Toukokuun toimintaa ja tohinaa

Heippa masulaiset! Hyvää toukokuuta kaikille tasapuolisesti. :smile Meillä toukokuu on alkanut hyvin, viikkoja tällä hetkellä 30+1. Nyt on kyllä ollut jotenkin kaikenlaiset tunteet selkeesti enemmän pinnassa kun aikasemmin, tuntuu että tulee itku herkästi ja miettii asioita enemmän. Tänään kävi perhetyöntekijä neuvolasta kotona ja tajusin vasta kuinka hirveän lyhyt aika enää on jäljellä. Tyhmänä rupesin sitten yksin kotona lukemaan juttuja synnytyksestä, mulla on niin kova piikkikammo että jännitän eniten varmaan sitä että uskallanko ottaa minkään maailman puudutuksia ja kuinka tuskaa sit on jos en uskalla...
Huh, ei kyllä pitäis lukee mitään...
Olo on onneksi ollut tosi hyvä koko ajan, paitsi että tuntuu että ruoka ei oikein uppoa, maha tuntuu niin täydeltä koko ajan. Mut onneksi ei ole ollut mitään kipuja eikä turvotusta tai muutakaan.
Tosin maha on niin iso että vähän painaa keuhkoja välillä, neuvolassa sanoivat viime viikolla että on ilmeisesti aika iso kaveri masussa ja vielä ainakin perätilassa. Toivottavasti masulaisella on vielä halua kääntyä.

Joskos koittais ehtii välillä ihan kirjotteleekin.. Lukemassa käyn kyllä päivittäin mutta kun tuntuu aina olevan niin hoppu, ettei malta kirjotella. Täällä voidaan paksusti. :D Sukkien käytöstä tekis mieli luopuu kokonaan, on meinaan ollu jo jokusen viikon melkoinen suoritus tuo niiden laitto. Maha painaa sisäelimiin kumartuessa niin, että laattahan siinä lentää. Muutenkin on pahoinvointi taas lisääntyny, selkä ei meinaa kestää menossa mukana, väsyttää, närästää, mitä näitä nyt on... :P Siitä huolimatta olo tuntuu suht hyvälle ja ärsyttääki, kun aika voimakkaiden harkkareiden takia ei ihan kauheesti pysty kerralla hommimaan. :/ Neuvolalääkärissä kaikki oli ok mutta mua vähän mietityttää ku kohdunsuu oli jo pikkasen pehminny ja nyt on siis supparit vaan lisääntyny. Tosin kiinni olin tiukasti ja mittaaki oli aivan riittävästi eli kai pitäis ottaa ihan rennosti.

Saatiin tulevan isän kanssa juteltua ja ihan vapaaehtoisesti isyytensä tunnustaa - mikä oli mulle se tärkein juttu. Hetken tuntu, ett muutenki mentiin vauva-asiassa vähän eteenpäin, herra osotti pientä kiinnostusta vauvaa kohtaan. Vaan sittenpä sain kuulla, että kaikki tää siks ettei mulla ois paha mieli. Että oikeesti ei kiinnosta, kun ei edelleenkään sovi kuvioihin... Voitte vaan arvata millasen raivarin asiasta vedin! Mä oon alusta asti asennoitunu kasvattamaan lapsen yksin ja tehny selväks, että isä saa ite päättää kuinka paljon on mukana. Ja sit pitää herättää turhaa toivoa vaan ettei MULLE TUU PAHA MIELI!!!!! >:/ Siitähän ei toki paha mieli tuukaan. Noh, nyt oon hieman rauhottunu ja keskittyny sit käytännön asioihin lukemalla mm. lakitekstejä.

Semmosta tänne siis. Tsemppiä kovasti kaikille kanssaodottajille ja pidetään peukut pystyssä, ettei kellään masukilla olis vielä älytön hoppu pihalle. ^^

Kiitos vastauksista siihen kokoarvioon liittyen :) tilasin juuri kesäksi uimapuvun, kai se kesä sieltä tulee (ainakin eilisten rusketusrajojen perusteella ) :) Huomenna töihin , ekaa kertaa kuukauteen!!! OMPA jännää.

Tsemppiä vipaan ponnistukseen työelämässä. :) Nauratti kun osastolla mua kotiin päästävä mies lääkäri teki ovella täyskäännöksen kysyen kai sulla sairasloma paperit jo on. No onneksi näin vaivaisella on jo äippälomaan kirjoitettuna.. viimestään siis suppareista olis napsahtanut. :)

Olo oli taas niiiin onnellinen herätessäni omasta sängystä. :) lehtien lueskelua ja vauva ryskää masussa. Lapset ulkona taas apujen kanssa. Esittelevät trampoliini temppuja. Kiva ottaa rennosti kun vaan osaa semmosen vaihteen käynnistää. :D

Äippäpoli aika varmaan tänään laatikossa ja hyvä että pääsee tilanteen tarkistamaan. :) sit onkin taas äitiysneuvola rv 30+ tiheneekös käynnit sitten siitä? Kolmas jo tulossa mutta ei vaan yhtään muista enää.. ;)

Ärsyttävää tämä puhelimella kirjoittelu lun kirjoitusvirheitä satelee.. argh..
Ja joo muutes, maitohanat aukes osastolla maatessa ja läntit yöpaidassa heti kun kyljellä pötkötti. Ihanaa.. kovasti sitä kroppa valmistautuu pienen saamiseen. :)

Lämpöä päiväänne mammat!!

Ensimmäinen heinäkuun vauva on syntynyt!

Ihana poikamme syntyi maanantaina 6.5. suunnitellulla sektiolla 8 viikkoa etuajassa 1,3 kilon painoisena, heti syntyessään paljon ääntä pitäen. Sektiopäätökseen johti istukan toimintahäiriö, jonka takia vauva ei kasvanut kohdussa enää ollenkaan.

Nyt poitsu on Lastenklinikalla tehohoidossa. Hän tarvitsee jonkin verran lisähappea, mutta hänen vointinsa on vakaa. Vielä en ole saanut poikaa syliin, mutta keskoskaapissa olen päässyt häntä hoitamaan hoitajien ohjauksessa. Toiveissa on, ettei tehohoitojaksosta tulisi kovin pitkä.

Keskosen äitiyden alkutaipaleessa on omat haasteensa. Odotan tulevaa kesää kuitenkin valoisin mielin. Aurinkoisia syntymäpäiviä muillekin heinäkuun vauvoille!

Onnea Klementiinille pienestä, ihanasta poikavauvasta. Toivottavasti kaikki lähtee sujumaan hyvin ja poika kasvaa hyvää vauhtia ja saat hänet pian syliisi :love017

^ no nyt mä poraan täällä työpaikan ruokalassa.. PALJON ONNEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

<3 <3 <3
Ihanaa tietää, että nämä masuvauvat ovat jo niin isoja että syntyminenkin on jo melko turvallista. Voimaa pikkuiselle teholle!

Onnea Klementiinille ja pienelle pojalle! Ihan mahtavaa, että sai kasvaa masussa tähän asti, nyt on jo hyvät lähtökohdat elämään! Toivotaan, että pääsee pian pois tehohoidosta ja sinä saat vauvasi syliin!

Täällä 31+1 ja viimeistään kahdeksan viikon päästä neiti leikataan :). Ihan mahdoton hinku alkaisi jo olemaan saada vauva syliin :).

Pakko vähän avautua tän päiväsestä, ku ärsyttää niin paljon! Kopsaan suoraan tuolta mun blogista tuon tekstin, ku en jaksa uuellee kirjottaa. Kirjotin vähän vihastuksissani, joten paljon on tulossa kiroilua. :D
Asiat tehhää nii hemmetin vaikeiksi! Ja eriarvoistetaan työntekijöitä.

"Soitin aamulla työterveyteen ja sain kuulla että meidän työpaikka on muuttanut sopimustaan, eikä enää alle 16h sopimuksilla oleville kuulu lääkärinvastaanottoa työterveydessä, pelkästään hoitaja. Ja mitähän hyötyä hoitajan 3 päivän sairaslomasta on selkäkipuhin... ei niin mitään. No toinen mahdollisuus ois käydä neuvolalääkärillä, no seuraava aika oli vasta 23 päivä! Eli siitäkään ei oo hyötyä, kun sitä lomaa tarvitsen nyt enkä kahden viikon päästä. Kolmas vaihtoehto onkin sitten mennä terveyskeskuksen lääkärinvastaanotolle puoli 8 aamulla ottamaan vuoronumeroa ja jonottamaan mummojen ja pappojen kanssa, että josko sitä pääsis lääkärille! VOI VITTU OIKEESTI. Selkävaivainen, supistus ja stressiherkkä 30 raskausviikolla oleva, ja hyppyytetään näin. Ja tk:n meininginhän sen tietää, siellä saa odottaa monta monituista tuntia ennenku pääsee lääkärinvastaanotolle, ja sitten neki kirjottaa saikkua tyylii viikon! Jeah. Yks vaihtoehto on sitten mennä yksityiselle, ja maksaa itse siitä lystistä että saa muutenkin vähistä tunneista/palkasta sairaslomaa, niin 60 euroa!!! VITUTTAA. Jos en olis jäämässä muutenkin pois tuolta työpaikasta äippälomalle/hoitovapaalle, niin ottaisin samantien loparit. Mitä hyötyä tuosta työstä niinkö on? Sopimus on 15h, työttömyyskorvaustakin sais enempi. Ja nyt ei kuulu enään edes työterveyshoito työsuhde etuna, joka on kuulunut koko sen 3 vuotta mitä olen tuolla työskennellyt. Ja lisäksi 15h ei saa edes ansiosidonnaista, kun siihenkin vaaditaan se 18h vähintään per viikko. Ihan täysin turhaa riistopaskaa koko homma! Ja kaupanalalla ihan yleistä.

Ihan ku ei muutenkin stressais, ja ois paska fiilis sen takia että kun ei jaksa töissä! Niin sitten ei saa edes sairaslomaa ilman kohtuutonta järjestelyä. Siis oikeasti! Jos mää oon niin kipee, etten voi töissä käydä, niin miten ne kuvittelee että mää jaksan rampata jokaisen kylän paikan läpi että saan sitä HELVETIN SAIRASLOMAA??!??? Tekis mieli vaan ruveta itkeen ja masentua sohvanpohjalle...."

Älä Miima masennu, meillä Tth hoitaa vain työperäiset onkelmat, eli raskaus on siitä rajattu pois :D

Joo ei muakaa nii paljo tympis, jos ei ois 3 vuotta ku oon tuolla ollu töisä nii saanu käyvvä mistä syystä tahansa. Ja vielä syksyllä kun pahoinvoinnin takia hain nii kuulu. Ja sitten jos ois saanu neuvolaankaa lääkärille aikaa, nii kaikki ois iha ok. Tuntuu vaa nii tympiältä lähtä nyt sitte jonottamaan terveyskeskuksen karjalaumaan. :DD

Onnea Klementiinille ja perheelle! Toivotaan, että saat vauvan pian syyliin! :love017

Miten Miimu tuo neuvolalääkäriaikakin menisi noin pitkälle? Meillä neuvolalääkäri on paikalla kerran viikossa ja jos jotain kiireellistä tulisi, on seuraavalle keskiviikolle aina jätetty muutama rako, joihin voi ottaa. Kurja homma, kun on noin. Tuo työterveyden minimisopimus tuntuu olevan ainakin vuokratyöfirmoissa aika yleinen, jotta henkilöstökustannukset ois mahdollisimman matalat.

En tiiä yhtään että miks menis neuvolalääkäri aikaki noin pitkälle :/Liekkö sitten ruuhkaa sielläkin.

Joo vuokratyöfirmoissa sen ymmärtääkin, mutta kun en ole vuokrafirmassa vaan ihan kaupan omilla palkkalistoilla. Ja aiemmin on ollut tosiaan todella hyvät työsuhde-edut kun tuo työterveyshuolto on kuulunut kattavana ihan kaikille työntekijöille. Niin sehän siinä tympiikin, kun se etu yhtäkkiä poistetaan eikä siitä oo työmaalla kerrottu mitään, vaan asiasta kuulee vasta kun soittaa työterveyteen. :D

Meilläkin neuvolalääkärille ajat menee aina noin kuukauden päähän, joskus saattaa hyvällä tsägällä saada peruutusajan. Työterveys meillä pelaa, mutta on niin kaukana, että siihen turvaudun vaan äärimmäisessä hädässä, kun joutuu lähtemään toiselle puolelle kaupunkia ja parkkipaikat on kilsan päässä lääkäristä... Silläpä mulla jäikin viime viikolla saikun haku, kun odotin että tulisi sellainen päivä että ehtisin hyvin terveyskeskukseen jonottelemaan, niin siihen mennessä olinkin jo saanut selän pikku jumpalla ja levolla parempaan kuntoon.

Miima, onhan sulla jo raskaustukivyö käytössä, jos on selkävaivoja? Siitä on ihan uskomaton apu, esikoista odottaessa hommasin sen kun selkä rupesi pettämään ja auttoi niin, etten saikkua tarvinnut. Nyt on selkä ollut parempi ja jalkojen väsymiseen ja turpoamiseen löysin avun kunnon tukisukista.

Paljon onnee Klementiinille pojasta! :happy090 Toivottavasti poitsu topakoituu pian ja saat nyytin iha syliin asti.. :)

Miima Pääsisitkö nopeemmin neuvolalääkärin luo jos otat yhteyttä neuvolan th:n ja kerrot tilanteen? Luulisin, että voisivat aikaistaa lääkärikäyntiä...? :eek:

Mariannu Se 8vko menee varmasti yhessä hujauksessa! :)

Mie tääl just havahuin, että mullahan alkaa äippäloma 24.pvä..eli siis öö..16 päivän päästä! Apuva! :) Paitsi, että ei varmaan huomaa lomalla olevansakaan ku oon jyväjemmarin eukko nii hommaa varmaan riitää ihan kiitettävästi.. :) Tänäänki koko päivän ajellu raktorilla pellolla kiviä keräämässä ja eilen pa*kan ajussa.. :) Mut ku rauhakseen tekee nii ei oo näköjään sen kummempia vaivoja ilmaantunu..Nukuttaa vaan paremmin yöllä, viime yönäki heräsin ekan kerran vasta 5 jälkeen vessaan. Normaalisti saa parin-kolmen tunnin välein nousta.. :)

Takaisin