Toukokuun toimintaa ja tohinaa

Kateellinen oon kyllä teille, jotka ootte pystyny olla töissä näinkin pitkään! :) Minä oon ollu kotona nyt kolme viikkoa ja aika on tuntunut matelevan. Varsinkin, kun neuvolasta on ollut komento supistuksien takia ottaa rauhallisesti, niin ei oo saanu hirveästi touhutakkaan. Mutta ihanaa lomaa niille, joilla se nyt tällä viikolla alkoi/alkaa! :)
 
Tänään oli viimeinen työpäivä ennen äitiyslomaa. Töissä on saanut tehdä täysillä töitä loppuun asti, joten vielä ei ole tajunnut, että nyt alko loma. Ehkä se iskee tajuntaan parin päivän sisään...
 
Täällä olo on pysynyt yllättävänkin hyvänä. Öisin vähän kipeytyy lonkka jos on pitkään samassa asennossa, muttei mitenkään häiritsevästi. Päivisin välillä, kun vauvan jalat on oikein ylhäällä, niin tuntuu ikävältä.Mutta se on niin vähäaikaa ettei siitäkään suurta ongelmaa ole kehkeytynyt. Olen kyllä onnellinen, että näinkin hyvin on mennyt! Öisin toki heräilen tunnin välein, mutta niin oon tehny ennenki raskautta. :D

Töistä jäin kolmisen viikkoa sitten kuitenki jo pois, kun kassatyö ei oikein napannu enää (se istuminen puudutti paikat ihan jumiin ja olin sitte tosi kipeä kokoajan.) Nyt ei oo enää sitäkään (selkä) vaivaa kun tulee liikuttua kokoajan. Portaat könyän samaa vauhtia ylös kuin ennenkin, ja lenkilläkin tulee käveltyä edelleen 6-7km/h vauhtia, eli täysin samaa ripeää kävelyä kuin ennen raskautta. Viikkoja nyt 32+4. Tämän viikon lauantaina olisi eka virallinen äitiyslomapäivä! :)

Oon kyllä tyytyväinen että näin pitkälle on pysynyt näin hyvässä kunnossa! Kun varmasti sitten lopussa tulee niitä kremppojakin, niin eipähän tarvi vielä ainakaan kärsiä.
 
Heipsan pitkästä aikaa, en ole alun jälkeen kauheasti tänne kirjoitellut kun tietokone poksahti ja kännykällä ei todellakaan jaksa raapustaa.... Raskaus edennyt ilman suurempia murheita, suurin valituksen aihe on tylsyys. Paikkoja kolottaa toki mutta ei se mieltä masenna sen suuremmin.

Torstaina alkaa virallisesti äitiysloma, wuhuu, eipä eroa arjesta mitenkään :D Harmittaa suuresti kun ei voi oikein mitään kesälomareissua tehä eikä pääse mökille kuin vasta sitten kun vauva on syntynyt kun sinnekkin on ihan liikaa matkaa tän mahan kanssa, noh onneksi ens viikonloppuna sentään lähetään muksujen kanssa Helsinkiin yhdeksi yöksi ja päästään elukoita ihastelemaan korkeasaareen :)

Vierähtäispä kolme viikkoa nopeasti ni ois vaavi täysaikanen ja sais syntyä, vaikka varmaan yliajalle mennään elleivät käynnistä ennen kun on nuo aikaisemmat tulleet niin vauhdilla että en tiedä kerkeänkö sairaalaan jos luomusti tulee...
 
Mulla on töitä vielä kolme ja puoli viikkoa. Aika leppoisasti olen ottanut ja hyvin jaksanutkin vielä. Tosin huomaan, että ajatukset ei oikein pysy enää kasassa. Yritän kehittää joka päivälle ohjelmaa, että menee aika nopeasti, enkä ota vauvan tavaroita vielä esille, ettei tulisi niin kärsimätön olo.
Kesäkuun viikonloput on ihan täynnä menoa ja viikoillekin löytyy vielä paljon vierailuja, lasten juttuja ja harrastuksia, synttäreitä, työpaikan kesäjuhlat. Juhannuksen jälkeinen aika hirvittää, kun on enää muutama viikko jäljellä ja sitä en ole vielä aikatauluttanut, mutta vielähän tässä ehtii :)
 
Täällä on aika moni jo lomailemassa ja sairaslomalla. Itselläni myös ollu jo huhtikuun alusta asti saikkua kun hoitoalalla olen ja jatkuva kyykkiminen ja nostaminen aiheutti niin kovia selkäkipuja ja iskiaskin alko oireilemaan niin että välillä ei vaan voinut kävellä. Nyt on ollu jonkin verran harkkasuppareita ja päivystyksessäkin käyty mutta kaikki vauvalla ok eikä hän iha vielä näytä merkkejä tulostaan vaikka kohdunsuu onkin jo vähän pypsynyt.
Jouduin kuitenkin ihan totaali lepoon, ei nostamista tai edes kävelylenkkejä :sad001

Miten te muut hoidatte tylsyyttä kotona kaiket päivät? ei ole kertakaikkiaan paljoo tekemistä ja kun ei ole muita lapsiakaan vielä niin ei saa seuraa niistäkään..
 
Janjan, tallentava digiboksi ja vuorotöissä tai kotona olevat kaverit pelastaa pahimmat päivät. Kirjastosta hain lisäksi lukemista ja kevyitä kotihommia olen tehnyt sellaseen rauhalliseen tahtiin. Lepokomennossa oleminen ei kyllä oo kivaa, päivät on (jos mahdolllista) entistäkin pitempiä. Minä oon koittanut jokaiselle päivälle keksiä jotain pientä, niin se sopivasti katkasee muuten pitkän päivän. Yhteen väliin tosin tuntui päivät niin raskailta, että itkin miehelle monena päivänä. Nyt onneksi on vähän helpottanut. Tsemppiä kaikille ajan kuluttamiseen kotona! :)
 
Täällä on tää 3 viikkoa sujunut mitä oon kotona ollu, tosi hyvin! Mää niin nautin ihan vain siitä olemisesta, oon ottanu aurinkoo. Käyny kaupungilla, siivonnu. Ja muutenki ihan vaan ollu. :) Nykyään ihmiset niin vähän ehtii olla kotona, että pitäis osata nauttia niistä hetkistä kun saa vain VAPAASTI olla. Eikä oo mihinkään kiire aikatauluineen. Ihan parasta elämää, nyt kun ei oo vielä lapsikaan syntynyt, niin olen kyllä nauttinut näistä viimeisistä täysin vapaista hetkistä. Ja nauttinut ihan vain siitä että makaan sohvalla. :)

Kannattaa oikeesti yrittää nyt nauttia, vielä kun on näin hyvät ilmatkin kokoajan! Ainakin tällä pohjosessa on ollu melkein hellettä viimeset 3 viikkoa.
Nauttikaa nyt kun teillä sitä aikaa on! Kyllä sinne töihin ehtii koko loppuelämäksi, ja pyörimään siihen oravanpyörään ja kiireeseen, ja elämään lapsiperheen kiireistä arkea. :)
 
Minä ainaskin nautin esikoisen kanssa tästä lomailusta täysin rinnoin, vaikka vähän hiki tahtoo välillä ollakin :) Ollaan kyllä keksitty touhua hyvin joka päivälle ja tuntuu, että aika laukkaa siivillä.
 
mulle pamahti eilen illalla korva niin ***** kipeeks ja silmät alko rähmii, että oli pakko soittaa anoppi kattoon esikoista ja lähettiin yöpäivystykseen miehen kanssa. Meillähän tosiaan esikoinen on ollu kovassa yskässä, monen päivän kuumeessa ja silmätulehduksessa ja vietiin se sitte tiistaina lääkärille, joka totes että sillä on myös korvatulehdus. No se sai viikon antibiootit ja kerkesin iloita että saadaan se vihdosta viimein kuntoon! Eikö mulle iskeny sit seuraavana päivänä täysin samat oireet, tai no tota kurkkukipua on kyllä ollu jo muutaman päivän. Lääkäri epäili adenovirusta, ja totes että mulla on kyllä korvassa selvä tulehdus. Sain minäkin viikon antibiootit ja käväsin siinä raskauden takia vielä verikokeissa ennen kotiinpääsyä, soittelin niitten tuloksia aamusta ja ne passitti mut tänään sitte uusiin verikokeisiin. Crp oli 95, kun sillon yöllä se oli 89. Leukosyytit 15,7 kun yöllä ne oli 17. Sain lähetteen vielä huomisekskin verikokeisiin, mutta onneks nyt olin muutenkin menossa sinne sokerirasitukseen samaan paikkaan niin siinä se huomaamatta menee... Toivottavasti lähtee arvot laskee! Korvassa ei ainakaan enää kaiu äänet, tuntu että lapsikin huusi mulle kaikki asiat vaikka ihan normaalilla äänellä puhu. Eipä oo mulla ennen ollu korvatulehdusta, nii nyt on seki koettu. Onko kellään muulla kokemuksia tosta adenosta? Meillä ei onneks liittyny siihen ripulia tai oksennusta...
Hartaasti toivon, että kerkeis hetken vielä nauttimaan terveestä tytöstä ja omasta olosta ennen synnytystä.
 
joo lääkärikin sanoi ma että kaukosäädin on nyt paras kaveri ja anna miehen tehä ihan kaikki hommat ja lepoa nyt vaan.. olishan se ihanaa mut kun ei vaan millään meinaa saada sitä 10tuntia mitenkään menemään minkä oon yksin vuodelevossa :sad001
ja oi että kun voisikin nauttia tuosta säästä.. se on lähintä todella epämielyttävää. neuvolastakin tuli auringonotto kielto kun se vaikuttaa heti vointiin nii pahasti :sad001 ja sisällä tästä helteestä ei todellakaan voi nauttia kun on niin KUUMA! saan kunnolla nukuttua vasta aamuyöstä kun alkaa viilenemään. ja päivisin hikoilen kun pikku possu.
noh, kaikesta huolimatta yritän iha täysillä parhaani nauttia vielä yksinolosta kun voin :)
 
Mulla on tänään eka äippälomapäivä! Joskin mun työ sellainen et pakko saada tietyt jutut tehtyä vielä eli tämäkin päivä meni töissä ja vielä maanantaikin. Mut sit suljen työhuoneen oven ja teen sitä mikä hyvältä tuntuu! Vitsit ei tajua ettei kohta mee piiiitkään aikaan töihin.
 
Pari tuntia ja se on kuulkaa niin, että voi sanoa ens kuussa vauvan olevan varmasti viimeistään sylissä. Ja pian ensimmäisillä meistä vauva onkin jo sylissä! Ihania viimeisiä närästyksen ja turvotuksen täyttämiä päiviä meille! :D

Tänään on muuten mun elämäni ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä! :Heartred
 
Takaisin
Top