Toukokuun toimintaa ja tohinaa

Aurinkoista vappu!
Meikäläinen antoi eilen tulevalle isukille isyyspakkuksen! Oli kyllä mielissään ja joku päivä pääsee ainakin maalailemaan mahaan jotain jännää, kaikki muu oli aika lailla vasta syntymän jälkeen tarvittavia asioita. mm. he gityssuoja, korvatulpat ja viski :D Tuli kyllä Alkossa kieroja katseita eilen....
 
Huih, tosiaan hyvää vappua mammat ja vielä parempaa toukokuuta! :Heartred
Tuli tossa mieleen, et ens kuussahan todennäköisesti osalla meistä heinäkuisista alkaa olee vauvat jo kainalossa! :Heartred

Täällä vappu meni rauhallisesti syödessä hyvän ystäväpariskunnan kanssa, miekkoset lähti vähän terassillakin käymään... Tänään on sitte luvassa Vapputivoli, jonne tyttö pääsee ensimmäistä kertaa ihmettelemään :)
 
Hyvää Vappua täältäkin vaan kaikille! Tääl ei kyl aurinko vahingossakaan paista ja tuulee nii, että tukka lähtee päästä.. :)

Eilinen ilta menikin aika perinteisissä merkeissä, kylvökonetta huolettiin miekkosen kanssa tulevia koitoksia varten. :) Ihan oli kiva olla kaverina mut aika pahan närästyksen sain aiheutettua itelleni kun puolittain mahallaan ja pää alaspäin siellä töllistelin.. :blob8 Onneks kuitenki parilla Balancidilla tilanne korjaantu ja pääs nukkumaan iha rauhassa.. :)

Neeuska Kyl on varmaan teitin tytyllä silmät ymmyrkäisenä ihastuksesta ja ihmetyksestä tivolissa.. :)
 
Iloista vappua kaikille! Täällä palattu juuri mökiltä, jossa vietimme viime yön. Tuli tehtyä paljon pihahommia ja ulkoilma kyllä teki tehtävänsä... nyt väsyttää :) Taidetaankin käpertyä miehen kanssa sohvan nurkkaan ruoan ja saunan jälkeen.

Onko teillä muilla nännit kipeät? Itsellä alkoi eilen taas pitkästä aikaa aristamaan ja voi jestas että tuntuu inhalta varsinkin ulkona kun nänni kylmässä kovettuu niin alkaa sitten oikein pistelemään! Vasen nänni myös selvästi turvonnut... auts.
 
Onko muilla alkanut olemaan ennakoivia supistuksia vähän enemmänkin? Mulla alkoin tiistaina supistelemaan useita kertoja päivässä, viikkoja nyt 30+5. Ei tarttenut kuin käydä vähän kävelyllä, nousta tuolista tai seistä pidemmän aikaa, niin maha alkoi kiristelemään. Kivuttomiahan nuo on, mutta soittelin kuitenkin neuvolaan. Määräsivät heti loppu viikon sairaslomaa ja huilata pitäisi malttaa. Varmaan ennen vappua tuli touhuttua vähän liikaa ja väsymys taisi nuo sitten aiheuttaa. Levossa supistuksia ei tule lainkaan. Maanantaina sitten kokeilemaan töihin ja jos jatkuu, niin varataan aika neuvolalääkärille. Sitä ennen pitää viedä pissanäyte labraan, ettei ole pissatulehdus joka supistelut aiheuttaa. Nyt vähän tympäsee, että mihin asti tässä oikein joutuu makoilemaan, hulluksihan sitä tulee. Koirankin lenkitys jää miehen kontolle ja minä kun niin tykkäisin ulkoilla nyt kun säätkin koko ajan vain paranee. Pahintahan tässä huilaamisessa on, ettei sitä tunne itseään mitenkään sairaaksi, vaan olo on melko hyvä.

Onko muilla kokemusta vastaavasta? Voiko kivuttomatkin supistukset pehmittää tai lyhentää kohdunkaulaa? Jos supistukset jatkuu ja lääkärin tarkastuksen jälkeen kohdunsuu on ok, aion kyllä kysyä että onko huilaaminen ihan välttämätöntä, jos supistukset eivät ole kipeitä. En olisi muuten ollut huolissani, mutta samaan aikaan alkoi vihlovat kivut häpyluun korkeudella ja samalla menkkamaiset kivut ehkä kerran päivässä. Nuohan varmaan voi olla häpyliitoksen löystymisestäkin johtuvia kipuja ja todellakin toivon olevan vain niitä.
 
Pippinen, en osaa vastata tohon sun kysymykseen, mutta täällä kans jo viikon verran supisteluja jopa 10-20 kertaa päivässä, jopa levossa... inhottavaa paineentunnetta alakerrassa, varsinkin jos pitäis kyykkiä pukiessa tota esikoista.
Samoin niitä ilkeitä sukkapuikkotuikkimisia tulee ihan päivittäin.(Ton sukkapuikon voi kyl välillä vaihtaa melkeen leipäveitseen, au)

Mulla on keskiraskauden lääkärineuvola vasta 13.5 jolloin viikkoja jo 30+4 ja mietinkin et pitäisköhän soittaa neuvolaan ja pyytää et pääsis antaa vaik ees ton pissanäytteen...?

Jotenkin jännä ku ekan kanssa alko harkkaritkin vasta rv 30 jälkeen ja ne oli aina kivuttomia ja hyvin pieniä näihin verrattuna ja tulivat aina selkeästi rasituksen yhteydessä..
 
Pippinen; miut olisi laitettu viikko sitten jo ä-loman alkuun saakka saikulle juuri noiden tiheiden harj.supistuksien vuoksi. Suostuin nyt alkuun 2 viikkoa olemaan sairaslomalla ja rasituskiellossa. Menen kokeilemaan ensi viikolla töitä, katsotaan miten mamman käy. Sl aloitettiin vkolla 28, neuvolalääkärin kontrollissa ei silloin muutoksia kohdunkaulalla. Ja mulla myös sitä vihlovaa tunnetta , tosin se kohdentuu virtsaputken suulle. Joku puhuikin "sukkapuikkoaupistuksista" ja siltä se todellakin tuntuu, että joku survasis kuuman sukkapuikon ***iputkeen....

Ja sympatiat sinne, ei ole ihan minun juttu myöskään tämä kotimöllöttäminen.
 
Täällä kanssa odotellaan huomista äitipolikäyntiä mielenkiinnolla, mullakin nimittäin supistuksia tulee paljon, sukkapuikkovihlontaa alapäässä ja nyt on alkanut tulemaan menkkajomotuksia alavatsalla. Olen kyllä melko varma, ettei taaskaan ole kohdunsuulla mitään tapahtunut, kakkosen kanssa oli ihan sama juttu. Mulla vaan ei paikat aukea :).

Mutta ehdottomasti kannattaa käydä tarkistuttamassa, koska joillain ihan kivuttomat harkkasupparit kypsyttää kohdunsuun tilannetta!
 
Ihanaa, kohtalotovereita! Vaikka ei sitä kellekään tietysti mitään pakkolepoa toivoisi, mutta ihanaa ettei näidenkään asioiden kanssa tartte olla yksin. :) Aloin sitten tänään päivällä miettimään, että mahtaakohan sittenkään olla harjoitussupistuksia, että josko vauva vain alkaa olla niin iso ja se painon tunne alavatsalla johtuukin siittä. Taitaa kuitenkin olla vain toiveajattelua, koska tuo varmaan tuntuisi myös istuessa tai jatkuvasti? Oon yrittänyt kokeilla vatsaa supistuksen aikana, enkä osaa sanoa onko se kovempi vai ei. Tunnen vain hetkellisen painon tunteen/kiristelyn alavatsalla ja se kestää vain hetken. Tuona aikana tuntuu, että hengityskin muuttuu sellaiseksi puuskutukseksi. Ja tätä tunnetta ei koskaan tule istuskellessa tai makoillessa.

Hyvä Neeuska, että sait lääkäriajan varattua.

Tessa2012: SI aloitettu viikolla 28. Mitä se tarkoittaa?

Toivottavasti Mariannu ei mitään muutoksia ole tälläkään kertaa ja toivotaan samaa meille muillekin. Sitten ei varmaan tarvitse niin huolissaan olla ja ehkä uskaltaa jotain puuhaillakin, kun tietää ettei mitään ole tapahtunut.
 
Täälläkin supistelee, mutta en ole vielä huolissani kun viimeksi lääkäri sanoi kaiken olevan kunnossa ja oli huolissaan oikeastaan vain siitä "yhdestä" pitempikestoisesta supparista joka tuntui samalta kun viimeksi vasta synnärillä....eikä mulla viikkojakaan ole vielä edes kolmeakymmentä plakkarissa että odottavan aika on pitkä :wink
Mun pitää kyllä sanoo että tuo meidän esikoinen vaatii päivisin niin paljon multa tällä hetkellä että olisin jopa hieman mielelläni ihan vaikka pari päivää pakkolevossa....just tänään päivällä miehelle sanoin että olisko mahdollista saada yhtä päivää niin ettei tarttis tehdä YHTÄÄN MITÄÄN...siis maata vaan sängyssä ja lukea kaikki ne lehdet jotka on jääneet lukematta...se vaan nauro mulle (...ja seurauksen voitte sitten vaan jokainen kuvitella....)
mä oon miettinyt kovin sitä että mun vatsa on kovin alhaalla..siis taas verraten edelliseen kokemukseen tästä odotusajasta,vaikkei sais verrata,mutta...ens viikolla on onneksi neuvolakäynti ni pääse vähä taas kyseleen ja kuulosteleen :Heartred
Toivotaan että Mariannulla ja Neeuskalla on kaikki kunnossa ja muutkin jotka eivät vielä ole "itsestään ilmoitellut" tälle kuulle niin voivat hyvin ja nauttivat sen minkä voivat :Heartred
 
Sairasloma aloitettu harkkasupistuksien vuoksi siis rv.lla 28 :) Mä vähän oikasin :) ja silloin ei ainakaan ollut mitään muutoksia kohdunsuulla!
 
Mä olen ihan surun murtama... Olen selvinnyt kaksi raskautta ilman suonikohjuja tai raskausarpia ja nyt nilkassa on suonikohju... Miehen mielestä sitä ei edes juuri näe, mutta mä näen sen koko ajan... Ja sen miten kuljen koko kesän nilkkasukat jalassa, ettei se näkyisi... Miten turhamainen voi ihminen ollakaan, mutta mä en kestä!

Turvotustakin (vai onkohan tämä ihan vain painon nousua??) alkaa olemaan. Eli kaipa se vaan alkaa olemaan se aika raskaudesta, kun kaikennäköistä "pientä" rupeaa tulemaan. Ja mun napa myöskin ällöttää mua itseäni, en pysty koskemaan siihen. Se on normaalisti kuoppa ja nyt se alkaa olemaan pullukka, yäks! Eli tämmöinen valituspäivä täällä :).

No, onneksi jotain mukavaakin tiedossa, esikoisen 6v-synttäreitä juhlitaan koko viikonloppu :). Kakkupohja on paistettu ja siitä pitäisi huomenna saada Ninjagon näköinen. Otin oikein säästövapaan huomiselle, että ehdin aamulla neuvolaan, iltapäivällä Naistenklinikalle ja siinä välissä kaikki valmiiksi illan kaverisynttäreitä varten :).

*ja muoks vielä* Miehellä on kylppärissä työn alla 50 vesi-ilmapalloa, jotka poitsut saa huomenna synttäreillä mäiskiä maalitauluun :) :). Puhinaa vaan kuuluu, ei kuulemma ole kiva homma :)
 
Täällä juuri tultiin kotiin.. Mies on saateltu merille lähes 7 vkoksi ja olo on haikea kuin mikä :/ Vaikka tämän tiedettiin sieltä tulevan, niin jotenkin tänä vuonna ei vaan osattu tähän varautua ja nyt on ihan suru puserossa, kun niin paljon jäi jotenkin tekemättä ja sanomatta. No kirjeet kulkee ja samoin s-postia päästään vaihtamaan, mutta näissä raskaushöyryissä tästä tulee varmasti rankkaa.. Yksin nukkuminen 7 vkon ajan, ei kivaa..Sen lisäksi toki tänään sain sitten selkäsärkyjen kaveriksi lonkkakivut, tuntuu etteivät ne pysy kävellessä enää ollenkaan mukana, ihan kuin olisin joku vahanukke, joka vaan vaivoin vyöryää eteenpäin.. Särkyjä on siis sekä kropassa että "sydämessä". No toivottavasti saan olla töissä vielä pitkään, etteivät vaivat ylly, niin ehkä menee päivät edes hiukan nopeammin ja samassa tulee tuo miehen paluukin sitten lähemmäksi.. Sitten paluun jälkeen ei enää olekaan kuin reilu kuukausi ja alkaisi se pienikin herra olla pikku hiljaa tuloillaan :Heartred Sitä ennen kuitenkin vielä rutkasti ikävää kärsittävänä.

Toivottavasti kaikilla suppareista ym. kivuista ja oireista huolimatta asiat hyvin:)! Hyvä varotoimenpidehän se lepo vaan on, jos niinkseen, vaikka ei se kyllä meikäläisellekään sovi tuo kotia jääminen :)
 
Neuvolassa aamulla kaikki ok, rv 30+3. Pissa puhdas, verenpaineet hyvät, painoa tullut... kyllä joo, muttei onneksi liikaa :). Lähtöpainosta nyt +5kg, painottuen viime viikkoihin. Vauvan sydän jumpsutteli tasaisesti ja sf-mitta 26cm. Mies oli tällä kertaa mukana, käytiin se voimavara- yms keskustelu. Ihan jees.

Äsken kotiuduin sitten Naistenklinikalta kasvukontrollista. Siellä alkaa remppa näkymään, tavaraa kärrättiin koko ajan edestakaisin ja yksi palohälytyskin ehti olla, onneksi oli kaunis ilma seisoskella ulkona :). Vauvalla on kaikki hyvin, kasvaa tasaisesti siellä alakäyrällä. Pää vastaa viikkoja ja vatsa ja reisi kaksi viikkoa pienemmät, eli ihan sama tilanne kuin viimeksikin. Kaikki virtaukset hyvät. Painoarvio oli 1253g. Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään. Seuraava ultra sitten kolmen viikon päästä ja sektio viimeistään heinäkuun ekalla viikolla (ti, ke tai to), jos siihen saakka kasvu jatkuu tasaisena ja virtaukset pysyvät hyvinä. Eli hyvillä mielin saa olla :).

Mä jatkan synttärivalmisteluja, Ninjago-kakku melkein valmis :).
 
Aurinkoista kevättä kaikille!

Tuntuu ettei vuorokaudessa riitä enää tunnit kaikkeen mitä pitäis/haluais tehdä. Täälläkin tulee harvoin käytyä, tai käyn lukemassa mutta harvoin on aikaa jäädä kirjoittamaan kuulumisia saati sitten vastata muille. Pihalla vietetään kaikki vapaa-aika jos ilmat sattuu suosimaan. Nyt tuli kyllä illaksi niin mahtava ilma että pakko kohta lähteä ulos. ¨

Täällä kaikki normaalisti, pahempia vaivoja ei tällä hetkellä ole. Väsymys painaa edelleen, johtunee matalasta hb:sta joka ei tahdo nousta raudasta huolimatta. Reumalla tietysti osansa tässä.
Neuvolalääkäri oli viikko sitten, kaikki hyvin vauvalla ja äidillä. Kohdunsuu kiinni mutta pehmentynyt, se normaalia tässä vaiheessa. Pituutta kaulalla 3cm joten sekin hyvä. Ei mulla supistuksia ole ollut, satunnaisia harkkareita lukuunottamatta. Mies aloitti nyt kahden viikon loman ja sen kunniaksi lähdetään lasten kanssa evakkoon mun äidin luokse jotta isukki saapi saunottaa kaverinsa täällä meillä vielä kun se on mahdollista eikä varmasti kesällä huvita enää lähteä mihinkään. Töitä pitää vielä paiskia tämä kuukausi satunnaisesti ja onhan noita saanutkin tehdä.

Jospa tämä nyt tältä erää, pitää painua pihalle kun sää on mahtava! :)

Voikaahan hyvin mammat! :Heartred
 
Aurinkoista kevättä kaikille!

Tuntuu ettei vuorokaudessa riitä enää tunnit kaikkeen mitä pitäis/haluais tehdä. Täälläkin tulee harvoin käytyä, tai käyn lukemassa mutta harvoin on aikaa jäädä kirjoittamaan kuulumisia saati sitten vastata muille. Pihalla vietetään kaikki vapaa-aika jos ilmat sattuu suosimaan. Nyt tuli kyllä illaksi niin mahtava ilma että pakko kohta lähteä ulos. ¨

Täällä kaikki normaalisti, pahempia vaivoja ei tällä hetkellä ole. Väsymys painaa edelleen, johtunee matalasta hb:sta joka ei tahdo nousta raudasta huolimatta. Reumalla tietysti osansa tässä.
Neuvolalääkäri oli viikko sitten, kaikki hyvin vauvalla ja äidillä. Kohdunsuu kiinni mutta pehmentynyt, se normaalia tässä vaiheessa. Pituutta kaulalla 3cm joten sekin hyvä. Ei mulla supistuksia ole ollut, satunnaisia harkkareita lukuunottamatta. Mies aloitti nyt kahden viikon loman ja sen kunniaksi lähdetään lasten kanssa evakkoon mun äidin luokse jotta isukki saapi saunottaa kaverinsa täällä meillä vielä kun se on mahdollista eikä varmasti kesällä huvita enää lähteä mihinkään. Töitä pitää vielä paiskia tämä kuukausi satunnaisesti ja onhan noita saanutkin tehdä.

Jospa tämä nyt tältä erää, pitää painua pihalle kun sää on mahtava! :)

Voikaahan hyvin mammat! :Heartred
 
Takaisin
Top