Toukokuun tuhinat

MarinaMelina: Täällä on kanssa välillä nuita menkkamaisia kipuja, semmosia noin minuutin kestäviä kramppeja, varsinki iltasin, ja sillon tuntuu kyllä, että menkat alkaa ihan just. Mutta eivät oo alkaneet :) Meillä kans joudutaan ostamaan hirveästi vauvalle ku eka tulossa... Oon jo nyt päästäni pyörällä kaikkien noiden kanssa.

Rätti, täällä kans haluttomuutta ja mietin, että kyllä sitä seksiä pitäis ja vois harrastaa, mutta uskaltaako ottaa riskiä...? En tiedä. Ehkä pahoinvointi ja järjetön väsymys sekä turvotus ei hirveästi jotenki kannusta harrastamaan seksiä :D
 
En oo Zer mittaillu verenpainetta, mutta vähän itsekkin veikkailisin paineista löytyvän syyn noille huimauskohtauksille. Maanantaina on neuvola, joten yritän sinnitellä sinne, kun ei kotoota löydy verenpainemittaria. Tietty, jos pahemmaks menee, niin käväsen lääkärissä.
Joo, pahoinvointi on tuttua huttua edellisestä raskaudesta. Sillon tippu tosiaan 6kg ekan 15 viikon aikana, kun ei oikein mikään pysynyt sisällä. Poikkeuksena aamupala, jonka sain syötyä joka aamu. Lounas tulikin jo usein kaaressa pihalle. Nyt pysyy lähinnä hedelmät ja nesteet sisällä, mutta kyllä niillä pari viikkoa pärjää ;)

Mulla on halut ihan nollassa, niinkun oli viimeksikin. Kesti jonnekin abt. puoleen väliin saakka ja sit normalisoitui. Mies oli ja on onneks ymmärtäväinen ja kärsivällinen ;))
 
Alkaa tuskastuttaa tämä päivien mateleminen. Jos tämä ahdistus tulee olemaan heinäkuulle asti samanlaista, niin tulen kyllä hulluksi. Toisaalta olen äärimmäisen onnellinen niin pitkään toivotusta raskaudesta, mutta pelko siitä, että tämä viedään meiltä on ihan mielettömän suuri. En yhtään vähättele kenenkään keskenmenokokemuksia, mutta meille se tarkottaisi pakastealkionsulatusta ja mahdollisesti uutta koeputkihedelmöitystä.

Tänään kaikki hajut ovat tuntuneet voimakkaammilta ja vastenmielisiltä. Aamulla oli lievää pahoinvointia ja kolmen tunnin päiväunista huolimatta nukuttaa.
Seksiä kohtaan on entistä vähemmän houkutuksia, kun orgasmi saa vain aikaan menkkamaiset tuntemukset.

Ärsyttää tuttujen kommentit. "Varaudu sitten siihen että kohta alkaa hirveä pahoinvointi ja nukut kahden tunnin päiväunia monesti päivässä". Tämä raskaus ei ole mennyt oireiden puolesta ihan oppikirjamukaisesti tähänkään asti, joten ei ole kovin vastaanottavainen olo moisten kommenttien suhteen.
 
Mulla kans tuota huimausta, aika inhottavaa ja johtuu siis matalasta verenpaineesta. 

Rätti: tiedän tuon ajanmatelemisen tunteen. Mulla kans km takana ja jotenki ei uskalla iloita tästä samalla tavalla kun tuosta edellisestä iloitsi ku koko aika jännittää meneekö kesken. Toivotaan että teillä pieni pysyy matkassa ja raskaus sujuu hyvin :)
 
Jokos tammimammoille on ruvennu tulee aikoja NT-ultraan?

Mulle tuli tänään ja aika ois jo heti juhannuksen jälkeen 26.6, hassua kun näin aikaseen laittaavat, mut eipä oikeestaan haittaa, hyvä vain, pystyn jo töihin ilmoittamaan hyvissä ajoin tosta! Ja tota ennen ois vielä 18.6 yks neuvola käyntikin!
Miten paljo teillä on ollu noita käyntejä ja ultria ekassa raskaudessa, muut jotka toista jo odottaavat? Ku tuntuu et täällä on aika tiheeseen noi käynnit, ekankin kohalla!

Täällä tänään ehkä havaittu ensimmäisiä raskausoireita, huimausta ja etovaa oloa ;)
 
Huli: Musta tuntuu, että tuosta ekasta kävin aika tiheästi neuvolassa ja ultrassa. Olisko ollu aluksi ne neuvolakäynnit kerran kuukaudessa, sitten kahen viikon välein ja en ehtiny siihen viikon välein pompotukseen kun meidän tyttö synty rv 36+1. Sitte mää  kävin aikasen monta kertaa ultrassa. Toki meillä oli semmosia kontrolliultria, mutta joka tapauksessa. Kävin siis varmaan seitsemän tai kahdeksan kertaa ennen synnytystä yhteensä. Sitte kävin neuvolassaki muutaman ylimääräsen käynnin kattomassa proteiineja pissasta ja ettei lapsivedet ole menneet. Että sai siellä rampata :D. Luulis, että tämän toisen raskauden kohdalla vähemmän käyntejä.

Täällä nyt tasan rv 6 menossa. Ensimmäisestä aloin just tänä päivänä oksentamaan. Nyt ei ole ollut kuin pientä yököttävää oloa ja hajut tuntuu erityisen voimakkaalta. Haistan kaikissa leivissä semmosen homeen hajun, vaikka ne on tuoreita. Samaten mua ällötti, kun mies oli tehnyt makaroonilaatikkoa ja ihmettelin sen hajua. Paikansin sitten paaaaaljon myöhemmin, että se ellottava haju oli lihaliemikuution haju :D. En syönyt sitä laatikkoa enää. Hyh.

Väsymys. Kuoleman väsymys. Tuntuu ihan kamalalta. Kroppaa särkee ja silmät lupsuu kiinni. Olen nytkin ihan valmis petiin ja kello ei ole vielä mitään. Huomenna varmasti nukun niin pitkään kuin sielu sietää. En liikahda ollenkaan sängystä, jos ei ole pakko. Ja meinaan nukkua päikkäritkin, jos semmosille on tarvetta.

Oon tänään miettiny keskenmenoa. Ei pitäis. Mua pelottaa hulluna, että jos tää menee kesken. Ei mulla oo ollu mitään semmosia oireita, eikä mitään syytä miettiä näitä. Mutta jotenki joka vessakäynnillä pelkään, että nyt alkaa valumaan veri. Sanoin pelosta miehellekkin tuossa, kun en vaan pystyny enää pitämään sisällä. Hän oli ihanasti siinä tukena. Sanoi, että eiköhän kaikki ajattele noin jossain vaiheessa ja että en itse voi semmoiseen asiaan ollenkaan vaikuttaa, että tapahtuu mitä tapahtuu ja kaikesta me selvitään. Kuulemma meillä on ens talvena kädet täynnä töitä kahdessa terveessä pienessä <3 Niisk. Herkkis!! Itkettääkin vielä!! Ps. Älkää menkö youtubeen kattomaan sitä Gainomax monkey videota, missä se vauva-apina sanoo, että älkää syökö mun banaaneja... Se on paha. Todella paha :DDDD
 
Joo, kyllä niitä harjotussuppareita voi tulla jo alkuraskaudessakin. :) Ja kun nää tuntemukset tuli mulla samassa tilanteessa kun esikoisen kohdalla, niin kyllä ne suppareiksi tunnistan. ;) Mutta siis näistä harjotussuppareistahan ei oo mitään haittaa, kun ne tälleen tulee. Siskoilla kans supistellu alkuraskaudesta asti, eli kai se sitte on suvussa.

Mä en oo oksentanu vieläkään. O.o Oon ihan ihmeissäni. Mutta ei kai se oksentelu sit enää ala, kerta ei oo vielä tullu. Vähän siistiä, mutta toisaalta sit tuntuu, että onko kaikki kunnossa. Kun esikon aikaan sain jatkuvasti halailla pönttöä. Mutta niin kai nämä raskaudet on erilaisia. :)

NP-ultra: Tänään soitin just äitipolille, kun ei oo aikaa näkyny ja se mun laskettu muuttu useemman päivän varhaisultrassa. Olivat tarjoomassa aikaa 11.6., mutta nyt sitä sit siirrettiin pari päivää ton uuden lasketun ajan vuoksi. Eli ultraan mennään siis 13.6. Ollaan just sillon tultu reilun viikon reissulta, joten tuntuu, että toi aika ois tosi pian! Esikoisen aikaan aika mateli ihan sairaan hitaasti, nyt se taas kuluu ihan huomaamatta. :D Mutta toki parempi näin, niin pääsee näistä "kituviikoista" ohi. :)
 
Lopetin mercilon merkkiset e-pillerit vuoden alussa eikä menkat oo vielä säännölliset, tai en ainakaan usko niin, tajusin merkata ylös menkkojen alkamispäivää vasta pari kuukautta sit eli edellisten ja sitä edllisten menkkojen alkamispäivä on vaan tiedossa mut ne jota mä nyt "odotan" on 4-5 menkat pillereitten pois jättämisestä. Nyt on menny jo joku 5 viikkoo ja about 3-4 päivää(en muista tarkkaan eikä kalenteri oo täs) edellisistä menkoista ja sitä edellisellä ne alkoi 5+2 eli tokalla päivällä kuudennella viikolla. Mulla on (omasta mielestäni) selkeitä raskausoireita mutta voi ne olla myös luulo oireita tai ehkä jopa uusia menkat-tulossa-oireita mutta vaikeeta uskoa. Eli oireet on nämä: "outo"(vaikeeta selittää) tunne nivusissa ja alavatsassa, "nipistelyä"alavatsassa, hormonit heittelee(suutun helposti pienistä asioista) enemmän tai vähemmän pahoinvointia sillin tällöin riippumatta kellon ajasta, eilen oli aamupahoinvointia, tänään pistän aamupahoinvoinnin "poissaoloa" siihen laskuun että nukuin tänään joki yhteen asti päivällä ja eilen nousin 7 aikaan aamulla, 1-2 viikkoa sit vessan käynnin yhteydessä paperissa näkyi selvästi veristävalkovuotoa, eikä sen jälkeen oo ollu mitään menkkojen näköistä, ei ennen tai jälkeen. Paljon liukasta valkovuotoa tuli yhes vaihees muutaman päivän ajan. Kuullostaako oireeta tutulta? Meillä on toiveena raskaus, vähemmän mies kuin mina, kun taloudellinen tilanne ei oo sopiva mut en anna sen tilanteen häritiä asiaa, kaikki selvii aikanaan! Eli "odotan" menkkojen alkamista nyt joka päivä(vaikkei oo ollu selkeitä menkat-tulossa-oireita niinkun tähän asti sen jälkeen kun lopetin pillerit ja jos ne ei oo alkanu 4.6 mennessä niin pitää ottaa yhteyttä neuvolaan, niin neuvolatäti sanoi mulle kun torstaina kävin siellä tekemässä testin joka näytti negatiivist.. Ja vaikka yritän olla stressaamatta ja ajattelematta kokoa asiaa ja ns "pyydän" menkat alkamaan jos niin on tarkoitus mut mitään ei näy eikä mitään selkeitä menkat-tulossa-oireita näy.. Tekisin testin kotona mut rahatilanne ei anna edes senkään verran periks.. Jänniä aikoja eletään.. Odottaminen senkun jatkuu eikä "normi" eläminen kovin helppoa ole.. Helpompaa olis valmistautua vanhemmaksi tulemiseen jos ois mustaa valkoisella eli tietää varmuudella et oonko raskaan vai en mut kun ei tiedä..
 
Lintsu87: Toivottavasti sun tilanne selviää pian!

Joo, kannatti käydä täällä eilen kehumassa, että enpä oo oksentanu. Aamu alkoi sit ihanasti pelkän mahanesteen oksentamisella, hyi että! emoticon
 
mulla on tänään ollu tähän asti eniten/kovimmat pahoinvoinnit joka voi olla raskausoire mut myös oire siitä että menkat on tulossa.. välillä meinaa kyllä laatta lentää, tän päivän pahin pahoinvoitni alkoi kun olin syönny aamupalaa 12 aikaan.. mut "ihme" kyl ei oo ollu viel yhtään normia eli kovia alavatsa särkyjä mitkä viittais menkkojen alkamiseen eli samalla kun uskallan edes vähän toivoa että olen raskaana niin odotan kyl viel et menkat alkaa.. millä raskaus viikolla meinasitte kertoa esim vanhemmille? koskakohan aikaisintaan/viimeistään uskaltaa/voi kertoa?  vk 12+? kerroin tässä äidille jo eilen saadakseni tukea ja hän kyl ymmärtää ja tukea mua aika hyvin, hän on tietysti huolissani siitä miten mä pärjään lapsenkaa mut se on normaalia. Sit muutama ystävät tietää ett odotan +- vastausta mut esim broidille, kälylleni, appivanhemmille ja faijalle en oo viel halunnu kertoa, ja avomies haluu pitää tän salassa äidiltään ainakin kunnes on mustaa valkoisella että olen raskaana, ihan ymmärrettävää mutta silti vaikeeta valehdella ja minä ku olen aika huono siinä..
 
Lintsu87: Miehen siskolle ja vanhemmille kerrottiin vastottain, varhaisultran jälkeen. Mun siskoille ja vanhemmille ei olla vielä kerrottu, koska haluan kertoa kasvokkain ja he asuu kaukana. Viikon päästä mennään kotikonnuille, joten sitten kerron omallekin perheelleni. :)
 
:) musta tuntuu että me kerrotaan noille sit kun on rv(=raskausviikko?) 12+ jos me pystytään odottamaan siihen asti mut muuten aikaisintaan sit kun on mustaa valkoisella että olen raskaana, mutsille kerron tietty heti ku saan tietää että on + jos niin käy kun oon jo kertonu sille että odotan vastausta ja sit kerron kans niille kavereille jolle oon kertonu jo että odotetaan +- tulosta. Tää on kummiski iso juttu ja ainakin mä haluun että ihmiset saa kuulla sen multa/isännältä, varsinkin ne jotka ovat mulle läheisiä, eikä joltain muulta..
 
Me ollaan kerrottu mun ja miehen vanhemmille, mun siskolle ja oon kertonu parille mun kaverille. Mutta siis todella pieni ydinporukka vain tietää. Kerrotaan vasta sitte ku on se rv 12 täynnä ja ultrat käytynä, että varmasti kaikki on hyvin. Mulla kyllä haluttais kertoa jo useammalle, mutta täytyy malttaa. Lintsu87, toivottavasti teillä selviää tilanne suuntaan tai toiseen. On se aina tosi raskasta elää epätietoisena. Joillaki on semmonen kroppa, että se raskaustesti näyttää tosi myöhään positiivista. Sitte kun on vielä vaihteluita siinä, että kuinka herkkiä ne testit on. Määki sain sillon ku mulla oli menkat päivän myöhässä niin aivan semmosen haaaaalean haaaaalean viivan, joka just ja just silmällä näky ja vasta reilun viikon päästä se siitä vahvistui.

Olispa äkkiä se varhaisultra!! En malta odottaa. Ei oo yhtään samanlainen tää raskaus ku ensimmäinen. Jotenki tuntuu, että onko joku pielessä ja koittaa toppuutella itteänsä, että kaikki on varmasti hyvin. Äh. No, vielä pikkusen reilu viikko,sitte päästään varhaisultraan.

Mää oon pöljä miettiny jo kummiasiaakin, vaikkei todellakaan oo ajankohtaista. Valittiin ensimmäiselle kummit huonosti, eli yksi kolmesta oli hyvä valinta. Nää kaks muuta ei oo yhtään kiinnostuneita, eikä pidetä mitään yhteyttä. Ja tää ihana kummi on sitte kummi niiden kaikkien muiden edestä. No, ei se määrä vaan laatu. Oon tyytyväinen, että on edes se yksi joka välittää. Seuraavan kerran aion valita paremmin ja mulla onkin muutama potentiaalinen mielessä <3
 
Me tehtiin päätös, ettei kerrota yhtään kenellekään ennen np-ultraa. Ja oikeastaan mies halusi tätä enemmän kuin minä, joten kunnioitan sitä, vaikka mieli tekisikin jo vähän hiiskua. Oon nimittäin ollut aika yksinäinen ja eristäytynyt koko tän alkuraskauden ajan, sillä en ole uskaltanut tavata ystäviä. Varsinkin näillä keleillä se tapaaminen tarkoittaa lähes aina terassikutsua tai mökkiviikonloppua saunajuomineen, enkä voi aina olla antibioottikuurilla tai autolla ;)

Tää foorumi on muuten ollut ihan korvaamaton tukiverkko. Täällä voi kelailla tätä sisällä tapahtuvaa mullistusta ilman paljastumisen pelkoa. Oon onnellinen, että löysin tänne :)
 
Iltaa mammat !

Täällä on takana hiukan pelon sekainen ilta, kun yhdynnän jälkeen ensimmäistä kertaa huomasin miehen vehkeessä hiukan verta! Sitä ei enempää tullut, ei edes valkoseen paperiin kun pyyhin heti kun vessaan selvisin.. Mutta silti se säikäytti mut henkihieveriin!!! Soitin sitten Gravidalle ja onneksi kätilö rauhoitteli että tuollainen vuoto on täysin normaalia, johtuu kuulema verestävistä limakalviosta...ja että pieni on täysin turvassa siellä, eikä seksillä mitenkään aiheuttaa itselleen keskenmenoa, jos menee kesken niin se johtuu sitten jostain aivan muusta....mutta voi luoja että tässä tilassa se veren pienikin näkeminen saa mut ihan sekaisin! Edelleen tärisyttää kun aattelee koko tilannetta! Täytyy nyt vain uskoa ja luottaa että kaikki on siellä hyvin, voikun se ultra päivä jo tulisi, nyt vielä suuremmalla syyllä. Koko ajan kuulostelen oloani ja tuntemuksia sekä ravaan vessassa katsomassa että eihän vuoda enää! Nyt kaipaisinkin kokemuksia, onko muilla ollut aijemmin/nyt vastaavaa?
 
MarinaMelina: Meilläkin on ollut vähän samaa ongelmaa. Yhdynnän jälkeen tullut jonkin verran vaaleanpunaista paperiin. Kävin alkuviikosta varhaisultrassa ja alkiolla on kuitenkin kaikki OK. Ilmeisesti tuo vuoto tuollaisissa määrin on ihan normaalia ja johtuu juurikin herkistä limakalvoista. Silti kyllä minuakin aina kylmää...

Meilläkin on muuten kovasti mietitty tuota kertomisasiaa. Etukäteen olin sitä mieltä., ettei kerrota kellekaan ennen kuin eka kolmannes on täynnä. No en tietenkään malttanut, vaan siinä melkein heti positiivisissa fiiliksissä kerroin parille läheiselle kaverille, joilla myös on yritys käynnissä. Sen jälkeen olen kertonut myös yhdelle hieman kaukaisemmalla kaverille, joka on kätilö.

Vanhempani tulevat huomenna käymään ja uutinen olisi kai tarkoitus kertoa heille silloin. Nyt siis viikkoja 8+. Tavallaan on jotenkin tullut sellainen olo, että haluaisin vielä pitää koko jutun itselläni. Toisaalta sellaisten ihmisten olisi varmasti hyvä tietää, joiden tukea toivoo, jos jokin meneekin pieleen. Ja kuten marimus sanoi, tuntuu minustakin välillä aika yksinäiseltä, kun moniin juttuihin ei voi juuri tuon alkoholiasian takia lähteä mukaan. Voi siis olla, että kerron vielä lähiviikkoina ainakin muutamalle kaverille.
 
Me ajateltiin aluksi, ettei kerrota kellekään ennen viikkoa 12. No, 4+6 kerrottiin miehen veljelle ja sen vaimolle joka on mun paras ystävä, koska tää ystäväki on aina kertonu sen raskauksista mulle heti. Varhaisultran jälkeen päätettiin, että kun kaikki näyttää niin hyvältä niin mitäpä sitä salailemaan. Kerrottiin heti mun perheelle ja seuraavana päivänä miehen perheelle. He ovat tietenki infonneet sitten meidän isovanhempia :D Ja parhaat kaverit tietää. Että ei tässä sitten muille enää kerrotakaan, loput saa huomata mahan kasvusta tai sitte kuulevat muita teitä :) Kaikki tärkeimmät siis tietää, ja viikkoja on 7+1.

Me otettiin tää tie ihan sen takia, että me ei olla ainuita, jotka tätä vauvaa odottaa, vaan suvut on toivoneet ja rukoilleet tätä vauvaa ihan niinkuin mekin kauan. Tiedetään, että jos keskenmeno tulee, niin sitten se on kaikkien yhteinen murhe ja ehkä siitä selvitään sitten kaikki yhdessä. :) Ja on ihanaa kun ihmiset on meidän puolesta niin onnellisia!
 
oireet jatkuvat eikä menkkoja näy.. jänskättää, huomenna heti aamusta terkkariin tekemään testin, siis jos menkat ei oo alkanu, ja toivo olis et näyttäis silloin + jos menkat ei aijo alkaa jos oikeesti on raskaana.. oireita on tähän mennessä ollu 4 erilaista ja niistä 2 uusimmat ovat semmoset josta en oo koskaan aikaisemmin "kärsiny", ainakaan mitä mä muista, ja ne on tihentyny isollahädällä käynti, normaalia?? :D ei siis pissahätä vaan isohätä ja toinen on pientä palelua iltaisin, ja kumpakaan näistä oireista ei oo aikaisemmin ollu silleen et olisin huomannu et niitä tulee jatkuvasti sen päivän jälkeen kun ne on alkanu..
 
mä oon jo huomannu monta päivää sellaista outoa tunnetta alavatsassa, eli ihan kun jtn valuis housuihin, esim menkat, mut kun käy tarkistaa niin pikkarit( tarkemmin sanottuna pikku housun suoja) on ihan puhas eikä tunnu edes märältä jalkojen välissä muuten kuin hiki mikä on normia, mut silti vähän väliin tuntuu ihan kevyesti kuin jokin valuis alaspäin mut mitään ei tuu... mitä tää vois olla? mistä vois johtua?
 
Takaisin
Top