Toukokuun turinat!

marini: Emmaljungan city cross  vaunuihin päädyttiin kaikilla lisävarusteilla (citykoppa, jalkapeite, laukku..) ja britaxin kaukalo minkä saa noihin vaunuihin myös kiinni. mutta ne jäi tosiaan kaikki sinne kauppaan vielä :D käsiraha maksettiin ja syksyllä sitten haetaan vasta. saatii ne nyt kuitenkin vielä edullisempaan hintaan ennenkuin hinnat nousee.

Hyvä jos ne strepsilssit on auttanut, mutta niissä ei ole puuduttavaa ainetta :)
ne pelkästään desinfioi. Bafucin ja Toncills on puuduttavia + desinfioivia. Bafucinia voi ainakin käyttää raskauden aikana.
Kattilan kanssa höyryttelyssä pitää muistaa ettei vesi saa olla liian kuumaa, tekee pahaa keuhkorakkuloille. ne muoviset höyryhengittelyvehkeet on käteviä :)
mutta jospa ei nyt tarvisi enää sairastella kun tuo kesäkin koittaa ihan pian.

vielä 1 viikko ja 2 päivää ultraan....hmmmmmp!

..en muista kenellä ei ultrassa näkynyt mahalaukkua..mutta onko asia selvinnyt jo? toivottavasti kaikki hyvin :)

Voi että...
Tänään tultiin pojan kanssa kotiin hoidosta ja alettiin laittaa sitten ruokaa. Poika värkkäsi eteisessä jotain ja yhtäkkiä alkoi itkemään aivan tajuttomasti ja tuli hitaasti konttaamalla/ryömimällä keittiöön. Istuin tuolilla ja nostin pojan syliini istumaan, muttei poika tahtonut olla sylissäni, vaan itki koko ajan ja meni lattialle.
Koitin kysellä mikä on hätänä, onko jossain pipi tai jotain. Hain tutinkin pojalle suuhun, muttei se auttanut, johonkin nyt sattui ja kamalasti. Mietein mikä ihme pojalle yhtäkkiä tuli, kun missään ei näkynyt mitään, mihin tämä olisi loukannut tai jotain. Yleensä poika näyttää, missä pipi on.
Lattialla poika ei tiennyt oikein miten päin olisi ollut, vähän ryömi, oli mahallaan, nosti pyllyä ylös, koitti hitaasti kontata ja itku jatkui. Sitten tämä tuli luokseni ja nousi seisomaan ja haistelin, niin kuin poika olisi haissut kakkalta.
Mentiin sitten kamariin vaihtamaan vaippaa ja mietein, että mitähän siellä vaipassa on, pitääkö meidän lähteä pojan kanssa kaupunkiin päivystykseen. Valittava itku jatkui koko ajan ja kun avasin vaipan, niin pyllyposkien välissä oli aivan järjettömän SUURI kakkapaakku, josta osa oli vielä pyllyreiässä. Otin äkkiä kosteuspyyhkeen ja sain jotenkin napattua kakkapaakun pyllystä pois. Valehtelematta se oli halkaisijaltaan noin 5cm, että kyllä varmasti oli epämukavan tuntoinen!
Itku loppui ja varovasti pyyhkein kosteuspyyhkeellä pyllyn, en ainakaan nähnyt että mitään vaurioita olisi tullut. Poika istui sen jälkeen rauhassa sohvalla varmaan puoli tuntia. Kurkkasin vielä jonkun ajan päästä vaippaan, eikä siellä ollut mitään.
Parin tunnin päästä poika kakkasi uudestaan, tällä kertaa tavara oli löysempää, eikä onneksi kakan seassa näkynyt verta tai mitään muutakaan ylimääräistä. Pyyhkiessä tämä pisti vähän vastaan, että varmaan oli vielä paikat hellänä.
Hyvä, että uskalsi kakata kuitenkin uudestaan ja luultavasti kaikki on kunnossa...

Mutta kyllä oli vähän avuton olo, kun ei tiennyt mikä toisella on ja kuitenkin näki, että nyt kyllä joku vaivaa ja kovasti. emoticon

Vauva-asiaa: Täällä ainakin vauva potkii kovasti aina iltoisin 11 ja 1 välillä. Varmaan sitten syntyessäänkin on tuon ajan hereillä...

Halusivatko muuten kaikki muut tietää kumpi on tulossa? Olenko ainut, joka halusi pitää jännityksen loppuun asti...

mul on ollut liikkeet kadoksissa jo viikon :/ mut mulla on istukka siirtynyt etuseinään niin siks en tunnekkaa niitä, mut kyl mul välil iskee vähä paniikki ja pakko alkaa dopplailee ku ei tunnukkaa ne liikkeet, ikävä jo liikkeitä :/

Onko kukaan ajatellut ottaa vauvavakuutusta? Mihin vakuutusyhtiöön ootte päätynyt? Me ajateltiin ottaa sieltä mistä muutkin vakuutukset on eli Tapiolasta. Meinasin jo postittaa paperit, mut tajusin, et kai mun on ootettava sokerirasituskokeen tulokset ja kerrottava Tapiolalle :( Toivottavasti kaikki menee hyvin eikä tulos estä vakuutuksen saamista. Aikas kalliita vaan nuo vakuutukset.

Perjantaina sain tietää, ettei mun työsoppari jatku syksyllä, hei vaan niillekin rahoille (työpaikka olisi maksanu 3 kk:n palkan, jos olisin palannut työihin äippälomalta). Eli ensi kesänä alkaa töiden metsästys :(

Oon täytelly noita KELA-papereita, ei mun aivot tulkkaa tollasia virallisia papereita :) Ehkä saan ne kuntoon ajoissa, onhan tässä vielä aikaa. Haluaisin vaan sen äitiyspakkauksen äkkiä, pääsisi hypistelemään vauvanvaatteita :)

Mä saan kuun lopusta kelan paperit. ja haluan kyllä niin pian kuin mahd myös äitiyspaketin, mutta haluan sen uuden :D ainakaan vielä ei ole vaihtunut...

vauvavakuutus otetaan! ja  sieltä mistä muutkin on, eli IF:stä.

tänään poksuu viikot! 20+0! puoliväli saavutettu :) ja enään viikko ja 1 päivä rakenne ultraan. vähän jännittää.. jos se vaikka vilauttais että kumpi sielton tulossa :)
potkut tuntuu jo suurin osa. iltaisin ku nukkumaan laittamassa niin kyllä mahassa alkaa semmonen myllerrys että :D

ninetsu-
voi jehna,raukall ollu sit massu ihan kovalla :( Aleksillaki tulee joskus ensin KOVA tulppa ja sit myöhemmin loput löysempänä :D mut ei sill oo onneks ikinä noin kipiää tehny se kova kakka.
Me otettiin sukupuoli selville mut pietään muille se salaisuutena :D

Me ei oteta vauvavakuutusta niinkuin ei otettu esikoisellekkaan. Me on katsottu halvemmaksi vaihtoehdoksi olla ottamatta. Täällä yllättävän nopeasti pääsee lääkäriin, jos jotain ilmenee ja sillä rahalla mitä vakuutus maksaa niin päästään pari kertaa vaikka yksityisellekkin. :)

Äitienpäiväkin tossa jo meni! Mies tuli Jeminan kanssa mut aamulla herättämään ja toivat mulle Ifolorin kuvamukissa aamuteen sänkyyn. Mukissa on Jeminan kuvia ja siinä alla teksti: Maailman parhaalle äidille rakkaudella Jemina <3 Siitä sitten aamutoimien jälkeen lähdettiin miehen vanhempien luokse äitienpäivää juhlimaan grillailun merkeissä. Ruoka oli erittäin hyvää ja sitä oli ihan liikaa :D Mies lähti futispeliin viiden aikaan iltapäivällä kun pelaa Lahdessa kortteliliigassa. Jonkun ajan päästä soitti sitten Päijät-Hämeen Keskussairaalasta olevansa siellä jalka tohjona. Nilkkahan sillä oli mennyt ja pitkään luultiin, että joutuu ihan leikkaussaliin, mutta välttyi kuitenkin onneks siltä. Nyt on jalka kipsissä ja mulla kaks vauvaa hoidettavana + että kolmas on vielä tulossa eikä se helpota yhtään tän työtaakan alla. Eilen illallakin särki selkää niin mahottomasti ja kun pääsin sänkyyn niin alko supistella oikeen urakalla. Täytyy toivoa, että toi ukko tosta nyt pian kuntoutuis ja pystyis tekemään edes jotain.

Tänään käytiin siellä kauan odotetussa 4D-ultrassakin! Siellä se pikkupikku prinsessa oli ja voi hyvin <3 Edelleen nökötti perätilassa ja painoarvioksi saatiin 434g. Saatiin ilmaseks uus aikakin viikon päähän kun ei lääkäri saanu sanottua 100% varmuudella sukupuolta. Johtuen siitä kun napanuora oli jalkojen välissä. Sano se sen verran, että ei siellä kyllä muuta nytkään näy kun se napanuora. Pakkohan se oli tarttua tilaisuuteen ja ottaa se uusi aika kun kerran ilmaseks saadaan :D Viikon kuluttua päästään siis taas kurkkimaan <3 On toi 4d vaan niin hieno kokemus!

Tää pikku likka on kyllä niin kova potkimaan, että metrienkin päähän näkee kun hän ryhtyy riehumaan :D <3 Äitienpäivänä anto sellasenkin esityksen mummolle ja isomummolle, että mummotkin ihan katto silmät pyöreenä sitä jylläystä :D

Non Ni, mekin käytiin sitten viime perjantaina siellä r-ultrassa, tyttöä sieltä lupailtiin :) Elikkäs mun mutu tuntuma meni pieleen, mutta tän mukaan siis meillä tuo kiinalainen kalenteri pitäisi sit kaikkien kohdalla paikkaansa.

Ultra oli tasan rv 21, mut mitoiltaan vastasi viikkoa 20, paino arvio oli 333g. Toivon kyllä kovasti että neitokainen syntyisi lähempänä 3kg kuin neljää kiloa. Meillä kun tää edellinen sankari syntyi melkein 4kiloisena niin hän kyllä runnoi häntäluun sellaiseen kuntoon että muistuttaa vieläkin välissä olemassa olostaan, vaikka synnytyksestä on yli 2 vuotta.

Joku se kirjoitti alkavansa kestoilemaan :) Se on hienoa !! Itse kestoilin myös viimeiseltä, ompelin itse vaipat, kannattaa sitten laittaa sitä pituusmittaa pidemmäksi mitä kaavoissa on, menevät sitten pitempään. Olen hävittänyt kaikki S-koon vaipat, mutta M-koon taskuvaipat on tallessa. Eli itse lähden kestoilemaan vasta sitten myöhemmin ja alkutaival mennään kertiksillä.

Hihiii!
Varustelurumba on alkanut!
Tilasin nettikaupasta kestovaippoja ja imuja, semmosia mitkä voi säätää 3-10kg kokosille eli pitäis mennä vähän pidempäänkin. Saa nähä ovatko ihan susia. Toki täytyy alkuun käydä hakee kertasiakin, kun varmaan menee energiat muuhunki ku pyykkäämiseen. Tai näin oletan, tietoahan vauva-arjesta ei vielä ole :) Ja äitiyspakkauksessahan tulee niitä harsoliinoja, miten niitten kanssa toimitaan? menee ihmetyksen sormi ällistyksen suuhun.. pitääkö tässä opetella jotain sidontatekniikoita..

Kaveripariskunta teki kevätsiivousta ja ystävällisesti jätti meille kaatopaikkakasan päällimmäiseksi pinnasängyn ja sitterin. Nepä sitten haettiin ja vietiin jemmaan parvekkeelle että jos nyt loppuis tuo putkiremontti niin pääsis mööbleeraamaan.. Muuten ehjiä mutta sitterissä on selkäpuolella kankaassa pikku reikä ja pinnasänky on koristeltu kauttaaltaan Hello Kitty -tarroilla, mutta en usko että meidän äijä niitä tajuaa nirsoilla ennen kuin on jo aika vaihtaa sänkyä :)

Ens viikolla oonki jo saikulla, niin ei varmaan tuu käytyä ostoksilla ku ei saa kannettua mitään kotiin. Mutta ammeen ja jotai liinavaatteita ym vois hakea ennen sitä, ja hoitotason pinnasängyn päälle..

Perjantaina luvassa poseerausta: mun valokuvaaja-yrittäjäystävä, joka otti meidän hääkuvatkin, haluaa kokeilla masukuvausta, me päästään ihan oikeaan studioon miehen ja rekvisiitan kanssa. Vähän jännää! Ku meillä on homma niin, että mulla se kamera on aina kädessä, ja mies ei jaksa/tajua sen päälle, niin minusta on kautta meidän seurusteluhistorian tosi vähän kuvia. Hän sen sijaan on n. 70 %ssa kaikista otoksista :D

Huomenna taas neuvola. Miten tämä aika nyt meneekin näin nopeasti. Huippua!

Jei tunsin eilen taas liikkeet, viikon ne oli kateissa, nyt se taas alko :) olin jo vähä huolissaa

Eilen alkoi sattumaan mahaan AIVAN HULLUNA!! En tienny miten sitä pitäis olla. Ei pystynyt liikkumaan, istumaan tai makaamaan :( jouduin sitten sairaalaan ja ne teki kaikki tutkimukset sekä mulle että vauvalle. Onneksi selvittiin pelkällä säikähdyksellä, eikä mitään vaaraa ollut!!! Oli kuulemma joku päälle jäänyt supistus, tai jotain. Onko kenellekkään muulle käynyt tällasta? Minä kun ekaa vaavia odotan, ni ei mistään tälläsesta ollu edes tietoa, että näin voi edes käydä...?? Onneksi kaikki on hyvin! Ehdin jo pelästyä todella pahasti!!

Mimde: Mulle on tullut noita oikeita erittäin kivuliaita supistuksia jo rv 20+1, kirjoitunkin silloin niistä tuonne huhtikuun hupsutuksiin. Tiedän kyllä kuinka kivuliaita ne on, itse huusin vaan kovaan ääneen ai s****na! Niitä tuli 20min ajan yht 6 kpl. Voi ei, jos tuollainen jäis vielä päälle... Voin vaan kuvitella kuinka on sattunut!! Mulla ne tuli mahan vasemmalle puolelle..Levolla sain ne pois ja niin sanoivat kun soitin päivystykseenkin että jos ei vuotoa tai vauva liiku normaalisti niin olis pitänyt lähtee sinne.. Huh mitä kipuja!!

Jep jep... Neuvolakäynti taas takana ja kaikki jees.
Seuraavaksi kutsuukin sitten taas lääkärineuvola 10.6. ja normaalineuvola on sit vasta heinäkuun puolella.
Sokerirasitus otettiin nyt puheeksi ja päätinpä sit samantein varata sinnekin ajan emoticon
Ei kauheesti kiinnostais... Mut sinne ois mentävä sit 6.6.
Onneks mä alan "lomailee" 3.6. jälkeen ni ei oo muita puuhia häiritsemässä ton panikointia emoticon

Myö otettiin vakuutus Fenniasta ja samalla vaihdettiin kaikki muutkin vakuutukset sinne.

Ihanaa kun tuo vauveli on potkinut jo sellaiset 3 -4 viikkoa, eli melko aikaisin ilmeisesti oon ensisynnyttäjäksi liikkeet tuntenut. Välillä ollut päiviä ettei tunnu mitään ja kyllä sitä on aina huolissaan kunnes taas tuntuu kunnon monotusta:)

Viikon päästä rakenneultra. Jännää

Moikka taas pitkästä aikaa kaikille masuille!!

Mulla on ollu "muka" niin kiireistä ettei oo kerenny ku käyä lukemassa viimesimpiä kirjotuksia. Ollaan yritetty kovasti ettiä isompaa asuntoa ja nyt sitte on tarjous yhestä omakotitalosta vetämässä. Ens viikolla sit selviäis et miten siinä käy. Onneks siihen ei tartte mitää kummempia remontteja duunailla, tapetit vaan vaihtaa makkareihin. Jänskättää et miten käy!!

Me otettiin vauvavakuutus heti ku vaan oli mahollista ja Pohjolasta. Eilen illalla tuli joku ihan ihme ajatus päähän, et miten käy meijän pitkolle ja avokille jos mulle tapahtuu jotain. Tai miten mä pärjään jos avokille käy jotain.. Noh, ei muuta ku aamusta töissä lakimiehen juttusille ja vakuutuspuolelle henkivakuutussummia korottamaan. Sai työkaverit hyvät myynnit, ku raskaanaoleva rupes höyryään ja panikoimaan. Onko kellää muulla ollu tämmösiä pelkoja??

Pitko on onneks liikuskellu joka ilta, tulis varmaan paniikki jos ei mitää tuntus. 

Onko koiranomistajat huomannu koirissa mitää outoa käytöstä masun suhteen? Ku oon joskus kuullu et koirat aistis vauvan jo melko aikasessa vaiheessa, mut meijän sesse ei oo kyllä mitää sellasta ainakaa osottanu. Jännä nähä sit et miten vaaviin suhtautuu :)

Nyt jännäämään suomen peliä !!

Täällä kaikki hyvin....

Masussa käy kokoajan semmonen myllerrys, et oksat pois... Vaan eipä suostu nuppu poikettelua vaihtamaan mihinkään muuhun asentoon. Vois ruveta pikkuhiljaa vaihtamaan, ni ei tarttis ihan vielä jäädä näitten liitoskipujen kanssa kotia...

Miuzi. Meillä on kaks koiraa, estrelanvuoristo koira Dooris 6v ja pohjanpystykorva Lumi 7kk. Esikoista kun ootin ni Dooris oli todella suojeleva mua kohtaan, vahti kokoajan ja rupes heti vinkumaan ja haukkumaan jos olin muka sen mielestä vaarassa.... Samalla tavalla toimii nytkin, Lumi kun on pentu vielä niin hyppii innostuessaan mua vasten, ni Dooris antaa sille heti "selekään" et mammaa vasten ei hypitä... =D Ja tosiaan Dooris oli sillon kun esikoista oottelin todella kiinnostunut siitä mille mun haaroväli "tuoksui"... Veikkaan että sieläkin jonniinlainen muutos on, koska normaalisti Doorista ei immeisten jalkovälit kiinnosta.... Esikon synnyttyä ei ollu mitään ongelmia koiran kanssa, otti heti lauman jäseneksi ja me ollaan pidetty huoli siitä että myös vauva/lapset on aina nokkimis järjestyksessä koirien yläpuolella... Esikoinen nyt 2-vuotias ja komentaa koiria kun vanha tekijä! On välillä aika hassun näköistä kun 11 kilonen tirppana komentaa 40 kilosta mustaa koiraa ja koira viel tottelee....=D

Faabio: Mäki oon ensisynnyttäjä ja tuntenut liikkeet jo 5-6vk :P

Miuzi: meil on kaks koiraa rotikka ja puoliks rotikka puoliks sakemanni, ja ei ne mitään oo tajunnut, mut ku käyn noissa puistoissa, musta tuntuu et nykyää tosi moni koira on haistelemas mun mahaa tai yrittämäs haistella haaraväliä vaikka ennen ei oo mua kukaa vieras koria häirinnyt :D kai mä jotenki tuoskun erillaiselle :DDDDDDD en tiedä :P

Todistetusti munkin mahassa joku liikkuu :)
maanantaista asti on liikkeet tuntuneet mahan ulkopuolellekin emoticon
eli liikkeitä ne tuntemukset on aikaisemminkin olleet mitä olen epäillyt.

vielä 4 yötä ultraan...!
mua niin jännittää se ultra!! toivon vaan että kaikki on kunnossa perunalla :)

vakuutukset on mulla ja miehellä ja vauvavakuutus laskukin tuli eilen postista.

Me ei tällä kertaa nyt otettu sit vauvavakuutusta.Mut itelleni otin henkivakuutuksen kun sen sai nyt ifistä ekaks vuodeks ilmatteeks.Mua on alkanu ihan tosissaan kalvaan se ajatus ett mitäs jos minä kuolen ja mies jäisi yksin lasten kanssa.Eilen ku ukkosti niin olin kokoajan paniikisssa ett kohta se salama lyö muhun :D Sen henkivakuutuksen lisäks mulla on semmonenki vakuutus olemassa joka korvaa vakavan sairauden varalta :) se tais kans kattaa tapaturmasen kuoleman mutt ei kuitenkaan niin laajalla käsitteellä ett henkivakuutusta ei tarvis.

Takaisin