Toukokuun pulinat

Me ollaan salattu vielä, ei olla mummoille ja papalle ees kerrottu, ja kiellettiinki miehen vanhempia viel juoruumasta. FB.ssa en oo kertonu, ku on työkamui kaverilistalla, enkä haluu viel töissä "paljastua".. Syy tähän on se, että haluan tehdä rauhassa mulle kuuluvat työt kenenkään tulevan kyselemään miten voin ja kuinka ihanaa ja päläpälä. En siis tykkää et mun asioihin puututaan, ku en muutenkaan puhu kenellekkään omista asioistani.. Kavereille tosin vois alkaa pikkuhiljaa kertomaan, mutta aattelin sen tehä sit fb:ssä jossain vaiheessa kun kerron töissäkin. Kun en kavereita muutenkaan näe, kun asuvat monien satojen kilometrien päässä.. Mut mää luulen et kun esikoista odottaa, nii sitä enemmän salaileekin.. jos ois toinen kyseessä niin olisin saattanut jo kertoakkin.
Äiti menee kuulema tänään ostamaan meille sen turvakaukalon ja telakan, mistä oon kyllä hyvilläni. Kiva että auttaa.. itehän en oo saanu ostettua vielä yhtään mitään vauvaan liittyvää, ku en vaan jotenki osaa. Äiti kyselee jo vaunuista minkälaiset meinaan hankkia, ni mistäpäs minä voisin sen tietää.. :O
 
Minäkään en ole tuntenut vielä vauvan liikkeitä, niitä tässä pikku hiljaa jo odottelen :)
Raskaus ei ole meillä ainakaan vielä vaikuttanut seksielämään. Peitto heiluu ihan normitapaan muutaman kerran viikossa :o)
 
Ei tunnu liikkeet täälläkään vielä, mutta ei stressiä sen takia :)
Raskaus ei oikeastaan oo vaikuttanut mihinkään osa-alueeseen meidän elämässä. Seksielämä on ihan normaalia ja samoin kaikki muu. Mulla kyllä palaa pinna ehkä normaalia nopeammin ja loukkaannun helpommin jos joku sanoo vähänkään väärän sanan. Tai lähinnä jos mies sanoo jotain väärin vaikkei sillä pahaa tarkoita ;) ihan normaalia varmasti, mutta ärsyttää kun tunteet on niin pinnassa nykyisin. Herkkis olen kyllä muutenkin, mut nyt on pahempi.
 
mulla ei ihme kyllä oo ollut pahemmin närästystä, mikä on todella outoa! mulla on veinaan refluxi tauti ja monesti tosi pahoja kipuja ja edes vettä ei voi juoda ja nyt raskaus aikana ei mtn! :)
petipuuhat normaalisti/paremminki ku ennen.. kauheista kivuista huolimatta, niitä kun on ollut aina ja onhan niihin jo "tottunut" tähän ikään mennessä..(kovin rukoilen et suostutaan sektiioon.. oon luullu et sen saa ite päättää, mut tääl joku kertoski jo et ei meekkään silleen suomes :/ )
liikkeistä en osaa sanoa, välil tuntuu jtn hassua masussa.. kuvittelisin ainakin että se ois se masuasukki, onhan tässä yli 17vk niin alkaa oleen kokoakin öttiäisellä jo :)
 
ja ihan asian vierestä.. onko kellään mtn hyviä ideoita mitä vois lukea? niinku vaikka kirjaa :D tai hyvä lehtiä? en oo koskaan lukenu oikeestaan kirjoja, mut nyt ku ois vapaata koko kesä ottaa aurinkoa, niin hiukka tylsää yksin ilman tekemistä ja edes sitä terassiolutta :D vuoden mutsi kirja tilasin.. ei oo viel tullu :D
 
Lukemisista en osaa sanoa, mut mä otin tänää ja hyökkäsin H&M mammaosastolle olemattoman mahani kanssa ja törsäsin toista sataa euroa mammavaatteisiin. hups. mut että on mammafarkut mukavat!!!
suosittelen muillekin :P vauvalle ei kyl tullu hankittua mitään, kun tajusin vasta kassalla. Onhan tässä tietysti aikaa vielä :)
 
esikoisesta liikkeitä en osannu tunnistaa ollenkaan muutakun vasta suunnilleen rv 18 aloin niitä tunnistamaan mutta tässä raskaudessa oon tuntenu jo liikkeitä ihan kunnolla.

Seksi miehen kanssa luonnistuu ihan niinkuin ennenkin paitsi joskus jos mennään liian syvälle niin tuntuu kuin tulis seinä vastaan niin se kyllä hiukan sattuu mutta muuten ei mitään valittamista ole... vain päinvastoin emoticon
 
mä kans hankin mammahousut sieltä, ja kyl kelpaa olla! :D tuskin myyn niitä pois raskauden jlkeen, törky mukavat veinaan :D
 
ite kans jo muutama viikko sitten hommasin mammafarkut ja ihan samaa mieltä että huomattavasti mukavemmat ovat päällä ei kiristä eikä kinnaa mistään :)
 
Joo tuli kanssa ostettua mammafarkut+kahdet toisenlaiset mammahousut jo pääsiäisenä, kun alennuksesta löysin ihan vahingossa :) farkut otin jo käyttöön, muutaman kerran olleet jalassa. Ihan mukavat joo, mut tässä vaiheessa kun ei vielä ole mahaa, niin ei ole kauheen kiva että siinä on sitä venyvää resoriosaa niin paljon
 
mä veinasin et jos raskauden jälkeen leikkais vaan kylmän viileesti lyhyemmäks sen resorin ni jäis mukavat farkut sit käyttöön :)
 
Butter: Suosittelen lukemiseksi Eve Hietamiehen Yösyöttö. Loistava kirja ja kuvaus vauva-ajasta!

Mansikkainen
 
kiitos mansikkainen vinkistä :) pitääki kattoa saisko kirjastosta tai jostain tilattua.. :)
 
Mä oon kans jotenkin ymmärtänyt, että ei sektioon pääse kuin jostakin painavasta terveydellisestä syystä, eli esim. synnytyspelko ei ole tällainen. Ainakaan kovin helposti? Itsekin joskus aiemmin ajattelin, että en varmasti kestä synnytystä, mutta pikkuhiljaa mieli on muuttunut. Sektiostakin oon kuullut kaikkea ikävää, kuten sen että kiintyminen omaan vauvaan voi olla hidasta kun oot leikkauksesta tokkurainen :/ Tosin niin sitä varmaan on normi synnytyksessäkin aika pöllämystynyt kaikesta ! Mutta jos synnytys pelottaa niin kannattaa vaatia aikaa pelkopolille ja jutella neuvolassa. Nykyään tämmöisiinkin asioihin kai tartutaan vähän herkemmin.  

Mä ostin yhet mammafarkut jo varmaan viikolla 8 kun turvotus teki mahasta niin järkyttävän pullean... Nyt ostin (lahjakortilla) toiset, yhet kirpparilta ja kahdet sain lainaan (ovat tosin siinä ja siinä mahtuvatko...) Vauvalle oon ostanut pari neutraalin väristä juttua, mitä vois sit käyttää tuli kumpi vaan. Kumpaa muuten toivotte? Ite olen jotenkin alkanut ehkä pikkuisen toivoa tyttöä kun sukuun on ihan lähipäivinä tulossa jo kolmas pikkutyttö, olis sitten seuraa nukkeleikkeihin :) Ja ne pienet mekot on niin söpöjä... (tuun varmaan hulluks ja ostelen kaikkea, samoin mun äiti ja anoppi jos siis tulee tyttö)

Jos kelpaa muukin kuin vauva-aiheinen lukeminen niin kannattaa lukea esim. Miika Nousiaisen Vadelmavenepakolainen. On aivan loistava ja hulvaton :) Jos on romantiikan nälkäinen niin Kaari Utrion romaanit, ah niin ihania ritaritarinoita! Oon lukenut kaikki ja melkein jokainen tais mennä alusta loppuun yheltä istumalta... :D
 
Mä kaivoin myös ainoat mammafarkkuni esikoisen odotuksen ajoilta esiin. Jotenkin tuntuu että maha on pullahtanut viikossa valtavaksi, vaikka edelleen yritän pistää turvotuksen piikkiin ;) Ehkä olen antanut sille nyt luvan paisua, kun meillä oli häät reilu viikko sitten, ja hirveet paineet mahdunko hääpukuun :) Mahduin (okei, vetskari yritti ratketa ihan vähän ;)
Tänään on tuntunut liikkeitäkin jo. Ihan samalta tuntuu kun ensimmäiset liikkeet esikoisesta.
Mä itse tykkään lukea Robin Cookin kirjoja, niitä sain anopilta vinon pinon kun tyttö syntyi, oli ihana kun pysty lukemaan vauvaa imettäessä tai sen tuhistessa vieressä. Enää ei oikeen meinaa ehtiä! Ja ainiin, IHANAA kun on vihdoin ihan kesä tuolla pihalla!!
 


Oon hyvin yllättynyt kun butter aikoo ottaa aurinkoa... Auringon-ottohan heikentää ihoa ja tuo isomman riskin raskausarville! Mietin vaan, kun stressasit asiaa niin paljon.

Itse aio ottaa aurinkoa ja piste. Tulkoon niitä arpia tai ihme pigmentti läiskiä, mutta aurinko on parasta!!

Täälläkin siis seksi sujunut. Aamulla ei suju, koska jostain syystä yön pissan pidättämisen takia kamalan kipeet kohdun ympärillä olevat lihakset :D Sillon tekee kipeetä, kun tökitään.....


Onko teillä ollut kohdunkiinnikkeet kipeenä? Mulla on hetkittäin tosi kipeenä...
 
arrgh.. mun kone sekos ja mun kirjotus hävis.. pepille onnittelut! :)

mä en ois varmaan edes alkanut yrittämään lasta jos oisin tiennyt että suomessa ei saakkaan ite päättää sektiosta :/ en halua edes kuvitella niitä kipuja synnytyksen jälkeen.. pelkkä neuvolan sisätutkimus aiheutti kahenpäivän kirvelyt ja polttelut, hyvä ku pysty neuvolasta omin avuin kotiin kävelemään :O

ja kiitos lukemis vinkeistä, ei muuta kun arskan ottoon :) ruskettuneena se pötsikin on varmaan paljon kauniimpi, ei ainakaan suonet yms paista näkyvästi läpi :) tuleekohan sille asukille kuuma muuten? :D
 
mä en edes tiedä mitkä on kohdun kiinnikkeet :D tänään on illal ollu vaan jtn ihme paineen tuntua, niinku ois rakko täynnä tai jtn.. hassua.

En mä oo tajunnu ees ajatella tota aurinkoa sillä tavalla :O noh ainakaan sit ne arvet ei näytä niin kauheilta ruskettuneessa ihossa.. :D toivon mukaan :D
 
Sitä monesti väitetään, että paljon kipeempi on sektion jälkeen, eikä paljo nostella pysty, ees vauvaa. Tai ehkä pystyy, muttei sais. Ja paraneminen kestää kauvon. Mie pelkään, että joutuu sektioon, toivottavasti ei ole aihetta!
 
Takaisin
Top