Toukokuun turinat!

joku tossa aiemmin otti puheeks rinnat. onko teillä muilla kasvanu?
mulla on jo ihan järjettömän kokoset nää daisarit, mennään nyt koolla 70G... mitä hittoo mä oikeen teen näitten kans jos nää tästä vielä kasvaa??? eihän sellasia liivejä oo enää olemassakaa, mitkä mahtuis päälle jos lisää vielä tulee. oon kyllä taatusti vielä ihan kusessa!
aina on ollu isot tohon ympärysmittaan nähen ja oon kyllä tottunu siihen, ettei liivejä joka kaupasta todellakaa löydy. loistava merkki isoille rinnoille on freya, niitä myydää liiviliikkeissä ja isommissa sokoksissa ja taitaa stokkallaki jonku verran olla. mutta joutuuhan noista aina aikas suolasen hinnan pulittamaa, mut eipä taida olla paljoo vaihtoehtoja.

mä en oo hommannu vielä yhtää mitää tarvikkeita. pitäisköhän tässä jo alkaa ottaa paniikkia? aattelin hankkia mahdollisimman paljon käytettynä. jotenki oon vaan tuudittautunu ajatukseen, että onhan tässä vielä reilusti aikaa...
ei tolle tenavalle oo vielä huonettakaa laitettu yhtää. täytyy tehä täys remppa siihenki, no, aattelin sentään sen urakan alotella viikonloppuna kumminki.
vaunuja oon miettiny eniten. en tiiä niistä yhtää mitää ja tuntuu jotenki tosi hankalalta päättää minkätyyppiset olis hyvät. huuto.netistä oon kattellu ja sielläki niitä on ziljoonaa erilaista.. osaatteko suositella jotain merkkiä/mallia mitä kannattais metsästää? haluaisin sellaset mitkä saa helposti kasaan ja auton konttiin, sit pitäis kans olla jämäkät ja helposti liikutettavat.

teeta: Mulla on tissit paisunu seuraavasti... Esikoista kun  rupesin oottamaan niin oli kuppikoko C, kasvo D:ksi ja eivät koskaan kutistuneet ennalleen... Nyt on DD ja luultavasti paisuvat vielä lisää kunhan imetys alkaa... Mulla tuli ainaski esikoiselta ihan pirusti maitoa... Luultavasti kasvavat sullakin vielä, tosin en sitä sulle toivo... Mahtavat olla jo aika epämukavat tuon kokosena...

Tarvikkeista: Just kävin eilen hakemassa tuplarattaat emaljungat, vanhat ovat mut löytyy kaikki herkut ja sain sen kopankin vauvalle... maksovat 150. Ehjät ja siistit. Muita tavaroita ei oikeestaan tarttekaan hankkia kun esikoiselta olen kaikki säästänyt.

Vaunuista: Mä valitsin vaunut käytön ja käyttöpaikan mukaan. Me asutaan maalla eikä mulle tullu mieleenkään muut kun isoilla ilmapyörillä varustetut yhdistelmävaunut. Meillä Brion vaunut vanhana nekin ostin. Kovalla kantokopalla, koska niihin lapsi mahtuu pitempään päiväunille, meillä nukuttiin ulkona niin pitkään kuin vaunuihin vaan mahtui. Heitto-aisaa pidän hyvänä keksintönä. Pidän edelleen vaunut meillä vaikka nyt nuo tuplatkin ostin, saa pikkuinen sitten nukkua unensa ulkosalla.

Morjens,

Minä oon kans aina ollu aika suurehkolla rintavarustuksella liikenteessä ja mitä tuleman pitää niin meijerit tuohon kasvaa syyskuuhun mennessä. Tosiaan, alan liikkeistä saa oikein hyviä liivejä..ainoo on vaan se hinta mutta ei niitä tarvi olla kasallista kaapissa, riittään kun muutamat on kun pesee oikein kun hyvä laatuisia kuitenkin ovat.

Mekin ollaan kaikki tavarat thän mennessä hommattu käytettynä, pinnasänky ja patjat näillä näkymin tulee uutena ja turvakaukalo kun meillä tarvii autoon telakallisen istuimen. Eipä oo ikkään aatellu ko autoa ostanu et turvavyöt on liian lyhyet..no tulipa sellainenkin nyt eteen. Kyllähän niitä jatkoja saa ostettua mutta niiden turvallisuudesta ja vakuutusasioista en oo selvillä. Ja telakkaan saa kuitenkin kiinnitettyä kaikki muutkin tulevaisuudessa tarvittavat istuimet. Mitä nyt hintoja katellu niin ne onki sitte melkein 200 euron luokkaa, onneksi äitee on intopiukeena kustantamassa sitä.
Ei meilläkään vielä oo sämpylälle huonetta valmiina..eikä kyllä vielä aijota laittaakkaan, sitten kun alkaa ite liikkuun enempi niin ehkä. Se kuitenkin nukkuu meän kanssa samassa huoneessa ja vaipatki vaihtaa kätevästi pesuhuoneessa, tai ainaki mitä ite on muita juuri lapsensaaneita seurannu niin eipä paljoa vauvanhuoneella ole käyttöä. Lelujakaan ei mitään mahotonta määrää oo tulossa, saa risut ja männyt kävyt riittää tälle tulokkaalle ;) minä kun olen kaikkea ylimääräistä lelumäärää vastaan. Ihan tuskastuttaa ajatellakkin että leluja olis monta laatikkoa ja kaappia pullollaan. Minun oma äiti onneksi on tajunnut asian ja onki säästäny kaikille lapsenlapsilleen joka merkkipäivänä jne. rahaa tilille. Saapa sitten sieltä kustantaa isompia hankintoja tulevaisuudessa. Anoppi tuppaa vähän oleen ylimääräisen romppeen rakastaja, saa alkaa miettiin miten hillitä sen ostoksia.

No nyt täytyy alkaa nautiskeleen vapaapäivistä, jännä kuinka sitä heti saa rytmin päälle kun käy putken töissä, sitähän piti jo puol kuudelta kelloa kattoa ja seiskalta sitte nousta ylös keitteleen kahvia kun eipä riittäny uni.
Hyvää vkonloppua kaikille! =)

Noista tarvikkeista,meidän ei tarvi hommata mitään muuta ku vauvalle vaatteet,kaikki muut on jo ennestään... Mut yhtäkää vaatetta en oo vielä ostanu :) Ihanaa ku on jo kevät niin pitkällä ja masuki vaan kasvaa kasvamistaan :) Mun poika,Juuso,täyttää tänään 2 vuotta :) <3

teeta: siis joo mäkää en tosiaan oo mikään isokokoinen, mut mul on kuppikoko aina ollut iso ja nyt ei meinaa löytää muka msitää ja sit ku en mä oikeesti haluu psitää mtiä vaa päälle :s Täytyy käydä siel lindexil kattomassa et milt ne näyttää. Ärsyttää toi järjettömät hinant viel noissa :/

Mä tulin tänään tänne äitin luo Ouluun lepäilemään ja rentoutuun. Mies on töissä koko viikonlopun ja lekuri määräs mut ainaki aluksi kahen viikon saikulle. Selkä ei kestä töissä istumista eikä koiran kans lenkkeilyä, ollappa sitte tässä. Nyt koitan levähellä kovasti ja passuutan äitiliiniä :D Meinas vaan lekuri et en enää töihin mee ennen kesälomaa ja äippälomaa, et syyskuuta ootellessa<3

Mulle on kans suotu (hyvät) geenit, eli nuita keuhoja riittää vaikka muille jakaa. Alko joku n. kuukausi sitte tursuileen liiveistä ja tänään kävin Kaakkurissa EveLacen myymälässä. Ihan kohtuuhintasia oli liivit ja hyvälaatusia. Piti ostaa kahet et voi toisia pitää ku toisia pesee. Eli mullaki lähtökoko 75E ja nyt liivit 80E/75F, meinas et sit ku imettää, on vielä isommat.... Meinas itku tulla ja harkitten jo pienennysleikkausta. Tosi vaivalloista, ku ois niiiiin paljo helpompi tilata netistä HemmetinMaukan 75B-kokoset. Ukkeli ei vaan välttis tykkäis ;)

Tarvikkeista, nyt se varustelurumba alkaa, ku on säilytyspaikka!! Eli tähän mennessä ollaan hankittu: pinnasänky (käytetty, Brio 40e, ei mitään jälkiä käytöstä), patja siihen (ilimanen veljeltä), vaunut (Emmaljunga Duo Edge, äiti halus maksaa niin valittiin sitte semmoset jotka oikeesti on meijän tarpeisiin mettälenkeille yms), matkarattaat (Graco Mirage (passaa meijän turvakaukaloon), kaukalo (Graco logico s, käytettynä kaverilta, 95e) sekä sitteri (Fisher-Price 30e, käytettynä kaverilta).
Melko paljo saa käytettynä hyvää tavaraa, ku eihän vauvat osaa niitä ees kuluttaa. Se, että säilyykö ne hyvänä, riippuu siitä miten vanhemmat niitä kohtelee (siis tavaroita :D ).

Nyt päikkäreille, lääkärin määräyksestä :) Ihanat viikonloput!

oijoi, ihanaa viikonloppu :) alkaa kyllä paikat hajoo töissä pikkuhiljaa. selkä ei tykkää tästä yhtään, mutta onneks kohta alkaa jo kesäloma, että pääsee nivelet vähän rauhoittumaan. ihanaa viikonloppua kaikille masukeille!! :)

Annukas: Meilllä on jonkin verran hillinnyt tavaroiden ostelua muutama juttu. Ensinnäkin me ollaan reippaasti sanottu että me haluttaisiin olla mukana isommissa ostoksissa, kun meillä ei välttämättä ole varaa niihin ja tilaakin on rajoitetusti. Pienemmissä ja tilaa vaativissa ollaan kysytty että onhan tämä sellanen joka pysyy mummin ja vaarin luona. Meillä on lähellä isovanhemmat, joiden luona on oma lelukoppansa. Ne lelut ovat mieluisempia kun niillä ei pääse koko aikaa leikkimään. Ja Mummi ja Vaari saa ihan rauhassa ostaa sinne koppaan mitä haluavat lattialtaan kerätä. Toki lapsetkin keräävät, mutta tulee mietittyä mitä sinne hankkii kun tietää että alla on oma parketti, vieressä omat korvat ja kaikki pitää vahtia tai kerätä itse lattialta. Esimerkiksi meillä on jo autorata, ja jääkiekkopeli, muistaakseni vaari ehdotti että hän voisi ostaa biljardipelin tms. Kysyin että onhan se teillä sitten? Heillä on kaksi makuuhuonetta ja lämmin autotalli, johon ei mahdu auto. Ihme kyllä jäi bilis ostamatta.

Täällä on jonkin verran ollut puhetta rintojen koosta, laitan kantoni kaskeen. Rinnat ovat toki kasvaneet, nyt ei ole työmiehen kintaita, vaan rinnat tällä hetkellä. Mutta minulla on käynyt niin että ne kasvavat raskauden aikana. Maidon noustessa (mulla 3 pv synnytyksen jälkeen) ja heti sen jälkeen ne ovat kooltaan ainakin numeroa suuremmat, ja mikään ei tunnu riittävät. Joka liikutuksesta maito lentää kaaressa ja yksi suojus ritsikoissa on hyttysen pissa valtameressä. Mutta siitä kun selviää niin koko asettuu raskauden ajan kokoihin suurin piirtein. Ja muuten vanhan ajan konsti pingottuneihin rintoihin kun maito nousee, on kaalin lehti. Vähän rystysillä pehmittää isompia ruotoja ja laittaa valkokaalin lehden rintsikoihin kuin vuoreksi. Täällä on synnärillä ollut kaali jääkaapissa, ja sitä ei ole välttämättä tarkoitus nauttia sisäisesti ;)

oon jo useemman vuoden miettiny pienennysleikkausta rinnoille. en oo kuitenkaa koskaa oikeestaa uskaltanu sit tehä asialle mitää. mut oon nyt aatellu, että jos tästä vielä hirveesti tulee kokoo lisää, ni imetyksen jälkeen yritän kyllä päästä leikkausjonoon. nykyään on kuulema aika vaikeeta saada lähetettä, mutta luulisin, että näillä mitoilla sellanen irtoo.

Xiina: niistä omegoista vielä..oon ite apteekissä töissä :D enkä tosiaan tiedä siitä raskausajan käytöstä (eipä kukaan muukaan meillä) sitä oon miettinyt että kun omegat ohentaa verta, esim. marevan (lääke joka ohentaa verta) potilaiden ei ole suositeltavaa niitä käyttää. ja just oli juttua mediassa kuinka ne ovat hankaloittaneet leikkauksia kun veri on juoksevampaa.
aikasemmin multi-tabsilta oli raskausajan omega valmiste, mutta se oli paljon paljon miedompaa kuin normit omegat. sitäkin mun mieleen on jäänyt että se ei ois niin hyvä juttu raskauden aikana. kuitenkin rasvaista kalaahan suositellaan syötävän ym. kinkkistä. ite oon ratkassut asian nyt niin että otan vaan kapselin pari kertaa viikossa. mutta ois kiva kuulla jonkun asiantuntijan kanta...pitää varmaan alkaa tutkimaan asiaa tarkemmin!

mitä mieltä te olette kellä on jo lapsia, että meneekö se äitiyspaketin haalari meidän syysvauvoille, vai hukkuuko vauva siihen?

zibbh - Esikoinen on syntynyt lokakuun lopulla ja anoppi oli sitä mieltä, ettei vauvalle kannata ostaa pienempää haalaria, että kaikki hänen lapsensa ovat tulleet äitiyspakkauksen haalarissa laitokselta kotiin. Noh, uskoimpa sitten anoppia ja jätin haalarin ostamatta. Kyllä hävetti lähteä laitokselta nyytin kanssa kotiin, kun haalarin hihat ja lahkeet roikkuivat kaukalosta yli ja pieni naama juuri ja juuri näkyi haalarin pääaukosta... Tatu oli hieman yli 4kg ja 52cm. Heti kotiin päästyämme tilasin netAnttilasta Reiman 62cm toppahaalarin, kun pienempiä ei ollut. Äitiyspakkauksen haalarin otimme vasta joskus loppu talvesta käyttöön.
Silloin ajattelin, että jos toinen vauva syntyy myös kylmään aikaan, niin ostan sen 52cm toppahaalarin, sanoi anoppi mitä sanoi.

Mutta nyt olen miettinyt, että tartteekohan sitä pikku-toppahaalaria kuitenkaan ostaa. Onhan minulla tuo Reiman haalari, joka oli aika paljonkin pienempi kuin äp:n haalari. Ostan kuitenkin jonkun ohkaisemman haalarin syksyksi.

Siis mä en ksäitä miks mulel tulee tämmösii hime ärsyttävii juttui. Eka tuli kätee se jännetupin tulehdus, nyt ku oon päsäemäs siit eroo, toises kädes alko pikkurilli kramppaa ja ei oo toiminut oikeen viikkoon ja sattuu hirveesti yöllä varsinki :( Samoni mulla on vasemman rinnan alapuolella kipua ja tunnoton! tunnottomuus jatkuu rintojen keskelle alas , aika isolle alueelle tunnottomuus jatkuu :( tää on ihan kauhee tunne ja mua sattuu :'( jos tähä ei näytä loppuu tulevan niin varan taas ajan sit lääkäriin :'(

Voi Eevi , ompa sinulla ikäviä  vastoinkäymisiä :(
varaa ihmeessä se lääkäri niin selviää mistä nuo vaivat johtuvat!

ninetsu: kiitos vinkistä. meillä töissä kanssa tuli vähän molemmin puolista kommenttia, osa oli sitä mieltä että tarvii toisen haalarin, toiset sitä mieltä että sitä äp-haalaria voi käyttää. pitää alkaa varmaan vähän kattelemaan haalareita sit kuitenkin :D

mua kyllä jännittää jo etukäteen että miten osaan pukea vauvaa! pitää varmaan aina soittaa äidille tms jollekin ennen kuin oon lähdössä pienen kanssa ulos että mitä sille puetaan päälle! ensikertalaisen ongelmia emoticon

ainiin, ja syöttötuolia olen miettinyt. niitä kun on kanssa niin monenmoisia. minkälaisia tuoleja teillä on ollut ja mitkä on hyviksi ominaisuuksiksi / malleiksi koettu?

Omegoista, itse aloin raskauden aikaan syömään Möllerin antireflux-kapseleita (ei sis. A-vitamiinia eikä röyhtäytä). en syö kalaa. Multitabsin tai -vitan sivuita luin, että rasvahappojen tarve kasvaa raskauden myötä. Myös eri nettisivuilla puhutaan rasvahappojen tärkeydestä sikiön kehitykselle (eivät olleen "virallisia" sivustoja, mutta suuntaa antavia). Olen myös apteekissa töissä, enkä edes ajatellu että omegojen syönti olisi joku ongelma.

guuglasin itsekin aiheen, ja juu, paljon tulee artikkeleita joissa sanotaan juuri tuo mitä kirjoitit alice, että rasvahappojen tarve kasvaa raskauden aikana.
mun mielessä vaan kummittelee se raskaus-omega 3  valmiste :D
guuglasin senkin, ja löysin, siinä on tosiaan puolet vähemmän omegaa kuin monissa muissa normi valmisteissa. siitä mun päähän on varmaan jotenkin pinttynyt tämä ajatus että niistä voisi olla jotain haittaa.
pitää nyt ottaa asia siellä neuvolassa puheeksi jos neukun täti osaisi sanoa jotain tähän emoticon

zibbh.
hööh :O ku mä joskus ainaki ku oon soittanu siihen olikohan ny yliopistonapteekin palvelunumeroon niin ne on jostain tietokannasta hakenu tiedon siitä että miten raskauden aikana + muiden lääkkeiden yhteisvaikutukset . :/

Syöttis-
meillä oli esikoiselle Gracon tea time-syöttötuoli.Iso ,muovinen ,mutta kätevä! siihen oli oma pöytä ns. mutt sen sai myös irti ja tuolin ruokapöytää vasten.Se oli siltä kannalta hyvä ett siin on vyöt,eli pienempiki lapsi pystyy syömään siinä 6kk---> ja sen sai taitettua kasaan ja oli helppo ottaa reissuun mukaan.
Mutta nyt,haluan tälle syntyvälle hommata semmosen puisen vanhan /vanhan näköisen syöttötuolin :) Meill muute ois toi tea time myytävänä ;)

Tissijuttuja-
Mulla on pienet rimpulat xD kasvo nyt raskausaikaan A-kupista C-kuppiin. on tämä nyt mukavaa x) mutta tympeetä ku tietää et sit ku raskaus ja mahollinen imetys on ohi niin ne supistuu taas entiselleen :DD

Tarvikkeista-
Meill on oikeestaan jo melkee kaikkee :D Esikoiselta pinnis,sitteri ja leluja. Tutulta tulossa kaukalo+telakka,vaunut on tilattu,hoitoalustoja on 2 erilaista :D Ja vaatteita niin järjetön vuori ettei varmaan ehitä käyttään edes puolia niistä xD tuttejaki on jo aika arsenaali ja esikolta jääneitä tuttipulloja.jollen nyt uusia pulloja innostu viell ostaan :) ainaki enemmän kärsineiden tilalle. Hmm...mitähän muuta :DD en ees ite enää tiedä mitä tarttettais :D puklurättejä ny varmaan ostan uusia ku niitä saa niin kivoja kuviollisia ja pistän sit noita vanhoja roskiin tai vararäteiks.

Muita kuulumisia-
Mull on ollu vähän mieli maassa viime päivät. Mun miehellä ilmeni kissa-allergia ja nyt ilmeisesti joudutaan luopumaan kissasta.Se on ollu mulla 6v ja on kuin yksi lapsi :,( Mull on aina ollu joitain eläimiä ja nyt en oikein osaa viell sulattaa sitä että en enää ikinä sais kissaa...
Sit ilosempaa, 5 päivän päästä olis lento kohti Prahaa :)) saa nähä kuin selviän :D mua ahdistaa ihan hirveesti jättää esikoinen hoitoon vaikka ollaankin vain 3 yötä pois! Poika kyllä varmasti mummilassa pärjää hienosti mutt entäs minä ?!? :DD
Maanantaina ois äitipolilla ultra ja kahtoovat kohdunsuun tilanteen,kun esikoisesta mulla alkoi rv25 lyheneen jo kohdunkaula merkittävästi.. toivottavasti nyt ei ois tapahtunu mitään et multa ei kielletä lentämistä! Nyt ei ainakaan oo supistellu :)

Zibbh: Mä metsästän syöttätuoliski tällä hetkellä Stokken Tripp Trappia. Mies tämän päätti, kun on hänen kavereidensa mukaan niin hyvä...Jotain insinöörijuttuja varmaan...emoticon  Vaikuttaa siitä kätevältä, että tietyis lisäosin se menee lapselle vastasyntyneestä monen vuoden ikään! Tosin on kallis, käytettynä olen metsästänyt. Huuto.netissä myydään paljon, mutta sielläkin hinnoissaan. Ja sitten se New Born setti, jonka avulla vastasyntynyttäkin voi pitää siinä köllöttelemässä, maksaa reilun 100 euroa... Meillä kun on koira, niin tuntuu hyvältä ajatukselta saada vauva johonkin vähän korkeammalle. Mies on testannut ettei syöttistä saa pahalla tahdollakaan oikein kaatumaan, joten on uskoakseni varsin turvallinenkin.

Nyt on pinnis, vaunut ja suurin osa vaatteita hankittuna.Äitiyspakkauksessa on sitten oma osansa. Kaikki sellainen "pienempi" roina, kuten tutit, tuttipullot ym puuttuu. Paljonko sellaisia pitäisi hankkia? Oletteko ihmiset pumpannut rintamaitoa talteen? Onko jotain suositeltavaa pumppua? Mitähän kaikkea muuta sitä pitäisi muistaa hommata? Ai niin, jonkinlainen sitteri varmaan olisi hyvä... Onko jollain matkarattaista lempparimerkkiä?

Haalarista, kyllä se taitaa vaavi sinne hukkua, mutta elättelen toivoa että ne olisivat piirun pienentäneet. Mulla on joka tapauksessa pari ohuempaa toppapukua, jotka on pieniä, ja keväällä laitan äippäpakkauksen puvun päälle kun on kovimmat pakkaset. Toivon että se menisi niin tälläkin kertaa.Siinä on sen verran ohut kangas että seuraavana talvena se voi olla heppoista tekoa. Ja kaikille tiedoksi taaperotalvea vasten. Haalarin saa veden pitäväksi kenkien nahankäsittelyaineella, siis sillä jolla kengätkin käsitellään. Homma kantsii tehdä ulkona ja ilman lapsia, se aine haisee pahalle.

Tuteista ja pulloista, meillä on ollut aiemmin yksi tutti valmiina, se on riittänyt, lisää saa kaupasta seuraavana päivänä. Tosin nykyään ei suositella tuttia ensimmäiseen kahteen viikkoon ettei imuote häiriinny. Ja pulloista meillä on ollut vesipullo (äippäpakkauksesta) ja yksi maitopullo varalla. Ja meillä on ollut ylivarustelua.

Maidonkeräin toiseen rintaan syötön ajaksi täytyy mun ostaa. Olen pitänyt keräimen puhtaana ja puhtaan pullon jääkaapissa. Aina syötön jälkeen olen kerännyt ylivaluvan maidon ensin keräimeen ja sitten jääkaapissa olevaan pulloon/pussiin. Tämän maidon olen pakastanut pakastuspussissa päivämäärämerkinnällä. Maitoa voi sulattaa ja syöttää kolmen kuukauden ajan keräyspäivästä. Tämä on ollut meillä hätävaroja yllärimenojen yms varalta. Yritin lypsää ekalta, mutta en jaksanut sitä tuusaamista. Mutta molemmilta olen laittanut tämän ylijäämän talteen, ja on niitä käytettykin tarpeen mukaan. Lapsi oppii tarvittaessa paremmin pullolle kun siellä on samaa tavaraa mitä yleensäkin. Maidon koostumus muuttuu 3 kk jälkeen. Käsittääkseni tämä on syy miksi sitä ei pakasteta pidempiä aikoja. Se on kuitenkin ylijäämää, joten ei harmita vaikka joutuisi heittämään sitä poiskin.

Syöttötuolista, meillä oli aiemmilla se perinteinen puinen joka ei taitu. Se toimi, meillä oli siihen viritetty kaupassa myytävät valjaat lapsen turvallisuuden vuoksi. Valjaat olivat aina kiinni kun lapsi oli siinä, mutta meillä ei mennyt kuin yksi iso lautanen rikki lapsen syöksyessä pöydälle. Kukaan ei saanut palovammoja eikä muutakaan traumoja.

meill tutti tulee vähän tahtomattaki koska lapsi joutuu tarkkailuun ekaks viikoks ja siellä lykkäävät automaattisesti tutin niille vauvoille.vaan eipä tuo minua haittaa,tutti oli esikoisellaki eikä se häirinnyt pojan imuotetta tisuun :) ja oli aika pelastus välillä tuo tutin pirulainen x)

Nika-siitähän tuo pullojen tarve täysin riippuu ett tuleeko sulta maitoa tarpeeksi ja kuinka usein jaksat tiskata ja keitellä pulloja :D mut alkuun et tarvi kuin vaikka 2 pientä pulloa :) sithän niitä äkkiä saa lisää kaupasta jos siltä tuntuu.
Ja rintapumpusta. Mulla on ollut ainun sähkökäyttönen ja aventin käsikäyttönen.Kummatkin hyviä. Sähkönen säälii käsiä :) mut ei mulla tehny pahaa käsin pumppaaminenkaan.

Takaisin