Toukokuun tuhinat

Lintsu87: Luulis, että ne olis sulle jo teroluteja antaneet tai lähettäneet lisätutkimuksiin, kun menkkoja ei näy ja testi nega. Mulla on ollu aika paljon tuommosia kierto-ongelmia ja aina ne on tutkittu kumminki. Pahoittelut negasta :(.
 
MarinaMelina oon tuolta Joulukuisista 2012 mutta kun laskettuaika on aika loppupuolel ni välil vähä vilkuilen näitäki ja sattu silmää tuo verinen vuoto yhdynnän jälkeen. Nyt odotan toista lasta ja molemmissa raskauksissa on ollu veristä vuotoa aina viikolle 8+3 asti.

Ekassa oli just yhdynnän jälkee ja ilmanki ja menin sitte ultraa pelosta sekasin ja sielä pikkunen makoili muistaaksee viikolla 7 tyytyväisenä, toisen kanssa ei harrastettu seksiä koko 9 viikkoo koska olen niin väsyny koko ajan ja poitsu herää tosi aikasin aamulla niin ei jaksa vaa ja miehellä aikaset herätykset viikolla ja vkl vaa nukuttaa :D
Eli sitä vaan tuli muuten vaa sitä verta ja sit yhtenä iltana tuli tosi iso klöntti, pituutta n.8cm ja leveyttä 2-3cm, samaa aikaa verta vaan valu pönttöö ja olin varma etä kesken meni että ei voi mitää, lääkärii kattomaa mitä tehää, onko sielä mitää..

 Sen klöntin jälkee ei ole verta tullu kertaakaa ja sillo oltii viikolla 8+3. Ultrasivat ja taas kaikki oli hyvin, oli kuulemma kuukautis veret jääny sinne ja tulivat nyt pois ja viel näky vähä verta mitkä saattaa tulla jossain vaihees pois. Mutta vaaraa ei ole. Ja koska kipuja ei ollu niin lääkäri sano heti ettei ole kiirettä... Se ei lohduttanu 4 tunnin päivystysjonon jälkee ku olin yhtä tyhmä ennen ja jälkee lääkärin ja piti odottaa viikonlopun yli että pääsee kattoo mitä masussa on vai onko mitää enää.
 
Voihan stressi. Kävin just nlassa tekee varmistustestin, kun oli viime ke vielä niin haalee viiva kotitestissä. Jäi kovin haaleeksi vielä tänäänkin, ja täti sanoi, ettei voi vielä merkitä positiiviseks, kun on niin haaleevaalee. Anto kotiin testin ja sanoi et tee vaikka viikon päästä. Mihin mä sen testin lukitsen etten tee sitä heti aamulla??? Oireet on ollu erittäin minimaallisia, paitsi paha olo tuli heti kun lähdettiin kotiin nlasta. Itkukin on ollu herkässä kyllä, ja hajut tuntuu nenään kovin voimakkailta... Mut kyllä sitä epäilee kovasti, kun ei tullutkaan vahvaa viivaa, että kaikki ei todellakaan oo hyvin=( Mut minkäs teet. Jos Tampereelle ei olis niin julmetun pitkä matka, menisin heti hakee sellasen digitestin, näkis et onko vai ei. Täällä paikallisessa apteekissa ei moisia ole ollenkaan... HUOKAUUUUS!
 
RiikkaJ, etkö saisi lähetettä verikokeisiin? Siis kunnolliseen hCG:n määritykseen? Yksityiselläkin toki sen saa omakustanteisesti, jos on valmis köyhtymään suht. reilusti (meillä verikoe maksoi yksityisellä Kelakorvauksen jälkeen yli 50€).

Lintsu87:lle pahoittelut negasta. Suosittelisin varaamaan ajan gynelle, jos tk-lääkärit ei Terolutia suostu kirjoittamaan. Pillereiden jälkeen kierto voi muutenkin olla ihan sekaisin ja pitkittyä.
 
Kyllähän sitä varmaan sais jos alkais mankumaan, mutta kun tää asia selviä äodottelemallakin, niin kai sit odotellaan ainakin aamuun.. 
 
Lintsulle pahoittelut negasta ja kierron pitkittymisestä! :( tsemppiä sinne!

LauraT: Helpottavaa kuulla että muillakin joilla ollut verenvuotoa on tarina päättynyt hyvin ! Teillä ollut vielä pelottavampi tilanne varmasti ja ihana kuulla että kaikki päättyi hyvin <3, kun meillä se vuoto tosiaan rajottu siihen yhteen kertaan ja oli tosi niukkaa, vain miehen vehkeessä. Mutta siltikin kaikesta huolimatta pelottaa että josko kaikki ei ookkaan hyvin siellä .. tässä tilassa toi veri tosiaan säikäyttää hengiltä! Onneksi saimme verenvuodon takia varhaisultran neuvolassa jo torstaina, nyt täytyy vaan yrittää kärvistellä sinne asti! Kiitos tuesta! :)

RiikkaJ: Mullakaan ainakaan noi kotitestiliuskat ei näyttäny kunnon plussaa vaan vaaleaa viivaa koko aika, sitten testailin digeillä jotka anto tulokseks ensin 1-2vkoa ja sitten kohta 2-3vkoa! En osaa sanoa olisivatko ruenneet ajallaan näyttämään kunnon plussaa kun en sitten digien jälkeen enää viitsiny niitä tavis testejä hankkia! Eikä mulla ole edes minkäänmoista tarkistustestiä tehty!

Ja kaverilla joka sai tammikuussa pojan, oli kanssa sama juttu että viiva oli haalea kotitestissä mutta sanoivat neuvolassa että viiva mikä viiva, eikä hälläkään tehty tarkistustestiä ollenkaan ja terve poika syntyi ajallaan !:)

Joten toivotaan että kaikki hyvin siellä! Tsemppiä!

(.) Täällä ei onneksi ole minkäänlaisia vuotoja enää esiintynyt, silti ootan torstaina ar-ultraa kun kuuta nousevaa!! <3 Toivotaan että kaikki on hyvin ja pääsisi pienen sydämmen sykkeen näkemään! Menossa Rv 6+4 nyt ja oireet rajottuu kipeisiin rintoihin ja edelleen jonkimoisia alavatsatuntemuksia, kuten lientyneet hiukan. Välillä tulee todella huono olo mutta en onneksi ole vielä oksentamaan joutunut...

Hei tätä muuten piti kysymäni, että olen monesta paikkaa nyt lukenut että raskausajan liikunta on suositeltavaa ja hyväkin asia, mutta kuitenkin syketason raja on 150, ettei sikiön hapensaanti huonone. Mulla kun on leposykekin perinnöllisesti suht nopea niin tuo raja tulee aikas nopeasti mulla vastaan kun liikun... Tuntuu harmilliselta jos joutuu niin hissukseen liikkumaan..:O Onko muilla tietoa/kokemusta asiasta? Voisiko aatella et toi raja on vasta loppuraskaudesta, että nyt vielä voi liikkua kunhan se ei tunnu pahalta!? Täytynee tarkistella asiaa tohtorilta torstaina...


 
Meni kesken, mä häippäsen valitettavasti tästä ryhmästä nyt. Ihanaa odotusta ja pinkkejä varpaita kaikille muille, myö jatketaan yritystä..
 
Heippa vaan kaikki!

Päätin itsekin sitten liittyä tälle palstalle. Meillä yritys alkoi 10.1.2012 ja nyt sitä sitten ollaan raskaana 9 viikolla. Nettilaskurin mukaan la ois 7.1.2013 =) Torstaina ois eka neuvola ja jännittää ihan kamalasti. Testin tein tosiaan 2.5, eikä ollu epäilystäkään, sen verran verkkaiseen ja vahva viiva siihen ilmestyi.

En oo kyllä päässy hirveen helpolla. Kiva kun täältä on löytyny muitakin joilla on samoja oireita. Mulla ainakin pahin on ollu tuo nyt n. pari viikkoa kestänyt kuvotus ja oksentelu. Sen lisäksi muita oireita on ollu menkkamaiset kivut, (alussa) vihlaisut alavatsassa, runsaampi valkovuoto (normaalisti tuskin edes huomaan), nyt sitten on alkanut turvotus ylävatsassa, viime viikolla alkoi väsymys ja rinnat on olleet tosi kipeet ja pinkeet. Tosi vaikeaa olla välillä kun tulee kaikesta oikeastaan pahaolo, jos en syö tai syön, liikun tai teen jotain nopein liikkein, kaikesta saan sitten kärsiä ja halailla pönttöä.

Nyt vaan jännittää ja toivon, että kaikki menee hyvin. Äiti osas heti pelotella, ettei kannattas innostua vielä liikaa, että silläkin on ollut muutama keskenmeno. Yritän kuiten olla miettimättä kaikkea aina pahimman kautta  (vtoisin kuin mulla on yleensä tapana). Tiedän tietenkin että keskenmeno on aina mahdollinen, mutta yritän ajatella että jos tulee niin se on sitten niin tarkoitettu. Siltikin sitä tarkistaa paperin joka wc- käynnin jälkeen ja toivoo ettei näy verta. Pari kertaa oon joutunu kaupungilla etsii vessan kun tullut tunne että jotain hulahtaa housuihin, valkovuotoa kuitenkin onneksi ollut aina tähän mennessä. Ajateltiin olla kertomatta tästä vielä kenellekään muulle kuin perheelle keskenmenoriskin vuoksi, perheestä on kuitenkin suunnaton tuki, tuli mitä tuli.

On kyllä niin toivottu raskaus tämä. Ihanaa kun oma aviomies on kans niin mukana ja haluaa auttaa ja helpottaa mun oloa kaikin tavoin. =) Toivotaan että tammikuussa saadaan nauttia sitten uudesta perheenjäsenestä.

 
Hei vaan kaikille <3

Täällä on ollu muutama jännempi päivä, mulla alko viime viikolla semmoset pistävät toispuoleiset vatsakivut. Ensin yritin olla vaan et varmastikkin jotain asiaan kuuluvaa kun kipu ei mahdottoman kova ole, eikä vuotoja oo, esikoista oottaessa en tosin muista mitään tämmöstä. Eilen sitten soitin neuvolaan, niin sanoivat et mahdollisesti täysin vaaratonta, mutta voi olla kohdun ulkopuolinen raskaus. Tänään sitten lääkäriin, jossa ultrattiin ja siellä näky aivan oikeessa paikassa pötköttelemässä pikkunen maapähkinä, jolla sydän sykki <3 ! Ultrassa koon mukaan viikkoja jo 7+3, joten 5pvällä mentiin jo eteenpäinki, vaik toki se siitä varmistuu viel np-ultrassa. Ihanaa miten tää asia konkretisoitu kertaheitolla ja onneksi säikähyksellä päästiin!!
 
RiikkaJ: Suuret pahoittelut sinne teille! Mitkään sanat ei varmasti lohduta tämmöisen menetyksen kohdatessa. En voi muuta kuin lähettää sinne teille positiivisia ajatuksia.

MarinaMelina: Me mennäänki viikoissa vielä yhtä matkaa. Mua jännittää kans ihan hirveesti se varhaisultra. Meillä se on tasan viikon päästä eli tiistaina. Meinasin jo, että siirrän sitä aikasemmaksi mutta sain itteni pidäteltyä ja puhuttua itelleni järkeä. Ei siinä oo mitään älyä mennä nyt näin pienillä viikoilla. Ei siellä viimeksikään kunnolla näkyny ja piti odotella viikko eteenpäin. Ei vaan malttais!!

Voi mahoton näitä hormooneja. Musta tuntuu, että oon likainen koko ajan. Tuntuu, että iho jotenki löyhkää ja haisen muutenki ihan pahalle. Hyi. Samoin naama kukkii. Tai minun mittakaavalla kukkii. Mulla on tosi hyvä iho aina ollu, niin nyt oikeen keltasia finnejä sitte ja punasta pikkuryyhkää nenän alunen täynnä. Ja ah, nämä niin ihanat rasvaiset hiukset <3. Tää vessassa laukkaaminen alkaa myös käydä hermoille. Mua pissattaa jatkuvasti ja sitte taas tää toinen pää ei toimi ollenkaan. Epämukavaa. En edes halua ajatella millasta tulee loppuajasta olemaan. Turvotus, megalomaanista. Oon ällöttävä plösö kellä mahanahkat roikkuu. Muutenki pelkään niin yli kaiken lihomista ja nyt kun ei okseta, niin varmana kertyy hulluna painoa. Pitäs ottaa itteä niskasta kiinni ja ihan oikeasti miettiä, että mitä suuhunsa työntää. Olen hyvä esimerkki siitä, että miten ei kannata tehdä. Itseinhoa suurimmillaan. Ei paljo seksi kiinnosta tämmösessä olotilassa. Pääasiassa itellä koko ajan semmonen hyi olo. Toivottavasti teillä muilla paremmat fiilikset!
 
Täällä univaikeudet vaan jatkuu. Illalla simahdan kuin saunalyhty 9-10 maissa, mutta heti yhdeltätoista alkaa heräily, kun pitää nousta vessaan, juomaan, vessaan, sulkemaan ikkuna, avaamaan ikkuna, vessaan, niistämään, juomaan, ottamaan allergialääke, vessaan... Väitän ihan pokkana nukkuvani vaan sen 4-5 tuntia yössä ja se alkaa valitettavasti näkyä nyt työtuloksissa ja pinnan lyhyydessä. En sitten tiedä, vaikuttaako tähän raskaushormoonien lisäksi myös stressi, mut ihan koko loppuraskautta tätä ei jaksaisi. Ahistavaa. Luulin sitäpaitsi, että valvominen kuuluu loppuraskauteen.

.
 
RiikkaJ: ISot pahoittelut sinne! Voimia teille kovasti!

Nia : Itsekkin laitoin merkille joku aika sitten että mennään samoilla päivilläkin jopa :) Täälläkin on ollut tollanen itseyökötys valoillaan, tuntuu että joka paikka roikkuu ja velloo sekä turpoaa :( Pelkään varmaan vähän liikaakin tota painon nousua, vaikka ihan syystä kun sitä on jo niin paljon omastakin takaa ! Olin just saanut itteni laihdutuskuurille ja liikuntaa lisättyä hurjasti kun tulin sit heti raskaaksi, niin nyt pelkään että se paino vaan nousee ja nousee :( Katselin kateellisena tota sun vauvapömppistä, kun itsellä ei näy vasta kun tää vararengas ...snif! Toivotaan että sais piedettyä itsensä kurissa ettei laittas ihan mitä vaan suuhunsa ... :O

(.) Eilen ekaa kertaa halin pönttöä illan suussa pariin otteeseen..onneksi meni ohi, vaikka hurjan etovia oloja kyllä on ,... juuri nytkin emoticon En malta oottaa huomista ultraa!! Pelottaa, jännittää ja kaikki maholliset tunteet risteilee ristiin rastiin ... tosin tuttu tunne kaikinpuolin nykyään :)
 
Apua. Mulla tuli tänään aamulla vessassa käydessä paperiin semmosta kellertävää/rusehtavaa töhnää. Ihan samanlaista mitä yleensä aina sillon ku menkat alkaa. Menin tietenki ihan paniikkiin. Nyt en pysty tekemään mitään ja kauhea pakottava tarve päästä heti ultraan tsekkaamaan, että kaikki on kunnossa. Mulla oli eilen ihan kummallisia alavatsakipujakin tähän päälle. Yritän saada neuvolasta tai sieltä yksityisestä ultrasta jonkun kiinni. Ei musta taida olla töihin lähtijäksi. Ihan kamala olo henkisesti..
 
Nia : voi hitto, mä tiedän ton tunteen niin hyvin!! Pääsisköhän teilläkin siellä neuvolan kautta ilmaseks nopsaan ultraan kun on tota tuhrua ollu, täällä meillä ainakin onnistu.. varmasti toi tuhru kuitenkin on ihan normaalia (tiedän, ei helpota nyt vaikka mitä sanois) voihan sitä ns. menkkaverta tosiaan olla jääny sinne ja tulee sit "kuivuneena" poijes, samoin limakalvolta voi olla vuotanu.. Itsekkin olin sillon sen tuhruilun jälkeen töihin menossa, vielä yöhön ... oli ihan kamalaa, kun pelkäsin koko ajan et jotain tapahtuu enkä ees uskaltanu liikkua normaalisti :/ tsemppiä ja voimia sinne <3

(.) Kohta täytyy lähteä sinne ultraan ja mulla on maha ihan sekasin ja oksettaa, jännittää niin kamalasti. Koko ajan päässä vaan risteilee että entä jos kaikki ei oo hyvin, mitä sitten? Muuten en varmaan ois näin hermo heikko mutta kun tota em. tuhrua oli sillon vloppuna niin sehän mua kammoksuttaa ihan pirusti!! :( ja kaiken maaliman menkkakipuilua välillä.. no kohta se selviää ...
 
MarinaMelina: Mää soitin neuvolaan ja siellä oli se tyyli heti semmonen, että jos alkaa tulemaan veristä vuotoa, niin varmasti on mennyt kesken ja että mee antamaan labraan pissanäyte, niin jos se on pissatulehdusta tai hiivatuledusta. Sitte soitin sinne Meri-Oulun neuvolaan, että tämmönen tilanne ja kauhea ahdistus päällä, niin pikkusen eri vastaanotto. Kyseli vaan, että onko mulla taaksepäin kallistunut kohtu ja sanoin, että on. Että kuulemma näillä viikoilla toista odottavalla on erittäin tyypillistä kovat kivut ja repäisykivut, kun se kohtu nousee sieltä lantiokuopasta. Samoin sano, että kuulostaa tuo mun "tuhru" ihan tavalliselta valkovuodolta, että sitä voi värjätä joku ruoka mitä syön esim. porkkana, appelsiini ym. Sano, että ei tarvi olla vielä huolissaan. Sitte sanoin, että mulla on pakottava tarve saada tietää, että kaikki on kunnossa, niin se sano, että voi ennenku lähtee toiselle paikkakunnalle tänään, niin tulla keskustan kautta ja käydä ultraamassa mut. Aiko soittaa, kun voidaan lähteä ajamaan. Nyt sitte odotan paineessa sitä puhelua...
 
Nia: No jopas on neuvolassa teillä siellä ammattitaidoton lähestymistapa. huhuh. Mutta oikein hyvä kun sait sinne yksityiselle yhteyden ja sieltä löyty sitä tarvittavaa asiantuntevuutta ja ymmärrystä. Välillä tuntuu et mikä näitä neuvolan henkilökuntia vaivaa, kun ootattavat turhaan hirveitä aikoja selvittääkseen asian ja maalailevat turhaan piruja seinille, luulisi että ymmärtävät toisen hädän. Ja itse voi hoitajana sanoa etten koskaan omia olettamuksia voisi enkä saisi asiakkaalle tuoda esiin vaan pelkkää faktaa.. Luulisi niidenkin ymmärtävän että jos tollasia laukovat niin kuinka isot seuraukset sillä voi olla odottavan äidin pääkopassa ...:(

Mutta kovasti paljon tsemiä sinne ultraan ja vaihetaan ultrakuulumiset sitten illalla :) Nyt tähdiltä toivotaan että molemmilla on asiat hyvin <3
 
Täällä on liikkellä etovaa oloa, vilun väreitä, uuvuttavaa väsymystä ja ajoittaista päänsärkyä. Esikoista odottaessa nämä ei kyllä alkaneet näin aikasin nämä tämmöset. Inhottavaa, kun väsyttää ja haluaisin leikkiä ja olla esikoisen kanssa 100% läsnä. Hyvä juttu toisaalta, et oireita on, niin tiedän siellä jotain tapahtuvan ja hormonitasojen nousevan...

Neuvola ois 6.6. ja sitten lääkäri 12.6. Luultavasti lääkäri ultraa ja tsekkaa vielä viikot (ja antaa meikäläiselle mielenrauhan :) )
 
Huh. Aivan turhia oli huolet. Kaikki on meillä hyvin. Päästiin tosiaan kymmeneltä aamulla sinne ultraan ja saman tien kun laitto sen vehkeen massulle, niin näky jo pyöreä raskaspussi ja ei menny kauaa, kun alkiokin näkyi ja sydän löi vahvasti. Ei mitään viitteitä keskenmenosta, ei vuotoja ja hyvässä paikassa tuolla oikein kohdun takana on asettunut olemaan. Ruskuaispussikin oli vielä näkyvissä. Sano vaan se kätilö, että ihan huoletta voi olla, eikä tarvi tulla uudestaan varhaisultraan, että kaikki on niinku pitääki. Uskaltaa jo kuulemma sukulaisillekkin kertoa iloisen uutisen. Viikkoja saatiin 6+3 kiikariin, eli aika lähelle vastas sitä aikaa, mitä menkkojen mukaanki pitäs olla. annan olla tossa tickerissä vielä ton menkkojen mukaan päivän ja sitte NT-ultrassa kun varmistuu se laskettuaika, niin päivittelen sen. Saatiin myös kuvia meidän pikku pisteestä ja hyvillä mielin tultiin kotiin. Kävästiin me ensin vähän kiinalaisessa juhlistamassa kahdestaan miehen kanssa ;). Sitte kotiin päästyäni menin suoraan sänkyyn ja käytin hyväksi kaiken ajan nukkua, kun kaks yötä on menny valvoskellessa. Nukuinki sitte jostain puol kahestatoista yli kahteen. Tänään oon saikulla ja huomenna meen töihin. Nyt pitää lähteä hakemaan tuota ensimmäistä pirpanaa tarhasta!
 
Ihanaa nia että kaikki sielläkin hyvin!! Mielenkiinnosta kyselen että minkä mittainen se teidän tulokas nyt oli..kun meillä tuo lääkäri tk-lekuri niin ei osannu ihan tarkalleen viikkoja sanoa..ja laitekin oli aatamin aikanen :)
 
Takaisin
Top