Toukokuun kuulumisia :)

Onko muita jotka aikovat jo kertoa töissä tai ovat jo kertoneet? Aattelin kertoa huomenna, ja kyllä jännittää. Meillä on menossa niin isoja asioita, etten halua pantata tietoa kesälomien jälkeiseen aikaan.
 
Mun alkuperäinen ajatus oli kertoa töissä nt-ultran jälkeen, mutta pahoinvoinnin ja lopulta saikun takia kerroinkin pomolle jo viikolla 9. Työtiimille kerroin kun palasin saikulta, silloin oli ultrakin jo ollut. Oli helpottavaa, että työtehtävissä heti pystyttiin huomioimaan mun vointi ja kaikille helpompaa että voi suunnitella tulevaa avoimesti. En muutenkaan ole enää ultran jälkeen salaillut asiaa missään. En jaksa jossitella, on niin helpottavaa nauttia raskaudesta avoimesti.
 
Onko muita jotka aikovat jo kertoa töissä tai ovat jo kertoneet? Aattelin kertoa huomenna, ja kyllä jännittää. Meillä on menossa niin isoja asioita, etten halua pantata tietoa kesälomien jälkeiseen aikaan.

Tsemppiä!
Mä oon tässä jo pitkään ajatellut, että kertoisin, mutta jotenkin vaan siirrän ja siirrän sitä :sad001 En haluaisi kertoa vieläkään, mutta toisaalta pian pitäisi alkaa etsiä mulle sijaista, jotta ehdin perehdyttää sen.

Ehkä ensi viikolla kerron. Jos löytyy ”oikea” hetki :)
 
Mää päätin kertoo ens viikolla. Ei se tästä odottamalla parane niin kai se vaan on paras kertoo mahdollisimman pian. Pelottaa siis kertominen ihan älyttömän paljon.

Mulla on kaikenlisäks yks työhomma jota en voi nyt tehdä niin senkin takia. Esimiestöni nään tosi harvoin, mutta lähimmät työkaverit kyllä varmaan arvaiskin aika pian kun syöminen on muuttunut ja kahvi jäänyt ja mun mielestä mahakin jo näkyy. Tosin tuskin ne kehtais kysyä :laughing002
 
Pelottaako teitä että raskaus vaikuttaa jotenkin työsuhteeseen vai mikä kertomisessa jännittää? Aika moni täällä on ilmeisesti halunnut lykätä mahdollisimman pitkälle. Tosi kurjaa jos nykypäivänäkin joutuu pelkäämään miten raskaus vaikuttaa työuraan. :sad001
 
Mä kerroin muutama viikko sitten esimiehelle. Kaikille muille kerron vasta parin viikon kuluttua kun ollaan saatu mahdollisuus kerto kaikille läheisille. Meillä ei siis tiedä kukaan sukulainen, vain esimies ja työterveyslääkäri ja neuvolassa.

Tuntuu niin hassulta pitää tällaista salaisuutta. Toisaalta tuskin montaa töissä oikeasti kiinnostaa mun raskaus tai jaksais kuunnella siitä mitään. :p
 
Pelottaako teitä että raskaus vaikuttaa jotenkin työsuhteeseen vai mikä kertomisessa jännittää? Aika moni täällä on ilmeisesti halunnut lykätä mahdollisimman pitkälle. Tosi kurjaa jos nykypäivänäkin joutuu pelkäämään miten raskaus vaikuttaa työuraan. :sad001

Sitä en pelkää onneksi. Suurinta syytä en tässä nyt avaa, mutta yksi pieni on kai joku sellainen, että pelkään, että jotenkin muhun suhtaudutaan eri tavalla. Enkä halua huomiota ja sellaista. En mä tiedä :)
 
Pelottaako teitä että raskaus vaikuttaa jotenkin työsuhteeseen vai mikä kertomisessa jännittää? Aika moni täällä on ilmeisesti halunnut lykätä mahdollisimman pitkälle. Tosi kurjaa jos nykypäivänäkin joutuu pelkäämään miten raskaus vaikuttaa työuraan. :sad001

Mun ei tartte pelätä tämän vaikuttavan millään tavoin asemaani. Enemmän on kyse velvollisuudentunteesta joka soimaa, ja siitä, että tiedän olevan vähän haastavaa saada mulle sijaista. Samalla toki tiedostan ettei oo mun ongelma jne, mutta suhtaudun työpaikkaani ja työhöni aika kunnianhimoisesti, joten kyllä vaan se "petturiolo" nostaa päätään.
 
Sitä en pelkää onneksi. Suurinta syytä en tässä nyt avaa, mutta yksi pieni on kai joku sellainen, että pelkään, että jotenkin muhun suhtaudutaan eri tavalla. Enkä halua huomiota ja sellaista. En mä tiedä :)

Joo mullakin on toi, etten halua huomiota. Ahdistaa jo valmiiksi kaikki onnentoivotukset ja kyselyt "puolitutuilta"
 
Mä ajattelin kertoa ens viikolla, kun on kehityskeskustelu.

Oon kertonut muutamille töissä, kun on ollut sopiva hetki, mut muutenkaan en tykkää olla mikään huomionkeskipiste, niin en halua mitään isoa juttua siitä.

Työsuhteeseen ei vaikuta, koska on vakipaikka.
 
Viime raskaudessa laitoin työkavereille sähköpostilla tiedon raskaudesta juuri tuon huomion keskipisteeksi joutumisen välttämiseksi :shy: meillä on ihmisiä vähän eri aikaan ja eri paikoissa töissä niin kaikki ei näe kerralla juurikaan, niin perustelin vähän niinkuin itselleni sillä että kaikki kuulevat samaan aikaan :wink vaikka todellinen syy olikin se etten vaan halunnut sitä huomiota :hilarious:
 
Viime raskaudessa laitoin työkavereille sähköpostilla tiedon raskaudesta juuri tuon huomion keskipisteeksi joutumisen välttämiseksi :shy: meillä on ihmisiä vähän eri aikaan ja eri paikoissa töissä niin kaikki ei näe kerralla juurikaan, niin perustelin vähän niinkuin itselleni sillä että kaikki kuulevat samaan aikaan :wink vaikka todellinen syy olikin se etten vaan halunnut sitä huomiota :hilarious:

Harkitsin samaa :angelic:
 
Pelottaako teitä että raskaus vaikuttaa jotenkin työsuhteeseen vai mikä kertomisessa jännittää? Aika moni täällä on ilmeisesti halunnut lykätä mahdollisimman pitkälle. Tosi kurjaa jos nykypäivänäkin joutuu pelkäämään miten raskaus vaikuttaa työuraan. :sad001

Minun syyni lykätä kertomista mahdollisimman pitkälle on se, etten haluaisi raskauden ihmettä saati keskenmenoa puida työpaikalla. Tiedän että varmaan pari-kolme kollegaa jo arvaavat että olen raskaana kun syön töissä tunnin välein, käytän löysempiä vaatteita ja pahoinvointirannekkeet vilkkuu hihojen alta aika selvästi. Mutta en silti aio asiaa itse tuoda esiin.

Koen jotenkin kiusalliseksi jakaa tätä pomon tai työkavereiden kanssa. "Heeei, kaverit, arvatkaa kuka pääsi pukille ja osoittautui hedelmälliseksi?" :greet025

Meillä on naisvaltainen työpaikka ja kokoajan ihmisiä jäämässä äitiyslomalle, lomiin suhtaudutaan tosi myönteisesti. Eli kertominen ei sinänsä jännitä, en vain halua tätä kaiken kansan kanssa jakaa. Muutenkin kaikki hössötys lähipiiriltänikin saa karvani pystyyn, saan sentään töissä olla rauhassa.

En tiiä, koen vaan koko jutun ihan oudoksi :bag:
 
Mulle on kaikki sanoneet suunnilleen jaa ja onnea, eikä sen enempää ole ketään kiinnostanut. :grin Yksi lapsirakas ystävä jaksoi innostua ja on kysellyt välillä vointia. En tiedä johtuuko siitä kun on toka lapsi, vai onko nää sitten kulttuurieroja ettei täällä Hämeessä paljon jakseta höslätä. :grin Sukulaisten osalta täytyy sanoa että reaktioiden ja kiinnostuksen vähyys hieman harmittaakin. Olishan se kiva jos hekin olisi innoissaan. Voin silti kuvitella että ylenpalttinen hössötys ja kysely voi olla myös tosi rasittavaa!
 
Pelottaako teitä että raskaus vaikuttaa jotenkin työsuhteeseen vai mikä kertomisessa jännittää? Aika moni täällä on ilmeisesti halunnut lykätä mahdollisimman pitkälle. Tosi kurjaa jos nykypäivänäkin joutuu pelkäämään miten raskaus vaikuttaa työuraan. :sad001
Ehdin ite oleen just vuoden tässä paikassa ennen kuin jään äitiyslomalle niin tunnen itteni aika huonoks työntekijäks/ihmiseksi kun ”heti” jään pois. Koeaikakin loppu vasta noin kuukausi sitten niin kyllä vaan jännittää aika paljon mennä kertoon näitä uutisia. En usko että mulle kukaan mitään asiasta sanoo muuta kuin korkeintaan onnittelee, mutta oon melko varma, että kyllä silti esim esimiestä ärsyttää. Sen verran korrekti ihminen kuitenkin että tuskin se ärsytystä mulle näyttää.
 
Jännä, meidän firmassa taas sähköposti olis tosi huomiota herättävä tapa kertoa. :joyful: Ite aattelin, jossain vaiheessa kertoa joillekin ja antaa sit sanan levitä. Niin meillä on yleensä menny. Saanut tietää muiden raskauksista ku joku vaik mainitsee, et "sit kun X jää äitiyslomalle syksyllä niin..." tms.

Itellä olis ollu hyvä väli kertoa, kun oli keskiviikkona tiimitapaaminen ja kuulumiskierros (normaalistihan en hirveesti nää työkavereita), mut ei sit vielä tuntunu oikealta ajalta. Syksyn työtilanne on vielä vähän auki sen suhteen millaisia töitä pääsen tekemään ja en haluu, et tää vaikuttaa siihen. Kesäkuussa on kuitenkin virkistyspäivä, jonne tulee kaikki ja siel se varmaan jo sen verran näkyykin, et pakkokin varmaan kertoa :joyful:Ainakin vähintään joillekin läheisimmille työkavereille kerron.
 
Mulla on tällä hetkellä huolenaiheena jokapäiväinen (ja melkeinpä kokopäiväinen) päänsärky :banghead: Seuraava neuvola 1,5 vk päästä, nyt mietin, et pitäiskö johonkin olla asiasta ennen sitä yhteydessä. Panadolilla pärjää, mut säryn syy huolettaa, vaihtoehdoista moni aika ikäviä. :nailbiting:
 
Pelottaako teitä että raskaus vaikuttaa jotenkin työsuhteeseen vai mikä kertomisessa jännittää? Aika moni täällä on ilmeisesti halunnut lykätä mahdollisimman pitkälle. Tosi kurjaa jos nykypäivänäkin joutuu pelkäämään miten raskaus vaikuttaa työuraan. :sad001

Mä olisin halunnut lykätä kertomista pidemmälle, teen määräaikaisia työsuhteita (samassa työpaikassa viidettä vuotta) ja nyt kun jo jouduin kertomaan, on iso mahdollisuus, että työsuhde laitetaan päättymään siihen hetkeen kun äitiysloma alkaa. Eli näin ollen tipahtaa heti äitiyspäivärahalle, eikä ole mahdollista saada palkkaa äitiysloman ajalta. Meidän työehtosopimuksessa on muistaakseni mahdollisuus saada palkka 3kk äitiysloman alkamisesta, jos työsuhde on voimassa.
 
Mä olisin halunnut lykätä kertomista pidemmälle, teen määräaikaisia työsuhteita (samassa työpaikassa viidettä vuotta) ja nyt kun jo jouduin kertomaan, on iso mahdollisuus, että työsuhde laitetaan päättymään siihen hetkeen kun äitiysloma alkaa. Eli näin ollen tipahtaa heti äitiyspäivärahalle, eikä ole mahdollista saada palkkaa äitiysloman ajalta. Meidän työehtosopimuksessa on muistaakseni mahdollisuus saada palkka 3kk äitiysloman alkamisesta, jos työsuhde on voimassa.

Teetkö sä omasta halusta vaan määräaikaisia sopimuksia? Niiden ketjuttaminen on laitonta, et vaatisin kyl ehdottomasti nyt vakkarisopimusta. Ei ne siitä voi kieltäytyä, kun oot ollu jo 5v siel töissä.
 
Mie ajattelin kertoa kesäkuussa pomolle ennen kuin se jää lomalle. Pomon kanssa ollaan hyvissä keskustelu väleissä, niin tulee velvollisuuden tunne kertoa. Lisäksi ei olla edes samalla paikkakunnalla niin se ei olisi mistään voinnut arvaillakkaan :grin Ajattelin, että pomo saa tiedon aluksi vain omaan tietoonsa ja rakenneultran jälkeen saa ilmoittaa niille ihmisille kenen tarvitsee tietää sijaisen hankkimiseksi.
 
Takaisin
Top