Toukokuun tuhinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Thanks.. tääl ihan jänskäkakka housuis. mie maalailen piruja seinille etten oliskaan raskaana.. no huomen kokeilla uudelleen :)

täst taitaa kyl tulla aivan kauhee raskaus.. esikoisen kaa mun allergiat ei vaivannu lainkaan mutta nyt aivan kauheeta ei ikinöä ollu näin paha silmät iha turvonneita ja kutiaa nenä vuotaa ja kutiaa kurkku kutiaa korvia myöten ja koko iho tuntuu et irtoo ku kutiqaa nii kamalasti.. sainpaha kivat allergialääkkeet vahvemmat ku reseptivapaat ja ny ku ei saa enää korvauksii niist ni mene konkurssii niitten takii..

kaiken lisäks lääkäri sano et ku mä nyt jo reagoin näin vahvasti ni luultavasti joudun syömää allergialääkkeit koko raskauden ajan ku mul on kaikki maholliset allergiat ja astma ja meil on kolme koiraa ja kissa ni oon koko ajan altistunu...

me aateltii keroo vasta ekan ultran jälkee kaikille ku aateltii antaa mun siskon nauttii sen raskaudesta ja huomiosta mikä suvult liikenee ku on raskaana ku se oottaa kaksosii ja meil on jo yks laps.. ja toinen syy miks ei heti kerrota on et mun isosiä kuoli toissayönä ni ei iha heti haluu ruveta iloitsee elämää..

Oi, mukavaa kun on kohtalotovereita! :)
Ja vaikken yhtään väheksy ketään helpommin onnistunutta, tulen kuitenkin melko varmasti seuraamaan teitä oikein erityisellä mielenkiinnolla. :)

Meinaa olla vähän uskonpuutetta. Olen tehnyt Clearbluen testejä perjantaina ja tänään ja jotenkin odotin, että tämänpäiväisessä olisi ollut jo vahvempi viiva. Tämänpäiväinen viiva piirtyi ehkä perjantaista nopeampaa, mutta ei viivan vahvuudessa siitä mitenkään erikoisesti poikennut. Vertasin sitten näitä kahta testiä keskenään useita tunteja testin jälkeen ja tämänpäiväisen viiva on perjantaista haaleampi. Ihan typerää asiasta edes murehtia, kun testejä ei pitäisi syynätä yhtään testiajan jälkeen. Silti tuli porutkin päästettyä.
Tein päiväpissasta Apteekin raskaustestin, johon piirtyi ihan selkeä testiviiva. Tuon testin ei pitäisi edes ihan herkimmästä päästä olla.
Aion silti mennä jo huomenna verikokeisiin, jos terveyskeskuksessa sen suostuvat ottamaan.
Oireita ei ole juurikaan muita, kun paineen tunne alavatsalla ja ajoittaiset vihlomiset. Aiempina päivinä ajoittain oli menkkamaisia tuntemuksia, mutta nekin on selkeästi vähentyneet. Ihmetyttää, että tissiosastolla ei ole oikein minkäänlaisia tuntemuksia. Eikä edes sitä kuuluisaa alkuraskauden väsymystä! Olen aamuisin normaalia paljon pirteämpi.Tänään siis viikkoja olisi 3+6. Miten teillä muilla? Minkälaisia oireita?

Moikka taas, en ole hetkeen ehtiny täällä käymään, hirveesti ollu kaikenlaista.

Rätti, mulle kävi samoin ku sulle, tokan testin viiva oli hippusen haaleempi ku ekan, oikeestaan vast 8 päivää ekast testist viiva oli selkeesti ensimmäistä tummempi. :) Älä murehdi, pikkuhiljaa se vahvistuu. :)

Mulla ei ole muita oireita ku sillon tällön yleensä iltasin muutaman kerran tulee menkkamainen kramppi vatsaan, kestää max. minuutin, ja rinnat on turvoksis. Ja nää samat on ollu jo jonkin aikaa, tulis nyt jo jotain uutta et tulis vähän varmempi olo!

Olen kauan sitten jo luvannu että ku raskaustestiin tulee 2 viivaa, tupakka jää siihen. Luulin oikeesti että pystyn, et se olis niin helppoa. No olenhan vähentäny huimasti, 0-3 tupakkaa menee päivässä, plus nikotiinipurkkaa. Tänään olen ollu pelkällä purkalla. :) Onko kellään muulla pahoja tapoja?

Mulla ei onneks kanssa oo hirveesti vielä oireillu. Sen verran huomasin, että jos töihin pyöräilen sen 15 km niin on kyllä melkeinpä koko päivän ihan hirvee olo. Näinpä olen sitten autolla suhaillut, välttääkseni tuon karmaisevan olon. Viikonloppuna tosin oli kanssa hieman etovaa oloa, mutta salmiakki auttaa siihen. Tiedän, ettei sitä saisi syödä, mutta jos muutaman palan syö, niin ei luulis hirveitä seurauksia olevan.

Päiviä lasken ensimmäiseen neuvolaan. Kyllähän se jo pikkuhiljaa alkaa lähestyyn, mutta tuntuu vielä niin kaukaiselta. Haluaisin vaan saada varmuuden ekasta ultrasta, että pääsenkö ennen kesälomia, jotka reilun 3 viikon päästä alkais, vai menenkö yksityiselle. Euroopan reissuun lähdössä kaveripariskunta enkä haluis kertoo niille ennen kun on varmistus saatu asiaan. Jotenkin hirmu hankala uskoo, kun ei tosiaan juurikaan oireita ole ollu, aristavia ja kasvaneita rintoja lukuunottamatta. Tosin äitini sanoi, että hänellä pahoinvointi alkoi jokaisella kolmella kerralla tasan viikko 7 ja jatkui sen 7 viikkoa. Eli pari päivää olis tuohon. Saa nähä meneekö niinkuin sanovat, että tyttärellä raskaus etenisi samoin kuin äidillä.

Aurinkoista viikonalkua kaikille :)

HEH... itse olisin ihan kuollut 15km polkemisen jalkeen olisin raskaana tai en ;) hatunnosto sulle Smilygirl79.

Itse kavin perjantaina ensimmaisessa neuvolassa josta sain lahetteen varhaisultraan, sinne sain peruutusajan joka on parin tunnin paasta. Hermostuttaa ja jannittaa niin kovasti etten meinaa millaan pysya kasassa... vaikka oireet jatkuukin; rinnat arat ja turvonneet, vihlasuja alavatsassa, mielialat ylos-alas ja kesto heikko olo... jannittaa silti niiiiiiiin paljon etta onko kaikki ok. Jannitan myos sita josko nyt on viela liian aikaista tuolle varhaisultralle kun viikkola on nyt tasan 7... kai siella jo sydan lyo... osu vaan niin sopivasti tuo peruutusaika, seuraavaa aikaa olisi pitanyt odottaa se kolme viikkoa - en vaan malttanut.

Mulla ensimmainen raskaus eteni ainakin aika lailla samaa kaavaa kuin aidillani ku odotti mua! Molemmat saatiin vaan muutama lisakilo raskausaikana, mitat ja oireet ja kaikki oli aika samanlaiset... Tosin musta tuntuu etta taa mun toinen raskaus on lahtenyt paljon "voimakkaammin" kayntiin. Tai sitten kyse on siita etta tiedan mita tunteita odottaa ja tiedostan oireet helpommin...

Tsemppia kaikille!

Iltaa kanssa mammani! :)

Rätti : Mullakaan ei ollut tuossa vaiheessa sitten minkäänmoisia oireita muutakun alavatsa tuntemuksia jos rivaakkaammin liikkui, ja mahaa turvotti..mikä kyllä saattoi johtua juuri sairastetusta mahapöpöstä! Nyt vasta parin päivän sisällä rinnat kipeyty, nyt mennään rv 4+3 ovulaatiosta katottuna ja menkoista 5+1..Joten älä turhaan huoli, huomenna se etuvarustus voi olla jo hellänä :)

Vilmaliini, hienoa että oot saanu vähennettyä tupakkia!! :) Mulla oli kans sama ideologia kun sulla tossa asiassa mutta sitten joku reilu kuukausi sitten päätin ilman plussaakin lopettaa ja onneksi onnistuin, nyt on ollut ihanaa kun ei oo tarvinnu hampaita kiristellä :):) Eli ilman tupakkaa mennään jo varmaan kuudetta viikkoa!:)

Smilygirl : Meillä päätettiin mennä varhaisultraan yksityiselle, ensin aika oli 28.5 ja vkoja oviksesta ois ollu 6+3 mutta rupesin empimään oisko vielä liian aikasta niin vaihettiin aika 7.6 sillon jo viikkoja kasassa 7+. Minäkään en sitten millään malttaisi odottaa ja meinataan sitten ultran jälkeen kertoa ystävillemme :)

Taikkuri : onnea varhaisultraan !!! Toivotaan että viikkoja on jo sen verran että sielä pieni sydän lyö!! :) Tulehan kertomaan sitten miten meni!

Täällä edelleen oireet samat, urheillessa ja nopeasti liikkuessa/kääntyessä repäisykipuja ja tissit arat! Eipä juuri muuta! Välillä väsyttää mutta ei oikeastaan normaalia enemmän.. onneksi:) Tänään ois oviksesta katsottuna 4+3 <3 Itse arvelen et noi oviksesta lasketut viikot pitää paikkaansa, vaikka neuvolassa katsoivat menkoista...

Heti alko raskausdementia! En tahtonu ollenkaan muistaa, että miten täällä palstalla toimitaan :D. On vaan yksikseni pööpöilly tuolla Tammikuun Odottajat topicissa ja ihmetelly, että onpa hiljasia tammimammoja. Mutta täällähän te, loogista! Nyt päässy taas jyvälle ja kärryille tästä foorumoinnista.

Kävinki jo tuonne toiseen topiciin kertomassa, että varhaisultra ja eka neuvola on varattuna. Niitä odottelen into piukeana. Tää alku on niin nihkeetä, että haluais vaan äkkiä pois alta ja niille ns. turvallisille viikoille. Sitte loppuajasta muistan ku haaveilin, että olispa vielä alkuraskaus, kun ei ollut mahasta vaivaa ja muutenki oireet siedettävät.

Joo, keskenmenoa pelkään. Tai en minä sitä koko aikaa ajattele mutta on se silti käynyt jo useasti mielessä. Joka vessareissulla odotan, että nytkö pyyhkäsen verta. Mutta ei sitä oo vielä tullut. Onneksi. Ensimmäistä odottaessa en osannut konkreettisesti pelätä keskenmenoa. Nyt kun tiedän, mikä voi olla raskauden tulos ja tiedän mitä voin menettää, niin pelko on suurempi. Yritän kuitenkin olla rennolla mielellä. Meillä on täällä varhaisultrassa tosi hyvä kätilö, joka tekee sen. Se viimeksikin sano meille, että tämä lapsonen on oikeassa paikassa ja ei se ainakaan pois oo tulossa ennen aikojaan. Ja niinhän siinä kävi, että väärässä oli. Ensimmäisemme syntyi rv 36+1 hätäsektiolla, että kyllä se tuli kuukautta liian aikaisin ;).

Menkkamaisia kipuja mulla oli sinä päivänä ku menkkojen piti alkaa. Nyt vaan semmosta paineen tunnetta alavatsalla. Mulla on oireena myös päänsärky, turvotus ja väsymys. Määki pyöräilen mun yhteensä 8km työmatkan. Tänään laiskottelin ja menin bussilla mutta huomenna taas polkasen töihin ja takaisin, koska oli luvattu niin hyvää ilmaa. Pissattaa kyllä jatkuvasti ja varsinkin, jos juo jotain. Sitte mulla tulee aika paljon valkovuotoa.

En malttais olla hiljaa! Pitää tämä asia pitää hissun kissun vielä pitkään... äääh!

Huh, täällä oireet vaan vahvistuu päivä päivältä. Aamulla jouduin työmatkalla (n.10km) pysähtymään kaks kertaa oksentamaan :/ Pahaolo tulee aaltoina ja sillon kun se tulee, tulee myös lähes poikkeuksetta oksu.. Jos samaa rataa jatketaan, niin saan varmaan pudotettua taas sen 6kg näin alkuraskaudessa, niinkun pudotin esikoista odottaessa ;D

Väsymys on aivan jäätävää!! Voisin helposti nukahtaa pystyyn töissä, jos vaan sulkisin silmät :D Päähän särkee ja vessassa saa juosta pari kertaa tunnissa! Ihania oireita, jee :))
Oireista huolimatta haluisin kuitenkin käydä tarkistamassa varhaisultrassa, että onko kaikki hyvin.. Ja todennäkösesti varataankin nyt sit parin viikon päähän aika, että saan mielenrauhan :D

Me kerrottiin mummoille uudesta tulokkaasta äitienpäiväkortilla ;) Laitettiin allekirjotukseen meidän muiden lisäksi "Juju" (mikä on siis vauvan työnimi ;)). Ja molemmat mummithan itki onnesta, vaikka on jo molemmille 4. lapsenlapsi.

Heippa mammat!

Mä en oo aatellu mennä varhaisultraan, koska meidän neuvolan täti haluu kummiskin tarkistaa ekalla neuvola käynnillä et onko mahassa ketään, siitä kiva neuvolatäti! Ainakin ekalla kierroksella tarkist,i vaikka viikkoja oli 8+2. Nyt olis viikkoja 7+2 ekalla neuvola käynnillä, et tiiä sit tarkistaako? Mut ainaki täällä on viikolla 10  lääkärineuvola ja siellä ultraavat alakautta ja tarkistaavat et on kaikki ok, ennen kun laittaavat lähetteen keskussairaalaan  NT-ultraan, Eli ei sinäsä ees oo höytyy mulle tosta varhaisultrasta kun mä nään muutenkin :)

Täällä pelätään myös keskenmenoa, enempi kun esikoisen kohdalla, nyt tiedostaa jotenkin paremmin riskit kuin ekaa odottaessa, sillo en osannu pelätä tälleen, nyt varmaan kun  tietää miten ihana toi palkito on mikä oottaa matkan päässä, niin menetys pelotta varmaan siinä niin paljon!

Mie oottelen edelleen niitä oireita, mut ei mulla kyllä esikoisestakaan ollu oireena kun rinnat turpos 2kertasiks, nännipihat tummeni ja helvetinmoinen väsymys, mut ei muuta?
Et kaipahan niitä ei sit välttämättä tule?

Mie oon jo joutunu kertoo työpaikalla pomoille, kun välillä on sellasia hommia et ei välttämättä ole hyväks tolle pikkukaverille :) Ja miehen äitille ja mun vanhemmille on kerrottu myös ja muutamalle hyvälle ystävälle kans, mie oon niin innoissani ja malttamaton et en oo voinu pitää suutani kiinni :)

Voi kun olis jo ens viikon tiistai nii pääsis kurkkaa et onko siellä ketään :) Pitkä viikko tiedossa!

Mukavaa ja rentoa alkanutta viikkoa Tammimammat!

Mulla on myös Rätti epäuskoinen olo. Onneksi ei ole mitään vuotoja tullut, joten pakko kai se on uskoa, että raskaana ollaan ;). 

Siala, ei tosiaan haittaa se, että toisilla tärppää nopeampaa. Mukaan vain kirjoittelemaan ja nauttimaan raskaudesta :).

Vilmaliinille tsemppiä vähentämiseen! Itsellä oli tuo sama tilanne edellisessä raskaudessa ja lipsuinkin kyllä muutaman kerran. Muistat vain, että aina voi aloittaa uudelleen lopettamisen, eli ei saa masentua, jos notkahtaa ;). Ja edelleen tekee mieli tupakkaa, vaikka en ole sitä kohta pariin vuoteen polttanut. Päätöksestä tämä näyttäisi olevan kiinni.

Meillä on varhaisultra jo ihan nuiden hoitojen takia, kun viikkoja 7+4. Tänään soittelin neuvolaan ja soittelevat sieltä huomenna takaisin, kun ovat ajan löytäneet.

Oireita sen verran, että kuvottaa, kun maha tyhjä, eli poistun nyt heti jääkaapille ja kiireen vilkkaa.

Täälläkin on pahoinvointia, mutta ei onneksi oksentamiseksi asti :) Turvotus on jotain kamalaa, ja se osaltaan aiheuttaakin mulla tuota pahoinvointia kun maha painaa (yök). Onko muilla kuivat limakalvot? Mulla on koko ajan kuiva kurkku ja nenäontelo, ja joka ikinen aamu meinaan hukkua räkään, enkä voi nukkua kovin pitkään :S Tissit on tosi kipeät ja turvonneet kans. Alavatsaa kouristelee ja välillä kovimmillaan ne kohtukivut tuntuu kuukautismaisilta. Sillon pelottaa vähän, että menikö kesken. Valkovuoto on myös täällä tosi runsasta, että saa monesti päivässä tarkastaa, ettei verta ole :) Väsymystä on kans, kahtena päivänä pitäny jo ottaa torkut koulun jälkeen.

Hirveästi oireita, mutta pelkään kamalasti keskenmenoa.. Varsinki ku on nuita tuntemuksia ja "kohdun kasvukipuja", niin pelottaa, että on keskenmenokipuja, vaikkei verta tulekaan. Kyllä ne vaan säikäyttää kun ekaa kertaa ne kokee... Onko muilla paljon kohdun kasvukipuja ja vihlontaa? Nehän on täysin normaaleja, mutta silti ne välillä säikäyttää. Oon miehelle vitsaillut, että varmasti jotku viitoset tulossa kun niin tuota kohtua venyttelevät :D

Mulla ei oo oikeastaan ollu näin alussa mitään kasvukipuja. Ei ollu ensimmäisestäkään, eikä näköjään nyt toisesta. Ne menkkamaiset kivut on aivan normaaleja, jos ne on semmosia siedettäviä. Mulla jomotteli sillon yks päivä. Mutta en mää osaa ajatella niitä kasvukivuiksi, kun oikeasti tiedän, mitä ne kasvukivut on ja ne kyllä tuntee. Mulla alko rv 9-10 tienoilla ekasta semmoset repäisyjutut. Eli ihan missä vaiheessa tai asennossa tahansa tuli semmonen repäisy, niinkuin kohtu olisi lähdössä lantiosta irti. Kipu kesti hetken ja meni ohitse. Sitten hetken päästä uudelleen. Se kipu oli semmoista, että putoaa jaloiltaan kyykkyyn.

Ääh. Mulla on jo raskausvitutus. Oon niin pahalla tuulella heti aamusta. Ärsyttää, kun mies ei oo huolehtinu mulle mitään aamupalaa, että söisin ennenkuin lähden pyöräilemään töihin. Kaappi on tyhjä ja äijä ei suostu lähtemään mun kanssa kauppaan. Lapselle ja ittellensä on sentään hoidellut puuroa muttei mulle...

Untamoinen, mulla on kans limakalvot ihan rutikuivat.
Ja noita voimakkaita menkkamaisia kipuja myös. Edellisessä raskaudessa oli näillä viikoilla ihan yhta voimakkaat ja olin aivan varma, että kesken menee. Ei menny :D Neuvolatäti sanoi sillon, että kivut voi olla jopa kovemmat kun kuukautiskivut ja se kuuluu asiaan yhtä lailla kun joillakin ei ole kipuja ollenkaan.

Mun keskenmeno alko sillon ekassa raskaudessa niin, että aluks alko tiputtelemaan verta ja sitä kesti useamman päivän. Ja vasta sitten alkoi hirveät kivut. Sen vuoksi mua ei noi kivut jotenkin pelota ollenkaan, kunhan ei tule verta!

Täälläkin kuivat limakalvot. Joudun käyttää vielä kohdun limakalvon tueksi Lugesteron-emätinkapseleita ja tuntuu hieman hankalalta laittaa niitä. Paljon sitä ei sitten poiskaan kyllä tule, kun jämähtää limakalvoille.

Tänään käyty antamassa verinäyte ja huomenna tulee vastaukset. Viivat senkun vahvistuu testeissä, että kyllä tässä aika kovaa ja korkealta tullaan alas, jos verikokeesta tulee huonoja uutisia.

Tissiosastokin alkaa heräillä. :) Viime yönä heräsin menkkamaisiin särkyihin. Ajoittain pitkin päivää niitä tulee, mutta ei onneksi samassa mittakaavassa, kuin oikeat menkkakivut. Pisaraakaan en ole tiputellut.

Hei hedelmöityshoitolaiset! Missä klinikalla/sairaalassa teidän hoidot tehtiin?

Voi jeesus tätä mun turvotusta!! Maha on turvonnu suunnilleen kaksinkertaiseksi siihen verrattuna mitä se oli aamulla. Ei pysty pitämään farkkuja edes kiinni. Enpä ois uskonu, että tää turvotus ottaa jo näin suuria mittakaavoja näin alussa. Tosi hankala ja tukala olo. Onneksi teen istumatyötä työpöydän ääressä ja voin rauhassa avata ne napit :D. Laitoin kumminki tilaukseen henkka maukalta jo parit äitiysfarkut. Jospa ne helpottais tilannetta ja ku tässä kesä tulee, niin voi ihan jotain legginssejäki varmaan töissä pitää. Yäääk!

Aurinkoista aamupäivää kaikille! emoticon

Untamoinen: Mulla kanssa tota alavatsan kipuilua ja se tosiaan säikäyttää kun tulee.. :( Mutta kaippa se on sitten normaalia, esikoista kun oottaa niin kaikki on uutta ja vaikee tietää mikä kuuluu asiaan ja mistä oikeasti kannattaa huolestua!? :) Mulla niitä ns. kramppeja/repäisyjä tulee kun liikun nopeemmin, joskus esim. pyöräillessä, portaita noustessa tai kääntyessä.. Ei ne täysin menkkamaiseltakaan tunnu, mutta jokseenkin samanlaistahan se on, paitsi se menee todella nopeasti ohi, onneksi! :)

Nia: Mulla on jo nyt vähän ton tyyppisiä kipuja nuo, kun esim. maakullaan olen ja käännyn reippaasti niin tuntuu että sitä tehdessä repäsen kohdun irti :O mutta se menee heti ohi, ei kestä tosiaan kauaa.

Bamboo, kiva kuulla että nuo alavatsa oireet kuuluu asiaan! helpottaa ensikertalaisen mieltä! :)

Täällä rv 4+4 ja malttamattomana oottelen varhaisultraa, joka on vasta kolme viikon päästä
:( Tuntuu ikuisuudelta!! Olisi ihanaa saada varmuus noihin raskausviikkoihinkin kun menkoista katottuna olis 5päivää enemmän.. 

Pieni pahoinvointi jo nostaa päätään, illalla kun oli maha tyhjä niin oli todella oksupoksu olo! Rinnat edelleen kipeät mutta kipu siirtynyt enemmän nyt nänneihin..

Siis lieviähän nämä mun alavatsakivut on, että ei tässä hätää ole :) Sitä vaan sellasia kramppeja säikähtää. Ja niinku MarinaMelinallakin nii mullaki ne kuukautismaiset kivut tulee välillä mutta menee tosi nopeasti ohi. Tänään ei ole kipuja juurikaan ollut.

Nia, täälläki maha on ihan oikea pallo ku turvottaa niin paljon :D En edes yritä tiukkiin housuihin ahtautua. Collegehousut kunniaan alkuraskaudessa!

Bamboo, vähänkö kiva kuulla, että sulla on ollut aiemmassa onnistuneessa raskaudessa samanlaisia oireita kuin mulla on :) Onneksi nuo kivut ei ees oo kovia, satunnaisesti vähän vahvempia, mutta en tiiä voiko niitä edes kivuiksi kutsua. Kyllä ne silti huomaa. Kiitos tuostaki, että sanoit ettei tartte pelätä ennenku tulee verta. Helpotti oloa huomattavasti :)

Jee, Rätti, hyvä että tissitki hoksas että raskaana ollaan :D Minäki toissapäivänä heräsin menkkakipuun, mutta onneksi ei verta tullut ja nopeasti meni kivut ohi nii ei tarttenu huolestua sen enempää. Onko sulla muuten emättimenkin limakalvot sitten kuivat? Mulla ei sitä ongelmaa ole runsaasta valkovuodosta johtuen :) Nii, meidän piti mennä sinne OYS:in klinikalle syksyllä ICSI:in, mutta ei sitten tarvinnut.

8 yötä varhaisultraan! Hitaasti menee aika!

Moikka kaikki,

Täällä kanssa ihan hirveät keskenmenohermoilut päällä... Takana siis yksi varhainen keskenmeno ja kyllä se on jättänyt kovan pelon. Testien mukaan kyllä hormonitasot korkeammalla kuin silloin (vahvempi viiva CB:ssa ja enemmän viikkoja digitestissä). Oireet ovat mulla tosi lieviä ja senkin takia jännittää, vaikka tiedän ettei se sinänsä mistään kerro. Niin hölmöltä kuin se kuulostaakin, olisin mieluummin halaamassa pönttöä 24/7 kuin miltei oireetta - ymmärrätte varmaan ;) Mietin juuri, että varaisinko varhaisultran ensi viikon perjantaille - silloin olisi vasta 6+3, mutta olen aika varma hedelmöitymisajankohdasta niin pitäisi kai näkyä jo jos on näkyäkseen. En nimittäin sitten sitä seuraavalla viikolla luultavasti ehdi ja jännittää niin kovasti :)

Untamoinen kirjoitti:

Jee, Rätti, hyvä että tissitki hoksas että raskaana ollaan :D Minäki toissapäivänä heräsin menkkakipuun, mutta onneksi ei verta tullut ja nopeasti meni kivut ohi nii ei tarttenu huolestua sen enempää. Onko sulla muuten emättimenkin limakalvot sitten kuivat? Mulla ei sitä ongelmaa ole runsaasta valkovuodosta johtuen :) Nii, meidän piti mennä sinne OYS:in klinikalle syksyllä ICSI:in, mutta ei sitten tarvinnut.

Aika lailla vaihtelevaa. Toisena päivänä limakalvot tuntuu aika kuivilta ja toisena on taas runsaampaa valkovuotoakin. Lugesteronin takia pikkuhousunsuojaan tulee aika paljon tuhrua ja en yhtään osaa sanoa mikä on valkovuotoa ja mikä Lugemömmöä.

Oon niin hölmö, että oli pakko hankkia jo jotain juttuja, vaikka vielä on monta hermoiluviikkoa edessä. Oon ostanu toki jo aiemminkin bodyja ym. jemmaan, mutta nyt oli vain ihan pakko hankkia muutama 50-senttinen body.
Valitettavasti on tullut todettua, että kaupoista löytyy aika vähän unisex-vaatteita. Jos niitä on, ne on aika lailla valkoinen - beige - ruskea -linjaa. Tykkään selailla nettikauppoja, joista olen löytänyt hauskoja vaatteita, jotka käy sekä tytölle, että pojalle.

Takaisin