Toukokuisten toukokuussa tapahtuu!

ei tarvii vältellä... kyl mä liikuin ekan kans jo ihan reilu viikon ikäsenä, kaupassa ja sillai... välttelin kyl semmosta isompaa kauppakeskusta, mut aika turvas se tuntuu omassa kopassa olevan... ja joo vastustuskykyhän tulee äitiltä ja jatkuu äidinmaidolla pitkään (jos imettää), eihän ne rokotukset oo ku niitä tiettyjä tauteja vastaan vaan.... toki en väkisin vieny esim johki kylään jos joku oli siel kipeenä, enkä nyt muutenkaan ehdointahdoin mitään flunssaa hae vieraista :)

Joo, ei sitä tartte kotiin linnoittautua kolmeks kuukaudeksi. Muistaa peruskäsihygienian, ni eipä oo mitään ongelmia. Eihän vauva ole juurikaan kosketuksissa mihinkään siellä kauppakeskuksessakaan, varsinkin jos on vaunuissa. Kunhan ei mitään räkänokkia päästä vaunuihin pärskimään, ni aika turvallisin mielin saa liikkua. Ja pakkohan niitä pöpöjä on pikku hiljaa saada. Ei voi täysin pumpulissakaan elää :)

No niin, kiitos te viisaammat! :) mutta kyllä me jätetään joka tapauksessa ne räkänokka juhlat välistä, vaikka tää syntyski jo nyt. Kaveri kyllä (jolta on tullu näitä "hyviä" vinkkejä) sano että esim mihkää näihin perhekerhoihin yms. ei saa viedä ennenkö rokotukset on kunnossa, onko tääki iha huuhaata?! Miksei sais jos saa muutenki olla ihmisten ilmoilla!!? :oops: tää kaveri taitaa laukoo mulle pelkkiä huonoja ja hyysterisiä neuvoja, suljen korvani...:rolleyes:

En muista minkä ikäiset mun muksut oli, ku ekan kerran mentiin perhekerhoon. Eihän pieni vauva sieltä vielä mitään irti saa, mutta äidin mielenterveyden kannalta perhekerho voi olla hyvä asia. Siellä kuitenkin saa vertaistukea tai sit voi puhua vaikka vaan säästä. Mutta kuitenkin saa jutella aikuisten kanssa.
Jos vaan jää vauvan kans kotiin kaksistaan, ni kai siinä vähemmästäki mökkihöperöityy.
Oman harkinnan ja jaksamisen mukaan kannattaa mennä. Jos ei jaksa, ni jää sit kotiin huilaamaan. Mut jos taas energiaa piisaa, ni mikä ettei. Ja jos perhekerho on sopivan matkan päässä, ni samalla voi hoitaa ulkoilun :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No lähinnä oman mielenterveyden takia sinne menisin. Toki kesällähä ei ees kerhoja oo että onha vauva jo parin kuukauden ikänen ku ne alkaa taas syksyllä pyöriä. Ja senki takia jos sieltä niitä kavereita tulis enempi. Pieni paikkakunta ja vasta reilu vuoden oon asunu, ei niitä kavereita täällä liikaa oo. Sen näkee sit..en vaan ymmärrä miks vauvaa ei sais sinne viedä jos muuten kuitenki liikkuu ihmisten ilmoilla.

Meillä olis kans kesällä paljon juhlia, ahistaa jo nyt ajatus että vauva ei oo kuukaudenkaan ikäinen kun juhlia pukkais :/ kyllä varmasti osa jää käymättä. Ihan sen vuoksi, kun ensimmäinen vauva, on totuttelua arjen kans, tiedä missä kunnossa itse on ym. Niin ei paljo helteillä tee mieli reissata ja vauvaa raahata joka paikkaan. Mutta katsoa sitten tilanteen mukaan, tiiä vaikka kaikki heti lähtisikin sujuun hyvin :)

Meillä vauva sai esikoisesta jo pienen nuhan. Nyt jo helpottaa rohina ja turina... Ehkä sen 3-4pv oli pahempi. Kauppakeskuksessa on käyty kerran mut normi kaupassa useammin. Eihän se vauva kaupoissa mihinkään koske et itsestä se pöpö siirtyy jos on siirtyäkseen... Meillä on ensi viikonloppuna lakkiaiset ja kesäkuussa ne polttarit joihin joudun väkisinkin ottamaan vauvan mukaan... Ja heinäkuun alussa häät. Eli onhan tässä näitä menoja!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä taisin viime yönä nukkua jopa parin tunnin pätkän yhteen kyytiin! Ennen kuulumatonta!! Oon nukkunu jopa niin siki että oon heräämättä onnistunu kääntyy vasemmalta kyljeltä oikeelle kyljelle!:eek: Parin tunnin päästä taas hiilautua neuvolaan eikä huvittas nii yhtään!!

Meillä oli nimijuhlat lauantaina. 20 aikuista ja 15 lasta oli juhlimassa meidän nuorinta :) Oli kivaa ja lämmin tunnelma. Onneks on iso piha ja sisälläkin tilaa ja ilmalämpöpumppu hohkas viileää ilmaa, ettei ollut mitenkään tukala olla, vaikka väkeä olikin.

Päätettiin sit kuitenkin pitää vähän pienemmät juhlat ja kutsuttiin vain sisarukset ja omat vanhemmat. Ihan kaikki ei päässy, mut ihanaa oli nähdä läheisiä pitkästä aikaa.

Veikkaus käyntiin! Kuka synnyttää seuraavaksi?

Mun veikkaus hannastiina :)

Milleri tai Hannastiina on seuraava, taaai voihan se olla Mimii myös jos kerran käynnistys on ke (?) ;)

Mä meen kuulkaas perjantaina ya-kontrolliin, jossa sit päättävät käynnistää :grin

Eikös jollakin ollu tänään sektio perätilan vuoksi?

Minua on turha veikata, kertoimet ei oo kovat! :D vai onko ne just sillon, kun en oo "voittaja" suosikki.. Mutta oon jo varma, et tämä ei ilman käynnistystä synny! Synnytelkää te muut, mä haudon ekaluokkalaiseksi asti..

Olen ihan varma, että minun la on laskettu ihan väärin! Pari viimistä päivää on ollu lähes ei raskaana oleva olo :D Selkää ei ole särkeny, olen kävellyt normaalisti eli ei kipuja myöskään alapäässä. Olen pystynyt kääntämään kylkeä yöllä ilman ähinää ja puhinaa. Joten ainoa mahdollisuus on, että minun la onkin vasta joskus syksyllä :eek:

Milleri, inhottava sanoo näin mut en ees viiti enää veikata sua! Mun veikkauksien mukaan sä oisit synnyttäny jo ainaki kuus kertaa! :D en ymmärrä miten oot vieläki jakautumatta!?:confused: Muruska alkaa kyllä kans olla aika hilkuilla...hmmm..paha männä veikkaa..

Mä veikkaan Muruskaa! Vain veikkaamalla voi voittaa :grin

Oli!! Mintulla oli tänään se sektio!!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on ylihuomenna sektio! Minttu85:llä on tänään sektio.

mut ennen mua viel ehtii! Jos tää pysyy mahassa ke asti, on pahentunu nää supistukset taas hieman :confused:

Takaisin