Toukokuun kuulumisia :)

mä aloin oksentaa kun supistukset tulivat non-stop, joten mulle ei tarjottu edes ilokaasua, kätilö sanoi että mennään suoraan saliin ja hän kutsuu anestesia lääkärin. Epiduraalin laitto ei kyllä siinä supistusten lomassa sattunut pätkääkään vaan suurin haaste oli olla paikallaan sen hetken kun se pistettiin, jalat mahaa vasten ja kyljellään, se oli se vaikein juttu. Ja aah mikä ihana taivas siitä seurasi, kivut lähti kokonaan pois! Että jos samaan tapaan seuraavakin synnytys on, edistyy niin vauhdilla ja kivut sitä luokkaa niin todellakin otan epiduraalin! Kohdunkaula puudutettiin myös kun kätilö leikkasi alakerran niin isosti auki (oli ehdottomasti hyvä juttu, ei tullut repeämiä mutta tikkejä sit iso kasa kolmeen kerrokseen ja voi samperi se siitä parantuminen oli kyllä extremeä, tuntui ettei voinut ekaan vkoon kävellä..) En muista että mulle olisi laitettu oksitosiinia, onko se traditio epiduraalin jälkeen? Jälkisupistukset oli kyllä aikamoiset mutta kuuluu vissiin ollakkin..
Mulla kans kaks ekaa sain epiduraalin ja se oli just sellainen taivaanlahja siinä vaiheessa. Kolmannessa sain spinaalin ja budendaalipuudutukset, mut silti olin ihan saakelin kipeä. Toivuin kyl onneksi nopeaan ja ponnistukset meni itsessään ihan ok ja suht nopeaan.
 
Takaisin
Top