Toukokuun touhut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on tänään ensimmäinen valmennus ja torstaina toinen. Toivon todellakin, että ovat enemmän luentotyyppisiä, kuin jotain ryhmälätinöitä ja ajatusten vaihtoa. Ei mulla ole mitään kysyttävää keneltäkään, en koskaan neuvolassakaan osaa kysyä mitään, kun lopuksi aina kysytään, että onko jotain kysyttävää. Me vaan miehen kanssa aina pyöritellään päätä, että eipä kai meikkä mitään kysyttävää ole. :p

Mä haluan vaan saada faktatietoa ja lähteä sitten tyytyväisenä kotiin sieltä. Miehelläkin on ihan superhankala päivä töissä ja joutuu suhaamaan 40km suuntaansa eka töistä sinne ja sieltä vielä takaisin töihin. Osui huonolle päivälle tämä valmennus kun sattui olla just samana päivänä iltamenokin. Sanoin, että voin mä mennä yksinkin, ettei sen oo pakko tulla, mutta tokaisi, että kyse on myös hänen lapsesta ja haluaa olla paikalla, vaikka sitten joutuukin vähän aiemmin sieltä livistämään. :)

Mä en muulla enää poistakaan karvoja kun sokerilla, tosin en itse sitä tököttiä oo uskaltanu koittaa tehdä.. koostumuksella kun on homman onnistumiseen aika paljon merkitystä.. höyläämisellä tulee aina niin hirveät karvatupen tulehdukset ettei mitään rajaa..!
Jos tuntuu että tarttuu tökötti jalkaan kiinni, niin kannattaa kokeilla laittaa talkkia mukaan, että lähtee kosteus iholta. Ja ei saa olla myöskään rasvaa ihossa, muuten se ei tartu! :)

JustBreathe, niin niitä tököttejä saa siis valmiinakin ostettua, onko jotain tiettyä minkä oot kokenu hyväks ja löytyykö ihan perus puljuista? Ootko sä uskaltanu kokeilla alapäähän..? Kiinnostas vaan tietää että tekeekö kuinka kutaa.. :grin

Mie tosiaa tein ite tota tököttiä ja onnistu ja karvatki jopa lähti!!! :grin Toisesta jalasta äske sil karvat poistin ja hyvin lähti eikä sattunu juuri ollekaa, tiiä sit miltä se tuntuu ku alapäästä ottaa :smiley-ashamed004 no tänää pysyn kyl iha jaloissa ton massan kanssa ja opettelen vähä taktiikoita enneku uskallaudun tonne intiimialueille :grin

^ Muistakaa sitten todella hyvät kiristys/venytys-otteet, ettei tule esim. verenpurkaumia! Ja sattuu vähemmän, kun iho ei ole löysänä silloin kun kiskaistaan. Vahalla vedetään vastakarvaan, kun taas sokerilla yleensä myötäkarvaan. Tästä syystä sokerointi on kivuttomampaa kuin vahaus. Karvojen tarvitsee olla tarpeeksi pitkiä, jotta lähtevät, mutta ei liian pitkiä jottei sokerin levitysvaihe nipistele.

Tänään oli neuvola. Mies ja poika lähti mummulaan yöksi ja vei mut lähtiessä sinne. Välimatka neuvolaan jonku pari kilsaa. Neuvolareissu oli tosi positiivinen ja olinki jo etukäteen aatellu, että tuun kaupan kautta kotiin, että käyn ostaan vähän herkkuja, ku saa kerranki yksin nautiskella. Kauppa on siinä puolivälissä matkaa.
Ostin suklaapähkinöitä, melonia, kylmäsavuhärkää patongin väliin ja pari keskikokosta purkkia jätskiä, mm. Ben&Jerrysiä (Cookie dough on niiiiin syntisen hyvää...) Vähän meni ehkä yli tuo herkkujen osto :oops: Mutta en mä kyllä aatellu niitä yhen illan aikana vetää. Uutta salmiakkijätskiä ostin kokeeksi, että voi sit vkl maistaa.. Mutta se niistä herkuista!!! :grin

Mahaa kirras jo hieman kauppaan tullessa ja sit jatkoin matkaa kotiin kauppakassin kans reippalla tahdilla, ni hemmetti oli pakko loppua kohti vaan hidastaa vauhtia. Maha veti niin kovaksi ja lantiolla tuntu pahalta. Kotiin päästyä olin ihan väsy!! En tiiä miksi se kävely on niin tuskasta. Ja minä ku olin niin suunnittellu, että vimpan kuukauden en tee muuta, ku kävelen ja nousen portaita, että vauva lähtee laskeutuun, ni aika "fat chance" näillä oloilla.

Eikä se mun mielestä oo mitään supistelua, mitä mulle kävellessä tulee. Vatsan pinta menee vaan kovaksi eikä hellitä ennen, ku pääsen makuulleen tai istulleen. Eikä se koskaan kokonaan oo kova, vaan yleensä joku sivu tai päällinen on pehmeä. Pari kertaa on supistanu tän raskauden aikana ja se oli sillai, että veti ihan randomisti "kramppiin" koko mahan. Toinen oli kivuton ja toinen kipeä. En tiiä, mitä ootte mieltä, joille nää kivuttomat supparit on tutumpia?

Enkä siis mitenkään ole huolissaan, tympii vaan ku ilmat vaan paranee ja ois kiva ulkoilla..

Onks täällä kukaa poistanu karvoja tolla sokerointi menetelmellä? Mie etin netistä ohjeet ja tein aamulla pienen satsin tota sokerointimössöä ja aattelin testata jalkakarvoihi tänää, saa nähä tuliko oikeenlaista tosta sörsselistä ja lähteekö karvat ja koskeeko kui kovi :grin

Mä oon yrittänyt pariin kertaan tehdä sitä sokerointimössöä itse, mutten ole koskaan onnistunut saamaan oikeanlaista koostumusta. Luovutin sitten ja olen käynyt sokeroinnissa sitten vain ihan ammattilaisella. On se kallimpaa, muttei tarvitse sitten alkaa itse tekemään sitä ainetta. Kaveri tekee itse aineen ja sokeroi itse eikä hänellä ole mitään ongelmia. Vahausta en ole koskaan kokeillut, mutta sokerointi kuulemma paljon hellävaraisempi kun se tehdään pienelle alueelle kerrallaan ja sokeroinnilla voi ottaa paljon lyhyempänä kuin vahauksella. Joten voin suositella lämpimästi sokerointia. Ihanaa, jos vain raskisin sitä teettää ammattilaisella. Kotikutoisesti en saa kuin sotkua aikaan, joten sen unohdan suosiolla.

Niin ja jos sitten tuntuu, ettei onnistu ja sitä sokerointimössöä on karvat täynnä eikä saa pois,niin lämmintä vettä alueelle niin se sulattaa sitten sen sokerimössön pois. Pieni vinkki just in case (kun jouduin siihen itse turvautumaan :) ).

Ja tosiaan sokeroinnissa kun oon käynyt, niin se on ollut juuri intiimialueen sokerointia periaatteella kaikki pois. Ei oo sattunu pahemmin. Pikkasen nipistelee, mut siihenkin tottuu. Jossain vaiheessa raskin käydä säännöllisesti niin karvatupet löysty niin paljon, et pysty käsin nappaileen karvoja irti :grin

Muokattu viimeksi:
mä en oo pystynyt pariin kuukauteen kävelee ees tota pientä matkaa lähikauppaan. supistaa ja lihakset kramppaa mahassa heti. jopa ihan normist prisma/sittari-reissut (autolla sinne ja siellä pakolliset kävelyt ja autolla kotiin) on aika tuskaa ollut jo monta kuukautta. en oo pystynyt ilman kipua laittaa sukkaakaan/kenkää jalkaan kuukausiin. lekuri oli sitä mieltä että ei nää liitoskivut ees synnytykseen lopu vaan jatkuu sen jälkeen jonkun aikaa. esikoisen kaa mitään liitoskipuja ollut. tässä raskaudessa ne tuli heti kun pääsi takasi töihin juoksemaan 3viikkoo ja ajattelin että loppuu kun jään saikulle mutta mitä vielä :angry1 pahentunut koko ajan.... välillä ei meinaa päästä omin avuin tuolista ylös... mukava lähtee synnyttelee kun on raatona maannut koko raskauden melkein. :confused: josta 4kk ollut tosi huonossa kuosissa. kuihtuneena ja melkein kuiviin vuotaneena.... :sad001

nytkin mies ja tyttö lähti saderetkelle metsään... niillä on aina tollasta omaakivaa ja mä en pysty lähtee mukaan. nyt meinasin lähtee mutta ollut taas niin kipupäivä että en pääse ees portaita ylös ni lähe sitten johki "peikko"metsään kävelee... :sad001
tytölle ehdotin päivällä että lähdetään autolla lähi puistoon ja otetaan eväät ja paistetaan siellä olevassa nuotiossa makkaraa.. tyttö katto mua hetken ja tuumasi hyvin tomerasti että "äiti!!! sultahan on kielletty tuollaiset retket... ei me voida lähteä. voit vaikka kaatua......." no selitäppä sitten tuolle jotain kun se on kerran saanut päähänsä jotain ni sitten se on. jästipää :Heartbigred no sitten alkoikin sataaa kaatamalla joten retki siirtyi huomiseen....

noista suppareista vielä että niitä on vaikee kyllä selittää.. mulla tulee vaan valtava tunne mahaa, lihakset kiristyy, henki salpaantuu tai on vaan vaikee hengittää.... epämukava olo. joskus siihen tulee sellanen pieni kivun tunne mukaan.... menkkamaista kipua ei tuu ku hyvin harvoin...

^ Höh. Onpa harmilloista kuulla, kun on noin pahat olot :( Itse onneksi vielä selvinnyt helpolla, mutta katsotaan nyt kun etenee. Pidän peukkuja omasta puolesta, mutta who knows. Pomo töissä pisti mut VIIMEISELLE työviikolle yhteen tuurausrinkiin. Viitsinyt siinä sanoa mitään, mutta mielessäni pyörittelin silmiäni. Se, että nyt olen kunnossa ei tarkoita, että hyvä olo jatkuu. Voi hyvinkin olla, että kaikki kunnossa, mutta voi myös olla, että saikku kutsuu siinä vaiheessa. Jotenkin ääliöimainen päätös :confused:

Mut mulla harjoitussuparit on ollu just tuota, että vatsa-alue kovettuu ihan hulluna. Aivan pinkeenä on. Ja tuntuu epämiellyttävältä. Ei siis satu, mutta epämukavan olon tuo. Sitten hetken päästä vähän pehmenee ja taas kovettuu. Välilä tulee enemmän ja välillä vähemmän. Eivät siis satu, mutta masu kovana kun kivi :eek:

hani, mulla kävi ekan kanssa just niin et raskausaikana noita liitoskipuja oli ja auta armias ku ne tuli kymmenen kertaa pahempina synnytyksen jälkeen ja niin etten pariin päivään pystyny edes sängyssä alakroppaa liikuttaan itkemättä, niin helvetilliset ne kivut oli.. Mut siitä ne sitten pikkuhiljaa lähti helpottamaan.. Nytkin pelkään oikeestaan niitä kipuja enemmän ku mitään synnytyskipuja.. Saa nähä kuin käy..

Pommiina: tuosta se lekuri mua varottelikin :eek: sanoi että se synnytysprosessi pahentaa niitä kipuja joksikin aikaa joillakin.. mun tapauksessa ne on jo nyt niin pahat niin varoitteli vielä että ei sitten oo myöskään ihan pois suljettua se että mentäis sektiolla just sen takia kun häpyliitos jo nyt vaarassa poksahtaa.... kivut on sitä luokkaa että vessassa käynti jännittää välillä ihan tosissaan....:confused::confused::confused: kun tuntuu että ei pysty yhtään ponnistamaan..... tää raskaus on ollut kyllä niin hirveetä että jos ois tienny niin oisin jättäny nää hommat nuoremmille:wink no ei. yrittäny kuitenkin nauttia tästä elämäni viimeisestä raskaudesta. nauttinut massusta, vaavin liikkeistä ja siitä että kasvatan uutta elämää sisälläni.... vaikkka koville se on välillä ottanut......... niin kaivattuhan tääkin mukula on ollut.... kun sitä raskautta ei vaan esikoisen jälkeen kuulunut moneen vuoteen niin aika yllätyshän tää oli kun luulin jo että ei enää saada vaavia tähän huusholliin..

Ja parastahan tässä hani on se, että jos mennään taas sektioon, ni kaikki nää liitoskivut on ollu ihan turhaan kärsittyjä! =D

Itellä edellisessä liitoskivut oli huomattavasti pahemmat. Nyt en oo vielä monta kertaa ees joutunu ottaan särkylääkettä, vaikka monena iltana kävely on ollu tosi tuskasta. Sisko pelotteli, että toisessa raskaudessa kivut pahemmat ja mitä lyhyemmällä välillä raskaudet, ni sitä pahemmat kivut..

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

hani, no juu sulla kyllä vaikuttaa olevan todella pahat kivut jo nyt, tosi harmillista ja varsinkin kun niiden kans ei oikein voi muuta kun yrittää vaan elää.. :confused: Toivotan kovasti jaksamisia niiden kanssa!

Täällä kans kyllä viimeistä raskautta viedään, mutta ihan siitä syystä että vaikka vauvaa odotankin kuin kuuta nousevaa niin tää raskaana oleminen ei vaan oo mun juttuni, mä siis suorastaan vihaan tätä.. Mut onneks loppu jo häämöttää ja se palkinto siellä oottaa.. :)

Nyt alkaa jo miettiin kans, et onkohan jossain vikaa kunnei mihinkään satu............ :grin Kai ne paikat samalla tavalla synnytykseen valmistautuu, vaikkei liitoskipuja oliskaan...? Vaikka ehtiihän niit viel tulla, mut ainaki toistaseks on ollu hyvin tunnotonta joka suunnassa o_O
On jo välil jopa hiuka haikee olo ku miettii, et kohta tää loppuu ja kaikki kivat raskausjutut jää taakse (ainaki joksiki aikaa) :cool: hullua.

Miu, älä ny missään nimessä tollasia aattele, oo vaan tyytyväinen että ei oo niitä kipuja!! Kyllä sunkin paikkas ihan samanlailla synnytykseen valmistautuu, oot vaan onnekas pirulainen kun oot kivuilta välttyny.. :grin

Miu88, voihan olla, että sulla on hyvä lantio synnytykseen, ni sen ei tarvi levitä.Ite oon vaan aatellu asian näin, että ahdaslantioisilla ois kovemmat liitoskivut, mutta ei oo siis mitään faktaa tän mielipiteen takana..

Miu88, voihan olla, että sulla on hyvä lantio synnytykseen, ni sen ei tarvi levitä.Ite oon vaan aatellu asian näin, että ahdaslantioisilla ois kovemmat liitoskivut, mutta ei oo siis mitään faktaa tän mielipiteen takana..

Vois hyvin olla näin. Itselläni leveä lantio ja tähän mennessä ei ole ollut liitoskipuja lainkaan (rv31+2). Mutt toki jos on kapea lantio ja joustaa hyvin, niin voi olla kapealantioisellakin liitoskivut maltilliset tai parhaimmillaan ei ollenkaan Who Knows..

No onhan sitä lantioo joo ainaki näin ulkoopäin katottuna (vaikkei sitä ny siitä voikaan oikeesti arvioida) :D

Näin taas unta, että vauva oli syntynyt ja hoidin sitä meidän porukoilla, mut taas oli tavarat sekasin enkä löytäny vaippoja tai mitään. Ja se vauva oli ihan oudon näkönen, en millään tunnistanu sitä omakseni. Sitte heräsin puol tuntia ennen ku kello soi ja olin jo menos iha täysil tarkistaan vauvaa, kunnes tajusin että se on viel mahassa ja ai että ku olin pettyny!! :cool:

Mä oon ostanu tukusta sokereita, nykyään yhden tutun kautta. Opiskelin huvikseni itteni kosmetologiksi, niin kouluaikana sai tilailla itsekin, muttei enää kun en alalle jäänyt. En oo löytänyt vielä käsikaupasta yhtäkään toimivaa merkkiä (jolla onnistuisi hyvin karvanpoisto), yksi tuttu tosin kehui jotain jonka oli ostanut jostain luontaistuotekaupasta, mutten muista merkkiä eikä ole omaa kokemusta. Poistan myös bikinirajat iteltäni sokerilla, vähän on hankalampaa, muttakun ottaa tarpeeksi vähän sitä tököttiä niin ei oo ihan joka paikka siinä :wink nyt tosin en hetkeen oo sitä tehny kun on toi näkyvyys hieman rajallinen ja kävin hoitolassa poistattamassa. Pitänee mennä uudestaan ennen laskettua aikaa, että tyyppi löytää uloskin..

Mullakaan ei oo ollu noita liitoskipuja (tietääkseni), että ei niitä varmaan kaikille sitten tule. Toivottavasti alkaa muillakin ne hellittämään ennen synnytystä! Miten sitä muuten pystyy synnyttämään jos noin pahoja voivat olla!

Ja oon kans Pommiinan kanssa samoilla linjoilla tästä raskaana olemisesta.. Ei oo millään lailla mun juttu. Aina ajatellut että haluan kaksi lasta, mutta saapi nähdä haluanko olla raskaana vielä toisen kerran.. voihan se olla, että mieli muuttuu, kun alkaa elämään lapsiperheen arkea, mutta ainakin tällaiselle menevälle ihmiselle, tää on ollu aivan hemmetin tylsää aikaa! Ihanaa on joo tuntea kun se liikkuu ja nähdä ultrassa ja en malta odottaa, että vauva syntyy, mutta voisko tää raskaus kestää puolet vähemmän aikaa..! Tai sitten mies voisi hoitaa seuraavan raskauden :rolleyes:

Takaisin