Toukokuun tuhinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei vaan kaikille ja uusille tervetulotoivotukset! :)

Täällä ois neuvolan mukaan päiviä 5+3 ja eilen alko pahoinvointi.. aamuyöstä heräilen kuvotukseen ja aamulla ollu tosi paha olo :/ oksennus ei oo tullu vaan sit on helpottanu ku jotain syöny. Esikoisesta alko pahoinvointi vko 7+ et nyt alko kyl ajoissa!

Onko kellään semmosta oloa et oma pää ei niinku kuulu itelle? tai siis, nää mielialanvaihtelut on mulla ainaki aika voimakkaita ja musta tuntuu etten hallitse omaa päätä ja kaikkea toimintaa, haha hulluksi sitä kai on tulossa.

Munki piti tehä uus CB digi testi ja näytti et raskaana 3+ emoticon

Mukavaa viikon alkua kaikille!! Tää viikko pitis viel jaksaa ja sit pääsis kesälomaileen :)

Heippa kanssaodottajat!

Täällä ois huomenna  eka neuvola ja pääsis ehkä kurkkaa onko masussa ketään. kun mulla ei edelleenkään hirveesti oireita ole... Eli jotenkin vaan tuntuu et kaikki ei välttämättä ole kunnossa :( Mutta onneksi töissä on niin kiire, niin eipä ole kerennyt hirveesti näitä miettimään, huomenna sit neuvolan jälkeen oon viisaampi!

Rentoa alkanutta viikkoa Tammimammat!

Noniin nyt se sitten alko, kauhea pahoinvoitni jota tulee pitkin päivää ja se vaan kestää ja kestää.. Sekä väsymys, mikään unimäärä ei tunnu riittävän ja jaloissa pyörii tyttö 7kk <3 Viikkoja täällä nyt 7+4 ja just miehen kanssa juteltiin niin kyllä se esikoisestaki alko samoihin aikoihin ja jatku sinne viikolle 12! Sitä nyt sitten vaa oottelemaan.. :) Täällä myös turvotusta ollu ja paljon, edellisestä raskaudesta tuli kiloja ihan riittämiin ja edelleen niitä kantelen, joten nyt yritetään mahdollisimman pienellä painon-nousulla mennä. Meillä eka neuvolla vasta kesäkuun alussa, mut enempi ootetaan tietenki sitä ultraa <3

Voi vee, tätä väsymystä. Nukuin viime yönäkin ihan hyvät yöunet ja silti tänään päivällä on silmä lupsottanut useaan otteeseen. Onneksi mulla on huomenna joku ihmeellinen välivuoro töissä, eli oon puolesta päivästä ilta seiskaan asti, saanpahan aamulla nukkua. Meidän neiti on alottanu maanantaina sen päivähoidon ja sillä on onneksi mennyt tosi hyvin. En mää kyllä aatellutkaan, että se siellä hysteerisesti itkis tai mitään semmosta mutta kumminkin huojentaa, että se siellä syö ja touhuaa tosi hienosti.

Mun piti laittaa hennesille tilaus menemään ja tilata pari mammafarkut. Ostin tosiaan kahdet, kun ei niistä ikinä tiedä, että minkä mallisia ovat. Yritin käydä ihan liikkeessä mutta eihän siellä ollut mun kokoja, eli sokkona mennään. Otin sieltä semmoset äitiysfarkut kahdet. En vaan saata pitää noita omia farkkuja jalassa. Aamupäivän ne menee mutta iltapäivän tuvotuksilla alkaa ahdistamaan. Teen istumatyötä, eli koko ajan joku reuna puristaa, niin parempi varmaan alkaa pitämään sitte semmosia, missä on hyvä olla. Harmi, kun ehdin myydä kaikki entiset äitiysvaatteet pois :(. Korjailin itelle yksistä liiveistäkin paremmat :D. Olin ostanu Seppälästä joskus tämmöset lirut jonku viien euron jättiliivit. Nyt saksin näistä kaarituet pois ja hyvin toimii. Ihana, kun ei paina ja purista ja on tisseilläki varaa turvota iltaa kohti. Oon alkanu pitämään liivejä yölläkin ja rasvaan rinnat ja masun aina ennen nukkumaan menoa :)

Oon ihan nolouden huippu noiden testien kanssa. Niitä on vajaan kahden viikon aikana joutunut tekemään aivan älyttömät määrät. En edes kehtaa kertoa kuinka monta. Koko ajan on murehtinut, että vahvistuuko se viiva. Tänään digitesti kertoi viikkoja olevan hedelmöityksestä 3+ ja hetkeksi taas parempi mieli. Rintoja pingottaa ainoastaan aamulla. Illasta alkavat kipeytyä, mutta aamupäivällä ei juurikaan tuntemuksia.
Tilasin kahdet mammahousut, jotka saapui tänään postissa. Sattuivat olemaan vielä hyvän kokoisetkin. Toisissa on hieman enemmän väljyyttä ja joustovaraa, joten niitä pystyisi käyttää varmaan ihan loppupuolelle asti.

Heissan vaan kaikille odottajille! Huh, tänään meinasi töissä tulla ongelmaa, kun esimiehen kanssa oli juuri yhteiskeskustelu meneillään, ja oksennus alkoi nousemaan juodun teekupposen jälkeen. :/ Onneksi sain sen nieleskeltyä pois. :D Täällä siis pahoinvointia ollut ihan alkumetreiltä asti. Aamuyöllä alkaa ja aamupala ei maistu, ei sitten millään. Oikeastaan väkisin pitää jotain syödä, että saa pahan olon talttumaan. Normaalisti olen syönyt ihan runsaankin aamiaisen, nyt menee vain yksi leipä tai banaani. Ja väsymys... Se on jotakin uskomatonta! Vaikka saisin nukuttua hyvät yöunet, niin päivisin haukotuttaa todella paljon. Myös turvotusta jo vatsassa, tuntuu, ettei normaalit farkut enää ole mukavat päällä. Ehkäpä se siitä ajan kanssa. Onneksi saa kohta siirtyä kesäisiin tunikoihin ja leggareihin luvan kanssa. :) Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Rätti: Voi kuule, mie oon kans tehny vissii melkein joka päivä noita testejä ja kattonu että vahvistuuko :D ja kaiken huipuks kävin vielä verikokeessa.  Mulla oli eilen ku kävin verikokeis niin menkoista laskettuna viikkoja 4+1 ja hcg arvo oli jotain 1150... vissiin siis aika korkea viikkoihin nähen.

Tänäänpä tuli sitte virtsiittikin, tai ainaki niin luulen, pitää huomenna käyä viemässä näyte, niin saa kuurin siihen :)

Moikka kaikki  :)

Täällä kanssa ensimmäinen raskaus ja viikkoja vasta 6+4 , joten hyvin alussa ollaan. Tunteet menee vuoristorataa, kova jännitys ja toivo että tammikuussa kuulisi pieni tuhinaa elävä :))

Vaikka raskaus alussa, rinnat kasvaneet aivan älyttömästi, jos tätä menoa kasvaa, mahdunkohan ovesta suoriltani liikkumaan. Rintaliivit alkaa puristaan joka suunnasta. Onko kenelläkään tieto kuinka paljon noi kasvaa....???? Muuten voin ihmeen hyvin, pientä kuvotusta, mutta ei sitä juurikaan huomaa.

Aurinkoista aamua! :)

Täällä Rv 5+5 menossa ja eilen illalla oli taas inhottavia menkkakramppeja jokusen minuutin, ja olin ihan varma että nyt ei oo kaikki ok .. kun tuntu et vuoto alkaa ihan just. Mutta ei sieltä mitään alkanut ja tunnekkin meni ohi ...huoh !! Onko muilla ollut vastaavaa " menkat alkaa ihan just" tunnetta? Mulla oli sillon rv4+ niitä alavatsa tuntemuksia mutta ne oli hiukkasen erilaisia kun tämä eilinen...jospa kaikki ois kuitenkin ok <3 En malta millään oottaa sitä varhaisultraa että näkis onko kaikki hyvin siellä masussa !! <3

Tein listaa noista meidän vauvanvaatteista kun niitä on järkky määrä eri kokosia..tietää sit paremmin mitä pitää vielä ostaa ! :) Ihana pyöritellä pienen pieniä vaatteita <3

Aloittelijana vähän hukassa miten tämä foorumi toimii, mutta tajusinpa melkosella viiveellä missä sitä keskustelua eniten käydään :) Eli kirjottelen nyt sitten tännekin..

Mulla yks km takana, ja nyt kovasti odotan että pääsis varhaisultraan. Viikkoja menkoista laskettuna 5+2 joten joutuu varmaan vielä hetken odottelee että kannattaa tuonne ultraan mennä. Ei vaan millään jaksais odottaa ku mulla on tosi vähän mitään oireita Ei oikeastaan muuta ku noita menkkamaisia alavatsakipuja, lievää väsymystä ja tissit arat.

Jotenki kyllä mieltä lämmittää lukea muitten tuntemuksia ja ajatuksia, huomaa että ei oo ainut joka näitä juttuja murehtii  

MarinaMelina, täälläkin ajoittain noita menkkamaisia tuntemuksia. Ne kestää ihan minuutin verran. Tulee kyllä aina semmoinen mieleen, että nyt justiin alkaa vuoto, mutta vielä en ole silti pisaraakaan vuotanut.

Mietityttääkö seksi? Vai tekeekö edes mieli? Omat halut ei varsinaisesti kukoista ja onkin joutunut miestä toppuutella. Mitään riskiähän ei pitäisi moisista puuhista olla, mutta en jotenkin siltikään haluaisi ottaa sitä riskiä.

Rätti: Kyllä mietityttää!  Oon kyllä miehelle sanonukkin että ennen varhaisultraa ei tipu   Hyvinpä tuo on sen kyllä ymmärtäny, kait se ittekki pelkää että menee kesken ku ensimmäinen raskaus meni. Mutta pidetää sormet ja varpaat ristissä, sekä jalat :DD

Seksistä tosiaan ei oo mun mielestä mitään riskiä, joten ei siitä sen takia kannata pidättäytyä. :) Tosin välttis ne halut ei tässä vaiheessa oo katossa. :D

Supistuksista: Tunsin toissapäivänä ekat supistukset. O_o Oltiin pyörälenkillä kun havahduin siihen, että alamasulla tuntuu painetta ja puristusta. Esikoisen aikaan jouduin lopettamaan työmatkapyöräilyn just suppareiden takia jossain raskauden puolivälissä. Ei sillä että noista harjotussuppareista mitään haittaa sinällään ois ollu, mutta tuntu aika inhottavalta, varsinki ylämäessä. Mutta ei tuotakaan toissapäivästä tunnetta ois varmaan supistukseksi ees tunnistanu, jos en muistais esikoisen kohalta samaa tunnetta. Oli vaan jotenki jännä tuntea kohdun oirehtivan "pitkästä aikaa". :)

Eihän seksissä mitään riskejä ole, mutta ei kyllä toisaalta nappaakaan tällä turvonneella ja hyllyällä kropalla!

Mulla on oireet loppuneet kuin seinään, vaikka mittari näyttää 8+2. Outoo! Ainoo, mikä on toisin, on heräilyt  ja valvominen öisin (voiko raskaushormonit valvottaa jo nyt?), rintojen arkuus ja tää paisunut keskivartalo. Ihan kun olisi jo jotain vauvamasuakin, eikä vaan turvotusta. Tässä yks uneton yö aloin itseasiassa miettiä, että mitä jos oonkin tietämättäni jo pidemmällä, sillä viimeisimmät kuukautiset oli todella lyhyet ja kohtalaisen niukat aiempiin verrattuna. Mitä jos oonkin ollut jo sillon raskaana? Eräs tuttavanihan sai tietää raskaudestaan vasta raskauden puolivälissä, kun menkat oli tulleet normaalisti ja painonnousu näytti vaan normi lihomiselta, joten sikskin oon vähän vainoharhainen :D.

JEBBU: "kiva" kuulla että sielläkin on noita menkkatuntoja ettei oo ihan yksin niiden kanssa murehtimassa, eivät oo kauheen kivoja kun yhtäkkiä yllättävät, vähemmästäkin rupee miettimään kauheuksia ! :( Mutta toivotaan että se on normaalia ja kaikki menee hyvin <3

RÄTTI: ilmeisesti ne tuntemukset siis on ihan normaali juttu :) toivotaan! Ja tosiaan kyllä seksi mietityttää, mutta ollaan kyllä entiseen malliin harrasteltu, tosin pienemmällä temmolla :) hoen jatkuvasti että "varovasti, varovasti :D vaikka käsittääkseni seksiä voi harrastaa ihan entiseen malliin ja normaalissa raskaudessa siihen ei liity riskejä...

MIMMUS: Vautsi, olispa kiva itsekkin osata yhdistää suppareiksi tuntemukset sitten kun niitä tulee..no ehkä sitten seuraavan kohdalla :)

MARIMUS: Öisin nukun ihan samaan tapaan kun ennenkin mutta nykyään oon kauhea aamuvirkku, ja koko elämäni oon ollut vallan aamu-uninen joten ei siihen voi muu kun raskaus vaikuttaa.. :)

(.) Täällä vointi entisenlainen, ikkunoita oon pessyt iltapäivän :) Tosin kaikkia en saanut pestyä kun aurinko vielä helottaa ! Ihmee virkeä oon ollu, aamuisin nimenomaan...ja oon aina ollu mahdoton nukkumaan..mutta parempihan se näin päin, saan enemmän aikaseks !! :) Koko ajan ootan vaan kauhulla millon ne paljon puhutut jäätävä väsymys ja oksentaminen  alkaa .... toisaalta ne ainakin tekis tästä jotenkin todellisempaa...

Noista haluista, mulla oli ekat 2 viikkoa plussan jälkeen et en uskaltanu petipuuhiin, mut nyt kyllä on jo ihan normaalia touhua makuuhuoneen puolella :) Eli en oo kyllä haluissa huomannu eroa!

marinamelina: Ei niitä välttämättä kaikille tule, mulla esikoisen aikaan ainoot oireet oli: kasvaneet rinnat, tummentuneet nännipihat ja hirvee väsymys!  Nyt toisen aikaan ei oo ees noitakaan oireita, vaikka eilen oli ainakin mahassa kaikki kunnossa! Eli toiset vaan selvii vähemmillä oireilla!

Minnekkäs Bamboo on menny? ja Zer? Joko teillä on oireet alkaneet? Käykääpäs laittamassa vähän säpinää sinne toisen vauvan kuumeilusta plussanneet - ketjuun, ettei se kuole ihan pystyyn?

Seksihommista: Mua ensimmäistä odottaessa jännitti ja pelotti seksi ihan hirveästi ja pidättäydin. Mutta ei mulla edes koskaan tullut limakalvoilta verta, eikä mitään, vaikka sillä usein pelotellaankin. Nyt ollaan oltu ihan normaalisti ja oon vaan kuunnellu omaa kroppaani. Jos joku on tuntunut pahalta, niin ollaan vaihdettu asentoa tai lopetettu. Itteänsä kuuntelemalla pääsee pitkälle.

Supistuksista:
Eikai tässä vaiheessa mitään supistuksia vielä ole? En kyllä jaksa uskoa. Nuo tuntemukset varmaan liittyy jotenkin kohdun kasvuun tai venymiseen-Mun mielestä harjoitussupistukset alkaa vasta reilusti joskus rv 20 jälkeen... Että jos teillä on jo nyt "supistuksia" niin kannattaa varmaan ottaa yhteys jo synnärille ;)

Mää sain tänään tuon mun henkkamaukan paketin. Siellä oli kahet mammafarkut. No, ihan paskojahan ne oli: Viime raskaudessa mulla oli yhdet täydelliset. Aattelin, että nämäki ois hyvät, mutta ei. Jotenki tosi tyhmän malliset lantiolta ja tää mahakappale on tosi lörppö. Vähä mua tympäsee. Pakko pitää kumminki nää toiset paremmin istuvat, että mulla on ees jotku housut laittaa töihin jalkaan. Ehkä pitää mennä käymään jossain äitiysvaateliikkeessä ja hommata vielä yhdet. Sitte aattelin ostaa parit tosi tukevat alushousut, semmoset ns. mahaa litistävät. Mulla on yhet ja ne on jotenki auttanu tähän turvotukseen tosi paljon.

Bamboo nukkuu ja oksentaa :DD
Mulla on pahaolo pitkälti aamusta iltaan ja joudun oksentamaan monta kertaa päivässä. Yök. Sais jo helpottaa, mutta esikoista oottaessa kesti 15. viikolle asti, joten veikkaan, että muutaman viikon saan vielä potea tätä oloa.
Väsymys on kans melkosta. Niinkun moni on täällä todennut, tuntuu ettei mikään määrä unta riitä. Voisin helposti nukkua kellon ympäri. Yöunille käyn usein samaan aikaan kun meidän pimatsu, eli 7-8 aikaan illalla :D Noh, tää onneks helpottaa myös jossain vaiheessa :)

Mun käsittääkseni taas harjotussuppareita voi tulla hyvinkin varhaisessa vaiheessa raskautta (8+). Etenkin, jos on jo synnyttänyt aikaisemmin. Ja jos ne tosiaan on niitä täysin kivuttomia harjotusversioita, niin ei niistä ole mitään haittaa, eikä vaadi lääkärikayntiä.

EDIT. Ainii, mua myös huimaa monta kertaa päivässä. Tulee ihan äkisti sellai höhlä olo ja silmissä sumenee. Mut kestää aina max. pari sekkaa.. Onko muilla samaa?

Mulla on kyllä kans lähes oireetonta ollu tää ensimmäiset 8 viikkoa. Nyt 8+1 eikä ole oikeestaan pahaa oloa ollut. Ainoostaan syömisten jälkeen, jos syö vähänkään liikaa, tulee yöks refleksi, muttei onneks oo tarvinnu vielä oksentaa. Otan aina siinä vaiheessa yhden salmiakin suuhun ja se menee sillä ohi. Viikon päästä neuvola. Sit alankin miettimään, että meniskö ennen kesälomareissua vielä varhaisultraan. Kesälomaan ois se kaks viikkoo ja reissussa ollaan reilut kolme viikkoo. Sitten ollaankin jo aika pitkällä. Jännä kuulla mitä neuvolasta tohon ultra-asiaan sanotaan. Hienoo olis, jos saisivat järjestettyä vielä kunnallisen kautta kontrollin. Epäilen kyllä vahvasti. Vatsa on kyllä iltasin ihan älyttömän turvoksissa ja rintoihin sattuu myös, et kai siellä joku vielä on kyydissä. Ei oo mitään vuotojakaan ollut.

Bamboo ootko mittaillu verenpaineita? onpas ikävä toi sun pahoinvointis :/ voimia sinne. Mutta vissiin oot jo edellisessä raskaudessa kokenu saman, joten ei varmaan mitään kovin uutta. Onneksi itse on päässy välttämään ton pahoinvoinnin ( koputtaa puuta ) ensimmäisessa raskaudessa ei ollut pahoinvointia ollenkaan, ehkä pientä kuvotusta alussa joillekkin hajuille, mutta ei muuten. Eikä tässä raskaudessa nyt ole ainakaan vielä toistaseksi tullu pahoinvointia/ kuvotuksia.

Hiukset rasvottuu entistä nopeammin nyt, saa olla joka päivä pesemässä hiuksia. Muuten mitään ihmeellisiä oireita ei ole, paitsi iltaisin/ öisin rinnat ovat tosi kipeät.

Anteeksi meinasin unohtaa, sen verran vielä, en tosin tiedä kuuluuko sit raskauteen vai muuten vaan mutta tossa muutama päivä sitten oli tajutonta jyskytystä vasemmalla puolella ohimolla, eikä se meinannu lakata millään.
Illalla kun menin nukkumaan se jyskytti ja aamulla kun heräsin ni sen jatku vaan :( oli tosi inhottava olo kolme päivää ja ajttelin ettei se lopu ollenkaan. Olis tehny mieli ottaa jotain särkylääkettä siihen, mutta en kumminkaan viittinyt vaikka tosi pahaa tekikin. Vettä join sen 3litraa päivässä, söin normaalisti yms. mutta ei mikään auttanu. Sit se vaan hävis yhtäkkiä.

En tiedä missä ketjussa on kirjotettu, että onko kenellekkään kertonu vielä raskaudesta, mutta me ollaan kerrottu kummankin vanhemmille, mutta muille sukulaisille/ ystäville kerrotaan varmaan vasta rv12 jälkeen.

Huli sun viestis on mennyt ihan ohi, en ole huomannu sitä. Mä käyn melkein päivittäin täällä lukemassa, mutta harvemmin kerkeän kirjottelemaan, pitää ottaa nyt itteänsä niskasta kiinni :D ulkona on niin hieno ilma, että tulee oltua aamusta iltaan melkein ulkona, mitä nyt välillä käy sit salilla kääntymässä. Tosiaan tossa alussa kirjotinkin jo noista vähäisistä oireista :)
En muuten niin ole muistanu käydä ollenkaan siellä toisen vauvan kuumeilusta plussanneet ketjussa, täytyypä käydä..

Ja vielä loppuun petipuuhista, täällä mennään entiseen malliin, ensimmäisessä raskaudessa olin aika pidättyväinen, mut sillon vissiin ei ollu vaan haluja, nyt ne on päin vastoin. Halut on pilvissä ;D

Takaisin