Toukokuun pulinat

Minuu jännittää iha hulluna se huominen ultra :S Entäs jos se pikkunen ei oo enää elossa.. en oo ees aikasemmin ajatellu asiaa silleen, mut nyt jotenki pelottaa :S Jos sei vaikka liiku ja ei löydy enää sydänääniä yms yms.. en kyllä sitten enää töihin mee jos näin kurjasti sattuu :( Onneks se on heti 8:lta aamulla, niin ainakin heti aamulla "tilanne" ohi, tosin en kyl varmaan saa tänä yönä nukuttua yhtään!! :D jännittää!
 
Nuo on ihan normaaleja ajatuksia ddrops, joita varmaan suurin osa käy läpi ennen ultraa. Kyllä se itselläkin oli takaraivossa, vaikka mitään syytä ei ollut ajatella niin ja kuitenkin oli olo, että kaikki on hyvin. Tämä nyt vain on niin tärkeää ja menetyksen pelko seuraa jollain tavalla koko ajan. En mä oikein muuta osaa sanoa, kuin että pelkääminen ja jännittäminen on ihan sallittua. Ja tsemppiä!
 
Mullaki jännittää, onko vaukkeli elossa.. Huomena on neuvola ja sydänääniä kuunnellaan taas.. Toivottavasti kuuluvat!
 
Tänään rv 11+5 ja tasan viikon päästä olis ultra. Jännitää kovasti!! Neuvolakäynnillä 2viikkoa sitten kyllä ultrattiin ja pikkuinen oli 2,56cm pitkä ja kovasti liikkui:) <3 silti jännittää etää onko kaikki hyvin.Viime perjantaista ollut kovaa pää ja kurkku kipeä. Tämän viikon olen sairaslomalla. kamala yskä ja ottaa mahaan kipeetä kun yskii :(
 
Kyllä mäkin hermoilin ennen sitä ultraa kun pelkäsin että mitä jos pikkuinen ei olekaan elossa :/ Mutta heti kun näin kuvan ruudulla niin alkoi hymyilyttää ja osa kätilön puheista meni ihan ohi kun tuijotin vaan kuvaa... :) 

Noista mammavaatteista. Mä tilasin jo pari viikkoa sitten itselleni mammahousut kun en mahtunut mihinkään vanhoihin vaatteisiini. Ne taisivat kiristää jo ennestäänkin kyllä... Huomenna suuntaan Stockalle kuluttamaan joululahjaksi saamani lahjakortin, eli yritän löytää jotain järkeviä äitiysvaatteita, mitkä ei kuitenkaan paljastais heti kaikille tuota masua... Stockan valikoima on kyllä muuten äitiysvaatteiden osalta todella köyhä. Onneksi kesäksi näytti tulleen esim henkkamaukkaan tarjolle kaikenlaisia tunikoita ihan perusvalikoimaankin :)
 


Mä saan sunnuntaina mamma-vaatteita pussillisen tutulta, onneks, ettei tartte ostaa ite! Ne on kuitenkin ihan hienoja ja tyylikkäitä ;)
 
Mullekin on miehen serkku luvannut vaatteitaan lainaksi kunhan saa ne toiselta serkulta (jonka pitäis haljeta kyl ihan näinä päivinä). Mulla on muutenkin tosi vähän uusia kivoja vaatteita niin on kyl mukava shoppailla vähän jotain uutta.. Kohtuudella :) Mutta toivottavasti saan esim takin tosiaan lainaksi sitten syksyllä, semmonen kun on melko kallis ostos ihan vaan parin kuukauden ajan pidettäväksi.
 
Mä toivon että tulis lämmin syksy, että ei tarviis mitään takkia hommata juurikin vaan pariksi kuukaudeksi, jos vaikka pärjäis jollain neuletakilla tms..
Mä oon käyttäny jo pitkään mammahousuja, vanhat ei enää mahdu ei mitään toivoakaan. Mulla on parit housut edellisistä odotuksista ja yhdet ostin tuossa alkukeväästä. Varmaan jotain kesävaatteita vois hankkia, ainakin jotain paitoja ja ehkä joku kiva hame/mekko.

Kaivelin vähän vauvanvaatteita komeron kätköstä kun tyttären nukelle tarvittiin uusi mekko. Samalla sain vähän kateltua että mitä mulla olikaan ja mitä vielä tarvitaan. Kyllä ne 50 senttiset vaatteet on vaan pieniä, vaikea kuvitella että nuo mun jättiläiset on joskus sellaisiin mahtuneet <3
Pitäis varmaan jossain vaiheessa raivata vaatekaappiin tilaa vauvanvaatteille, muita valmisteluja en sitten ookkaan vauvaa varten vielä tehnyt. Koko ajan ajattelen että kyllä tässä vielä ehtii mutta nää viikot menee niin nopeesti että tässä käy varmaan niin että kohta iskee paniikki ja aika loppuu :DD
 


Mulle tosiaan onneksi tulee ainakin juuri takki :) Ei tartte palella sitten, kun en raaskisi sitä itse ostaa :D
 
Tällä suunnalla kuultiin eilen neuvolassa ensimmäistä kertaa pikkuisen sydänäänet <3 vahvasti jumpsutti! :) Nyt voi taas odotella rauhallisin mielin neljän päivän päästä olevaa ultraa.

Mutta voihan turvotus! Vatsa on kuin jalkapallo iltaisin.. :/
 
Eilen tunsin semmosen pienen hipasun masussa, ja tänään on tuntunu useammanki  kerran nyt aamusta, taitaa vauveli sielä liikuskella <3. Ekassa raskaudessa tunsin vasta joskus 19+ viikoilla :).
 
Pitkästä aikaan kirjoittelen. Olen kyllä käynyt lukemassa lähes päivittäin, mutta ei oo jotenki jaksanut kauaa istua niin kirjoittaminen jääny.

Ehdin tuossa olemaan 3 vkoo töissä ja nyt pisti lääkäri lomalle. Ku mulla on ollu sellasii liian voimakkaita ns. supistuksia töissä. Että ei oo vielä hyväksi. Ja alavatsassa hirveet poltteet pitkin päivää :/ Nyt en sitte saa nostaa mtn yli 5kg painavaa ja lepoa vaan.

Mut olis se kyllä kivampi olla töissä niin päivät kuluisivat nopeammin. Tosin ei nytkään paikallaan voi olla ku 1,5v poitsu kaipaa virikettä :)

Me käytiin viime viikolla kontrolli ultrassa, ku ekassa näytti napanuora jotenki hassulta. Mutta ihan normaali oli nyt. Onneksi, kyllä sitä meinaan jännitin joka pvä. Näytti ultraaja meille hiukan 4D:kin "kaupan päälle" :) Oli se kyllä niin ihana ku näky kaikki niin selkeesti. :)

Nyt sitten odotellaan jo seuraavaa ultraa, mihin on kyllä aikaa :)

Jouduin nyt ostaa ekat äitiyshousutki jo, ku kohtu oli "ihmeen alhaalla" viikkoihin nähden lääkärin sanoin. Mut ei mitenkää huolestuttavasti kuitenkaan. Ja tein samalla reissulla ensimmäisen vauvan vaate hankinnankin :) <3
 
mul tuli eilen joku ihme pistävä kipu mahaan, mikä säteili koko reiteen saakka :O sit istuin alas ni alle minuutti ku meni ohi.. outoja kyl nää kaikki mitkä lie kivut ku ei tiiä mikä kuuluu asiaan ja mikä ei..
 
Hei mut ihkuu äitienpäivää kaikille <3 Mää poistunki viikonlopuks kokonaan pois koneen ääreltä. Mennään miehen vanhemmille viikonlopuks, saas nähä mitä tuumaavat raskaudesta. Oma äiti ottikin asian hyvin, ja on jo ensimmäistä villapukuu neulomassa, mut toppuuttelin vähän et elä nyt hitto vielä :D Pikkusisko oli järkyttyny (niin, isosisko, 27vee, miten se muka tekee lapsia) ja sano et menee 2 kuukautta sulatellessa asiaa :D Mut empä oo koskaan kelleen mistään lasten hankinnasta puhunu, ni siks kai tää on niin suuri pommi kaikille :D Kukaan ei ois mitenkään arvannu et MINÄ tekisin joskus lapsia :D mut eipä siihen tarvinnun ku löytää oikea mies, kehen voin oikeasti luottaa, et se kantaa vastuun.
 
Hyvää äitienpäivää sinnekin! Ai että, kuulostaa kieltämättä aika kivalta :)
 
mä kans mietin et mitäköhän mun kaverit yms sit asiasta sanoo :D oon pikkutytöstä saakka sanonut että minä en iki päivänä sitten lasta tee! adoptioin jonku söpön tytön jostain indokiinasta sit päälle 30vuotiaana ja rikkaana ( :D ) parille kaverille keille kerroin niin ekat kysymykset oli kyl että aionko pitää lapsen, en kyllä pahoittanut niistä kyselyistä yhtään mieltäni, enhän minä ole koskaan, ikinä, missään tapauksessa halunnut tulla raskaaksi.. mutta eiköhän tästä raskaudestakin selvitä hengissä ja olla sitten onnellisia pikku käärön kanssa <3 älkää käsittäkö väärin.. olen kyllä lapsen halunnut, mutta en olla raskaana, enkä kokea mitään näitä "kauheuksia" mitä tähän kuuluu ja miten ne muuttaa esim. kropan koko loppuelämäksi huonolla tuurilla..
 
Mä en ole ostanut vielä mammavaatteita. Entisiä on jonkin verran, mutta ne pitäisi hakea mummolasta säilytyksestä. Olen hyvin pärjännyt omilla housuilla ja leggareilla. Ostin mä sellaset ei-mammahousut, jotka on sellasta löysää kangasta. Mutta nekin ostin omaa kokoa 34. En tiiä, miten kauan menee, mutta siihen asti kun menee niin hyvä juttu. Jnkin kivan mammahameen yritän ostaa kesäksi ja muita hameita on jo valmiina. Eiköhän sitä pärjää. Viime raskaudessa pidin omia toppeja ja teeppareita kotona, joten niitä ei tarvitse ostaa enempää. Takkia mä harkitsen sitten syksyllä, jos omat ei mene päälle.

Me käytiin ultrassa tiistaina ja kaikki oli hyvin, mun epäilyksistä huolimatta. :) Tippa tuli linssiin ja voi sitä onnen tunnetta! Tiistaina olisi nt-ultra ja jännittäähän sekin. Mun laskettuaika siirtyy eteenpäin aika varmasti, mutta pääasia, että kaikki olisi kunnossa. Nyt tällä hetkellä en tiedä viikkoja, neuvolan eri kuin nyt ultrassa saadut. Katsotaan, mihin päädytään tiistaina.
 
Butter haha, kuulostat iha minulta! :D Tosin minä en oo aiemmin ees halunnu koko vauvaa pilaamaan mun elämää ja harrastuksia ja viemään mun vapautta. Jotenki sitä on asenne muuttunu täs vuosien varrella, tai no itseasissa viimeisen vuoden aikana..eihän sen vauvan takia oma elämä lopu. Kyllähän tuo oman äitinki eka kommentti oli, et mite se silleen ja enhän mää aikonu tehä vielä lapsia.. mut niin se elämä muuttuu. Ja vaik se kroppa kärsii raskaudesta, niin tiukka puolen vuoden dietti ja sitä ollaan taas oma hoikka itsensä :)
 
heh, kiva että tääl on joku toinenki tämmönen "uusherräny" tähän touhuun :D mun mutsi kans tokas et hä? ihan oikeesti muka? mites nyt silleen :D oon kans miettiny aikasemmin aina et  joutuu luopumaan omasta elämästään, mut sit ku on tutustu lapsellisiin kavaereihin, niin yhtä usein hekin pääsevät jonnekkin ja ovat menossa, lapset vaan täydentävät heidän elämäänsä :) vaik kyllä voin suoraan sanoa että vituttaa esim. kun ei pääse terassille nauhttimaan yhtä kylmää.. ehkä sitten seuraavana kesänä :D
 
Joo hitaasti oon syttyny vauva-ajatukseen, enkä muutenkaa oo mitenkää sellanen ihminen jonka mielest esim. vauvat on söpöjä.. koiran- ja kissanpennut on söpöjä, ei vauvat.. Mut seki kuulema (??) muuttuu ku saa oman, ja siihe tulee se joku juttu :)
Mää juopottelen/käyn terassilla muutenki nii harvoin, et minuu ei se oikeestaa ees haittaa et en saa juoda ees sitä yhtä. Mut eniten on vaivannu sit ku se vauva syntyy, et mite pääsen salille. Mut näkyyhän noi muutki kulettavan vauvaansa siin kuupas kuntosalilla, ni eiköhän meki sit ukon kaa tehä sillai :)
 
Takaisin
Top