Toukokuun tohinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dangel
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Akseli täyttää nyt sitten huomenna 3 kuukautta<3 ei meilläkään osata vielä kääntyä, mutta yritys on kova. kova kikattelemaan ja höpöttelemään :) niin ja nyt ollaan alettu menee tössä yhden maissa päikkäreille omaan sänkyyn, aikasemmin meni hyvin sitterissäkin, mut alko olemaan niin pätkittäistä uni siinä.. lelut ei kans viel kiinnosta niin et otettais kiinni, mut tykkää niitä kovasti tuijotella ja leikkimaton kaaressa roikkuvaa soivaa aurinkoa läpsitään kyllä kovin :D äitikin osaa jo musat ulkoa..

tänään Akseli ja isi olivat käyneet keräämässä kimpun valkovuokkoja jä sain aamupalan sänkyyn kun ensin sain nukkua pitkään<3

Hyvää Äitienpäivää täältäkin kaikille! <3

Yääh... eilen jo luulin, ettei tässä enää mitään flunssaa mulle tulekaan, mutta väärin luulin. Kuumeista äitienpäivää siis... Onneksi on Panadol.

Meillä ei käännytä, mutta kauhee yritys on ja sit menee hermot, kun ei osata (käsivarren pentele kun aina on sielä tiellä). Kauheesti mutustelee käsiään ja tykkää hiplata kaikkea kankaista mikä on ulottuvilla, mutta ei sellaista tietoista 'otanpas tuosta kiinni'. On kehitänyt erittäin liikuttavan tavan nukkumaan mennessä ikään kuin vetää peittoa päällensä ja kohti korvaa. Tosi söpöä <3 Tuijottelee kaikenlaista. Tuo Hello Kitty- vappupallo on kerrassaan hauskaa seuraa ja välillä myös peilille nauretaan. Mulla on tuommoinen melko äänekäs helistin, sitä tyttö tykkää kanssa katella, mutta ei tykkää sen äänestä yhtään. Myös isin aivastukset on kovin pelottavia, varsinkin jos on isin sylissä silloin. Meillä sanotaan 'ai' 'aua', jota tietysti sopivasti tulkitsen tarkoittamaan 'apua', 'auta', 'vauva', 'hauva', 'haluan' jne. ;) Myös 'höö' on erittäin paljon käytössä, mutta se on varattu enemmän vallittamiseen.

hauskaa lukea mitä muiden vauvat touhuaa :) ovat jo niin Persoonia, omalla tyylillään

mies lähti keskiviikkona reissuun ja silloin poika oli juuri alkanut ojennella käsiään kohti leluja. huomenna kun toivottavasti hakee meidät kotiin niin poikahan tukkii niitä leluja jo suuhunsa =D huikea kehitystahti näillä pikkukavereilla kun jotain hoksaavat. täällä ei ole mielenkiintoa kääntymiseen, mutta paikallaan hieman pyöritään jos aikansa saa sätkytellä jaloilla ja käsillä

maistelipa hän ensimmäisen kerran reilun teelusikallisen luumusosettakin, kun oli menossa 7. päivä kakkaamatta. kieli oli vielä vähän eessä mutta innokkaasti nieli, kun ensin oli käyty kaikki hallussa olevat ilmeet läpi. veikkaan ettei tule olemaan ongelmaa kiinteiden aloituksessa kun niiden aika on

mutta meillä ei vieläkään nukuta yksin. hetken voi piipahtaa välittömästä läheisyydestä, esim. täyttää vesilasin keittiössä, mutta ei yhtään sen enempää, muuten kitinä ja huuto alkaa tai ainakin palatessa silmäpari tapittaa apposen auki, näin: o_O

Meillä tänään ekaa kertaa vähän näytti siltä, että vois pian kääntyäkin...kovasti alkanut "jutella" kovaan ääneen ("höö" on meilläkin tosi yleistä juttelua, samoin kuin "eieiei" tulee aina niin sopivaan tilanteeseen) kaikille ja nauru & hymyt on herkässä. Meilläkin vasta tuijotellaan leluja, omat nyrkit on paaaljonn kiinnostavammat ja niitä syödäänkin päivän aikana tosi tiuhaan. Alhaalla ikenetkin pullottaa siihen malliin jotta niitä varmasti kutittaa ja hampaita pian pukkaa...harsoon ja vaatteisiin on alkanut tarttumaan ja illalla pitää saada pitää äitin kädestä tiukasti kiinni tissillä. On se vaan niin <3

Voi höh näitä flunssia, kun käy kaikki läpi. o_O

Paranemisia Reginan poppoolle..

Ei näytä paranemista olevan ihan heti kulman takana. Itsellä ainakin olo vaan pahenee ja neitikin oon kuumeinen ja röhisevä. :( Onneksi isi alkaa olla paremmassa kunnossa, vaikka onkin vielä sairaslomalla. Voi meitä tyttöjään hoitaa. :)

Täälläkin ite oon räkätaudissa, esikoinen myös ja Emilia hieman yskii ja rohisee,mut ei viel muuta.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

En olekaan vielä ehtinyt toukokuulle kirjoittamaan mitään. Aika on vain kadonnut jonnekin! Mutta täällähän vauvelit jo liikkuvat, syövät ja juttelevat. Mitä ihmettä?

Itse olen puuhastellut pari viime viikkoa erään opiskeluprojektin parissa, minkä juuri eilen sain päätökseen. Se oli vajaan vuoden mittainen ja nyt voin todeta, että huh! Viimeisen kotonaolovuoden aion vain nauttia arjesta: hoidella lapsukaisia, lukea hyviä kirjoja, liikuskella ja tehdä käsitöitä.

Meillä ei olla juurikaan puklailtu. Kaikki mitä on syöty, on pysynyt mahassa ja se alkaa jo hyvin näkyä pikku neidistä :) Ensi viikolla olisi 4 kk:n lääkärineuvola, jolloin saadaan taas uusimmat missimitat. Vatsalta selälle meillä on jo käännytty 2 kk iästä lähtien, muttei vielä selältä vatsalle. Yritys on 9+, joten eiköhän se onnistu parin kuukauden sisällä. Leluihin tartutaan satunnaisesti. Hymyä ja naurua tulee vähän väliä ja "turhat" itkut on oikeastaan jäänyt kokonaan pois. Käsiä ja sormia tungetaan suuhun melkein oksennuspisteeseen asti.

ReginaVeritas: Meilläkin Hello Kitty -pallo on kova sana! Ainakin mulle ;) Viimeiset 8 vuotta kun olen ostanut mm. moottoripyörä-, bakugan- ja Salama Mcqueen -palloja.

Tämä äiti odottaa kesälomaa varmaan enemmän kuin itse koululaiset. Olen ihan väsähtänyt läksyjen vahtimiseen ja kokeisiin lukemisiin. Meidän pojat kun ei ole kovin itseohjautuvia. Välillä on kyllä melkoista vääntöä. Mitähän se mahtaa olla viiden vuoden kuluttua - huhhuijaa...

Paranemisia sairastupalaisille!

Meillä ehkä alkaa elämä voittaa. :) Hassusti neiti osaa kyllä näköjään unissaan kääntyä mahalleen! Huomasin vaan viime yönä kun valvoin itse omaa kipeää kurkkuani. Se on vaa paha se mahallaan olo, kun ei unissaankaan siitä osaa kääntyä selälleen ja sitten tulee kiukkuinen herääminen. :S

Nyt on pakko avautua, pinna on niin kireällä! En edes tiedä miksi! Kaikki vaatteet ja iho haisee puklulle ja härskiintyneelle maidolle, samoin iho ja sänky. Tekee mieli kokista, karkkia, täytettyä patonkia vuohenjuustolla ja pestolla ja BigMac isoilla ranskalaisilla! Haluaisin leipoa, mutta ei ole ketään kenelle leipoa, enkä halua kaikkea itsekään syödä. On tullut flunssan ansiosta vaan maattua koko saamarin viikonloppu ja viikko ja olo on sen mukainen. Kurkkukin on kipeä eikä ole mitään kurkkupastilliakaan. Tyttö on koko ajan tississä kiinni, ei huoli edes pulloa, kitisee ja kiukuttelee vaan, enkä siis pääse mihinkään täältä, eikä toi mieskään suostu hievahtamaan!

tuo en pääse mihinkään täältä on kyllä tuttu tunne täälläkin. ja ikuinen pitäis-lista pyykeistä, likaisesta keittiöstä, talon siivoamisesta jne jne. sopivaa siedätyshoitoa kontrollifriikille kaaoksesta

no tänään aamulla tempaisin itseni ulos koiran kanssa aamusyötön jälkeen, aattelin hakea maitoa aamupalalle siinä samalla. riuhdoin jo kaupan ovea kun vasta ymmärsin ajatella ettei se oo auki vielä siihen aikaan. no kun eihän mulla oo kuin kolme kellonaikaa, vauva syö, vauva on hereillä, vauva nukkuu. kotimatkalla huutelin koiraa pojan nimellä ties kuinka kauan ennen kuin tajusin =D

ReginaVeritas ja Blaueblumme: Teilläkin alkaa olla se vaihe vauvan kanssa, että väsymys alkaa kasaantua. Itse olen vauvojen kanssa jaksanut tosi hyvin 3-4 kk uutuuden ihannuudeesta ja hormoneista johtuen. Sen jälkeen mulle on joka kerta iskenyt väsymyspiikki pariksi kuukaudeksi. Tuntuu, ettei mitään jaksaisi tehdä. Aiemman kolmen lapsen kohdalla olen lopettanut yösyötöt 6-7 kk:n iässä, minkä jälkeen olen alkanut nukkua paremmin ja väsymys on helpottanut. Jokaisen lapsen kohdalla se ei tietenkään välttämättä suju niin helposti, mutta tälläkin kertaa aion yrittää sitä loppukesästä.

Onneksi on muitakin väsyneitä. Mä olen todella loppu tällä hetkellä.. Jännää kuinka uupumus iskee kun elämä vauvan kanssa helpottui. Eräs ystäväni kysyi että en kai ole masentunut, kun hällä itsellään oli oman masennuksensa aikaan samanlaisia tunteita kuin mulla nyt..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

hemmetti, meillä piti olla huomenna 3 kk neuvola, mut neuvolatäti soitti et on kipeenä. mies oli ehtiny pyytää huomisen pekkaseksi, kun tulee mukasn sitten Akselia pitämään piikkien ajan, kun itse en kammoni vuoksi pysty. noh uus aika on sitten tiistaina. mies ehkä saa sitten senkin vapaaksi tai ainakin puolikkaan.. aattelin vaa et olis ollu nii paljon helpompaa tällai perjantaina jos rokotuksista tulee kipuja, kun iskänkään ei tarvis mennä sit lauantaina töihin.. no ei voi mitään.. suppoja on varattu kotiin et jos pikkumies saa sitte niitten avulla nukuttua yönsä :)

Meille muuten sanottiin silloin kun oltiin ensiavussa Juhon flunssan takia, että suppo on paljon tehottomampi, kuin se nestemäinen. Eli jos vaan vauva suostuu lääkkeen nielemään, niin sitä suosittelevat. Tämän siis lastenlääkäri sanoi meille :)

Niin ja tsemppiä kaikille väsymyksestä kärsiville! Itsellä mahtavana piristysruiskeena tuo koiran kanssa kaksistaan agiin meneminen kun saa 2,5 tuntia olla ihan ns. muissa maailmoissa, kuin kotona neljän seinän sisällä :) elikkä suosittelen jättämään vauvat isälle tai muualle hoitoon hetkeksi ja tehdä jotain omaa! ja siihen ei sitten sisälly siivoaminen, pyykkääminen tai muut kotityöt! :D helpottaa fiilistä kummasti :)

Dangel, meillä tuppaa nuo vitamiinitkin tulemaan pihalle :D kokeillaan nyt eka supoilla ja sit haetaan muuta jo ei helpota :)

Meillä taas vedetään lääkkeet hyvällä innolla :D panadol on oikein herkkua ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Takaisin