Voi ei, täälläkin oli jääkiekko-hörhöjä...
Ajattelin, että onneksi minulla on tänään vielä vapaapäivä, niin ei tarvitse töissä kuunnella jääkiekkojuttuja...
Kelan asioista taas, osaisiko joku auttaa...?
Eli saanko alle 2 vuotiaasta esikoisesta kotihoidon tukea ja hoitolisää samalla kun olen äitiyslomalla?
Viime syksynä anopin oli tarkoitus jäädä vuorotteluvapaalle poikaa hoitamaan ja minun piti palata töihin, niin kerkesin jo laittaa kelalle hakemuksen kotihoidon tuesta. Äitiyslomani loppui ja pidin kesäloman siihen putkeen ja töihin piti palata kesäloman jälkeen. Mutta alle kuukautta ennen töihin paluani, anopin työnantaja ilmoitti, ettei päästäkkään anoppia vuorotteluvapaalle. Hain samantien pojalle kunnallista hoitopaikkaa ja soitin kelalle peruakseni koko hoitoraha-homman, niin kelan täti sanoi, että jos hoitopaikan alkua siirrettäisiin muutamalla päivällä, niin että vähimmäis 30 pv tulee täyteen, niin saisin kesäloman ajalta hoitorahan.
Niin ajattelin, että jos hakisin kotihoidon tukea heti kun jään töistä kesälomalle, kerta sitä voi saada kesäloman ajaltakin. Tulostin jo kelan sivuilta kotihoidon tuen hakemuksen.
Ja asun paikkakunnalla mikä maksaa kuntalisää, niin onko minun mahdollista saada esikoisesta sitten kuntalisääkin, kun olen äitiyslomalla?
Jokohan kelalta saa 2011 vuoden äitiyspakkauksia...? Mietein, että joko uskallan laittaa kelan paperit sitten menemään, haluaisin kuitenkin uudemman pakkauksen... Vaikka ei sillä nyt niin väliä ole, kun esikoisen pakkaus oli 2009 mallia, niin onhan se joka tapauksessa erilainen. Mutta aina joka asiassa sitä jotenkin haluaa uutta...
Miten
lauraelina teillä kävi?