Toukokuun tuhinat

Itse tosiaan kävin vasta ekan neuvolan tänään.. Oon viikolla 9 ja ärsyttää ku neuvolatäti varas mun eka ultran vasta juhannuksen jälkeen... Ois se itelläkin kiva saada tietää että kaikki on hyvin, nyt joutuu odottaa vielä neljä viikkoa ultraa!!!  En kyllä tiiä miten sitä pysyy nahoissaan sinne asti...
 
Se mitta vaihteli riippuen siitä, että mistä kohti sitä mittaski. Meillä tuo kätilö mittas moneen kertaan monesta kulmasta ja sitte valitsi sen jonku mikä vaikutti olevan keskitie. Olisko ollu jotain CRL 0,66cm tai 0,67cm. Sillon ku kävin tästä ekasta niin rv 7+2 oli muistaakseni 1,16cm. Että äkkiä ne kasvaa. Sitte vissiin siellä rv 12 tienoilla mahtaa olla jotain 6cm hujakoilla.
 
Hei mammat,

tuttuja tuntemuksia teillä! Nia, onneksi kaikki oli hyvin. :)

Minulla on toistaiseksi ollut raskausoireina kipeytyneet ja kasvaneet tissit, alavatsakivut ja -krampit, kohonnut lämpö ja väsy. Plus mielialavaihtelut. Oon ruvennut kaipaamaan kaikkia lapsuuden herkkuruokia (!) ja voimakkaat hajut ja oudot maut etoo. Ruokahalua ei ole kauheasti, mutta toisaalta sitten tulee tosi huono olo, jos ei syö säännöllisesti. Lisäksi suurena kahvin rakastajana olen myös lakannut haluamasta kahvia, mikä nyt voi olla tietty ihan hyväkin asia tässä vaiheessa. :)

Seksi ei kiinnosta ollenkaan. Kehonkuva ahdistaa - kiloja on tullut lisää jo ennen raskautta ja nyt mahdollisesti raskauden aikanakin jo? Osa vanhoista farkuista ei mene enää päälle ja maha tuntuu jättiläiseltä, vaikka tosiasiassa ei kai tässä nyt vielä mitään kamalaa turvotustakaan voi olla. Kevään laiskuudesta ja huonoista elintavoista johtuvaa läskiä kaikki!!! Ajattelen, että kaikki katsoo mua ja ajattelee, että oho, onpas tullut vähä ylimääräistä. Kiva kuulla, etten ole ainut, jolla on ankee olo kropassa, vaikka eipä ne kyllä mitään mieltäylentäviä tunteita oo. 

Itsellä on joka päivä sellainen olo, että menkat alkaa ihan just, mutta toistaiseksi ei ole ollut mitään vuotoa. Kuulostaa kyllä aika pelottavilta ja inhoilta nuo teidän yhdynnänjälkeiset ym. vuodot! Onneksi kaikki on ollut teillä kuitenkin hyvin!

Mä en oo malttanut olla kertomatta lähipiirille: mun vanhemmat ja sisarukset sekä lähin ystäväpiiri tietää. Mies on kertonu parille kaverilleen, ja hänen vanhemmille kerrotaan pian. Lähipiiri on varmasti tukena myös silloin, jos joku menee huonosti. 

 
Ihanaa Nia, että kaikki oli masussa hyvin! :)

Mulla kans farkut puristaa, ei niitä pysty käyttämään kuin hetken. Kaivelinkin jo mammahousut kaapista, josko niitä kohta alan pitämään. Mun mielestä masu on jo kasvanu. Mutta se näyttää tällä hetkellä vaan siltä, että oisin lihonu. :/ Tosi kiva. Kun esikoisesta jäi tommonen ihana nahkalärpäke tohon roikkumaan, joka kyllä on nyt reilussa vuodessa pienentyny, mutta on silti aikamoinen vielä... Niin se on vaan silleen noussu pömpöttämään. Ootan niin sitä, että tää masu alkais näyttää ihan oikeelta vauvamasulta, jollon vois käyttää tiukempia paitoja jne. Nyt pitää kulkea teltassa, ettei toi pömppis loistais niin kauas. :D

Mulla tuli esikoisen aikaan kiloja lisää 14, ja sain ne hyvin tiputettua ekan vuoden aikana, jopa 10 ylimäärästäkin kiloa lähti noitten 14 lisäksi. :) Joten en hirveesti stressaa siitä painon noususta, kunhan se pysyy sopivissa määrissä. Ei siis mitään yli 20 kiloa tarviis tulla mulle, jolla on muutenkin vähän tuota ylimäärästä. Tosin voihan se olla, ettei toisen lapsen kohalla ne kilot lähekään niin helposti. :O
 
Voihan jee tätä pahoinvointia!! Aamulla tekee niin pahaa et puolet päivästä menee pelkästään hedelmiä, marjoja ja jogurttia alas... Sitten tulee semmonen aivan kammottava pohjaton nälkä ja kaikki muu oksettaa, paitsi tyyliin hampurilaiset ja pizza!!!! ja tää on semmonen nälkä et joutuu syömään ihan tosissaan et se menee ohi. Yritä sit nyt tässä olla keräämättä ylimäärästä painoa
 
Elviira82 mulla oli esikoisen aikana samanlaista oloa ja alas meni tosiaan vaan hedelmät yms. ja sit kaikki roskaruoka :D ja silloin sainkin lisäkiloja 20.

Tähän mennessä olen syönyt normaalisti ihan kotiruokaa ja salaatteja ja kaikki maistuu. Ainoastaan pelkkä sana jäätelö saa mut pahoinvoimaan ja olen yrttitänyt maistella mutta ei mene alas :/ mutta sit suklaa ja karkit maistuvat kyllä. Tosin nekin olen jättänyt todella vähälle käytölle :) kahvikin menee alas ihan normaaliin tapaan, aamuisin tosin vaan saatan otta kupin tai pari, eikä loppupäivästä enää tee mieli.
Ensimmäistä odottaessa en voinut sietää edes kahvin hajua. En muista vaan millä viikoilla tämä alkoi, eli voihan se vielä olla että kahvikin tekee jossain vaiheessa pahaa.

Ensi viikon tiistaina olis sit ensimmäinen neuvola :) sitä kovasti jo odotellen<3

 
Yökötystä täältäkin vaa....
 Nia:  Kuulostaa samanlaiselta neuvolalta ku mulla. Saa nähdä tulenko toimeen sen tädin kaa. Kaveri sanoi että viime vuonna tuli pakolliseksi yli 25v odottajat menee sokerinrasituskokeeseen emoticon Arvatkaa olenko menossa? En todellakaa!!
Muutenkin kaamee olo ja jos viime raskaus toistuu, nii mä voin pahoin jokaikisellä tavalla.
Täälläkin tuntuu että paino on noussut ihan sikana ja nyt jo mammapöksyt jalassa. Flunssan heitti viikonlopuksi, nii olin ihan sängyn oma. Sitten tää kaamee väsymysemoticon  Kahvin juonti ei tule kuuloonkaa. Sitten nyt alkanut koko aikanen yökötys.

Elviira:  Juu sama täällä ton ruokavalion kaa. Oikeastaan pizza on semmoinen joka menee ja sitten toi McFeast ilman piffee.... Lurps...
 
Takaisin
Top