Toukokuun turinat!

nii ja liikkeistä. Mä oon tuntenu tästä nyt rv14+ jotain lähtien :) alkuun tosi hyvin ja sit vähän laantu ku istukka nousi etuseinään mut nyt tuntuu taas niin lujasti ett maha heiluu ku pikkanen laittaa tanssien masussa<3

Onpa tämäkin kun saa moneen kertaan kirjoittaa... eli mulla oli vatsa tossa yhtenä päivänä aivan järkyn kipeä. Tosin se ei ollut supistus. Väitän tietäväni mitä ne ovat, onhan noita kaksi elävää vieressä;) Olin jo hermona että mitä ihmettä mun pitäisi tehdä. Onneksi se meni ohi pikkuhiljaa. Pelkäsin jo vaikka mitä. Niin, ja oksensin kuopuksen kanssa kuorossa tiistaita vasten yönä. Tauti meni aamuun mennessä ohi, mutta toipuminen kesti pitkään.

Mua hirvittää noi supistukset, onhan ne vaan harjoituksia mutta usein, viheliäisiä ja kipeitä. Tarvii puhua varmaan ensi viikolla neuvolassa. Jossa annetaan muuten jo ne kuuluisat laput KELAa varten, apua mihin tämä aika kuluu. Mutta sain vauvanpeiton tehtyä, vain taustakangas puuttuu, kun en ole sitä ehtinyt valkata ja laittaa.

Minä olen aloittamassa kestoilun. Mun oma äiti on kestoillut mun pikkusisaret, vaikka se ei muotia ollutkaan. Hän käytti sideharsoa vaippana taittaen sen ensi kaksin kerroin ja siitä toisinpäin kolmin kerroin. Mutta ne äitiyspakkauksen harsot tulee ainakin meillä käyttöön, kuola/puklu yms liinaksi. Meidän molemmat poikaset on puklannut ja reippahasti. Meillä imetys onnistui vain 4 kuukautta jonka jälkeen sai etsiä korviketta joka pysyisi sisällä. Liina on hyvä pitää olkapäällä kun röyhtäyttää, laittaa imetettäessä poskea vasten rinnan alle, yms väleihin. Niitä on hyvä olla muutama.

Niin ja sitten ystävällisesti sanoo hän. Kaverini tuskaili kun 15 vuotta sitten kun opetteli esikoisensa kanssa yhteiseloa. Kunpa joku olisi sanonut että vauvan hoidossa tarvitaan pyyheliinoja. Niiden ei tarvitse olla isoja, eikä niiden tarvitse olla Ratian. Ei vauva siitä välitä. Mutta pepun kuivaamisen jälkeen voi mennä jo ensimmäisellä kerralla pyyhe pyykkiin ja peppu pesulla käydään alkuun ehkä 4-5 kertaa päivässä, jos ei enemmänkin. Jollain on taipumusta lirautella aina kun saa raitista ilmaa. Varsinaisia kylpypyyhkeitä ei tarvita niin montaa.

Kuulumisia 20+1 ♥

Heippa vaan taas kaikille :)

Niin tuo aika vaan rientää.. Tiistaina pääsis katsoon meidän pikkuista ♥ Olis rakenneultra ♥ Kovasti odotan jo tiistaita emoticon 

Masu on kasvanut ihan ryminällä ja potkut tuntuu jo tosi hyvin emoticon

Miten tää aika onkin mennyt niin nopeeta emoticon

Ihanaa Odotusta Kaikilleemoticon

Tottuukohan noihin liikkeisiin/potkuihin koskaan? Niitä tuntuu monta kertaa päivässä, ja varsinkin töissä kesken asiakkaan kanssa keskustelun alkaa vaan hymyilyttää kun toinen rumbaa masussa :) Saisi vaan tuntua jo ulkopuolellekin.

komppaan rominnaa, puklurättejä on hyvä olla MONTA! :D meill esikoinen kans puklaili aika paljo ja on sitä kaikkeen muuhunki hyvä käyttää,esim ostoksilla pyllyn kuivaamiseen jos joutuu vaipan vaihdolle (mahtuu mukaan paremmin ku norm pikkupyyhe) jne :) menny meillä myös ruokalappuna reissussa :D

Onneksi on viikonloppu ja 3 päivää vapaata... Eilen töissä ensin purettiin pakasteita 5 tuntia ja sen jälkeen hyllytin karkkeja. Kaikki suklaalevyt ja pastillithan ovat alahyllyillä, niin kyllä 2 tunnin ylös alas kyykkimisen jälkeen mahaa vihloi mahtavasti, että oli pakko käydä hetki varastossa istuskelemassa. Fiksuna ajattelin, että karkithan ovat kevyitä ja niitä on kiva hyllyttää, mutta taidan jättää karkit tästä lähtien muille... Pussithan ovat ylempänä, mutta niitä ei minun lavallani ollut.
Enää 4 viikkoa töitä, ihanaa! emoticon Toisaalta on vähän semmoinen typerä olo, kun itse aloitan sen 50 pv ennen laskettua aikaa mammaloman ja kun tiedän/tunnen 5 muuta, jolla on myös syyskuussa la, niin he aloittavat mammalomansa ihan normaalisti 30 pv ennen. Että olen miettinyt, että kannattaako minun oikeasti tehdä niin, kun kukaan muukaan ei niin tee... Mutta minun oma päätöshän se on.

Ollaan tällä viikolla joka päivä käyty pojan kanssa kärryttelemässä tai pyöräilemassa. Neuvolan täti oli eilen kirjoittanut sen todistuksen kelan papereita varten, niin iltasella haettiin sitten pojan kanssa rattailla neuvolan laatikosta se. Saa nyt laittaa kelan paperit menemään.

Ninetsulle lämpimät onnittelut järkevästä päätöksestä. Minäkin jäisin vapaille jos vain suinkin voisin. Mutta meillä jäi toinen työnohjaaja minun naapurialueelta äitiyslomalle eilen. Ja meidän molempien äitiyslomien tuuraaja haluaa pitää kesälomansa. Hän palaa kesälomalta vasta 11.7. Eilen illalla kärvistelin supistusten kanssa, joten hirvittää että miten saan juostua kesän töissä. Joka kerta kun nousin seisomaan illalla kotona vatsa veti kivikovaksi ja sattui! Multa on jo jätetty koko päivän tuuraukset (tai otan jonkun kaveriksi) kun ei jaksa tehdä ns. tuottavaa työtä koko päivää.  Ja vielä pitäisi remontoida poikien huone, laittaa vauvan huone, olla töissä heinäkuulle ja... käydä ne kaksi pakollista sukulaisreissua autolla (á 700 km). Mulla loppuu kesä. Minkähän sitä voisi jättää välistä.

Mutta apua, onko muilla ajatus ruvennut tökkimään. Mä en muista mitään ilman kalenteria, eikä ajatus luista yhtään. Tämä on aivan kauheeta. Normisti pidän itseäni ainakin ajatuksilta vilkkaana, mutta nykyään tuntuu että tilalla on putkiaivot! Ja lueskelin eilistä tekstiä, niin oli kyllä niin paatosta, sori. Mutta kun juuri ja juuri saa jotain kirjoitettua.

Mä oon iha kuollut.. rupeen epäilee jo et mul olis raskauden aiaknen diabetes :/ mä oon tosi väsynyt koko ajan.. ja mulla on jo rautaki määrätty, katotaan nyt maanantaina neukku et onks se hemppa noussu vai msitä mun kuolleisuus johtuu. En pysty tekee duunii ku mä tuun nini väsyneeks :( olin torstaina 6½h töissä kaupan kassalla ja mä oon ollut tässä 3 päivää siit työpäivästä aivan kuollut :/ juttelen kyl neukus tästä.. samoin mua huolestuttaa ku mul on nii paöjon painoa tullu :( aion kyl kattoo sataprosenttii enemmän mitä syön.. mun jalat on niin muusina et en pysty kävelee kunnolla :( ne väsyy kauppareissulla ihan totaalisesti jo :( ja joka ilta sattuu jalkapohjii tosi paljon ku ne on niin poikki vaikka en olis oikeesti juuri mitään tehny :( siks en voi lenkkeilläkkää koska mä en kykene siihen näiden jalkavaivojen takia..

Romina: mun muisti on lähteny temppuilee useita kuukausia sitte.. :/ oon unohtanu kerran työsopimuksen allekirjotuksee mennä, perhevalmennuksee, ööm parii treenii, ilmottaa koiraa näyttelyy siis mä ono iha täys lahoaivo et välillä iha v*tuttaa ku unohtaa kaikkee tärkeet :/ mul on kaikki pakko olla kalenteris tai se on sit siinä ja joskus unohdan vilkasta mu kalenteriinki :/

Juu puklurätit on ihan ehdottomia!! Mä en tiedä miten me oltais edes pärjätty ilman niitä. Imettäessäkin just laittaa tissin ja vauvan pään alle niin ei tuu maitotahroja pitkin poikin. Meillä niitä kutsutaan nutuiksi ja niistä on tullut tosi tärkeitä rättejä tolle esikoiselle. Toimittaa tälläsen unirätin ja lohduttajan virkaa :)

äääääää... mä niin palan halusta alkaa laittaa lastenhuonetta valmiiksi että kohta halkean! Haluun jo penkomaan noita pahvilaatikoita, jotka on täys Jeminan pieniä vaatteita ja laitella niitä paikoilleen <3 Tänään onneks tulee remppamies käymään ja allekirjotetaan sopimus ja sovitaan aikatauluista ja millon alotetaan. Sit kun remontti on ohi niin voin päästää mun koko ajan yltyvän pesänrakennusvietin valloilleen! Mä en malta odottaa!

Mä oon jotenkin ihan yltiöonnellinen siitä, että saadaan toinen tyttö. Olin niin varma, että saadaan poika ja ainakin uskottelin itelleni haluavanikin pojan, mutta sit kuitenkin haikeena mietin kuinka kukaan ei enää tarvii Jeminan ihania pieniä vaatteita ja kirppikselläkin hiplasin vaan tyttöjen vaatteita. Mä aina lapsena halusin itselleni siskon (enkä sitä siis koskaan saanut) niin nyt ainakin Jemina saa siskon. Moni on mulle sanonut nyt, että kun nää siskokset tulee vaan vuoden ikäerolla niin ne on tosi pian yhtä erottamaton kaksikko kun mitä kaksostytöt olis. Missään nimessä en olis ollut pettynyt jos nyt oltais poika saatu. Sitpähän olis ollut molemmat, mutta on noi tytöt vaan niin ihania <3

Eilen käytiin koko perhe pyörähtämässä kirppiksellä ennenkun mentiin mun mummolle, Jeminan isomummolle kylään niin löysin sieltä tosi paljon ihania lastenvaatteita. Jemina sai paljon uusia vaatteita ja pikkusiskollekkin löytyi todella suloinen kokoa 50cm oleva setti. Siinä oli kietaisubody, velourkietaisupaita, -housut ja -tossut. Niin söppänät! Taitaa siitä setistä tulla pikku neidin kotiutumisvaatteet :)

Mullakin meinaa toi muisti pätkiä välillä tosi pahasti. Raskausdementiaa ;)

Eilen illalla kun vähän heiluteltiin peittoja miehen kanssa niin mulle iski aivan hirvee kestosupistus, joka ei vaan menny ohi ja sattu niin perkeleesti! Se kipu oli ihan samanlaista kun Jeminan synnytyssupistukset. Ainoo ero oli, että se ei menny ohi vaan se vaan jatku ja jatku ja maha oli koko ajan kova kun kivi. Jarkko meni ihan paniikkiin ja pyyteli vaan anteeksi koko ajan vaikka kuinka sanoin sille, ettei se sen vika ole. Mistä se olis voinu tietää, että noin käy? Pikkuhiljaa se kipu alko hiipumaan ja yhessä vaiheessa tuntu vaan toisella puolella kohtua. Lopulta sitä kipua ei tuntunut jos vaan makasin paikallani, mut heti kun liikku niin vihlas. Sit vaan jäin makaamaan ja nukahdin ja yöllä kun heräsin niin se kipu oli kokonaan hävinny. Nyt tänään ei oo taas ollut mitään ja vauvakin on jyllänny ihan normaalisti. Jarkko pelästy tota eilistä kohtausta niin paljon, että sano, että seuraavan kerran touhutaan pedin puolella vasta kun tyttö on syntynyt ja mä oon toipunu synnytyksestä ja että se ei koskaan vois antaa itelleen anteeks jos jotain kävis. Mä oon enemmänkin sitä mieltä, että nyt pieni breikki ja jonkun ajan päästä kokeillaan uudestaan ja jos yhtään tuntuu pahalta niin sit suosiolla jätetään petipuuhat muille. Ainakin siihen asti kun vauva on täysaikanen ;)

Nyt on koko illan supistellu tosi ilkeesti.. Ei yhtä kova oo kipu näissä supistuksissa kun mitä eilen illalla, mutta kipua kuitenkin ja nyt nää supistukset on ihan supistuksenomasia ja kestää jonkun vajaan minuutin kerrallaan. Nyt on supistanu ehkä kaks kertaa tunnissa..? Alaselkää särkee koko ajan. Saa nähdä että täytyykö tässä vielä lähtee käymään jossain vai meneekö ohi. Typy jyllää ihan normaalisti et sillä ainakin tuntuu olevan kaikki ok!

Hih hei!!!!

Suomi voitti, jumaliste!!! Ihan mukavan synttäri lahjan mulle järkkäsivät!!!emoticon
Nuppu touhus pelin ajan ihan älyttömästi, tais mammaa vähän jänskättää! Nuppu tais tietää lopputuloksen jo ennen pelin loppua, kunnon pirskeet järkkäs yksiössään!!

LauraElina Aika hurjalle kuulostaa. Joko on rauhoittunut ja jouduitko käymään tohtorin pakeilla?!? Toivottavasti kaikki hyvin!!!! Jaksuja!!!! emoticon

Täälläkin ollaan vieläkin ihan fiiliksissä Suomen voitosta!emoticon Aivan mahtavaa! Ja masussa oltiin ihan mukana koko peli.
Mun pitäis saada tänään tietää sokerirasituskokeen tulokset, toivottavasti ei oo mitään... Se oli siis perjantaina, ei mitään mukavaa hommaa :(

LauraElina, toivottavasti kaikki ok!

marakatti Mulla jo yks sokerirasitus takana ja arvot oli todella hyvät. Ens viikolla joudun kuitenkin käymään uudestaan, kuulun riskiryhmään koska veljelläni on lapsuusiän diabetes. On kyl todella ärsyttävää istua labrassa ja ootella monta tuntia. Varsinkin kun se litku on niin pirun pahaa... Vähän ihmetyttää et miks pitää vielä uudestaan käydä, mutta täytyyhän se nyt taas kerran tarkastaa... Esikoiselta ei tarvinnu käydä kun kerran. Jos joudut vielä uudelleen käymään niin ota mukaan jotain luettavaa ja MP-3 soitin tai vastaava, menee aika nopeammin.

Voi ei, täälläkin oli jääkiekko-hörhöjä... emoticon Ajattelin, että onneksi minulla on tänään vielä vapaapäivä, niin ei tarvitse töissä kuunnella jääkiekkojuttuja...

Kelan asioista taas, osaisiko joku auttaa...?
Eli saanko alle 2 vuotiaasta esikoisesta kotihoidon tukea ja hoitolisää samalla kun olen äitiyslomalla?

Viime syksynä anopin oli tarkoitus jäädä vuorotteluvapaalle poikaa hoitamaan ja minun piti palata töihin, niin kerkesin jo laittaa kelalle hakemuksen kotihoidon tuesta. Äitiyslomani loppui ja pidin kesäloman siihen putkeen ja töihin piti palata kesäloman jälkeen. Mutta alle kuukautta ennen töihin paluani, anopin työnantaja ilmoitti, ettei päästäkkään anoppia vuorotteluvapaalle. Hain samantien pojalle kunnallista hoitopaikkaa ja soitin kelalle peruakseni koko hoitoraha-homman, niin kelan täti sanoi, että jos hoitopaikan alkua siirrettäisiin muutamalla päivällä, niin että vähimmäis 30 pv tulee täyteen, niin saisin kesäloman ajalta hoitorahan.

Niin ajattelin, että jos hakisin kotihoidon tukea heti kun jään töistä kesälomalle, kerta sitä voi saada kesäloman ajaltakin. Tulostin jo kelan sivuilta kotihoidon tuen hakemuksen.

Ja asun paikkakunnalla mikä maksaa kuntalisää, niin onko minun mahdollista saada esikoisesta sitten kuntalisääkin, kun olen äitiyslomalla?

Jokohan kelalta saa 2011 vuoden äitiyspakkauksia...? Mietein, että joko uskallan laittaa kelan paperit sitten menemään, haluaisin kuitenkin uudemman pakkauksen... Vaikka ei sillä nyt niin väliä ole, kun esikoisen pakkaus oli 2009 mallia, niin onhan se joka tapauksessa erilainen. Mutta aina joka asiassa sitä jotenkin haluaa uutta...

Miten lauraelina teillä kävi?

Lueskelin v-lopun aikana mm. elokuisten tarinoita niin siellä ainakin 13.5 haetut äitiyspakkaukset on vielä olleet 2010 mallia. Itte pihtailen vielä papereitten lähettämisen kanssa, haluun sen uudemman pakkauksen! :)

Tänään oli 4D, oli kyllä hintansä arvoinen. Kasa kuvia mukaan ja dvd, katsottiin muutenkin kaikki tosi tarkkaan ja varpaat + sormetkin laskettiin! Oli ihana kokemus! emoticon

Huomenna olis se kauan odotettu rakenneultra ♥
Vähän jännittää mutta eiköhän siellä ole kaikki hyvin ♥

Tuun heti sitten kertoo kuulumisia kun kotiin pääsen emoticon

Tänään on ollut mahtava päivä ♥ Käytiin perheen♥ voimin aamutuimaan kylpylässä rentoutumassa ja sitten käytiin syömässä.
Työpäiväkin meni mukavasti vaikka välillä vähän harkkasuppareita tuli..

Alkaa vähän jänskättää huominen sokerirasituskoe. Nytkin ruokailun välissä oli noin 8 tuntia, ja hirrrrrrveä nälkä aamulla. Kohta pitää olla 12 tuntia syömättä :( Mie tuun aika kiukkuiseksi kun on nälkä. Nyt raskauden myötä olen yrittäny syödä säännöllisemmin ja kai siihen on tottunut, aiemmin saatoin syödä vasta iltapäivällä "aamupalan". Toivottavasti kokeen arvot on kumminkin kohdallaan. Saa nähdä miten se pari tuntia kuluu, ajattelin tänään käydä kirjastolla ettimässä jonkun kirjan luettavaksi, vaikka vauvan hoidosta kun ei siitä ole kokemusta. Ja töihin oon menossa kokeen jälkeen, toivottavasti ei ole enää silloin kovin paha olo.

Supistukset on nyt onneks rauhottunu vaikka edelleen kyllä supistaa tosi herkästi.

Tänään käytiin siellä uusinta 4D-ultrassa ja pakko se on todeta, että tyttö mikä tyttö! Ei se siitä miksikään muuttunut. Kohta olen siis kahden ihanan tytön onnellinen äiti <3 Nyt oli prinsessa kääntynyt raivotarjontaankin. Mä jo vähän odottelin kun Jemina oli r-ultrasta asti rt ja tämä vaan istua nökötti perätilassa. Jonkun aikaa tuntunut jo kun pieni päällään pökkis kohdunsuuta ja sitähän se sitten olikin. Samalla puhuin lääkärille noista supistuksista ja se sitten tsekkas tilanteen; kohdunsuu kiinteä ja kiinni, mutta kohdunkaula lyhentynyt neljästä kolmeen senttiin. Rauhaksiin on siis otettava, mutta onneks on vielä edes sen kolme senttiä!

Rakenneultra takana ♥

Kaikki masussa hyvin koko vastasi viikkoja ♥
Kovasti pikkuinen esitteli varpaita :) ♥ Profiilikuvaa ei saatu kun toinen meni karkuun ♥
Neitiä veikkasivat mutta niin ne viime kerrallakin ja poika sieltä tuli :) Mutta pääasia että kaikki masussa hyvin niin onnellinen olen emoticon

Seuraava ultra olis 30+4 emoticon

Heippa, ja ARR! toteaa käsipuoli odottaja.

Mulla oli eilen se käsileikkaus mistä jo puhuin aiemmin. operaatio meni ihan kässärin mukaan, vähä tuntu hätävarjelun liioittelulta kaikki ne leikkaussalivalmistelut mutta tää toimenpide oliki sitte vähä isompi ko mä luulin...

enihau, käsi on paketissa ja 4 viikon saikku alko. nukuttaa vietävästi ja hermosärky on tuskallinen. se tulee aaltoillen, ja just sillon ku ei koko käsivarsi jomota niin sitten ite leikkaushaavassa tykyttää. parasetamolia saan syödä 3 g päivässä, mutta ei se ihan tunnu riittävän kivunlievitykseen. torstaina saan ottaa kuitenkin haavan paljaaksi ja alkaa suihkuttelemaan sitä, ja sitten käyttää kylmäpussia haava-alueella niin eiköhän se helpota.

ihana henkilökunta leikkurilla, kaikki tosi huomioonottavia ja jutteli raskaudesta ja kai ne teki suuren osan niistä leikkausvalmisteluista siks että olin vähä poikkeustilassa oleva leikeltävä. vatsassa kävi normaali aamupäivärumba leikkauksen aikana, olin siis paikallispuudutuksessa ja verityhjiössä eli ne kirras käden verentulon olkavarresta poikki operaation ajaksi. rimpula ei siis huomannu omassa arjessaan mitään erikoista.

tänä aamuna heräsin siihen ku huuvin ku vasenta kylkeä / mahaa kramppas, ja onnistuin sitte painamaan sitä tolla leikatulla kädellä ja huusin uudestaan. no ainaki heräsin!

mahtavaa ku voi nukkua päivällä. ollu vissiin raskas kevät noitten työasioitten kanssa, otin tuossa äsken 3 h päikkärit :) iloista viikkoa odottajat! kuullaan taas!

Hele + Rimpula 22+6

Takaisin