Toukokuun tohinat

Hoh. Kyllä täälläkin on välillä unenlahjat pahasti hukassa! Tai lähinnä se nukahtaminen ei esim. tänään onnistunut niin millään muutoin kun tissi tiukasti suussa. Heti vääntyi suu ylösalaisin ja huuli rullalle niin surkeasti, että en voinut edes harkita lähteväni siitä! Siinä sitten olin tunnin ajan... Ja kun vihdoin ja viimein nukahti pysyvästi, oli aika tuskaisaa yrittää sitä nänniä saada pois suusta, kun oli niin tiukka imu päällä vielä. :confused:

Ja itse tunnun taas hukanneeni omat unenlahjani ihan tyystin. Ei vaan tule uni! Ihan älytöntä. En edes omasta mielestäni mitenkään valvo murheitani vaan kunhan valvon. Olen nyt sitten tahallani jättänyt ottamatta päiväunetkin, jos sais itsensä niin väsytettyä, että pakolla nukahtais, mutta ei. Sielä sitten valvon sängyssä aivan hereillä ja tylsyyksissäni googletan mitä typerimpiä asioita. Nimimerkillä Tiesittekö, että Nuuskamuikkunen on Pikku-Myyn veli? :p
 
Siis onko oikeasti myyn veli?! Täällä nimim. Tartun olennaisiin asioihin ;D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Vaikka muumifani olenkin, niin en tuota tiennyt :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Pikkunöösä ainakin kirjoitteli, että imetys on tällähetkellä se ainut ehkäisy? Uusimmasta Kaksplus-lehdestä tässä juuri luen, että joskus vain 4-6 tunnin tauko imetyksessä riittää käynnistämään ovulaation. :O

Ja täällä lukee myös, että täysimetetyllä vauvalla viikonkin väli kakkaamisessa on normaalia!
 
Muokattu viimeksi:
meillä on ihan vakio tuo viikko väliä kakkaamisilla, mutta viimeisinä päivinä on pojalla niin vaikea olla että sääliksi käy pientä. ja sitten kun on kakattu niin taas on ihanaa ja yhtä hymyä koko poika pari päivää ja nukkuu rauhallisemmin kun ei mahassa kierrä. joten kyllä sen toivois tulevan useamminkin, vaikka neuvolassa antoivatkin ymmärtää että olis hyvä asia tuo harvoin kakkaaminen
 
Meillä kakataan yleensä vähintään kolmen päivän välein. Mua niin naurattaa, kun tuosta äitin ulpukasta näkee ja kuulee kyllä, kun kakkaa tehdään. :D
 
Oho, en tiennyt että ihan nuon pieni väli imetyksissä vois käynnistää...mulle sanottiin jälkitarkastuksessa, että imetys käy ehkäisystä niin kauan, kun imettää 7 x vrk, n. 3-4 tunnin välein.
Meilläkin on "harvoin kakkaamiset" jo historiaa, nykyään menee melko tarkasti niin, että kaksi "kakatonta päivää" on välissä.
 
Tänään on tosiaan ollut täällä tohinaa. Olen tänään ollut tehokkaampi kuin aikoihin.. Olen leikannut nurmikot, tehnyt pihahommia, pessyt "terassin"ja kalusteet miehen kanssa painepesurilla, imuroinut koko kämpän ja järjestellyt sen ja vielä käynyt läpi kaikki Esikoisen vanhat vaatteet ja järjestänyt ne Juhoa varten. Niin ja pienen lenkin tein koiran kanssa. Juhokin sai tänään olla ulkona sylissä vaan kun oli niin ihana ilma. Huomenna tulee appivanhemmat hoitaan poikia, niin me saadaan puutarhahommat loppuun. Meidän taloyhtiö kun järkkäs lavan puutarhajätteelle, niin täytyy edellisen asukkaan jäljiltä raivata tuo piha :D viime kesä kun meni sisäremppoja tehdessä ja alkuraskauden väsymyksessä ja kiukkusessa olotilassa :D



Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Me käytiin syömässä kaupungilla jätskit koko perheen voimin. :) Sitten käytiin kaupassa ja iltapäivä oltiin tuossa pihalla matolla köllöttelemässä. :)

Kävipä hassu juttu ilmi! :D Mä olen puhunut että hankitaan kesäksi meille (kahluu)allas, jossa neiti vois polskia kylpytuen kanssa, mies on puhunut että hanktaan ihan semmoine iso uima-allas, mutta kun molemmat on puhuneet ihan vaan altaasta, niin ei oo kumpikaan tajunnut, että ihan eri asioista puhutaan. :D
 
Hei, mä oon nyt ihan tyhmä varmaan, mutta onko kaikki vauvojen uimapuvut sellaisia, että ne pitää kakkavahingot sisällä? Osaako joku suositella jotain vauvan uimapukua? Luin myös jostain uimavaipoista ja päädyin kaksplussan keskusteluun ja ahdistuin ja palasin äkkiä tänne. :D Mitä mä puen neidille päälle kesällä uimaan? Pissat nyt ei haittaa, mut kakassa ei ois kiva lillua...
 
Me käytetään uimavaippoja :) niitä saa ihan ruokakaupasta. On olemassa ainakin pojille uimahousuja, jotka hoitaa uimavaippojen roolin, mutta mielummin käytän uimavaippoja, kun jos kakka tulee, niin saa heitettyä vaipat pois, eikä tarvi esim kylpylästä roudata kakkapöksyjä kotiin ;D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Dangel Hyvä pointti tuo poisheittämisen helppous. :) Onko ne vaipat semmoisia, jotta niillä voi pulikoida sellaisenaan vai pitääkö olla uikkarit päälle? Mietin, ostaakko pelkkä uv-suojapaita vai puku sitten, jos niitä vaippoja käyttää...
 
Kyllä jotkut vetää ihan niillä vaan, meillä oli aina uikkarit :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Okke. Täytyy katella ja miettiä. :)

Me vietettiin päivä ulkona. :) Neiti kovasti tykkää ulkona katella. :)
 
ReginaVeritas: Meillä on lahkeellinen uimapuku käytössä vauvauinnissa ja myös uimavaippa. Ainakin sittarista ja k-supermarketista saa uimavaippoja, varmaan s-ketjun kaupoista myös. Noi uimavaipat mitä meillä on, menee 7-10 kilolle.

Tänään olisikin taas vauvauintia tiedossa :) Me tultiin tytön kanssa joku aika sitten ruokakaupasta. Tulipa ainakin testattua kantoreppua. Muuten ihan tosi jees, mutta painaa ikävästi olkapäitä. Olenkin tässä harkinnut, josko ostaisi kantoliinan. Voisi olla jopa parempi vrt. tuo reppu. Meillä on tässä ihan lähellä k-supermarket niin nappasin tytön vaan reppuun ja mentiin kauppaan. Vaunuissa on kuitenkin oma roudaaminen. Tyttö nukahti kun tultiin takas kotia ja nyt mä meen tekemään ruokaa ennenks mies tulee töistä kotiin.
 
Onko teillä muilla muuten ruvennu lähteen hiuksia päästä? Mulla nimittäin on, aivan järkyttävä määrä aina käsis, kun pesee tai kampaa hiuksia. Samaten, kun raskausaikana valittelin karvankasvua leuassa/kaulalla ja kulmakarvoissa niin nekin on nyt suurimmaksi osaksi lähteny. Tuuheita kulmakarvoja mun on jo vähän ikävä, kun nämä mitkä nyt on "jääny" on niin onnettomat viirut niihin verrattuna ja mun piti laittaa niihin kestoväriäkin jo ekan kerran...plääh. Loppuis ny ees tuo hiustenlähtö :/
 
Mulla ei oo lähtenyt yhtään enempää tukkaa, kun normaalistikaan, vaikka jo etukäteen asiaa surin. Vähän on hellittänyt mahalla ja reisissä karvankasvu, mutta ei kyllä ollenkaan tarpeeksi! Varsinkaan mahalla....


Tässä teille maanantain piristysruiske! :D Nro 21 on meillä iso hitti, ainakin päiväuniaikaan. :D

http://vivas.fi/22-hauskaa-kuvaa-lasten-maailmasta/
 
Iik! Meillä on nyt sitte reilun tunnin päästä 3 kk neuvola. Katotaan mitäs pikkumies on kasvanut :D Itse ei ainakaan niin hirveesti jaksa enää kannella, kun alkaa käsissä tuntua :D Ja ne piikit... :/

Viime yönä meillä nukuttiin putkeen miltei 9 tuntia! Vau! Olin ihan ihmeissäni aamusti kun heräsin kakskyt vaille kuus kun yhdeksän jälkeen mentiin yöunille :) toissa yönä pelästyin et nytkö tää taas alkaa kun nukku vaan 6 tuntia ennen kuin halus syödä.. Mut ei sitten vissiin. Akseli on nyt sitten tänään jo 3 kk 1 vko ja 1 päivän :)

Täälläkin mulla on vaan lisääntynyt hiusten kasvu viel raskauden jälkeenkin :) Nyt tosin on kyllä pidennykset lisäksi :D

Hei mites. Kun nää helteet nyt vissiin alkaa, niin millai te uudelleensynnyttäjät ootte vauvoja kesällä pukenut? Kun kuitenkin tarvis vissiin olla pitkähihasta ettei aurinko pääse polttamaan?. Kun tuo Akseli tuntuu olevan niin kuumaverinen, et mietin nyt vaan et mitäs pukee päälle.. Sisällä meillä on aina kesäsin aika viileetä, kun ei pääse ikkunoista oikein aurinko sisälle paistamaan :)
 
Takaisin
Top