Toukokuun turinat!

Ihanaa kun vihdoin satoi vähän, niin raikas ilma ulkona... Aaaaah!

Jouduinpa tänään töissä käymään, vaikka sairaslomalla olen. Tietääkö kukaan maksaako kela jotain puolipäivärahaa? Kun mietiskelin tuossa että saattaisin pystyä olemaan töissä 4h/päivä. Eli tekisin siis puolikasta päivää... Saakohan esim työterveyshuollosta jonkun lappusen etten kykene tekemään kokopäivää mutta puolikas onnistuisi, jotta sais sit kelalta ne puuttumaan jäävät rahat...? Olipas hankalasti selitetty... Toivottavasti edes joku saa selvää näistä mun sepustuksista. Tää ratkasu olis kaikkien kannalta hyvä koska eivät tunnu siellä töissä pärjäävän... Soittelevat 5 kertaa päivässä ja puhelimen välityksellä on erittäin hankala neuvoa kaikenmaailman ohjelmien yms. käyttöä!

LauraElina Ihana kuulla että kaikki kuitenkin hyvin... Muistahan nyt ottaa rauhassa että saa pikkuinen kasvaa riittävän pitkään yksiössään!!!

Ihanaa!!! Me saatiin se koti!! Eli heinäkuun eka päivä päästään alottaan vähä tapettihommia ja sit muutto. Saa kaiken valmiiks ennenku Pitko tulee <3 Nyt jo vaatekaapista löytyy pienenpieniä vaatteita, en malta oottaa et saan kaikki loputki laittaa!!

Meillä ois neuvola ens viikolla. Sitte sais ne paperit kelalle. Pakko kyllä lähettää heti, jos vielä niitä viime vuojen pakkauksia ois jälellä. Mä en siitä uuesta tykänny yhtää.. :/

IHANA ku muillaki on muistihäiriöitä!! Mä luulin jo et oon tyäkavereilta periny dementian, tuntuu jo niin hassulta kirjottaa joka kauppareissu kalenteriin ku muute ei muista! JA auta armias jos lähtee kauppaan ilman kauppalistaa!! Palautuukohan tää muisti ikinä??

Mulla on nyt alaselkä alkanu vaivaamaan. Aamulla se on aina ihan ok, mut hetken ku on töisää, nii jopa juilii. Oon yrittäny käveleskellä (istumatyö ku on) mut sekää ei auta, ehkä jopa pahentaa. Illalla on sit aina tuskaa ku pitää vaan sohvalla maata, mitää ei saa aikaseks. Aattelin ens viikolla kysästä neukussa et kantsiiko mun itteeni siellä töissä kiusata..Ei ois kuitenkaa ku enää vähä reilu 7viikkoa.

Ihania odotuksia kaikille, ei oo enää pitkästi jälellä <3

Kiitos LauraElina; mä kanssa mietein samaa tänään.

Mulla kävi tänään olo vähän ahtaaksi. Olin tehnyt töitä sillain vähän himmennetyillä valoilla jo jonkin aikaa. Puoli tuntia ennen kuin piti lähteä palaveriin iski rytmihäiriöt päälle. Hain vartin päästä autolta lääkkeen. Autokin kun oli kerrosta alempana noin 100 metrin päässä. Ja tuntui että lääke ei vaikuttanut yhtään. Menin palaveriin, joka oli tietenkin toisessa päässä tehdasaluetta 2 kerroksessa! Muutenkin puuskutan kuin höyryveturi raskauden vuoksi, ja vielä rytmihäiriö päällä. Työkaveri katteli, onneksi ei sanonut mitään kun otin lukua puolessa välissä. Seisoin varmaan 5 min että pystyin jatkamaan kiipeämistä. Pitihän vielä illalla lähteä käymään Prismassa, ja sehän on ihan riittävän kokoinen kauppa, kun se pitää kävellä päästä päähän pituus ja leveys suunnassa. Nyt tuntuu että ihan oikeesti päivä on täynnä.

Ylihuomenna olisi neuvola, saas nähdä mitä terkka tuumaa. Hän aikaisemmin povasi mulle rytmihäiriöitä loppuraskauteen, mutta nyt niitä on ollu jo pari päivää peräkanaa. Viikkoja on nyt 22+0 eli mun käsittyksen mukaan olen siinä ihanassa puolivälissä. Jos ne tästä pahenee, niin hellurei ja hellät tunteet.

Lauraelina: johtuuko lyhentynyt kohdunkaula siitä että sulla on niin vähän aikaa Jeminan synnytyksestä? vai onko niillä mitään tekemistä keskenään? nyt otat sitten ihan rauhallisesti :)

Satu: tarkoititko että tekisit 4h / pvä nyt ennen lapsen syntymää, vai sen jälkeen? :D

nyt tää odotus alkaa tuntua ihanalta kun tietää että kaikki on masussa hyvin :)
me ei nyt mennä sinne 4d:hen kerta kaikki oli mallikkaasti, oltas menty jos olis ollut jotn epäselvää rakenneultrassa. Anoppi ei taida kestää jännitystä syksyyn asti kun ei miehen kanssa aiota kertoa lapsen sukupuolta muille ;D hihiiii.
kelan sivuilla luki ainakin vielä viime viikolla että edelleen jaetaan vanhaa pakettia, tän kuun lopussa arviolta vaihtuu uuteen malliin. mä tahdon kyllä sen uuden versin :) kertokaa heti jos joku saa sen! sitten uskaltaa tilata itekin paketin hypisteltäväksi <3

Peruna 21+6 <3

zibbh: ennen kesäloman alkua ja mammalomaa... Ei olis enää edes kauaa jäljellä kun jään lomille heinäkuunalusta. Soittelin äsken työterveyshuoltoon ja lupasivat sieltä selvittää asiaa, eivät ainakaan heti tyrmänneet ajatusta... Toivotaan että onnistuu.

rominna: Taidat olla jossain isossa tehtaassa töissä, niin minäkin... Sain kulkupeliksi toimiston ja hallin välille pinkin potkulaudan emoticon !!! Se oli ennen sininen mut maalaamon pojat maalas sen vartavasten mulle!!! On muuten kätevä peli.... Toivotaan ettei rytmihäiriöt tuosta enää pahene. Ei varmastikkaan ole mikään mukava tunne!

Miuzi: Onnea uuden kodin johdosta!!! Pääset nyt tyydyttämään sitä pesänrakennusviettiä!!! Munkin tekis jo mieli ruveta vaihtaa meiän huone järjestystä, sais ruveta vauvanhoitohuonetta laitteleen. Isäntä vaan on sitä mieltä et liian aikaista on, enkä saa kyl ilman apua noita painavia ja isoja huonekaluja siirreltyä... Painostus alkakoon!!!

Täytyy nyt täälläkin hehkuttaa... Isäntä vie kokoperheen kylpylähotelliin ensviikonloppuna!!!! Eipä oo ennen käytykään!!! Ihanaa kun joskus saa hemmottelua, on varannu mulle kasvohoitoa ja vaikka mitä..... emoticon

Satu84:lle olen töissä itse asiassa kolmella tehtaalla, meillä täälläpäin on iso teollisuusalue, ja seilaan vähän jokaisessa tehtaassa. Olen alihankkijan palveluksessa. Yritän järjestää talosta toiseen kyydin autolla, yleensä ne kuljetaan pyörällä. Meinasit ettet saa isäntää mukaan vielä järjestämään huonetta. Olen hmm melko määrätietoinen ja kukin hoitaa asiansa omalla tavallaan. Mutta ajattelen asiaa niin että kun vaavi on voipaketin kokoinen (noin 500 g) niin sillä on jo mahikset jäädä eloon. Mutta jos jotain käy, ja sä joudut esim. vuodelepoon, niin kuka sen sitten laittaa sen huoneen. Kysyisin että laitatko sä sitten vaatteet hyllyyn ja mä muuten oletan että kaikki vaatteet on pesty ja silitettävät silitetty ennen vauvan tuloa. Eihän niitä enää sitten ehdi järjestellä kun vauva on jo kotona. Sillä mullakin on kiire kesäkuun alussa saada laitettua. En voi aiemmin kun en halua sekoittaa poikien nukkumisjuttuja ennen kesälomaa.

Meidän toimitusjohtaja tuli eilen samaan palaveriin ja ymmärsi nyt, kun näki mut puuskuttamassa siellä käytävässä, että ihan oikeesti musta ei taida olla työskentelemään kesälomaani asti. Hänellä on myös rytmihäiriöitä, ja tietää että ne kaiken päälle saattaa ns. katkaista kamelin selän. Hän tuli tänään puhumaan varajärjestelyistä sille ajalle. Olen puhunut samasta asiasta jo kuukauden, mutta tuntuu että kukaan ei ota vakavissaan. Jos nyt viimeinkin. Mulla on kuitenkin tehtäviä, jotka pitää hoitaa, eikä kaikkea voi ajatella että loogisella päättelyllä tietäisi miten asiat hoituu. Tai ainakin täytyy tietää kenellä on narut siirtää asioita eteenpäin. Niin palaveri oli sillä tehtaalla johon ei saa mennä raskaana kuin juuri ja juuri pääkonttorille. Multa työterveyden hoitaja kysyi palaverin jälkeen että mitäs sä muuten täällä teet? Tai niin tuli eilen uudet ohjeet aiemmissa oli muutama paikka enemmän, ohjaa siinä sitten työntekoa ja työnjälkeä! Tuntuu että on vaan laiska, kun yrittää järjestää nyt jo kaikki valmiiksi, tuuraajat yms. Ja lastenhuoneet ja maalaukset ja... Siis nyt taas kun ei ole ongelmia. Mutta huomenna tilanne voi olla vähän eri.Voi tauti, tästä kesästä tulee todella mielenkiintoinen.

Minä puolestani haluan sen uuden pakkauksen, mutta minun äitiyspäivärahan puolesta täytyy vissiin hoitaa asia mahdollisimman pian, kun en halua uutta verotusta vahvistettavan ennen kuin päiväraha määrätään. Voikohan ne pyytää erikseen. Jossain oli kyllä että saa laittaa toiveen johonkin kohtaa hakemusta että kumpaa pakkausta haluaa. Voishan kysyä vaikka Kelalta.

Muuten tohon kohdunkaulaan; synnytys lähellä ei välttämättä siihen vaikuta. Mutta kropan palautuminen synnytyksesta voi olla hitaampaa. Voi kyllä mua taas potkitaan. Kokoajan saan monoa (tai nyrkkiä) nivusiin kun istun.

rominna: Mulle kävi vähän samanlailla pariviikkoa sitten kun tehtaanjohtaja tuumas et satu tästä ei mitään urhoollisuusmitalleja jaeta!!! No jäin sit saikulle ja silti sieltä soitellaan kokajan kun eivät voineet sitä tuuraajaa hankkia vaikka kuukauskaupalla olen asiasta puhunut... Miehet!!! Kyselivät vaan että kyllähän sä nyt varmaankin pystyt sinne lomanalkuun asti töissä olemaan... Sanoin joka kerta että nyt ihan ok, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu. Joskus tuntuu että varsinkin näillä miesvaltaisilla aloilla on niin hankala saada ns. parempia/vaativampia töitä kun kokoajan pomot kyselee et millos meinasit taas lisääntyä.... Kyllä pikkusen sapettaa!!!! Totta turiset myös tuosta huoneen laitosta! Meillä isäntä tietää et mulla luultavasti palaa käpy kun se viivyttelee ja sit teen kaiken ite kummiskin ja se pääsee kun koira veräjästä!!! Tuntee mut piruvie liian hyvin. Ollaanhan tuota oltu yhes jo kohta 9 vuotta.

Tosta pakkauksesta... Mulle on suoraansanottuna ihan sama kummanvuoden pakkaus sieltä tulee. Esikoisen pakkaus oli vm. 2008 joten samanlainen se ei ainakaan ole. Ens viikolla pitäis ne paprut laittaa menemään.

Työterveyshuollosta olivat sitä mieltä et tuo 4h/päivä onnistus ja saisin osan rahasta sit sielt kelalta... Tai siis saisin normi palkan töistä ja sit kela korvaa sen puolenpäivän palkan työnantajalle. Joudun kummiskin TAAS käymään huomenna töissä niin täytyy samalla pyyttää sielt kaiken maailman lappuja ja lippuja kelaa varten ni saa sit hakea niit tukia. Huomenna on sit jo lekuri et saan tarvittavan lääkärintodistuksen.

Onko teillä muuten ollu millä viikoilla noita gynegologisia tutkimuksia? Kun mulle ei ole tehty vielä yhtään... Esikoiselta kyllä oli tiuhempaan, eikä mulla ole vielä ollut lääkäriäkään... outoa!

Tänään oli toi "kammottava" sokerirasituskoe. Eipä se ollutkaan mikään kauhea kokemus, vähän oli nälkä ja takapuoli puutui parin tunnin istumisesta :) Huomenna soittelen tuloksista.
En osaa kanssa päättää kumman vuoden äitiyspakkauksen haluaisin. Paperit on lähetystä vaille valmiit, ja haluaisin kovasti saada laatikon sisällön hyppysiini. Eli saatanpa postitella jo lähipäivinä.
Mulla on ensi neuvolakerralla lääkärintarkastus, siis myös gynekloginen tutkimus. Silloin on meneillään viikko 28.

Meillä oli tänään kauan odotettu 4D ultra. Kasvot piirteet näkyi hetkittäin loistavasti, mutta muuten tyttö oli kovin piilossa. Ja kyllä, tyttöhän sieltä on tulossa! :) Prinsessalla oli varpaat suussa ja kädet naaman edessä, joten ihan parasta kuvaa ei saatu. Harmi, mutta 4D oli silti hieno kokemus. Saatiin dvd ja iso nippu kuvia mukaan. Painoa löytyi 666g...
Töistä mun oli tarkoitus jäädä pois vasta 18.7., mutta lomat pitää kuulemma pitää pois joten vapaat alkaa jo 4.7. Sitä ennenkin on kesäkuussa 2 viikkoa lomaa. Hieman harmittaa, sillä töitä olisi ja rahallisesti olisi ollut parempi jättää lomat ensi kesälle kun aviomies pitää isäkuukauden. Luulen, että myös tylsistyn kotona ja odottaminen tuntuu entistä pidemmältä. No, heinäkuussa useita kiloja painavampana voin jo olla eri mieltä asiasta.
Perhevalmennukset alkaa kesäkuussa. Pariskunnasta perheeksi osiot ei niin kiinnosta, mutta synnytys ja vauvanhoito kyllä.

Miuzille onnea uuteen kotiin!!

zibbh: Se, että edellisestä synnytyksestä on niin vähän aikaa niin saattaa vaikuttaa siihen, että kohtu supistelee herkemmin kuin tavallisesti ja se taas saattaa vaikuttaa lyhentävästi tuohon kohdunkaulaan. Eli periaatteessa on niillä tavallaan jotain tekemistä toistensa kanssa, mutta ei se automaattisesti tarkoita, että kohdunkaula lyhenee normaalia aikaisemmin.

Täytys koittaa ottaa rauhallisemmin.. Mä vaan oon niin neuroottinen siivooja. Mies on monesti mulle sanonut, että anna niiden tytön lelujen nyt olla ja kerätään ne illalla, mutta mä en vaan pysty siihen :D sit mä siivoon ne lelut monta kertaa päivässä kun hetken päästä ne on taas levitetty! Tänäänkin retkahdin tekee pihahommia vaikka lupasin itelleni, että annan niiden olla siihen asti kun miehen jalka paranee. Onneks nyt ei oo pahemmin supistellu!

Nyt on sit remontti sovittu alkavaksi tossa kesäkuun alussa. Juhannukseen mennessä sen ois oltava valmista, kun sillä remppamiehellä alkaa sit joku toinen projekti. Mulle pääasia oli, että remontti on valmis ennen Jeminan 1v synttäreita 2.7! Huomenna olis tarkotus vähän jo alottaa valmistelut tyhjentämällä noi pari lipastoa ja pesemällä ne ja sit voi jo alkaa laittaa pikku vaatteita sinne valmiiks. Ne lipastot on siis menossa lastenhuoneeseen kun se on valmis. Ihanaa päästä hypistelemään pikku pikku vaatteita. Ne on niin söpöjä <3

satu84 Mulle on tehty alatutkimus aina lääkärillä käydessä. Ekan kerran siis rv 7+4 neuvolalääkärissä, toisen kerran ylimääräsellä neuvolalääkäri käynnillä rv 17+5 ja kolmannen kerran käydessäni eilen rv 22+4 siellä 4D-ultrassa kun pyysin sitä lääkäriä tsekkaan ton kohdunsuun tilanteen. Seuraava tutkimus on sit taas neuvolalääkärin normikäynnillä, johon saan ajan 30. päivä kun on seuraava neuvola.

Tosi hurjaa miten tää aika meneekin näin nopeesti! Vastahan mä tein plussatestin kun aloin Jeminaa odottaa ja nyt jo odotetaan pikkusiskoa kivasti yli puolen välin! Just ihan kauhulla puhuin tolle miehelle, että jos tää toinen puolisko menee yhtä nopeesti kun tää eka niin tää vauvahan syntyy ihan just! Lapsista sen ajankulun vaan huomaa niin hyvin.

Mä oon muuten ihan samaa mieltä, että tässä vaiheessa kun eloonjääminen alkaa pikkuhiljaa ehkä olemaan mahdollista niin ei oo yhtään liian aikaista alottaa valmistelut vauvaa varten :) Esikoista odottaessa huomasin, että vaikka alottais kuinka aikasin niin sitä hommaa keksii ihan loppumetreille saakka.

Nyt iltapalalle ja pesulle ja sit sänkyyn katteleen pikku neitin iltajumppaa emoticon

Moii! Täällä taas hirveesti kirjoiteltu siitä kuu viimeks oon käynny :) Enkä nytkään kerkeen pahemmin lukee mutta kuulumisia äkkii kerron :)
Meillä oli eilen se kauan odotettu rakenneultra! :) Vauvalla kaikki hyvin ja TYTTÖ vauva sieltois sitten tuloillaan <3 Meiän pikku rinsessa :) <3
Ensi viikolla sitten neuvola rv 22+0 ja silloin saan kelan paperit. Mutta hyviä vointeja kaikille mammoille! Täytyy rientää töihin :)

Täällä kaikki kovasti on laittamassa vauvan huonetta ja kaikkea..mitä kaikkea sitä pitääkään sitten laittaa valmiiksi? etten ensikertalaisena unohda tietämättömänä mitään tärkeää.
vauvan vaatteille hankitaan lipasto, se on jo katsottu, mutta ei ole ostettu. äitiyspakkaus tulee kun tulee (kauan siinä muuten menee että sen saa kun on tilannut? ) ja ne pitää sitten pestä ja laittaa valmiiksi. sänky on myös katsottu, mutta yhä kaupassa :D
vaunut ja turvakaukalo on ostettu, mutta odottavat syksyyn asti että haemme ne kun siltä tuntuu.

mitä pientä ja tarpeellista pitäisi ostaa mitä ei tule kelan paketissa? tutti, tuttipullo..apteekista kaikenlasita..mutta mitä muuta?

Satu: mulla on se käsitys noista rahajutuista, että jos äitiyslomalla teet töitä, niin ne syö jonkin verran sun sen päivän päivärahoista aina, eli periaatteessa ei oikein kannattaisi tehdä töitä :)  poikkeus on sunnuntai työt, jotka eivät vaikuta rahantuloon :D mä olenkin sopinut työnantajan kanssa että menen ensi vuonna tekemään sunnuntaivuoroja kun siltä tuntuu että pääsen kotoa irrottautumaan :) ---> asuntolaina painaa päälle...! ja kiva varmaan päästä vauva-arjesta välillä töihinkin ihmistenilmoille.

onko kukaan kysynyt tai tullut puheeksi miten omega3 valmisteita voi käyttää raskauden aikana? kysyin kätilöltä, mutta ei se kyllä osannut mitään sanoa, käski kysyä neuvolasta..veikkaan että ensi viikolla kun kysyn sieltä, niin ei sekään osaa neuvoa asiassa mitenkään kuin mutu tuntumalla...äh.

mulle ei myöskään ole kertaakaan tehty alapäätutkimusta näitten neuvola / ultrajuttujen aikana. aika kummallista että lauraelinalla on tehty joka kerta..siis ei se ole omituista että hänelle on tehty, vaan se se ettei minulle esim ole tehty ollenkaan :D

lääkärikäynneistä-
täällä on 3x kertaa lääkärineuvola raskauden aikana joissa tehdään myös sisätutkimus.

ZIBBH
kannattaa melkeenpä suoraan apteekista kysyä! :) siellä varmaan tietävät parhaiten et miten raskaus aikana saa käyttää. mä oon aina suoraan sieltä kysyny.ja jos eivät oo tienneet niin niillä on mahdollisuudet ottaa asiasta selko :)

Mäkään en oo käynyt lääkärikäynneil. Mulla on eka 15.6 :D ja sf mittauksiikaa oo tehty, tehdään mulle vasta 4.7 ekan kerran.

Meil on täs kämpäs 3 isoo vaatehuonetta, yks on vauvalle ja lakanoille. puolet siitä on vauvan joka on kyllä iso tila. Mä oon sen järjestellyt vaatteilla ja kaikella muulla tavaralla :D oon ajatellut hankkii sinne myös vaippavarastonki valmiiks :D Eilen kävin hakee melkeen uuden pinnasängyn 20€ , mä meinasin viel jsut ostaa saman sängyn 49,90€ :D no sainpahan 30€ nyt halvemmalla ja samaa syssyy sain käyttämättömän potan :D Hoitopöytä, sitteri, amme on aianski tuol kellaris kans täl hetkellä. Vauvan huonetta alan varmaan laitata sit öö heinäkuun alussa. En mä oo viitsiny rupee sitä laitata jos mä vaikka saisinki yllättäen asunnon :D ja pääsisin muuttaa, se olis mahtavaa. Tää asunto on siit mielest hyvä et tosi paljon säilytystilaa, mut muuten kyl haluan täältä pois.
Mä oon alottanu pitkät lenkit ja kuntoilen vähän joka päivä et saisin vähän näit ylimääräsii pois mitä mul on jo tullut tai en ainaskaan lihois enään yhtää, mul on tullu iha kauheesti painoa lisää :( se on kyl iha omaa vikaa ku oon laiskotellu ja herkutellu vaa. 
Vitsi että oottaa muuten pattii ettii rintsikoita. Kaikki koot loppuu 85D! mulla on normaalisti jo se D, niin nyt mä puristun näihin.. ja ei missää myydä niinku isompaa. woot?! mistähän mä löytäisin?
Ah löysin ihanan äitiys mekon<3 laitan sne sunnuntaina kummitytön 3v synttäreille ja sit ystävän valmistujaisii ja serkun. se on aivan loistava :)
Mulla on käsi lähteny vihdoin paranee joka on ollut mäsänä täs ööm 6vk vissii jo. mut nty on alkanu vasemman käden pikkurilli temppuilee ja sattuu kauheesti :/

22+6<3

Heijsan jälleen,
Satulle: Luin Kelan sivuilta sellasta että äitiyspäivärahalla (se eka 105 päivää) ei saa tehdä töitä. Mutta vanhempainpäivärahaan ei vaikuta sunnuntaina tehty työ. Joten kantsii olla tarkkana miten ilmoittaa työnsä. Mun käsityksen mukaan se menee maksu päivän mukaan mutta en tiedä onko se työn teko vai maksu päivä joka määrää kumman päivärahan puolella se on. Mäkin aion tehdä työtä vanhempain päivärahalla. Sekä sunnuntaisin sivutyöstäni, että arkipäivinä kun mies on kotona vaavin kanssa. Vähän tarpeen mukaan, mulla on yksi spesiaalihomma töissä, jota ei osaa kukaan muu.

Mä jätin Omega3 pois kun aloin odottaa. Ajattelin että se ohentaa verta, ja se nyt ohenee muutenkin raskauden aikana. Hemoglobiini oli tipahtanut 135:sta 111:een, sain kehoituksen syödä rautaa. Jollain kuulemma ei ollut verenvuoto tyrehtynyt jossain leikkauksessa kun oli syönyt Omega3, en ota riskiä.

Olin neuvolassa tänään ja terkka tuumasi että yhtään ei tartte mennä äärirajoille, kun on raskaana. Ainakaan töiden vuoksi. Sovimme että soitan jos alkaa mennä tiukalle jaksamisen kanssa. Katotaan päivä kerrallaan. Ajattelin naputtaa koneella rästit pois ja sen jälkeen lopettaa sen kivan. Saan aika pitkään kuitenkin sairaslomaa. Täytyy vaan laskea ettei palkka lopu välissä. Pidän vaikka kesälomaa sairaloman jälkeen ennen äippälomaa.

Terppa!

Alotan nyt sit ensviikosta tekeen niitä 4 tunnin päiviä töissä, hakemukset on kelalla vetämässä. Eihän täs enää ole kuin 6 viikkoa kesälomaan ja sen jälkeen jäänkin sit mammalomalle. Niinhän se näkys olevan ettei niitä töitä kannata mammaloman aikaan tehdä, kun meillä nuo sunnuntait on käytännössä pois suljettuja. No eiköhän me joku ratkasu pomon kans keksitä.....

rominna: mun mielestä sä et tipu niille "huonommille" rahoille jos 60 sairaslomapäivää ei ylity.

On kyllä aikamoista hajontaa noitten neuvola/lääkäri käyntien kesken... Luulis että kaikilla olisi samat seuranta käynnit asuinpaikasta riippumatta!!!!

Mulla olis ny sit tiistaina sokerirasitus ja neuvola. Oon ruvennu miettiin tota nupun poikittain makailua, kun ei tunnu millään kääntyvän... Et oisko se jotenkin jumissa siitä napanuorasta?!? Ei sen takia pystys kääntymään... Täytyy kysyä josko neuvolassa varalta ultraisivat ja kattosivat tilanteen...

Nyt piirakan tekoon kun esikoinenkin jo untenmailla.

Hiiop!

Sehän on jo pian kesäkuu, hupsista! Aika kuluu. Olen kyllä kade teille, jotka pääsette aloittamaan lomanne jo alkukesästä, itse homehdun töissä elokuuhun...

Neuvola oli tällä viikolla, kaikki oli ok. Ekan kerran katsottiin sf-mitta ja vähän keskikäyrän yläpuolelle meni, myös ultrassa painoarvio oli vähän keskiarvon yläpuolella, joten katsotaan nyt mnkäkokoinen mötkö sieltä meinaa tulla. Olen itse aikas pienikokoinen, mutta kaippa me pieni tavalla tai toisella maailmaan saadaan...emoticon
Joku täällä oli sitä mieltä ettei äitiysrahan aikana saisi tehdä sunnuntaina töitä. Ole kyllä eri miletä, maksu tulee vaan arkipäivistä, joita Kelan mukaan on ma-la eli sunnuntaina saa töitä painaa. Mielestäni se myös lukee suoraan näin Kelan sivuilla...Vai olenko ymmärtänyt väärin??? Itse en varmaan vielä niiden ekan 105 päivän aikana töihin mene, mutta sitten myöhemmin voisi hyvin sunnuntaita keikata. Mietin vaan miten Kela suhtautuu su-ma väliseen yöhön, meneeköhän heti maanantain rahat, jos on yön yli maanantaiaamuun asti töissä...?

Meillä on varustelu myös hiljalleen alkanut. Olen ihan koukuttunut huuto.nettiin, josta bongasin tosi nätin ja siistin Brion pinniksen kahdellakymmenellä eurolla. Tänään vielä ostin Teutonian mistral-vaunut sadalla eurolla, myyjän kuvauksesta ja kuvasta päätellen erittäin hyväkuntoiset, joten täysin puoli-ilmaiseksi kyllä tuli. Äitiysvaatteita olen myös sieltä ostellut, nyt ei tahdo edes vanhat paidat enää piisata masun yli. Vauvan huonetta en ole alkanut sen enempää järkätä, oon vaan tuikannut vauvakamat pinnikseen säilöön, täytynee kesälomalla ruveta paremmin järkkäilemään.

Selkäkivut meinaa aina välillä yllättää, mutta onneksi ovat pysyneet maltillisina. Aamuisin on kyllä välillä kankeaa menoa...Onneksi ei ole fyysinen työ, ei ole siellä tarvinnut kärsiä...emoticon

MIllään ei malttaisi odottaa syksyä. Äitini juuri pohti kuinka nopeasti onkaan mun odotusaika mennyt ja mä pyörittelin silmiäni. Toisaalta tuntuu, että kyllähän aika juoksee, juuri oli talvi ja nyt jo kesä, mutta silti tuntuu syksy vielä niin mahdottoman kaukana. Tämä varmaan olisi vielä niitä hetkiä kun pitäisi nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta ja nukutuista öistäemoticon  Mutta kun ei malttaisi.

Heippa, aattelin kanssa tehdä noita sunnuntaita sit ku alkaa vanhempain vapaat.. muutenkin vähän pelottaa se kotiin jääminen vauvan kanssa ja sit ku ois vielä pimee syksy ja talvi tulossa et jos sitä masentuukin kotona olemiseen =/ Tosin nyt ois kyllä sellanen olo että ihanaa pitkät vapaat töistä, mäkin kun näillä näkymin oon ihan sinne elokuun 14 pv asti töissä..

Kerroin täällä silloin pari viikkoa sitten että mulle iski mahatauti ja norovirusta päivystyksessä epäilivät. Tänään on taas ollu koko päivän etova olo ja oksensinkin äskön ruuan ihan paineella ulos =/ Tuskin tää enää mitään mahatautia ole mutta en kestä jos mulle tulee taas ne alkuraskauden pahoinvoinnit, ne ei nimittäin ollu herkkua emoticon

Onko jollain samanlaista tilannetta tai jotain pahoinvointia vielä esiintyny vaikka ollaan näin pitkällä??

Nika: lle ja muille Kelan rahoista. Nyt täytyi oikein kaivaa faktaa eli Kelan sivuilla sanotaan: "Voit työskennellä äitiysvapaasi aikana ja saada Kelasta äitiysrahaa. Työskentelypäiviltäsi äitiysraha maksetaan vähimmäismääräisenä (ks. Määrä). Työskentely sunnuntaisin ei vaikuta äitiysrahaasi, sillä äitiysrahaa maksetaan vain arkipäiviltä." sekä "Varhennetun äitiysvapaan (31-50 arkipäivältä ennen laskettua aikaa) aikana et voi työskennellä tai opiskella päätoimisesti ja saada samaan aikaan äitiysrahaa." Kirjoitin aiemmin muistikuvan mukaan, joka oli väärä. Anteeksi sekaannus.

Ja sen verran vielä lykkään lusikkani soppaan että olen kuullut loppuraskauden pahoinvoinnista, mutta ei kai se vielä ole sen aika, toivottavasti. Olin itsekin vatsataudissa viime viikolla. Ja päiväruuan olen niellyt moneen kertaan tänäänkin. Ihmetellyt että onko se närästystä vai jälkeen jäänyttä vatsatautia. Mulla oksennus ei yleensä helpolla tule. Mutta eikö siitä oksentelusta voisi soittaa terveydenhoitajalle ja kysyä, meillä on aamulla soittoaika neuvolaan jolloin saa puhelinneuvontaa.

Takaisin