Toukokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vau! Melkoinen saavutus saada vielä opiskeluja kasaan! Mulle päivän suurin saavutus on pärjätä vain yksillä päikkäreillä :D Jotkut hurjat taitaa olla vielä töissäkin, hatunnosto kaikille puurtajille!

Onko muille iskenyt järjetön väsymys? Nukuin eilen kolmet päikkärit ! Koko ajan väsyttää niin paljon :/

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Täällä ollaan kyllä yllättävän pirteenä, vaikka yöllä herätään se 3-10 (yleensä lähemmäs 10) kertaa, kun tuo pikkumies pitää ääntä, ja ylös nousen joka aamu klo 6 ihan pirteänä :) Jaksaa touhuta lasten kanssa koko päivän ja ihan ilman päikkäreitä ja illalla sitten yhdeksän aikaan kyllä jo väsyttää, että uni tulee heti kun pennut on nukutettu, eli puoli kymmenen aikoihin yleensä :)

Täällä väsymys painaa. Stressi ja yölliset supistukset häiritsee nukahtamista ja nukkumista.
Onneksi vauva on taas alkanut päivisin olemaan vähän aktiivisempi, niin piristää aina epätoivon hetkillä :)

Mä en kyllä mitään päiväunia oikein pysty nukkumaan. Ainakin yritän jaksaa ilman niitä.
Oon kokeillut eri pituisia päiväunia ja koittanut löytää omani, mutta aina mä herätessäni todella huonovointinen ja kärttynen.
Mua ärsyttää herätessä ihan kaikki enkä tiedä miksi. Sitten olenkin lopun päivää huonolla tuulella :rolleyes:
Lääkäri taisi jotain joskus mainita jostain mun kehon melatoniinin tasapainon järkkymisestä helposti tjn semmoista, että sellainen saattaa olla yksi syy :)

Muokattu viimeksi:
Todellakin hienoa että jaksatte vielä ahertaa opintojen parissa! :happy119 Ei onnistuisi itseltä.

Sisko oli tosiaan lasten kanssa kyläilemässä vajaat 3 päivää ja oli ihan mukavaa, niin meillä aikuisilla kuin lapsillakin. Eilen olikin sitten vähän jännempi päivä mistä kirjottelinkin jo tuonne neuvolakuulumisiin. Mutta yksi tärkein havainto oli, ettei paikat olleet kypsyneet vielä yhtään, joten yhtenä kappaleena ollaan todennäköisesti vielä pidempään. Blääh.

Ja tänään saatiin tietää, ettei lapsi saa siirtoa lähitarhaan. Olisi ollut aika jees, kun olisi voinut hakea ja viedä kävellen, mutta ei sitten Hmph.

Ihana lepopäivä tiedossa, taidan vaan siivoilla vähän ja ottaa rennosti. :)

37+3

Mä en kyllä tänään tee mitään kouluun liittyvää. Pakko saada ajatukset muualla :)
Tänään on keskityttävä siivoamiseen! Vähän olen laiminlyönyt tätä kotia tällä viikolla, joten imuri käteen :p

Mies tulee tänään kotiin, mutta lähteekin sitten tytön kanssa sukuloimaan yhdeksi yöksi ja mä saan olla ihan yksin!
En muista edes milloin mulla on viimeksi ollut ns. "itsenäinen päivä", ettei tarvitse muuta kuin keskittyä omaan itseensä:grin

kummasti sitä jaksaa kun on vaan pakko o_O mulla oli koti pitkään täysin tiptop kun välttelin sitä gradua :grin näki aina siivoustasosta,onko tullu tehtyä kouluhommia vaiko ei...ny taas ei olis syytä olla siivoomatta ja tää kämppä on ihan kaamee :confused::grin

mä oon jo luovuttanu ja taaperran ihan suosilla,koska jos yrittää tietosesti pitää hyvää ryhtiä ("muista kävellä suorana,selkä pitkäks ylös") niin tulee ihan jumalattoman kipiät lavat ja hartiat.että mieluummin sitten taaperran.karmeelta se kyllä näyttää kun jostain näyteikkunasta itteensä vilkasee,kun on tottunu keinahteleen jollain min.8cm koroilla ja ny taapertaa tennareilla o_O:grin

mä oon kans näitä jotka ei oikeen oo päiväuni-ihmisiä.oon ihan tokkurassa loppuehtoon jos kiskasen päikkärit,ja si ei tuu yöllä uni.sevverta oon tälle mahalle jo periks antanu,etten enää yritäkään pitää miehen aamuvuoroviikoilla samaa unirytmiä,vaan potkasen sen töihin ja painun takas petiin viä jokuseks tunniks :D (sen kello soi viideltä)

Muokattu viimeksi:
Totta, kyllä sitä ihminen aikamoiseksi koneeksi muuttuu, jos on pakko :)

Niin jos on tottunut korkoja käyttämään enemmänkin niin tennarit saattaa tuntuu vähän tylsiltä ja arkisilta.
Mä ite oon muutenkin tennarityttö, mutta kyllä olisi välillä kiva laittaa korot jalkaan :p

Katselin tuossa eilen kaikenlaisia ihania kesävaatteita, joita on tullut. Tekisi niin mieli ostella valmiiksi jo uusia vaatteita itselleni, mutta ei oikein uskalla, kun ei tiedä kuinka nopeasti tällä kertaa lähtee nämä kilot. Ja muutenkin tahtoisin olla vielä paremmassa kunnossa kuin ennen tätä raskautta.

Mä täällä arvon et lähti käväsee laitoksella vaiko ei. Heräsin yöllä pariin kertaan siihen et pissatti ja kun nousin sängyn reunalle niin joha loris, oletin molemmilla kerroilla et kusin alleni... En viittiny miestäkään herätellä kun kelailin et jos ne oli vedet niin eiköhän tuo ala sit supistaa, noh ei alkanu joten vaihdoin vaan kuivaa sänkyyn ja jatkoin unia, nyt aamusta ei oo lorissu mitään, mutta vauva ei liiku... heräsin ennen ysiä ja siitä asti koittanu liikkeitä saada aikaseks ja ei ole tunutnut yhtikäs mitään, kuuman suihkun jälkeen vauvalle tuli hikka, mutta se onkin sitten tasan ainoa tuntemus tuolta mahasta koko aamupäivään. Oon makoillu ja makoillu ja ei mitään, makailin jopa puolisen tuntia mahallanikin ja ei aiheuttanut sekään minkään moista mylläämistä. Mua ei pätkääkään kiinostas turhanpäiten mennä sinne päivystykseen hengailee siel oleminen on niin puuduttavaa

MENE! :eek:

Mulle th sanoi just viime kerralla, että tässä vaiheessa ei liikkeitä enää odotella vaan näytille pitää mennä..
Kun mä tosiaan odotin sen kolme päivää niitä liikkeitä.. omaksi onnekseni kolmantena päivänä alkoikin sitten liikkumaan ja sykkeet oli neuvolassa hyvät, mutta toista kertaa en tee sitä, että jäisin odottelemaan... :\

Mulla ei vesien menon jälkeen vielä 36 tunninkaan jälkeen ollut tullut yhtäään supistusta, niin köynnistettiin. Eli kannattaapi mennä näytille!

en mä usko et ne oli vedet kun ei oo tullu mitään tänään, joku aika sitten vauva hikkaili taas ja mylläs pikkuhetken et eiköhän tuolla kaikki ihan hyvin ole. Mulla on joku kestosupistus päällä ja maha ihan pinkee koko ajan ei hellitä ja tuntuu semmosena menkkakipuna vattalla ja sit hiukan tuolla alaselässä ja takareisissä kans

Lisäks mul on vatta ihan sekasin on taas kyl niin hehekee olo et voi perkele

Ai että, lähde nyt edes meidän muiden mieliksi näytille johonkin:wink!
Pitäishän tuo lorahdus tarkistaa!
:talk030soita edes synnärille??

Samaa mieltä, lähde näytille! Tai soita edes.. Voihan se olla, et hulahtelee jostain ylempää ne vedet. Ja siks vaan makuulta noustessa hulahtaa.. Tiedän kyllä iteki olevani sellanen, et alkuun säikähdän ja sit ku ei kuitenkaan mitään kummempaa tapahdu ni sitä ajattelee, et ei tässä nyt mihinkään kehtaa alkaa soitella :p Mut soita nyt ihmeessä!

mulla on ihan kauhee kynnys mennä sinne päivystykseen kun sain siellä esikoisen aikaan niin huonoa kohtelua. Mutta mä kiusasin poitsua just urakalla ja ainakin juuri nyt se harjoittaa kostotoimenpiteitä <3 jos tää huomenna vielä jatkuu yhtä hiljasena niin sit meen jo päivällä piipahtamaan tai jos muuttuu yön aiakna huonommaks niin sit jo yöllä.

siis että voi ihminen tuntee ittensä tyhmäks ja avuttomaks; menee hermo!!!!

irrotin pehmusteet turvakaukalosta ja pesin ne.arvatkaa osaanko laittaa niitä enää takas siten miten ne oli?tällä hetkellä 3 palaa ettii paikkaansa vielä... :mad::angry4:smiley-angry016:BangHead tossa on joku irtokikkuloista kasattava vauvatuki ja ny ei oo mitään hajua missä järjestyksessä ja miten noi palat kuuluis.tuleeko se perseen alle vai selkää vasten ja jos niin miten kun joka paikasta muka ne vyöt on tiellä.ja noi vyöpehmusteet,monellako eri tavalla väärin ne voi laittaa...oli pakko jo poistua kun alko päänsisänen lämpötila jonkin verran nouseen.siis ei helvetti miten voi olla näin vaikeeta?ja miks näistä suunnitellaan sellasia et ilman ohjekirjaa ei näköjään pärjää?hä?!?

heidi laitapas kuva niin yritetään auttaa :)
tai auttasko jos kattoo netistä sellasen istuimen kuvaa

Hih, heidi79, just ton takia pelkään alkaan päällisten pesurumbaan kun en kuitenkaan osaa laittaa niitä takaisin! :grin

Pitäis ottaa aina kuva ennen kuin lähtee irrottelemaan, ja aina vaikka joka osan kohdalla uusi kuva :) En kyllä ikinä itsekkään ole tajunnut niin tehdä, mutta niin se kannattaisi :)

Olipas hehkeet kaks päivää töissä... Aina välillä oli pakko istua ja puhista, voimat hävinny jonnekin... Oon sentään saanu jo syötyä jotain, mut lopputulos on et kaikki taitaa närästää. Hain apteekista Gaviscon purutabletteja - ei taida sopia mulle ku tänään vietin aamulla vessassa 20min ja odotin milloin lopetan pissaamisen perseestä. Ja otin niitä eilen kait yhteensä 5, viimiset kaks klo 04 ku heräsin närästykseen. Ja tietty mä en kerinny tänään soittaan neuvolaan, täytynee häiritä päivystystä jos ei helpota.

Vatsassa vietetään vähän turhankin railakasta elämää, pelottaa millanen ylivilkas sieltä sitten syntyykään... Liikkeet tuntuu seisten, ja liikkuessakin (esikosta ei ollu toiveitakaan). Ja ahistaa hetkittäin ihan törkeesti, milläs tuonkin sit rauhotat.
Väsymys - sitä on täällä, ja paljon! Tirsat on pakko ottaa töiden jälkeen, ja nyt alkaa jo olemaan fiilis et sänky kutsuu. Tosin nukun kait aikas levottomasti tällähetkellä, mies reppana sit taas ei nuku kun mä käännän ja väännän...

Onneks on kunnan aikanen ihana palkanlaskija, sain jo tänään laskelmat kotiin niiltä parilta kk:lta. Toimitan ne kelaan niin pitäis mennä uudelleen käsittelyyn ilman ihme toimenpiteitä... Tai siis toivotaan et ne huolii ne multa, eikä vaadi ns viralliselta taholta.

Jos mä epäilisin vesien menoo tms, en varmaan pystyis odotteleen kotona huomista jne. Mut infoo odecca sit jos (ja kun) meet näytille.

Takaisin