Toukokuun kuulumisia :)

Alussa oli kamala väsymys ja kylmä ja sitten se meni ohi. Nyt yhtäkkiä olen taas aivan poikki ja iltaa kohden tulee huonovointisuus. Mitään ei tee mieli, mutta silti olo on kuin pallokalalla.
Huomaan etsiväni paljon löysiä vaatteita kaapista, kun normaalisti olen käyttänyt ihonmyötäisiä.
Ensiviikolla eka nlalääkärikäynti, joka ilokseni myös ultraa. Vähän jännittää löytyykö mitään.
 
Turhautumispäivitys! :angry2

Eilen ja tänään ollut kovasti alavatsakipuja, vihlomista juilimista ja nipistelyä ympäri alavatsaa (kohtua?). Tosi inhottavaa. :grumpy:
Maaliskuulla oli kans kovasti alavatsakipuja, tuolloin otettiin kaikki mahdolliset kokeet ja ultra, joissa kaikki ok. Gyne selitti, että pitkään jatkuneiden kroonisten kipujen vuoksi (endoepäily) mun vatsan alueen hermot on jotenkin tavallista herkemmät ja siksi ne alkuraskauden ns normaalit kivut tuntui sietämättömiltä. Sittemmin olenkin saanut olla hieman rauhallisemmin kipujen kanssa, mutta eilinen ja tämä päivä :arghh: Ei vuotoja tai muita oireita (paitsi pahoinvointi ja huimaus edelleen:wtf:). Jotenki huolissaan en tavallaan ole, mutta tooooodella turhautunut nyt kipuihin :angry9 Np olis maanantaina.. Muilla ollut kipuja?
 
Turhautumispäivitys! :angry2

Eilen ja tänään ollut kovasti alavatsakipuja, vihlomista juilimista ja nipistelyä ympäri alavatsaa (kohtua?). Tosi inhottavaa. :grumpy:
Maaliskuulla oli kans kovasti alavatsakipuja, tuolloin otettiin kaikki mahdolliset kokeet ja ultra, joissa kaikki ok. Gyne selitti, että pitkään jatkuneiden kroonisten kipujen vuoksi (endoepäily) mun vatsan alueen hermot on jotenkin tavallista herkemmät ja siksi ne alkuraskauden ns normaalit kivut tuntui sietämättömiltä. Sittemmin olenkin saanut olla hieman rauhallisemmin kipujen kanssa, mutta eilinen ja tämä päivä :arghh: Ei vuotoja tai muita oireita (paitsi pahoinvointi ja huimaus edelleen:wtf:). Jotenki huolissaan en tavallaan ole, mutta tooooodella turhautunut nyt kipuihin :angry9 Np olis maanantaina.. Muilla ollut kipuja?

Oi että, kuulostaa todella inhalta. Oisko lämpötyynystä apua? Tai kylpemisestä? Tsemppiä ❤
 
Täytyy tänne nyt avautua, miten helpottunut sitä ihminen voi olla. Eilen hyvin menneen nt-ultran jälkeen katosi taakka harteilta ja nyt uskaltaa jo suunnitella tulevaa. Yritin käydä ostamassa jotain pienelle, mut en sit keksiny, mitä :pompus:

Ja laskin että kun kesäloman ottaa pois, mul on 4 kk duunia jäljellä :woot::woot::woot: Tykkään työstäni ja oon aika uraorientoitunut, mut silti, onhan se hienoo jäädä hetkeksi kotiin.
 
Täytyy tänne nyt avautua, miten helpottunut sitä ihminen voi olla. Eilen hyvin menneen nt-ultran jälkeen katosi taakka harteilta ja nyt uskaltaa jo suunnitella tulevaa. Yritin käydä ostamassa jotain pienelle, mut en sit keksiny, mitä :pompus:

Ja laskin että kun kesäloman ottaa pois, mul on 4 kk duunia jäljellä :woot::woot::woot: Tykkään työstäni ja oon aika uraorientoitunut, mut silti, onhan se hienoo jäädä hetkeksi kotiin.

Varmasti on helpottunut olo! Mull sama juttu, että kesäloman kun vähentää niin töitä enää 4kk ja tuntuu ihan mahtavalta että kohta saa jäädä kotiin vaikka onkin vielä puolivuotta ennen kun pikkunen saapuu :)
 
Kiitos! Vois kokeilla tuota lämpöä auttaisko.. :rolleyes: Mulla on oma tens-laite ja se on kyllä hyvin auttanut, mutta sain olla pitkään ilman kipuja ja lähdettiin sitten reissuun niin sepäs onkin kotona nyt, vielä pitää pari päivää odotella ennenku saa taas käyttöön :sorry:

Voi että, minäki laskin jäljellä olevat työviikot ja siitä pois kesäloma :woot: Ihana yllätys, 16 ja puol viikkoa enää töitä tän vuoden aikana! Piristi mieltä näiden tuskailujen keskellä :gen014
 
Ihana tunne kun nt-ultrassa kaikki hyvin. Iso kivi tippui sydämeltä. En tiedä, miksi pelkäsin koko ajan että keskeytynyt keskenmeno tms. Nyt uskaltaa alkaa kunnolla nauttia raskaudesta. Edellisessä raskaudessa vasta noin rv20 uskalsin alkaa toivoa, että oikeasti vauva saadaan syliin asti :dummy:
 
Mäkin oon helpottunut että töitä on niin vähän jäljellä! Mäkin olen melko työorientoitunut, mut kun tietää että kotiin jääminen lähenee, alkaa motivaatiokin vähän laskea kun ei kannata enää aloittaa uusia juttuja jne. Kotona olon jälkeen on varmasti taas kiva palata töihin intoa puhkuen.
 
5 ja puoli kk töitä jäljellä ja kesälomia 4 viikkoa tältä vuodelta ja viime vuodelta 2 viikkoa. Eli 4 kk enää töitä myös. Apua miten ihanaa sitten jäädä kotiin valmistelemaan pienen tuloa :happy: Töissä esimiehet tietää jo raskaudesta niin ihanaa ettei kukaan halua enää mukaan mihinkään uuteen projektiin.
 
Mulle tuli nyt postissa aika pelkopolille ja siinäkin lukee vaan ”varaa riittävästi aikaa”. Sattuuko joku tietämään paljonko tämä voisi olla?

Toinen kysymys, en muista yhtään onko kaikki synnärikäynnit maksullisia? Nt-ultrasta ei ole ainakaan vielä tullut meille laskua mut mites jos vaikka raskauden loppupuolella on jotain ylimääräistä seurantaa?
 
Mulle tuli nyt postissa aika pelkopolille ja siinäkin lukee vaan ”varaa riittävästi aikaa”. Sattuuko joku tietämään paljonko tämä voisi olla?

Toinen kysymys, en muista yhtään onko kaikki synnärikäynnit maksullisia? Nt-ultrasta ei ole ainakaan vielä tullut meille laskua mut mites jos vaikka raskauden loppupuolella on jotain ylimääräistä seurantaa?

Nt ja rakenne ultra on maksuttomia :) Muut käynnit maksullisia
 
Nt ja rakenne ultra on maksuttomia :) Muut käynnit maksullisia[/QUOTE

Onkohan se maksu jotain 40€ luokkaa? Mulle olisi tulossa ylimääräistä seurantaa joka on mielestäni ehkä vähän turhaa, vaikka onhan toisaalta kiva päästä enemmän ultraan.
 
Huomasin tänään mahassa linea negran. On haalea menee napaan asti, mutta huomaa silti hyvin. Nyt viikkoja 14+2. Onko muut huomannut tai muille tullut?
 
Jännä ku mulla on ollut vaalea linea negra (erottaa ihan selvän juovan) niin kauam kun muistan, vaikka oon ekaa kertaa nyt raskaana. Saa nähdä muuttuuko se raskauden edetessä :woot:
 
Mulla sama juttu. Ekaa kertaa raskaana näin pitkällä ollaan. Kai se on se viiva tuli ihan epävarmuus. Tosi vaalea se kyllä on.
 
Mulla meinaa loppua kärsivällisyys. Haluan niin paljon salmiakkia ja lakua. Mutta en aijo sortua ja syödä. Meinaa kylläkin tulla jo itku karkkihyllyllä :sour:
 
Vauvahaaveilija89 oot kyllä reipas :smug: ite oon kyllä syönyt jonkin verran salmiakkia ja lakritsia. Niitten haitoistahan ei oo käsittääkseni varmaa näyttöä vaan ainoastaan epäily. Ja vielä pari vuotta sitten ohjeistus oli kuitenkin et sai pieniä määriä syödä. En vaan jotenkin ite osaa ottaa tätä ohjetta niin tarkasti. Mut siis en kannusta ketään tähän, oon vähän pettynyt itteeni etten paremmin oo pystyny tsemppaamaan tän asian kanssa. Nostan siis vaan hattua niille jotka pystyy!
 
Minäkin olen silloin tällöin napsinut mustia karkkeja. Niihin iskee oikea himo silloin kun tietää niiden olevan kieltolistalla.
 
Takaisin
Top