Toukokuun turinat

Mulle on kommentoitu iha tarpeeksi raskauskiloistani joita on tulluhhi jo 35kiloo ja koko ajan nousee paino reilusti vaikka jo 39+2..järkky turvotus joka paikassa varsinkin jalat ja sormet on niin pinkeenä että sattuu:arghh:
Painoin ennen raskautta 58 kiloo ja oon pitkä 171cm ni nytkö paikoa tosiaan on yli 90kg niin kyllä on ruvennu sukulaiset huomauttaan että no jopas on tytöstä tullu kerralla iso ja että eipä luut kolise ennää toisiaan vaste, ootpa melko lihava ja niin edelleen ja tuntuu ihan perhanan pahalta koska olen aina ollu hoikka ja urheilullinen ja nyt paino nousi nuin paljon ilman että ite sille mitäön oisin voinu..tää painonnousu on vieny multa mahdollisuuden lenkkeillä koska jalat ei kanna pitkiä matkoja ko ne rupee menee tosi kipeiksi ja polvet ei kestä yhtään että niille painoa varaa ni yritäppä siinä sitten. Sitte kehtaavat sanoa että elä masennu.. ihan nätti oot nuinkin isona! :finger: Voin kertoo etten minä ainakaan ole nauttinut tästä raskaudesta yhtään! Olisi ollu ihana pystyä nauttimaan mutta ei..
Toivon että neiti tulisi jo pihalle niin saisi sen palkinnon tästä kaikesta peestä mitä on ollu!

Henuu, mulle oli esikoisen raskaudessa kova paikka hoikan vartalon menetys. En pystynyt erinäisten kipujen takia liikkumaan juuri yhtään ja ennen raskautta olin lähes joka ilta jumpassa/lenkillä tms. Olin siis vartaloltani sporttinen. En nauttinut raskaudesta yhtään, ku kilot vain ahdisti ja oma peilikuva ei miellyttänyt yhtään. Nyt tässä toisessa raskaudessa olen hyväksynyt vartaloni ja jopa nauttinut tästä! :D Nyt kun kuitenkin tietää sen, et tämä on väliaikaista ja kohta saa taas oman vartalon takaisin. :)

Mua jotenkin ärsyttää kuulla "ihana vauvamasu" tai vastaavaa... ne vaan ottaa pannuun :D
Onhan se jees, et nyt näyttääkin raskaana olevalta eikä vaan lihoneelta :D
Itse en ole ikinä pahemmin jaksanut stressata painostani. Olen jo teininä ollut indeksien mukaan ylipainonen, vaikka silloin paino johtui lihaksista.
Itse olen 158cm pitkä ja alkuraskaudessa paino näytti 85kg, tällähetkellä taitaa olla 87kg, toki kävin ekan kolmaneksen aikana 80kg painossa.
Esikoisedda painoin alussa 74kg et jotain jäi selvästikin. Toki nyt ajattelin heti palata takaisin treeneihin kun kroppa sen sallii! Harmi vaan kun uimahalli menee kesäksi kiinni eikä täällä Jyväskylässä ole maauimalaa, ei oikein luonnon vesistössä tule matkaa uitua... Mut ajattelin siksi aikaa mennä ryhmäliikuntatunneille ettö halli taas aukeaa :)

Äyh.. onko mahdollista että vauva pitkii mahaan mustelman? Ihan pirun kipeä yks kohta mahasta! Just sellaisen mustelman arka jatkuvasti. Ja sit pieni viel viihtyy juuri siinä kohtaa peppunsa tai jalkojensa kanssa!

Mie saan kokoajan mahasta kommentteja vain, että on tosi pieni eikä uskois että laskettuun aikaan alle 2vko, viimeksi tänään kuulin tätä äitini työkaverilta. En jotenkin näistäkään kommenteista tykkää, kun tiedän että painoa on tullut raskauden aikana, ja ne kun ei näy mahassa muiden mielestä :D

Mä sain tänään itseasiassa koirapuistotutulta kuulla että "näytätpäs kauniilta!". Ilahduttavaa kuulla, varsinkin kun koko päivä tuli pyörittyä kaupungissa peilien läheisyydessä ja juoksin jo lopulta peilejä pakoon, kun näin vain läskiä joka puolella itsessäni. :|

Eniten mietityttää, että saako näitä sitten pois..

No en tiedä, ehkä? Mietin siis sitä, että kun johonkin ei saanut kirjoittaa ja syntyneistä on ilmoiteltu niin eri ketjuissa, että multa on varmaan jo joku jäänyt onnittelematta... :/

pölleröinen, tsemppiä odotteluun! :)

rosmarinaa, kyllä minä siinä vähän hämilleni menin ja jos en ihan hernettä nenään vetänyt, niin ainakin loukkaannuin hieman :bored:
Oli vähän sellainen fiilis "Jaa, kiitti nyt hirveesti..."
Kyseessä vielä sellainen vieras joka oli mukana kun olivat hevosta hakemassa. Oli ne hevosen hakijat hieman nolona, kun heidän kaveri tuollaista töksäytti päin naamaa kahvipöydässä.

Odette, samat fiilikset. Siksi olisi helpompaa, kun kaikki ilmoittaisivat samaan paikkaan niiden synnytystarinoita & toukokuun syntyneet listojen lisäksi synnytyksistä, mutta sitten että mihin?:confused005

Saisko sitä kuitenkin ilmoittaa ja onnitella iham mihin ketjuun haluaa!? Eikös ne vauvojen syntymät ole kuitenkin kaikkein tärkeintä. :oops:

Joo vähän hankalaks menee, et mihin onnittelee.. Syntyneet ketju ois hyvä pitää siistinä, mut eipä sinne kukaan oo listaa päivittänytkään?

Pitäiskö tehdä niin, että teen itse vaikka listan mihin kerään syntyneet kaikkien nähtäväks, onnitellaan kaikki vaan tonne mihin ilmotetaan ne syntyneet. Kuulostaako hyvältä? :)

Kannattaa kattoa mallia muiden kuukausien jo syntyneistä, aikamonessa on se, että onnittelut tykkäämällä, koska se joka sitä listaa sitten päivittelee niin helpompi ko siellä ei oo aina yhen jälkeen sivullista onnitteluita.

Joo vähän hankalaks menee, et mihin onnittelee.. Syntyneet ketju ois hyvä pitää siistinä, mut eipä sinne kukaan oo listaa päivittänytkään?

Pitäiskö tehdä niin, että teen itse vaikka listan mihin kerään syntyneet kaikkien nähtäväks, onnitellaan kaikki vaan tonne mihin ilmotetaan ne syntyneet. Kuulostaako hyvältä? :)

Mahtavaa, kiitos rosmarinaa tuon toisen aloituksen/listauksen luomisesta! :happy:

Hienoa rosmarinaa! Kiitos! Tätä varmasti monet (MINÄ MUKAAN LUKIEN) on ajatellut, mutta ei ole viitsinyt mainita, koska ei itse jaksa ottaa päivitysvastuuta.

Nyt varmasti saa onnitella myös uuteen listaan, koska vauvan synnyttyä ei välttämättä kiinnosta joka topikkiin alkaa päivittelee syntymästä...

Kiitos vielä rosmarinaa!

Ihana, blondi sumopainijan alku syntyi aamupäivästä suunnitellulla sektiolla <3 tissillä viihtyy, jos ei ole tissi naamassa kiinni niin tulee äkäinen huuto :D sokeriseurantaan joutui kun paino yli 4,5kg ja lisämaitoakin meni jo 10 ml kun sokrut oli hitusen liian matalat. Mut ei haittaa, kun rintakin kerran kelpaa :)

Ihanaa kun vauvoja tupsahtelee maailmaan. :) Mun täytyy vielä hetki jaksaa odottaa omaani. Onneksi on tuo ihana taapero tuossa. :)

Mulla varmaan menee yliajalle kun tuntuu ettei ole mitään oireita mikä enteilisi lähipäivinä synnytystä.L-A on kuitenkin ensi ti eli 10.5 jolloin on myös painoarvio ellei synnytys käynnisty sitä ennen.

Takaisin