Toukokuun hölinät

Mietin vaan tässä, että miten mahtaa loppua kohden käydä, kun kohtu kasvaa ja valtaa alaa vatsaontelosta, kuinka se vaikuttaa mahalaukkuun ja syömiseen?
 
Nuppu, Täällä sama että esikoisen raskausaikana olin pirteä ja hehkeä! Ei oireita. (Paitsi supistukset alkoivat puolivälissä)

Nyt on sitten kaikkea muuta.. Raskas raskaus niin henkisesti kuin fyysisestikin. :sad001 Silti kovin rakas. ♡
Tämä on kaiketi viimeinen jos lapsilukumme tosiaan jää kahteen ja haluaisin niin nauttia tästä, mutta en vain osaa. :banghead:

Lisäksi huoli kohtukuolemasta on koko ajan läsnä. Nyt on taas muutama hiljaisempi päivä takana niin totta kai huoli on iskenyt..
Neuvola vasta torstaina.

Kaari, Minäkin sanoisin että tuo on närästystä. Itselläni närästys tuntuu joskus myös pelkkänä kipuna tuossa vatsalaukussa ja sitten niitä röyhtäyksiä pikku hiljaa tulee. Esikoisesta oli loppuraskaudessa. Nyt ei ole vielä vaivannut.
 
Meillä myös tämä olisi viimeinen raskaus ja olisi ihananauttia ja etenkin kun se eka oli niin auvoisaa aikaa.. Mutta näillä mennään :D
 
Mä näin unta, että rakenneultrassa löytyi toinenkin sikiö :hilarious: Ultraaja vaan sanoi, että näin käy joskus, että vauva on nt-ultrassa niin piilossa, ettei sitä huomaa. Oltiin miehen kanssa siinä unessa täysin paniikissa :joyful: Outoja unia.
 
Tiiiu, Jospa olikin enneuni! :wink Se on totta että joskus käy noin, harvemmin vissiin tosin mutta olen kyllä kuullut. Oispas melkoinen pommi!
 
Huiiiii Tiiiu :D Mitenkähän päin sitä itse olisi, jos moinen uutinen tulisikin yhtäkkiä :O Toisaalta, ainakin mulla nt-ultrassa kurkittiin niin monesta suunnasta, että ihme olisi, jos silloin olisi jäänyt joku huomaamatta! Mutta luonto on oikeasti ihmeellinen, ja tekee niin kuin itse tykkää, periaatteessa mikä tahansa on mahdollista :)
 
Olin äsken hammaslääkärissä. Huh, ei yhtään reikää! Ientulehdus oli, mutta se on tyypillistä raskausaikana. Lääkäri kehotti putsaamaan hammasvälejä huolellisesti, niin pysyy tulehdus paremmin aisoissa.
 
HoosiAnna, Jes hyviä kuulumisia hammaslääkäristä! :happy: Ientulehdus on ikävä vaiva mutta tosi yleinen. Itsellänikin kahden viikon päästä hammaslääkäri, jännittää! :nailbiting:

Voi tuota miestä, joka tosiaan nyt kotona viihtyy toistaiseksi. Hän on meidän pojalle aloittanut pottakoulun ja totuttanut poikaa nukkumaan omaan sänkyyn. :happy:
Mietin että täytyis varmaan tuo potalla käyntikin opettaa ennen kakkosta, vaikka toki taantumaakin voi tulla.. Ikää kuitenkin jo 1,5 vuotta. Enpä vaan ajatellut että se on mies joka tätä projektia johtaa. :p

Meillähän oli ajatuksissa että hän jäisi vuorostaan koti-isäksi jossain kohin ja luulen että homma sopii hänelle paremmin kuin hyvin. :)
 
Mites nyt kun kesä alkaa olla ovella ja aurinkorasvan hankinta taas ajankohtaista, mitä sitä uskaltaa iholleen valella? o_O Jotenkin tosi huonosti oon löytänyt netistä tietoa turvallisista rasvoista, ja apteekista tuntuu turhalta kysellä kun ne aina jotain tiettyä brandia markkinoi. Mulla on normaalisti aika paksu nahka joka ei pahemmin pala, mutta nyt tuntuu jo että heti kun hetken pyörähtää pihalla t-paidassa on käsivarret vaihtaneet väriä.
 
Lemonia, Vaikka palankin helposti, aion mennä ilman aurinkorasvoja ja vain suojata itseni hyvin. (Kuten esikoisenkin aikaan) Ovat tosiaan melkoista myrkkyä ja ne kemikaalit siirtyvät sitten sikiöönkin. Tämä oli asia jota en tullut ajatelleeksi edes ennen kuin siitä luin. Sen jälkeen on ollut selvää että raskaana en käytä.
 
Miitu joo tämän kanssa oon itsekin paininut, kun yritän viimeiseen asti vältellä kaikkea tarpeetonta altistusta. Asun sen verran etelämpänä että täällä kesäaika kestää huhtikuusta lokakuuhun ja useamman kuukauden ajan lämpötilat kohoaa yli 30 asteen. Viihdyn hyvin varjossa, mutta jopa varjossa pitäisi jotenkin iho suojata ja pitkälahkeiset ja -hihaiset tuntuu jo nyt tukalalta..Vähän kauhulla odottelen noita kesäkuukausia.
 
Lemonia, Ymmärrän kyllä. :) Eikä se kärtsääminenkään auringossa tee hyvää, että parempi suojata itsensä!
 
Onhan niitä lapsille suunnattuja rasvoja joissa on se fysikaalinen suoja. Niiden ei pitäis olla myrkyllisiä kai, mutta ovat sikäli inhottavia että usein jättävät sen valkoisen kalvon pintaan. Mutta niillä mä lähtisin suojautuu jos olis pakko rasvata
 
Ihana jos jossain täytyy jo aurinkorasvoja miettiä! Toista se on täälä oulun korkeudella, airinko kyllä lämmittää mutta ilma ja tuuli on kyllä nii kylmää et oli eilen lenkillä vielä kevyttoppapuku :)

Itse oon kans suojautumisen kannalla rasvojen sijaan, keveitä puuvillaisia paitoja nii ei oo nii tukalia :wink
 
Suojautumisesta puheen ollen, en tiiä mikä kommandopipo :blackalien: mun täytyy hankkia kun tuo tuuli, saa jo ennestään kuivan ihon naamasta ihan korpuksi.
Tänään ulkoiltiin reilu 2 tuntia ja tulos on tulipunainen lärvi joka imee kaikki rasvatkin ja silti kirvelee ja hilseilee! :banghead:
Kiitos, kiva raskaus! Koskakohan tää loppuu.. En sit tiedä onko mun iho erityisen herkkä nyt vai tuo viima erityisen voimakas. Ei huvita ulkoilla.

Saa nähä paukkuuko huomenna tuo +18 mitä sää lupaili.
 
Ai, että pyöräily oli ikävää näiden liitoskipujen kanssa, vaikka kuinka hitaasti ja rauhallisesti koitti poljeskella :sad001
 
Sellanen kokovartalon kommandopipo vois olla ratkaisu tähän munkin ongelmaan. :grin Voi että ton herkistyneen ihon kanssa, toivotaan Miitu että kesä viimeistään helpottaa oireilua!

Joo sitä fysikaalista suojaa täälläkin on ehdotettu, mutta tosiaan vaatteilla suojaaminen voi olla loppupeleissä kuitenkin miellyttävämpi.:rolleyes: Pitää lähteä kaivelemaan pellavapöksyjä kesävarastosta. :happy:
 
Tänään heräsin järkyttävään niskasärkyyn, otin lämpöpussin ja menin takaisin sänkyyn josko toisi helpotusta. Ei helpottanut, pahensi vain kipua, loppujen lopuksi en päässyt sängystä ylös ollenkaan, voihkin ja itkin kivusta sängyssä. Onneksi miehellä tänään vp, oli asioilla kylillä, kun soitin ja itkin etten pääse sängystä ylös ja niskakipu on aivan kamalaa. Mies tuli apteekin kautta kotiin ja toi kylmägeeliä, hieroi sitä niska-hartia seutuun ja hetken päästä pääsin ylös sängystä ja otin Paracetamolia. Edelleen vas.puolelta niska kipeä enkä pysty päätä kääntämään sille suunnalle lainkaan. Toivotaan että helpottuisi päivän mittaan.
 
Toivotaan että niskasärkysi pain helpottaisi! Joskushan lämpö voi vain pahentaa tilannetta ja sen sijaan kylmästä saattaa olla enempi apua. Tutullani oli juuri vastaava tilanne tässä eräs päivä kun pääkään ei liikkunut suuntaansa, oli ilmeisesti yöllä nukkunut huonossa asennossa. Kyselin hänen vointiaan niin vieläkin kipeä, mutta vähän saa jo liikuteltua.
Joku lihasrelaksanttihan olisi varmasti omiaan laukaisemaan jännitystiloja, mutta tietysti niitä ei nyt voi napaansa vedellä. :sad001
 
Pikkuhiljaa kylmägeelistä alkaa olla apua, ja saan pääni jo suoraan :D taisin aamulla mainita miehelle, että tämä kipu on pahempaa kuin synnytyskipu :hilarious:
 
Takaisin
Top