Toukokuun tohinat

En ole uudelleensynnyttäjä, mutta sanon silti, että kyllä meillä 30 asteen helteessä on tytöllä ollut ihan pelkkää hihatontakin bodya päällä. :P Aurinkoon ei tieteskään mennä missään vaatteissa, vaan ollaan kunnolla varjossa ulkona, eikä näin kuumimpaan aikaan päivästä ulkona ollenkaan. Sit mulla on tommoisia kesäpukuja, ohutta pellavaa ja muuta. :) Minua, joka olen tammikuussa syntynyt, on kuvatodisteita päätellen pidetty nakkena ja hattu päässä. :P
 
Meillä esikoinen oli kesällä jo se 9 kuukautta. Mutta oli ihan lyhythihasella bodylla ja sortseissa. Juho oli eilen pitkähihasella bodylla ja sukilla ja kuuma oli silti. Eli meinasin kyllä pitää ihan vaan lyhythihaista bodyä jos niin kuuma. Tänään ollut ohut pitkähihainen body ja ohuet housut ja sukat. Sitten ostin sellaisen kivan kankaisen lippalakin, jossa on niskasuoja :) ja tosiaan vaan varjossa oleiltu. Vaunuissa meinaa aina olla kuuma, makuupussin otin pois eilen. Nukkui ihan vaan siellä ilman mitään peittoa hyttysverkon alla. Tänään oli ohut peitto alla (mukavampi materiaali, ei niin hiota) ja vaunun päälipeitto, se kun jää niin ylös, niin pääsee ilma kiertämään.
Ja tukkaa lähtee mulla ihan mielettömästi. Esikoisen jälkeen ei lähtenyt ja tukka oli tosi hyvä. Nyt ihan tukka ihan eloton ja kohta oon varmaan kalju :D eli älä tarkkaa reginaveritas mun tukkaa syynää ;D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Selvä :) tarvii ruvetakkin kattoon noita 68 vaatteita kun tuntuu noi 62 nyt jo käyvän lyhkäsiksi. Housut menis ihan hyvin vielä, mut bodyt alkaa olemaan jo osa vähän nafteja. Jos sit ostais noit t-paita-bodeja ja hellepukuja poitsulle :) ja ehkä jotai ohkasempii huppareita? menis varmaan hyvin sitten teepparin päällä jos tulee viileempi ilma :) muita en nyt viel tykkää käyttää, kuin bodyja, kun ne on heti korvissa ne paitojen helmat..

Mulle ei nyt välttisti vissiin voidakkaan laittaa kierukkaa kun papassa olikin sitten näkynyt jotain.. Terkkari kyl rauhoitteli et ei mistään vakavasta oo kyse, vaan tosi yleistä. Kuulemma viitteitä kondyloomasta ja dysplasiasta. Edellinen papa oli puhdas 2011, mut nää on kuulemma sellasia et suurin osa kantaa sitä virusta koko elämänsä ja sit se vaan puhkee jos puhkee.. Tosi ärsyttävää vaan tällaset ylimääräset jutut, kun sitten joutuu gynellä ravaamaan taas :sad001 Eikä ne tutkimukset kyl hääviltä tunnu..
 
:D Älkää nyt stressatko kukaan mun tukkatarkkailuja. :D Se on ihan puhtaasti vaan tunnistuskeino, en mä arvostele. :D En oo itsekään käynyt kampaajalla melkein kolmeen kuukauteen! :O Järkkyä.... Pitää käydä ennen kun on se miitti. :D

Kävin eilen Polarn o pyretissä ja herranjumala niillä on isoja ne jotkut koot! :O Ostin 56 kokoisen kesäpuvun ja lyhynhihaisen bodyn! Eikä todellakaan mee muissa merkeissä enää 56 ja noissa siihen kesäpukuun olis tyttö hukkunut, jos olis ollut yhtään isompi.


Ikävää, että joudut mmaljo nyt tuommoisia miettimään. :sad001 Toivottavasti ei oo mitään ja jos on, niin joku ihan pikkujuttu, joka hoituu helposti.
 
Minä ihmettelin, kun hirveä iltahulina täällä, eikä unta lähimaillakaan vielä 20.50, vaikka yleensä simahtaa jo ennen seiskaa. Noh... 20.55 turahti ihan järkyttävän kokoinen kakka vaippaan kunnon ähinällä. Ja sitten neiti nukahtikin kesken pyllynpesun. :D

Huh. Kävin tänään läpi noita vaatteita ja lajittelin kasoihin 'palauta', 'anna eteenpäin/myy' ja 'säilytä uuden vauvan varalle'. :) Olispa kiva, jos en ehtiskään palauttaa noita palautettavia. :D Paitsi, että palautan ne varmaan juhannuksena, joten aika epätodennäköistä. :D
 
Joo, hiuksia on täälläkin alkanut lähteä. Aluksi niitä ei lähtenyt, odottelin että imetys aiheuttaisi sitä, mutta onkin vähän viiveellä kun vasta n.2kk jälkeen on alkanut lähteä kauheita määriä.. Mutta kulmakarvoihin ei ole vaikuttanut.. vielä.. :grin ja säärikarvatkin on ihan normaalit.. Ne kyllä sais mielellään lähteä. :wink

Niin ja määhän käyn yleensä kampaajalla kerran vuodessa. Tuli tuossa raskausaikana käytyä, ettei tarvitse miettiä sitä näin heti synnytyksen jälkeen.


Miten muuten suojaatte vauvan hyttysiltä? Vaunuissahan on verkko, mutta ei koko aikaa siellä viihdy. Mietin tässä juhannusta ja hyttyspilveä.. Mulla ainakin kaikista ohuista vaatteista aina pistävät läpi ja oon täynnä paukuroita..
 
Itsekin mietin eilen samaa kun panda, noista hyttysistä. Ajattelin jotain citronellayöljyllä hajustettua harsoa kokeillla vauvan lähettyvilllä, en sitten tiiä onko siitä mitään hyötyä... Meille ei oikein voi semmoista hyttyskatostakaan sängyn ympärille laittaa, kun kissat tekis siitä selvää jälkeä hetkessä!

Tämän nyt löysin kuitenkin. Kyselen itse vielä neuvolasta varmaan ensviikolla. :)



http://www.terve.fi/vauvaika/lapsi-suojaan-hyttysilta
 
mullakin lähtee tukkaa, mutta tasaisesti niin ettei oo mitään kaljuja läiskiä tullu, ainakaan vielä. niitä vaan on joka paikassa! kävin just eilen kampaajalla ja siinä kun hän suoristi mun hiukset niin huomasin ettei mulla ole koskaan ollu näin pitkä - ja ohut tukka.

tuota hyttysjuttua oon pohtinu täällä minäkin :)

ois kiva kun osuis pojan ekasta kesästä sellanen vähäsääskinen, se kun vaihtelee aika paljon täällä vuodesta riippuen.

mulla on joku luontainen puolustusmekanismi ettei sääsket syö lähes ollenkaan, tanssivat kyllä siinä ympärillä ärsyttävästi. mutta mun seurassa olevia ne kiusaa sitten senkin eestä. tais olla pari kesää sitten kun istuttiin eräänki kerran joen törmällä, ihana kunnon hellepäivä (harvinaisesti jo kesäkuussa näillä leveyksillä)

miehän tietenki käärin lahkeet ja hihat ylös ja siinä paistattelin päivää samaan aikaan kun Oulun seudulta kotoisin olevat kaverit läkähtyen taistelivat hyttysarmeijaa vastaan hurjasti heiluen ja läpsien huput päässä pukeutuneena niin että vain silmät näkyi vaatekerrastojen alta. =D

nyt ei auta kuin toivoa että pikkumies on periny äitinsä veret, muuten hän vihaa kesää jo ensimmäisenä vuotenaan
 
Vuhuu! Kierukka laitettiin. Paikat näytti kuulemma siistiltä, ettei tarvi mennä jatkotutkimukseen. Voi olla et se ekan näytteen tulos johtu siitä kun oli limakalvot viel melko turpeet. sanoi vaan et käyn sitte kesän jälkeen uudelleen papassa niin sitten ei varmaan näy enää mitään :)

btw. luulin että tuo kierukan laitto olis sattunut enemmän :D
 
Hieno mmaljo että kaikki oli kunnossa! Paljon maksoi kierukka muuten? Mä kun en sitä ole vielä hakenut, kun odottelen kuukautisia. Kuulemma pysyy paremmin, jos laitetaan viikon kuukautisten jälkeen.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
viikon sisällä kuukautisista meillä sanottiin. meillä tarjottiin tuo kuparikierukka ilmaiseksi :) siis viikon sisällä alkamisesta.
 
Oon kateellinen blaueblummelle, jonka veri ei hyttysille maistu. Minä taas olen ihan hyttysten herkkua ja vielä saan ihan tajuttomia paukamia niistä! (eikä edes puhuta mitä käy jos paarma puree...)

Hyvä, että mmaljolla kaikki näytti hyvältä. :)

Olin tänään perhekerhon vauvatreffeillä. :) Ei ollut itselle kauheasti juttuseuraa, mutta neiti tykkäs niin, että varmasti menen uudestaankin! Harmi, että on vaan ensviikko ja sitten kesätauko... :sad001
 
Pakko nyt valittaa, kun on niin turvonnut ja menkkamainen fiilis ollut pari päivää. Vähän pelottaa, että miten tää kroppa nyt osaa olla... Ennen raskautumista mulla tuli ihan järkyn kokoisia hormonikystiä, jos ei ollut mitään hormonihoitoa, kun ei omat toimi ja nyt pelkään, että niin käy taas. Kun mä en voi minipillereitä käyttää, enkä tiiä miten ne muut hormonit sitten kun yhdistelmiä ei saa imettäessä käyttää...

Ja kun ei ylipäätään haluttais mitään ehkäisyä, mutta ei niitä hoitoja raskautumiseenkaan oikein voi vielä aloittaa.
 
Siis voi kökkö! Mähän tajusinkin, että meillä on 3kk neuvola silloin ensiviikolla keskiviikkona! Nyt jos tulee joku kiukku tai kipu rokotuksista, niin menee sit sivusuun vauvatreffit. :sad001

Mua nyt niin surettaa, kun neiti niin nautti toisten vauvojen katselusta, eikä meillä ole oikeen ketään vauvatuttuja täällä. :sad001 Lähimmät sukulaiset ja miehen kaverit on Savossa...
 
Täällä mennään vaate rintamalla viel pitkähihainen body , hame, legginssit ja sukat ja tietty hattu. Tai sit hameen ja legginssien tilalla housut. Vaunuissa ei oo muuta ku pohjalla makuupussi, ettei oo liian kova nukkua. Mitä vaatekokoja täällä käytetään?? Meillä menee 62cm. Viime viikolla laitoin 62 kaappiin ja nyt oon huomannut et peeveli, ku jotkut kivat 62 on just just sopivia. Onneksi ovat esikoisen vanhoja mutku silti olisin niitä viel muutamia kertoja pitänyt. Kun kerran neiti oli kasvanut kuukaudessa 3,4cm nii äkkiä kaikki menee pieneksi =)

Täälläkin lähtee aikaa reippaasti hiuksia. Viimeksikin mulla alko tässä 3 kk kohdalla ja kesti niin kauan kunnes lopetin imettämisen. Et sitä hetkeen odotan. Täällä käydään n.2 kertaa vuodessa parturissa, ja olin nyt ennen pääsiäistä et oon sit 'hyvännäköinen' ristiäisissä =)

Onneksi ei päivisin niin kamalasti noita hyttysiä ole. Ainakaan meidän mökillä meren rannalla viime vuona. Esikoinen oli tuolloin 10-12kk ikäinen kesällä niin en oikeastaan suojannut mitenkään hyttysiä vastaan. Ainoastaan aurinkovoidetta laitoin hälle. Enkä muista et olisko ollut yhtään ainuttakaan pistosta. Ja oltiin siis joka viikonloppu mökillä kuitenkin. Itelle ei myöskään kamaln helposti tuu edes noita hyttysen pistoksia. Et luulen et en laita tällekään muuta ku aurinkorasvaa, vaikka varjossa oltaisiin. Pitää vaan sit joka ilta käydä pesulla.

Olisko ollut vielä muuta, en nyt muista, mut tässä jotain kuulumisia kuitenkin.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Ostin ihan suosiolla viimeksi, kun muutamat kesävaatteet ostin, 68 kokoa vaatetta. Väljää on, mutta menee sitten pidempään kunnoi 62... P o P' ista ostin tosiaan muutamat, jotak oli kokoa 56, mutta ne oli valtavat siihen kokoon! :O
 
62 menee täälläkin mutta jalkaterät on jo käyny pieneksi yksistä 62 potkareista, ja pituuskin kaikissa alaosissa siinä ja siinä, vähän kintsanat. pojulla on äijien jalat, isot ja ne on melkeen aina kylmässä hiessä sieltä pohjista! :) vain villasukat on sellaiset missä ne ei hikoile.

kun edelleen hoikka on ylävartalostaan, niin leveyden puolesta 62 sopis vielä pitkään, koivet vaan mahtuis jo paremmin 68 pituuteen
 
62 menee täälläkin vielä just ja just. Housut ollu reilumpia. Ja jännästi yökkärit vähän reiluja vielä, mut bodyt käy lyhkäseks nopeesti. Joitakin joutunu laittaa jo poieskin. Et pian kaiketi siirrytään 68 ainakin bodyista :)

Akseli painaa miltei puol kiloa enemmän kuin kuukautta vanhempi kaveri ja on pari senttiä lyhkäsempi :D tää kaveri tosin syntyi jo tasan viikko 36, et se saattaa vaikuttaa asiaan, et on melko pikkuinen vielä :)
 
Mites muitten vauvat jaksaa näitä helteitä? Meillä on neiti tosi kiukkuinen ollut eilen ja tänään ja tuntuu olevan vähän väsyneempi kun muuten (ei nyt mitenkään niin, että olisin huolestunut kuitenkaan vielä). Tissit huutaa hoosiannaa ja tulvii kun neiti ei yhtään haluais pullosta juoda mitään ja jano on! Nukuta ei muualla kun sisällä kun sielä on viileempi (tai hyvin ilmastoidussa autossa ja kauppakeskuskessa)

Itsekään en kyllä ole mikään virkeimmästä päästä näissä säissä. Mutta en kyllä valita. :) Vielä ainakaan... :wink
 
Takaisin
Top