaa kuin mitä huomiselle tein :wtf:
Illasta vielä yksi ässä käyttöön ja suihku, rintapumpun osien pesu yms, niin tajusin yöllä, ettei minulla ole edes sairaalakassi tai esikoisen hoitakassikaan pakattuna :facepalm:

Noh, nyt aamusta sitten kaikki välttämättömimmät, eli tuon vaikean hevosen pyydystys ja sille ruokien laitto ja pojan kassin pakkaus juomapulloa vaille...
Jos nyt yrittäisi vielä vajaa 2h nukkua ennen herätystä :schocked028

En oo käynyt täällä pitkään aikaan, koska on suoraan sanottuna ollut aika rankkaa, eikä oo riittäny energiaa tänne. Raskaus ei oo ollu helpoimmasta päästä ja tässä oli vielä muutto, tenttejä ja pääsykoe. Netin käyttö on rajoittunut lähinnä nopeampiin päivityksiin. Perehdyn teidänkin kuulumisiin, kunhan saan energiaa enemmän. :) Mut tulin ilmoittamaan, että raskausviikkoja on 40+6, eilen todettiin lapsiveden olevan vähissä ja nyt ollaankin sitten käynnistämässä synnytystä! Täällä mä sairaalassa makaan, sydänkäyrät yms. katottu ja ensimmäinen Cytotecin murunen syöty. Katsotaan, montako päivää menee, mutta loppusuoralla siis ollaan!

Mukava kuulla sinusta Sugarblum! Just eilen kirjottelin blogiisi, kun ei ole vähään aikaan kuulunut. :) tsemppiä tulevaan, toivottovasti pieni syntyy pian! <3

En oo käynyt täällä pitkään aikaan, koska on suoraan sanottuna ollut aika rankkaa, eikä oo riittäny energiaa tänne. Raskaus ei oo ollu helpoimmasta päästä ja tässä oli vielä muutto, tenttejä ja pääsykoe. Netin käyttö on rajoittunut lähinnä nopeampiin päivityksiin. Perehdyn teidänkin kuulumisiin, kunhan saan energiaa enemmän. :) Mut tulin ilmoittamaan, että raskausviikkoja on 40+6, eilen todettiin lapsiveden olevan vähissä ja nyt ollaankin sitten käynnistämässä synnytystä! Täällä mä sairaalassa makaan, sydänkäyrät yms. katottu ja ensimmäinen Cytotecin murunen syöty. Katsotaan, montako päivää menee, mutta loppusuoralla siis ollaan!

Huh, onpa ollut kaikenlaista samaan aikaan! Mulle on riittänyt ihan vaan työt (+harrastukset) ja nyt tämä vapaalla olo, mutta että vielä muutto, pääsykokeet ym samaan syssyyn. Eipä ihme, jos ei ole energiaa riittänyt.

Toivottavasti käynnistys alkaa hyvin ja kohta alkaa tapahtua. :happy:

Me päästiin vielä kotiin! :joyful:

Turhaan silloin 2,5vko sitten pelottelivat taas meitä. Noh, lisää siitä tuonne neuvolat ja ultrat osioon.
Niin tietty sanoivat, että ei tarvitse enää mittailla sokereita (ei yhtään ylitystä/raja-arvoa yli kuukauteen) ja viimeistään 3vko päästä lompsittava takaisin käynnistykseen jos ei muuten synny :wacky:

Mä oon tämän päivän kontannu ja kyykkiny pitkin pihaa ja laittanut pihaa kesäkuntoon. Multasäkkejäkin olen kannellut ja nostellut. Nyt meinasin vielä siivota. Epäilen vaan, et nämäkään hommat ei aiheuta yhden yhtä supistusta. :D

Täälläki siivottu kämppä katosta lattiaan, mutta tuskinpa tää nyt tälläkään kertaa supistuksia aiheuttaa. Voi kunpa olis paikat lähteny kypsyy, jos huomenna päätetään käynnistää, ettei sit tarvi tota käynnistystä käydä sen pisimmän ja kivuliaimman kaavan kautta..

Mua vähän ärsyttää/stressaa, kun en vieläkään hahmota miten vauva vatsassa on. Vatsa on ajoittain kova pallo, mutta sitten taas yhtäkkiä ihan oudon muhkurainen ja keskeltä litteä. Siis että en hahmota mitä osia on missäkin ja pään pitäis olla alaspäin, mutta en osaa sanoa onko edelleen sivussa vai onko alhaalla, mutta ei laskeutunut.

Mietin koko ajan, että onko kääntynyt taas jotenkin väärinpäin, kun en erota noista möykyistä ja ulostunkevista "palloista" tai terävämmistä kupruista, että mikä on mikä. Neuvolassakin terkan piti pohtia tarkkaan, onko pylly pylly ja lopulta sanoi, että normaalisti pylly on kolmiomaisempi, mutta ilmeisesti meillä vauvalla pyöreämpi.

Ei olla muuten muistettu ottaa vielä vauvalle vakuutusta... jotenkin on unohtunut tässä kaiken hässäkän keskellä. Pitänee tänään käydä ne ehdot ym läpi ja kysyä saadaanko se OP:n ilmainen vuoden vakuutus, vaikka saatiin tarjous jo aiemmin. Meinaan, että jos aikoo ennen synnytystä sen ottaa, niin ei oo hirveästi enää peliaikaa. :grin

Tulen kirjoittelemaan kaikki kauhutarinan ainekset sisältävän kertomukseni, kunhan jaksan. Pieni taistelijapoikamme syntyi monien vaiheiden jälkeen kiireellisellä sektiolla 12.5. klo 22.18. Nyt sylissä 3370 g ja 51 cm pelkkää rakkautta.

Eipä ole tullut kirjailtua taas mtn.. kauhea meno mukamas päällänsä.
Kuinkakohan todenäköistä on, että toinen syntyy samoilla viikoilla esikoisen kanssa?
Ollut paristi oloja et nytkö lähetään sairaalalle. Tullut pitkään säännöllisen epäsäännöllisiä supistuksia ja olo ollut semmonen että tekisi mieli kohta ponnistaa.
Viimeksi suomen peliä vahdatessa olo, mut nukahdin sänkyyn supistuksista huolimatta joten ei ollut h-hetki se.
Olisi LA sunnuntaina mut mut... esikoinen meni 41+3 loppuen lopuksi. Olisi kyllä jännä saada samalla ajalla toinen, tulis lapsille ikäeroa tasan 3v ja 1kk :D

Täälläkin saatiin poika maailmaan eilen ysin jälkeen illalla! Pitkä ja kivinen taival oli, mutta ilman puudutteita pärjättiin sitten kuitenkin, ilokaasua kerkesin pari kertaa kokeilemaan ennen kun todettiin että sais alkaa ponnistamaan :D tarkempaa tarinaa voin laitella myöhemmin :)

Takaisin