Toukokuun pulinat

Hei muute noista raskausarpivoiteita.. onks teil kokemusta esim. siitä bio oilista ja sit apteekin vichy raskausarpivoiteesta. Ne näkyy olevan aika suosittuja netin keskustelupalstoilla. Mietin kumman ostaisin, ku toi bio oil 60ml maksaa joku 12e, ja vichy 200ml maksaa 23e. Et onkohan sillä välii kumman ostaa loppupeleis, toi vichyhän on edullisempi.
 
mä oon käyttäny weledan raskausöljyä ja lisänä viel kosteusvoidetta, tosin 200mil pullosta on mennyt jo 2/3 osaa eli joku uus puteli pitää kohta ostaa ja mietin kans et ostasko samaa vai jtn eri..
 
Kun odotin esikoista niin perhevalmennusta pitävä kätilö kertoi että kuulemma kookosvoiteet ehkäsee hyvin raskausarpia. Käytin esikoisen odotusaikana body shopista ostettua jotain suihkutettavaa kookos-kosteushässäkkää, en muista enää nimeä, eikä kyllä tullut yhtään arpea. En tiiä johtuko sitten siitä kookoksesta vaiko vaan hyvästä tuurista :) Mutta kannattaa kokeilla jos ei kookoksen tuoksu tee pahaa..
 
mä rakastan kookoksen tuoksua :) sitähän vois ostaa vaikka lisäks, tuskin niitä liikaa voi löträtä :D
 
Mä käytin viime raskaudessa Body Shopin kaakaovartalovoita. Sitä suosittelivat kysyttäessä, ja tykkäsin tuoksusta kovin. Ei tullut arpia, mutta tiedä sitten oliko rasvailulla oikeasti osuutta asiaan.
Nyt on mies tässä raskaudessa pari kertaa hakenut kaapista voiteen ja sitä vatsalleni levitellyt, mutta itse olen ollut aika laiska asian suhteen. Kai sitä pitäisi tavaksi ottaa, mukava fiilishän siitä iholle jää jos ei muuta.
 
Aika moni tuntuu suosivan myös tuota body shopin kookosvoidetta... se kyllä tuoksultaan varmaan miellyttäisi.. ehkä käynkin ostamassa sitä :) Ja juu, eihän ne arvet ketään tapa, mut mieluummin olisin ilman arpia myös raskauden jälkeenkin. Oon nähny aika kauheita kuvia koko mahan peittävistä raskausarvista, et kiitos ei minulle niitä. Ja jos tällä rasvauksella on ees pieni hyöty ettei iho niin helpolla ratkeilis, niin parempi katsoa kuin katua :)
 
Ei ole tarkoitus nyt masentaa tällä ketään, mutta mun tietääkseni tuo rasvaus ei ole se merkittävä tekijä niiden arpien kanssa, vaan on kuulemma tosi yksilöllistä. Ystävällä repesi koko vatsanahka, vaikka miten rasvaili. Ja toisaalta tiedän ihmisiä, jotka eivät kertaakaan rasvanneet vatsaansa raskausajalla ja silti ei ole tullut arven arpea. Mutta tokkopa tosta rasvaamisesta mitään haittaakaan on, etenkin jos on ihanan tuoksuinen voide... ;) Itse suhtaudun vaan aika skeptisesti näihin älyttömän hintaisiin voiteisiin, jotka lupaavat, ettei tule arpia...

Itse kuuluin niihin "onnekkaisiin", jotka välttivät raskausarvet raskausajalla. Käytin juurikin tuota Body Shopin kookosvoita, vaikken edes ollut tietoinen tuosta kookoksen vaikutuksesta. Itse valitsin sen vain juurikin sen tuoksun takia. :) Lisäksi kulutin tuubikaupalla apteekin rasvaisia rasvoja. Niin ja se rasvaus oli itsellä sen takia niin ahkeraa, sillä se auttoi vatsan kutinaan, ei niinkään arpien ehkäisyyn. En siis tiedä, että auttoiko itsellä tuo rasvailu vai onko ihotyyppi vain sellainen, ettei niitä sitten tullut... Saas nähdä miten käy tällä kertaa. 
 
ihana ku ihmisil on posittivinen asenne :) oispa mulki :DD mä oon jo kerinny monet tyyliin itkut itkeä että tuon tyylinen (http://4.bp.blogspot.com/-55IS6-Br2Gg/T32WGHoLqoI/AAAAAAAAAH4/BioYUeWnXyA/s1600/SDC18818.JPG ) mullekkin tulee enkä koskaan kerinnyt päästä siihen kuntoon aikuisiällä mitä on unelmissa ollut ja nyt se haave jää saavutettamatta koko elämässä.. :( toivottavasti sitä raskauden jälkeen sentään ajattelee eritavalla, tai musta tulee vanha katkera erakko :DD

Rosebud kirjoitti:


Tuskinpa ne arvet ketään kuitenkaan tappaa, jos tulee niin tulee. Sille mitään voi... :)


 
Samanlaisia kauhukuvia määki oon katellu netistä minkä butter linkitti. Mut eipä niille minkään voi.. tai en tiiä voiks kauneusleikkauksis :D Ei muutako tallinnan matkaa varaileen ;)
 
Että pitikin mennä avaamaan tuo butterin linkki, taitaa olla rasvausurakka edessä ;D Oikeesti, en oo edes ajatellu koko asiaa, koska lähipiirissä ei kenelläkään ole ollut pahoja arpia. Vasta luettuani näitä viestejä, ajatus arvista hiipi mieleeni....En minäkään haluaisi itelleni arpista mahaa ja jos vain jotakin sen eteen voi tehdä niin ei kai siitä rasvauksesta todellakaan mitään haittaa ole.
 
mul on lähipiirissä vielä pahempia mitä tuo, en oo nähnyt ketään kelle ei olis tullut mitään roikkunahkoja tai kauheita arpia, siks oonki pienes paniikis :D ei kirurgikaan oikeen mtn voi.. ainoastaan nahan voi kiristää ja esim. laserhoidoilla ja hoitovoiteilla vaaleentaa vähän arpia ja kiinteyttää ihoa ja halvemmalla (alle tonnilla) niin welasmoothoidot on aika toimivia, mut mikään noita ei vie kokonaan ikinä pois.. ja kaikis nois hoidois on tietty omat riskinsä ym ja pankkiin käveltävä ottaan lainaa :D
 
http://rudivaan.blogspot.com/2011/12/raskausarpia.html ja vieläkö joku sanoo ettei ne arvet kenenkään elämää pilaa tms? kyllä mä muutenkin huonon ihon kanssa, rumana, vähän läskinä, kauheet suonikohjut omaavana, ohut ruma tukka, huono ryhti, eriparisilmät ym niin jos vielä tuollaiset saan niin voin sanoa ihan suoraan et ei mun pääkoppa kestäis enään.. ja jos tisseihin tulee vielä samanlaiset niin morjens! hieno juttu jos jonku elämä ei "pikku"arvista miksikään muutu, kade olen :)
 
Mää menin jotenki sanattomaks tosta linkistä etten mä osaa sanoo enää mitään :D Tekstasin äitille onko sil tullu raskausarpia ja on kuulema mahaan. Edessä loistava tulevaisuus siis.
 
Mitenkään vähättelemättä noita arpia (siis kuka niitä nyt oikeasti haluaa...) niin tää nyt vaan on sellainen asia, mihin ei kauheasti pysty itse vaikuttamaan. Kyllä mäkin meinaan ruveta voiteilla läträämään ja toivon parasta, mutta ei tuosta kannata ottaa stressiä, kun asialle ei vaan sit mitään voi. Kannattaa suunnata tarmo siihen, mihin voi vaikuttaa. Loppukaneettina vielä... helpommin sanottu kuin tehty :)
 
Kannattaa alkaa läträän rasvojen kaa jo nyt!! Minä katoin vessan kirkkaas valossa ni ylävatsllihasten kohilla melkei kylkiin asti on miljoonia pieniä sinisiä verisuonia, paistaa niin selvästi!! Vittu jos minulle tulee iha kauhee arpinen maha, ku nyt jo näköjään on tuommosia!!!! Vedän ranteet auki :D Ja se linea negra, sehä näkyy jo ala mahassa melkei napaan saakka ku venyttää ihoa!! Vaik oo ees maha kasvanu!!
 
Kyllähän noita raskausarpia tulee muutoinkin kuin odotusaikana, iho kun ei aina pysy muutoksissa mukana :/ Kannattaa kuulemma huolehtia siitä veden juonnista, se ehkäisee ihon kuivumista ja näin ollen myös sitä venymistä ja arpien muodostumista. Mä oon ite käyttäny vain nivean dry to very dry skin- rasvaa ja se on aika hyvin kosteuttanu kroppaa.
 
Moikka kaikille!

Mä oon XoXon kanssa samoilla linjoilla tuosta rasvaamisesta ja ihan oman kokemuksen perusteella. Mä nimittäin esikoista odottessa rasvailin tosi ahkerasti sekä apteekin kalliilla voiteella (muistaakseni se vichy mitä mullekki suositeltiin) et vauvaöljyllä yms. Eipä auttanu ei. Arpia tuli ihan koko maha täyteen kuin myös reisiin ja tisseihin. Meidän äidillä niitä arpia on kanssa melkoisen paljon. Terkkari sit "lohduttelikin" et yleensä se on ihotyypistä kiinni et tuleeko niitä arpia vai ei. En sit tiedä onks toi fakta tietoa mut ainaki uskon et se pitää paikkaansa ja epäilen et oon sit periny äidiltä ton ihotyypin mihin niitä arpia tulee. Mutta mulla kerkisi noi arvet jo täs noin 1,5 vuoden aikana vaalentua tosi hienosti ja uskoisin et jos oisin saanut laihdutettua noi eka raskaudesta tulleet liikakilot pois niin oisin jopa viittinyt viime kesänä esiintyä bikineissä. Mulla siis eniten se häiritsi se läskimaha eikä niinkään ne arvet. :) Nyt onkin vakaa aikomus raskauden jälkeen päästä takas normi mittoihin ja jos ja kun niihin pääsen niin mua ei mitkään arvet enää siinä vaiheessa haittaa. 

Niin ja pakko tietenkin lisätä vielä et tuskin siitä ravailusta haittaakaan on. Varsinki kun loppumetreillä se mahan nahka alkaa kiristään ja kutiseen niin se rasvailu auttaa kyllä kummasti. Ja onhan se ihanaa lotrailla ihanan tuoksuisilla voiteilla. :)
 


Onpas mukavaa kun vauva potkii jo usein :)

On jotenkin helpottavaa tuntea liikkeitä.

Oon myös rakastunut doppleriin, siellä se mönkii.

On hauska kuunnella, kun sydämen syke ns hiljenee, kun vauva menee toiseen päähän. Kun painaa kädellä kohtua niin syke taas kuuluu kovempaa, kun vauva alkaa tavallaan "seuraa" äidin kosketusta :)
 
Takaisin
Top